Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 13660
just a speck of dust
storm lighter
en liten presenning
en skarp kniv
ei fiskestang, en pakke med fiske trå ekstra.
ekstra truse, tre par sokker, ekstra skjorte.
ull genser, regnjakke, ei relativt vanntett tur bukse.
et par bokser bønner i tomater og 500 gram godt saltet bacon(i tilfelle dårlig snare eller fiske lykke)
ei stekepanne med litt dybde og gjerne litt folie.

sånn hut deg ut
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Ville bare si lykke til!

Alltid artig med nye opplevelser og den som intet våger intet vinner. Driver planlegger en litt lengre tur selv, har nok en del mer fjellerfaring enn deg men god planlegging er alfa og omega uansett.

Avatar: Takk for tipset ang fjellforum, KP til deg.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Lars Monsen.

http://img16.imageshack.us/img16/4782/421401101288721903940.jpg

Se alt det her, så er du rimelig forberedt på tur i skauen noen mnd: http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/340/

Kompasset viser ikke nord. Kompasset viser Lars Monsen.

Lars Monsen, min helt <3
Hvor i landet har du planlagt denne turen? (Har mye å si for å gi deg gode råd..) Du bør huske å ta med deg dasspapir! Ikke mye gøy å bruke mose / løv til dette.. Og for all del ta med deg en mobiltelefon sånn at du kan tilkalle hjelp hvis det trengs!
Sitat av woff Vis innlegg
Hvor i landet har du planlagt denne turen? (Har mye å si for å gi deg gode råd..) Du bør huske å ta med deg dasspapir! Ikke mye gøy å bruke mose / løv til dette.. Og for all del ta med deg en mobiltelefon sånn at du kan tilkalle hjelp hvis det trengs!
Vis hele sitatet...
Vestlandet, tenkte og finne ett passende sted i sogn og fjordane eller noe sånt.
Skal ihvertfall være noen timer vekke ifra folk og gjærne litt vekke fra store tur stier o.l.
Hehe, ikke dumt, har desverre opplevd det en gang, ikke gøy.
Skal ha med mobil tlf uten sim kort
Sabel og vodka....
Sitat av olavXO Vis innlegg
Sabel og vodka....
Vis hele sitatet...
Mente nok en stor same kniv
Og ja, my friend vodka!
Vodka er jo kult det, når man er 16 år og skal bli "skikkelig" drita...
Sitat av M3talll Vis innlegg
Vodka er jo kult det, når man er 16 år og skal bli "skikkelig" drita...
Vis hele sitatet...
Du traff bra på alder, men du bommet bra på andre påstand, så du får desverre ingen poeng fra meg.
Når har du tenkt til å gjøre dette? Nå når du er ca. 16 eller etter du blir myndig? Tenker da på om du hadde fått lov fra foreldrene dine.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Vestlandet, tenkte og finne ett passende sted i sogn og fjordane eller noe sånt.
Skal ihvertfall være noen timer vekke ifra folk og gjærne litt vekke fra store tur stier o.l.
Hehe, ikke dumt, har desverre opplevd det en gang, ikke gøy.
Skal ha med mobil tlf uten sim kort
Vis hele sitatet...
Det er mange fine plasser i nærheten av Svelgen (der jeg kommer fra) og Florø. Ligger i Sogn og Fjordane. Bare et lite, vennlig tips
Tror du får adskillig mer glede av vodka'en på en fest. Skal du på tur så bør du nok prioritere veldig nøye det du skal ha med deg! Skal du være på fjellet eller ved sjøen? Drikkevann bør ikke være noe problem, det regner jo hele tiden..
Har du noe budsjett for denne turen? Vet jo ikke hva du har og hva du må kjøpe.. For å gjøre opp bål er en stormlighter grei å ha. Kjøp en sånn så slipper du å dra med deg alt annet søl som er anbefalt: http://www.clasohlson.com/no/Asaklit...er/Pr311039000
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Du traff bra på alder, men du bommet bra på andre påstand, så du får desverre ingen poeng fra meg.
Vis hele sitatet...
Trodde faktisk du var eldre enn 16, så var mere ment som en satirisk anekdote og ikke en påstand om deg.
Sitat av Nekran Vis innlegg
Det er mange fine plasser i nærheten av Svelgen (der jeg kommer fra) og Florø. Ligger i Sogn og Fjordane. Bare et lite, vennlig tips
Vis hele sitatet...
Takk for tips!

Sitat av woff Vis innlegg
Tror du får adskillig mer glede av vodka'en på en fest. Skal du på tur så bør du nok prioritere veldig nøye det du skal ha med deg! Skal du være på fjellet eller ved sjøen? Drikkevann bør ikke være noe problem, det regner jo hele tiden..
Har du noe budsjett for denne turen? Vet jo ikke hva du har og hva du må kjøpe.. For å gjøre opp bål er en stormlighter grei å ha. Kjøp en sånn så slipper du å dra med deg alt annet søl som er anbefalt: http://www.clasohlson.com/no/Asaklit...er/Pr311039000
Vis hele sitatet...
Ser det litt ann, vet ikke om det blir lighter eller hva det blir, kansje like greit.
Takker for tips!

Sitat av Avatar Vis innlegg
Når har du tenkt til å gjøre dette? Nå når du er ca. 16 eller etter du blir myndig? Tenker da på om du hadde fått lov fra foreldrene dine.
Vis hele sitatet...
Skal litt på ferie og sånt nå, så små planlegger jeg litt framøve.
Regner med det blir utført i August ca.

Sitat av M3talll Vis innlegg
Trodde faktisk du var eldre enn 16, så var mere ment som en satirisk anekdote og ikke en påstand om deg.
Vis hele sitatet...
titegnti
Kjøp deg noe litteratur fra Lars Monsen! Masse annen litteratur om sopp, bær og jakt-teknikker der ute..

Greit å investere i ett telt, da slipper du mygg og annet fanskap når du sover...

Ris og annet tørrfòr er også viktig, trenger ikke å bli så dyrt...
Sitat av M3talll Vis innlegg
Trodde faktisk du var eldre enn 16, så var mere ment som en satirisk anekdote og ikke en påstand om deg.
Vis hele sitatet...
Synes det bare høres chill ut, jeg Kan man gjenskape den scenen fra Blood Diamond liksom.
Kjapt innlegg om Zippolightere;

De er bra, men dessverre lekker de.
Skal du ta med Zippo i skauen må du ha med ekstra fuel.

Lykke til
Happy Buddha
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Kjapt innlegg om Zippolightere;

De er bra, men dessverre lekker de.
Skal du ta med Zippo i skauen må du ha med ekstra fuel.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Dra nå ikke alle Zippoer under en kam. Jeg har selv en Zippo som ikke lekker.
Forøvrig kan du ta en titt på dette. Semikolon og kolon er to forskjellige tegn.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Dra nå ikke alle Zippoer under en kam. Jeg har selv en Zippo som ikke lekker.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv en lekker Zippo. Den lekker heller ikke.

Til TS: Vær så snill og lag en slags dagbok ut av dette.

Torsdag, 15. August:
I dag felte jeg mitt første bytte, det var en svær hare. Freaket ut da jeg skulle plukke den opp siden den fortsatt levde da jeg tok i den. Uansett så ble det et godt måltid ut av det. Klatret også opp i et tre for å sjekke utsikten, men klarte å kutte meg på en skarp grein som stakk ut av treet. Bra jeg tok med førstehjelpskrin, siden det blødde ganske heftig. Hendelsesrik dag!
Sitat av AmundK Vis innlegg
Dra nå ikke alle Zippoer under en kam. Jeg har selv en Zippo som ikke lekker.
Forøvrig kan du ta en titt på dette. Semikolon og kolon er to forskjellige tegn.
Vis hele sitatet...
Uff; beklager.

Så hvis du fyller din Zippo, og lar den stå i 10 dager uten bruk,
så er den like full av fuel?

Det jeg sier er at mye vil ha fordampet ut, fordi ingen Zippo er helt tett.

Til alle andre som vil ha med seg en Zippo i skogen;
Ta med ekstra fuel

(Den går forøverig fort tom ved litt bruk og...)
Sist endret av Penesmurfen; 11. juli 2012 kl. 23:43. Grunn: link..
Lær deg å fiske og invester i en god stang (Ikke kjøp en billigstang på Coop obs) samt at du lærer deg opp til hvor de forskjellige krokene funker (Husk å ta med 2-3 ekstrasluker av vær sort + ekstra snøre). Så ville jeg kjøpt et godt 2mannstelt til å ha med på turen som er lett å bære samt tar liten plass, da har du beskyttelse mot vind og regn noe som kan være fint til tider Kanskje et lite stormkjøkken hadde vært fint på dager med mye regn / vind, du får de du bruker rødsprit i til rundt 300kr (De litt dyrere er gjerne litt lettere og tar mindre plass). Også bør du skaffe deg ordentlig klær samt 2-3 skift i tilfelle du blir våt. Samt en god sekk er et must..

Viktigst av alt: Har du ikke campet før, ta en del småturer som du lett kan komme deg hjem fra. Det er når du først kommer ut du ser alle feilene du har gjort, da kan du forbedre deg til neste gang. Også bør du tenkte godt igjennom hva du tar med deg, ikke ta med deg mer enn nødvendig.... Husk at du skal bære alt dette, du vil gjerne kunne flytte deg uten å bruke flere dager på å pakke!
Sist endret av Vod0; 11. juli 2012 kl. 23:59.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Lær deg å fiske og invester i en god stang (Ikke kjøp en billigstang på Coop obs) samt at du lærer deg opp til hvor de forskjellige krokene funker (Husk å ta med 2-3 ekstrasluker av vær sort + ekstra snøre).
Vis hele sitatet...
Du høres ut som kompisen min, han klaget over at sekken var like tung som satan selv, jeg synte personlig den veide mere en den lille samekiden, også kommer vi fram å da måtte jeg spørre om han hadde tatt med kjøleskapet sitt, han svarte:
Neinei fiskeustyr.

Den idioten hadde pina meg tatt med mere fiskeustyr en det butikken har, lå 1truse og 1matpakke der også, alt annet var fiske utstyr
Og han lære aldri... sist gang brant den idioten opp maten sin på fjellet for å få mindre vekt pga fiskeutstyret sitt, han ble til slutt så sulten at han spiste ørreten rå fordi han kastet fyrstikkene også på bålet...

Anbefaler TS og kjøpe Europris telt om han skal på småturer, liten å veie ingenting og kan brennes opp når man skal nedover til bygda

Btw; kompisen min brant opp vannflaska også, det er noe du aldri må gjøre på en tur som tar over 8timer eller mere, grusomt å gå så tørst at du revurdere tanken til Bear Grilles sin metode til væske

God tur å pleas skriv rapport til oss på freak
Sist endret av justastonedhuman; 12. juli 2012 kl. 00:11.
Det er helt sant at man kommer langt med vilje og mot, men i dette tilfellet ville jeg anbefalt noe erfaring. Meld deg inn på et forum der det er folk som har peiling. Å jakte kan du bare glemme, ta med deg et brød og noen poser med nøtter så har du en bra energikilde hvis du trenger. Du burde først sjekke ut områder ikke plutselig bare bestemme deg for å dra, for å så se at området ikke egner seg.

Ikke ta med deg bikkje hvis du ikke har erfaring med dette, blir mer stress og krever mye mer. Altså mat til bikkja, et VELDIG godt bånd mellom deg og hunden.

God ide, forsett med all motivasjonen og viljestyrken din men miks det med litt råd fra erfarne folk og lag deg en SKIKKELIG plan! Ellers ønsker jeg deg en god tur, bra og se at noen vil noe "nytt".

OVERLEVELSESINSTINKTET LIGGER I DEG!
Tror definitivt at du skal starte lett. Man går ikke automatisk i ett med naturen kun fordi man har sett litt survivorman på Discovery-channel. Med utgangspunkt i utstyrslisten din, så er det rimelig enkelt å se at du har absolutt null erfaring med overnatting og tur i naturen, så hvis du vil ha et helvete på jord, så tar du med deg sabelen og vodka, og null mat.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Du høres ut som kompisen min, han klaget over at sekken var like tung som satan selv, jeg synte personlig den veide mere en den lille samekiden, også kommer vi fram å da måtte jeg spørre om han hadde tatt med
....
Vis hele sitatet...
skal du på dagstur funker det med en liten boks, skal du på lengre turer så skal du fort se at det blir dumt å miste den beste sluken din snakker litt av erfaring, var på telttur med min far og da hadde keg med noefå sluker jeg viste funket der, endte med å få 2ørreter for å så feste sluken i et tree som hang langt ut på vannet, snøret røyk og jeg mistet den beste sluken uten mulighet til å skaffe ny
sovepose er kanskje greit ?
Tamponger til å fyre opp bål med
Riv av en bit så den blir luftig og fin så fyrer du den opp.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvordan skal du steike mat uten ild?

Å lage piler og bue som kan drepe dyr, til og med fugl, er veldig vanskelig. Særlig hvis du skal kunne sikte og skyte skikkelig også. Har du slakta dyr før?

Vodkaflaskene ville jeg lagt igjen hjemme og heller tatt med mer vann.

Èn måned høres altfor ambisiøst ut. Du kommer ikke til å greie det.
Vis hele sitatet...

Lage ild evt tennstål/ligther. Å skyte med bue er lett og han trenger ikke lage den selv, er masse billige buer.

Ta med vann??? Har du noen gang vært i naturen? Naturen er full av vann.
Så det blir god plass til sprit.

En måned går fort!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
En mnd.? Det er lenge. På den annen side er det ikke verre enn å tusle hjem dersom det ikke er like gøy som planlagt. Du får gi det et forsøk

Mange har skrevet bra pakkelister, men jeg føler for å legge til kokeapparat av et eller annet slag. Du kommer til å bli tungt frustrert over å gjøre opp bål "på fjellet". I den grad jeg tolker "fjellet" riktig er det rimelig glissen vegetasjon og hovedsaklig bjørk. Bjørk er umulig å få til å brenne rå og råtner og blir vasstrukken så snart den dør, lite egnet bålmateriale. Det er vel en og annen furu hist og her, så tyritopper (http://skogskade.skogoglandskap.no/f..._85_normal.jpg) skal du være obs på, disse brenner svært godt. Er det (mot formodning) gran i området ditt er dessuten tørrgran (stående død ved) utmerket brensel.

Ellers:
-Kniv (god, ikke kinajuggel)
-Liten øks
-Bryne (som du har lært å bruke på forhånd)
-Sag (du kommer til å gå på veggen om du skal kutte trevirke tykkere enn et håndledd med øks i lengden)
-Telt/sovepose/liggeunderlag (presenning om du vil lage et større krypinn)
-Fiskestang m/nødvendig utstyr
-Liten lykt
-MP3-spiller høres ut som en god plan, synes jeg.
-Myggmiddel
-Kokeapparat/kjele/opptenningsredskap (pålitelig/vanntett)
-Proviant til å komme seg hjem/salt/pepper. Til hverdagsmat er suppeposer lette å bære og fine for å gjøre et fiskemåltid litt mer spennende.
-Snor/tau
-Kart/kompass
-Egnet tøy (regntøy!!)
-Drikkeflaske/kopp
-Enkelt førstehjelpssett
-Kamera
-Telefon. Surt å knekke noe uten å kunne ringe helikopter.
-Det er mulig jeg er mer drikkfeldig enn snittet, men en lerke med god whisky hadde nok fått være med. Ikke flaskevis, though.

Lykke til
Sist endret av Nygaard; 12. juli 2012 kl. 10:08.
Du burde lese boka og bloggen hans: http://www.envillmann.no/

Han levde et helt år i pakt med naturen i Norge og spiste bare det han fanget/sanket (med et lite unntak der han vel var hjemme et par dager pga noe familiegreier tror jeg)

Sikkert mye nyttig å lære av han.
Pokker ta ts. Kom deg ut i skogen. Ikke hør på alle negative dommedagsprofeter. Dra ut på tur. Blir du lei eller for sulten til å orke mer tur drar du hjem med masse gode minner og har lært masse til neste tur. Sprit hører med på tur!
Selvfølgelig er det ikke mulig å bare leve av naturen! Det var jo ikke slik at det var sånn folk før i tida klarte seg.

Bare stikk ut i skagen med en kniv og med varmt ullundertøy. Ta også med deg diesel-generator, PS3 og TV i tilfelle det blir ensomt ute i skogen. Ingenting er som skrikende britiske småunger på CoD inni de dype skoger.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Bishop Vis innlegg
Du burde lese boka og bloggen hans: http://www.envillmann.no/

Han levde et helt år i pakt med naturen i Norge og spiste bare det han fanget/sanket (med et lite unntak der han vel var hjemme et par dager pga noe familiegreier tror jeg)

Sikkert mye nyttig å lære av han.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10010063
Sitat av Mith Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja det var det jeg mente da jeg sa at han vel var hjemme et par dager

Husker jeg ble skuffet over at han hadde "jukset", men han sikkert noe å lære en tenåring som vil bo i marka i en måned for det om
Hei, jeg er bueskytter. Jakt med pil og bue krever noe helt annet enn jakt med rifle. Jakt med pil og bue er snikjakt, man må helt inn på dyret før man kan avfyre skudd, og når man er helt innpå skal man også avfyre skuddet uten å bli lagt merke til av dyret. Det virker som du ikke har drevet med bueskyting før, har du tenkt på at hver gang du bommer, så må du finne igjen pila? Og det er fort gjort å skyte i stykker piler, regn med å gå tom fort. I tillegg til bue og piler trenger du også kogger, tab (fingerbeskytter), en hel masse verktøy og lim til reperasjoner av bue og piler, reservestrenger osv. sånn "beist av en bue" du nevnte innledningsvis - jeg antar du mener en compoundbue, eller trinsebue ("rambo-bue")? Enda mer krav til verktøy og utstyr. Prøv bueskyting hos en lokal klubb først, så du i det minste veit litt om hva det går ut på. Og ja, buejakt er per i dag ulovlig i Norge, og dersom det mot formodning blir lovlig, så vil det kreves både den vanlige jaktprøven, samt en egen prøve fra Norges Buejegerforbund.
Sist endret av kowoba; 12. juli 2012 kl. 10:54.
Eg
Sitat av ompapa Vis innlegg
Lage ild evt tennstål/ligther. Å skyte med bue er lett og han trenger ikke lage den selv, er masse billige buer.

Ta med vann??? Har du noen gang vært i naturen? Naturen er full av vann.
Så det blir god plass til sprit.

En måned går fort!
Vis hele sitatet...
Jeg skrev det om ild fordi han ikke hadde nevnt noe om det i lista si.

Har du skutt med bue før? Og hvor vet du om "masse billige buer"?

Det er vann i naturen, men vann fra bekker og tjern kan være fullt av dritt og om en ikke er kjent er man ikke 100% sikker.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
En mnd.? Det er lenge. På den annen side er det ikke verre enn å tusle hjem dersom det ikke er like gøy som planlagt. Du får gi det et forsøk

Mange har skrevet bra pakkelister, men jeg føler for å legge til kokeapparat av et eller annet slag. Du kommer til å bli tungt frustrert over å gjøre opp bål "på fjellet". I den grad jeg tolker "fjellet" riktig er det rimelig glissen vegetasjon og hovedsaklig bjørk. Bjørk er umulig å få til å brenne rå og råtner og blir vasstrukken så snart den dør, lite egnet bålmateriale. Det er vel en og annen furu hist og her, så tyritopper (http://skogskade.skogoglandskap.no/f..._85_normal.jpg) skal du være obs på, disse brenner svært godt. Er det (mot formodning) gran i området ditt er dessuten tørrgran (stående død ved) utmerket brensel.

Ellers:
-Kniv (god, ikke kinajuggel)
-Liten øks
-Bryne (som du har lært å bruke på forhånd)
-Sag (du kommer til å gå på veggen om du skal kutte trevirke tykkere enn et håndledd med øks i lengden)
-Telt/sovepose/liggeunderlag (presenning om du vil lage et større krypinn)
-Fiskestang m/nødvendig utstyr
-Liten lykt
-MP3-spiller høres ut som en god plan, synes jeg.
-Myggmiddel
-Kokeapparat/kjele/opptenningsredskap (pålitelig/vanntett)
-Proviant til å komme seg hjem/salt/pepper. Til hverdagsmat er suppeposer lette å bære og fine for å gjøre et fiskemåltid litt mer spennende.
-Snor/tau
-Kart/kompass
-Egnet tøy (regntøy!!)
-Drikkeflaske/kopp
-Enkelt førstehjelpssett
-Kamera
-Telefon. Surt å knekke noe uten å kunne ringe helikopter.
-Det er mulig jeg er mer drikkfeldig enn snittet, men en lerke med god whisky hadde nok fått være med. Ikke flaskevis, though.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Mp3 spilleren er da unødvendig, kommer til å bli tom for strøm å være ekstra vekt.
Ellers er jeg stort sett enig med listen din med unntaket av mat, poenget til ts var jo å leve av naturen, da blir det vell litt juks å ta med seg mat ut.

Ville dog tatt med et par dry-tech poser som nødproviant.

Lykke til uansett, håper du tar til deg tipsene du har fått å levner vodkaflaskene hjemme og tar deg et par øvelsesturer før du legger ut i en mnd og ender opp for hjelpemannskapene å finne.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Eg

Jeg skrev det om ild fordi han ikke hadde nevnt noe om det i lista si.

Har du skutt med bue før? Og hvor vet du om "masse billige buer"?

Det er vann i naturen, men vann fra bekker og tjern kan være fullt av dritt og om en ikke er kjent er man ikke 100% sikker.
Vis hele sitatet...


Ja har skutt masse, ganske god er jeg og eller var når jeg dreiv på.
Buer fra 4-600 til et par lapper google viser vei.
Nå er han ikke sikret fangst med bue men han kan jo bare fiske masse.

Så kok vannet da om du er redd, drit i å dra med deg vann på tur. Fyll heller opp med turmat, ris etc som sikringskost.
Vann er det nok av, eller bli heller hjemme om du ikke kan drikke vann ute i naturen.
Sist endret av ompapa; 12. juli 2012 kl. 15:02.
Jo mer du drar med deg jo tyngre blir sekken. Logisk, men ikke alle tenker over dette. Jo tyngre sekken blir jo mer energi kreves det, samt at det tar lengre tid å flytte seg fra A til B.

Samtidig, jo mindre du har med deg jo mer må du klare deg uten eller finne i villmarken. Her kommer erfaring inn i bilde, og her er erfaring viktig. Det er ikke alt vann man drikker av, og det er ikke alle dyr eller planter man kan/bør spise.

Eg synes tanken er kjempegod, men i stede for å hoppe i det med begge føttene og hele hodet så bør du heller bygge deg opp. Begynn med småturer og så bygger du deg opp. Ukesvis i villmarken krever, tro det eller ei, rett utstyr, kunnskap, motivasjon, planlegging og erfaring.

Det er surt å sitte gjennombløt, sulten og sliten på dag to med infeksjon i ett sår og lang vei for å komme hjem.
Gidda ikke lese hele tråden men du virker ikke klar for ei uke på fjellet alene en gang. Men om du absolutt vil dø er dette en idyllisk måte å gjøre det på.. Ta heller med deg en fjellvant venn på ett par gode turer først og få han til å lære deg hvordan du gjør dette, ellers har du ikke sjangse.

Sitat av Bishop Vis innlegg
Du burde lese boka og bloggen hans: http://www.envillmann.no/

Han levde et helt år i pakt med naturen i Norge og spiste bare det han fanget/sanket (med et lite unntak der han vel var hjemme et par dager pga noe familiegreier tror jeg)

Sikkert mye nyttig å lære av han.
Vis hele sitatet...
Ett lite untak ja, en måned i Sverige var det vel :-P

Og forøvrig, Kain fremstår som den samme bedrevitende tullingen som alltid
. Im calling out ur bullshit!
Sist endret av NoillStress; 12. juli 2012 kl. 15:29.
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Er som sakt veldig lite villmann av meg, så samekniv og sabel er mer eller mindre det samme i mine øyner, men skal huske på og leite etter samekniv da!
Kart finner jeg helt håplaust og har aldri giddet og lært meg og bruke det.
Regner ikke med det er så vansklig, så får vell heller gjøre det
Og mobil i nødbruk kan bli akktuelt, men blir iallefall uten sim kort!
Hva er aldersgrensen på jaktlappen og å jakte alene?
Uansett tror jeg det hadde vore kjekkere og hatt en pil og bue
Vis hele sitatet...
Jakt med pil og bue er ulovlig i Norge...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KaiN Vis innlegg
- Såper er helt unødvendig, du skal ikke møte damer eller andre folk.
- Lommelykt er så vidt greit der man ikke har sol om kveldene.
- Ikke kjør selv, få noen kompiser til å kjøre deg, du kan risikere tyveri i bilen osv..
- Vaselin? hva i svarten skal man med det tør jeg å spørre? samme om fuktighetskrem
- Mister han motivasjon etter noen dager så egner han seg ikke som natur menneske
Vis hele sitatet...
Har du vært ute i en uke før? Oppsprukne lepper er en av mange plager man ikke kan unngå, særlig om vinteren. Jævlig kjipt å ikke kunne gjøre noe som helst med det.
Hygiene er også ekstremt viktig hvis du er ute lenge, og det handler ikke om å imponere jenter.
Ingenting føles bedre en en fullstendig oppfreshning med full vask og shampo etter en stund ute.
Ikke vits å la kroppen forfalle selv om man er utendørs.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har flere ganger hvert på helge turer ute i naturen og etterhvert har jeg funnet ut at det er veldig kjekt med et garn. Da har du alltid mat, og kan rett og slett bare hente middagen din Ambefaler også et godt luftgevær istedenfor bue. Har skyte både kråke og ekorn samt andre småfugler med luftgevær(Vet det er ulovlig, men det er også pil og bue)
▼ ... over en måned senere ... ▼
hvordan gikk det ts?
Turen ble stoppet av sykdom og en alt for kjapp sommer, så turen er lagt på is og kanskje muligens også begravd.
Så flertallet hadde nok dessverre rett.
Det var synd og høre. kanskje senere i livet?
Sitat av Benjy Vis innlegg
Det var synd og høre. kanskje senere i livet?
Vis hele sitatet...
Forhåpentligvis, ja.
Hadde garantert verdt en minneverdig opplevelse.
Definitivt, hadde jeg ikke vært ung hadde jeg dratt på en sånn tur, kanskje med 1 venn da for og ikke bli ensom
Sist endret av Benjy; 28. desember 2012 kl. 05:32.
Sitat av Benjy Vis innlegg
Definitivt, hadde jeg ikke vært ung hadde jeg dratt på en sånn tur, kanskje med 1 venn da for og ikke bli ensom
Vis hele sitatet...
Tiden går fort, en dag får du nok muligheten