Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 902
hei.

har fått meg en leilghet i en 4manns bolig. den består av 2 soverom kjøkken/stue og bad. areal 70kv.

men synes jeg bruker myyye strøm. har varmekabler i stuen på samt på badet som står på styrke 2. som står på hele tiden. termostat styrt.

ellers så er jeg KJIP på strømen. slår av lys og slikt i rom som det ikke er folk i.

fra 1oktober til 15okt så har jeg brukt 600 kr i strøm inkl nettleie (327kwt) synes dette er mye. er det kablene som trekker så vanvittig med strøm?

har ikke brukt varme ovn denne måneden
bor alene
Vel, har en 50kvm leilighet, med varmekabler på bad og i stue som eneste oppvarmingsmetode.
Selv ligger eg på +/- 1000kr pr mnd. En stasjonær pc, en bærbar og en plasma tv står på nesten hele tiden.
Dette hørtes mye ut for meg. Jeg bor med samboer i 60 kvm leilighet, med varmekabler i stue, gang og bad som eneste oppvarming. Våre regninger ligger mellom 1500-2500 kr for 3 måneder, regningene som er over 2k kommer som regel bare på vinteren.

Vi er på ingen måte forsiktig med strømbruk. Har pc og laptoper stående på ca døgnet rundt, og TV er stort sett alltid på hvis vi er hjemme. Er ikke så nøye med å slå av lys, men gjør det som regel om natten og når vi begge er på jobb.
Sist endret av danielsk; 18. oktober 2012 kl. 18:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
327kWh på 15 dager tilsvarer snitteffekt på 908W. Om elektrisitet er einaste varmekjelda er ikkje det veldig ekstremt på 70m^2. Det blir 8000kWh per år, eller 113kWh per kvadratmeter. Til samanlikning tilseier google at 200kWh/m^2 ikkje er /uvanlig/.

Så alt i alt - eg vil påstå du ikkje har eit ekstremt forbruk akkurat...
har 60 Kvm og har 3 mnd nå med tilsammen 400 kr, betaler ikke nettleie men tv og pc og lys som står på når jeg er hjemme..
Vi er 2 stk på en helt ny leilighet, bruker 8000kWh i året på strøm på alt inkludert varmekabler på bad. Vi har gasspeis og regnet om til kWh bruker den ca 4000kWh som eneste oppvarmingskilde i leiligheten på vinteren.

Vi bruker mye strøm på mye rart og driter i hvor lenge vi dusjer og om det er 24 grader døgnet rundt. Hmm.. Hvor mye dette blir i kroner er jeg litt usikker på, varierer jo veldig på prisen som går veldig opp og ned på særlig strøm.