Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1633
Heihei

Jeg er en veldig filmentusiastisk student som har lyst til å lage noe bra. Noe som folk kan se på. Jeg tenker ikke bare nødvendig på film. En serie hadde vært litt kult, fordi da hadde folk ville fortsette å se på. Som f.eks The Walking Dead, Person of Interest og Dexter (random serier).

Det jeg sliter med er å komme opp med noe bra. Vet det er bare å begynne et sted, men ja. Har lyst på å gjøre noe ordentlig, med ordentlig (godt) manus etc.

- Amtlib
Begynn med et plot. Finn ut hva filmen/serien primært skal handle om. Tenk ut sjanger, mulige scenarioer og diverse andre ting som ligger i den absolutte startfasen. Etter dette kan du gå videre på et manus. Blir vanskelig å skrive manus når en ikke har noe å ta av, om du skjønner.

Ta gjerne kontakt når du begynner med høsting av crew.
- Ivrig filmfotograf / klipper
Trådstarter
30 2
Sitat av Gronliee Vis innlegg
Begynn med et plot. Finn ut hva filmen/serien primært skal handle om. Tenk ut sjanger, mulige scenarioer og diverse andre ting som ligger i den absolutte startfasen. Etter dette kan du gå videre på et manus. Blir vanskelig å skrive manus når en ikke har noe å ta av, om du skjønner.

Ta gjerne kontakt når du begynner med høsting av crew.
- Ivrig filmfotograf / klipper
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat det. Plottet. Hva søren skal det handle om.. Alt er nesten tatt, men ja, jeg skjønner.
Er ikke profesjonell på filmskaping, men det er noe jeg liker å gjøre. Bare så du vet det Har ikke det beste utstyret, men.. man kan jo lage nesten hva som helst ^^

Takker for svaret Jeg holder kontakten.
Du trenger en god idé som du baserer manuset ditt på. Tenk også på hva som er gjennomførbart med tanke på budsjett og kapasitet. Vet ikke hvilke erfaringer du har med å lage film fra før, men det er lur å starte å filme korte snutter som du kan klippe og skaffe deg erfaringer med, før du lager noe større.