Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 907
Ja, nå har jeg endelig revet meg bort fra apple og var og henta s3'en min i går.
Dette er min første android-telefon. Og jeg skjønner ikke en dritt av den, hehe. Er veldig uvant når man er vant til ios og har brukt det siden den første grå iphonen kom fra usa i 2008.

På iphone kan man enkelt lagre bilder fra nett og fb til bildegalleriet.

Går dette an på samsungtelefonen? Har lett i bruksanvisninga, men finner ikke ut av det.
Hold inn hjem-knappen og trykk på låseknappen for å ta screenshot på min android telefon ihvertfall.
bare hold finger på bilde? og lagre som..
Slik tar du screenshot.
Men om du bare skal lagre bilde så bare sett fingern på bildet i noen sekunder.
Sist endret av t_ben; 14. juli 2012 kl. 13:54.
Har samme problemet på S2. Funker ikke å holde fingern på bildet noen sekunder for å så trykke lagre..

Du kan som en del andre sier her ta screenshot, men det beste (det jeg pleier å gjøre i hvertfall) er å:

trykke på menyknappen<del<bilderedigerer (så blir det litt tricky for du kan ikke lagre et bilde i bilderedigerer uten å ha "gjort noe med det", derfor trykk på paletten<metting<utfør (ikke dra på glidern) <menyknapp<lagre

Da lagrer bildet seg med dato som navn, i en mappe på galleriet som heter photoeditor

Hadde egentlig håpet at de skulle fikse lagringsbuggen i facebookappen for android i oppdateringa som kom i går, men får vel vente litt lengre da..

PS: Så vidt jeg husker så går det an å lagre bilder på "normal måte" hvis du er på face gjennom telefonenes webrowser (eller opera chrome eller det du måtte foretrekke)
Sanne87's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for nyttige tips! Begynner å bli litt vant til den nå, men fortsatt hender det jeg ser på den med store øyne og tenker hjelp, DEN GJØR NOE, hva gjør jeg nå?