Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2303
Jeg har installert ubuntu men hvet ikke hvordan jeg avinstallerer det. Har avinstallert det før men fikk ikke til nå. Har noen noe forslag.
Takker for svar!
Slett partisjonen.
Nerden5's Avatar
Trådstarter
93 3
Hva er partisjonen
Hvordan avinstallere er dønn umulig å svare på uten å vite hvordan du installerte det.

Hvis du installerte det inne i Windows ved hjelp av LiLi eller tilsvarende går du på legg til/fjern programmer og avinstaller det som alle andre programmer.

Hvis du la det på en egen del av harddisken bare formaterer du den delen med et filsystem Windows klarer å lese (NTFS er fint), og bruker recovery console for å få boot menyen fikset.


Hvis du derimot ikke har en fjerneste anelse om hva du holder på med, som jeg får inntrykk av, så anbefaler jeg veldig sterkt å la vær slette det. Gjør du noe feil kan du fucke opp datamaskinen, og det er veldig greit å ha en datamaskin som fungerer.
Sist endret av DumDiDum; 20. oktober 2012 kl. 22:39.
Nerden5's Avatar
Trådstarter
93 3
Jeg brukte wine inne på windows og har avinstallert det inne på fjern programmer.
Men det er der fortsatt.
Sitat av Data nerden:) Vis innlegg
Jeg brukte wine inne på windows og har avinstallert det inne på fjern programmer.
Men det er der fortsatt.
Vis hele sitatet...
^_^
Kjøre Windows programmer i Windows? Windowsseption..
Sist endret av 23732; 20. oktober 2012 kl. 22:47.
Mediaelev og webdev.
Kobba's Avatar
31 3
Sitat av Data nerden:) Vis innlegg
Jeg brukte wine inne på windows og har avinstallert det inne på fjern programmer.
Men det er der fortsatt.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er Wubi du mener?
Ettersom WINE er et program for å kunne kjøre Windows programmer i *nix.
Nerden5's Avatar
Trådstarter
93 3
unnskyld
Jeg mente wubi
takk kobba
Mediaelev og webdev.
Kobba's Avatar
31 3
Men, kan du fortsatt starte opp Ubuntu, jeg antar du får en menu hvor du velger om du skal bruke Ubuntu eller Windows?
Om du velger Ubuntu, starter den da Ubuntu eller vil du få en feilmelding?
Tror jeg vet noe som kan funke
Sett inn en cd som inneholder Windows operativsystemet du vil ha og kjør på. Anbefaler deg ikke å brenne cder fra Ubuntu, som jeg gjorde og ble misslykkede forsøk flere ganger.
Mediaelev og webdev.
Kobba's Avatar
31 3
Kan prøve å følge denne guiden
http://itpro.no/artikkel/12943/avins...linux-i-vista/
Nerden5's Avatar
Trådstarter
93 3
Prøvde itpro men fant ingen ting som het ROOT

Sitat av Kobba Vis innlegg
Men, kan du fortsatt starte opp Ubuntu, jeg antar du får en menu hvor du velger om du skal bruke Ubuntu eller Windows?
Om du velger Ubuntu, starter den da Ubuntu eller vil du få en feilmelding?
Tror jeg vet noe som kan funke
Vis hele sitatet...
Ja jeg kan velge men det kommer opp en feil melding da jeg starter ubuntu. Det står at jeg må sette i cden og installere det på nytt og en dum feil melding med noen tall.

Ps: hvis jeg bytter harddisk blir ubuntu borte?
Sist endret av Nerden5; 21. oktober 2012 kl. 21:25.
woah.. ironisk med tankte på namnet ditt.....

prøv å google feilmeldinga, og legg til wubi i søkeordet...

eks.
<nummer> wubi remove ubuntu
Vis hele sitatet...
Formater og installer Windows på nytt, resten fikser du selv håper jeg.
Med andre ord er bootloaderen litt "fucka", og tror at Ubuntu er instalert selv om det ikke er det.

Har du en CD med windows 7? Følg i så fall denne guiden: http://www.howtogeek.com/howto/32523...ader-problems/

Eventuelt følg denne guiden: http://www.linuxbsdos.com/2012/03/10...ng-with-linux/
Mediaelev og webdev.
Kobba's Avatar
31 3
Sitat av Data nerden:) Vis innlegg
Prøvde itpro men fant ingen ting som het ROOT



Ja jeg kan velge men det kommer opp en feil melding da jeg starter ubuntu. Det står at jeg må sette i cden og installere det på nytt og en dum feil melding med noen tall.

Ps: hvis jeg bytter harddisk blir ubuntu borte?
Vis hele sitatet...
ROOT er i artikkelen det samme som "C:"
Sist endret av Kobba; 21. oktober 2012 kl. 23:03.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Forresten, for å avinstallere fjernet du WUBI i "Fjern Programmer"? For å fjerne ubuntu fra disken må du starte WUBI og velge avinstaller INNE i WUBI...

Så kan du fjerne det fra maskin på vanlig måte
Nerden5's Avatar
Trådstarter
93 3
Nå har jeg fått til å fjerne det. Men da jeg starter datamskinen kommer det opp om jeg skal ha windows eller ubuntu. Jeg kan godt beholde ubuntu men den ville ikke innstalere seg ordentlig. Da mener jeg at når jeg trykker på innstaler ubuntu og starter den på nytt, har den ikke innstaert seg ordentlig det kommer fortsatt opp prøv ubuntu eller innstalere ubuntu.