Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1200
yo freaks, jeg har da dual screens og jeg vil ha "skjerm nr 2" til og bli skjerm nr 1

skjerm nr 2 er "main screen" men jeg vil ha den til og bli screen nr 1

http://1.imgland.net/pCHGOk.png

Noen som vet hvordan?

Takk for hjelp!
Sist endret av wizhl; 9. juni 2012 kl. 14:38.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
"make this my main display"...
Det er lov å prøve seg frem. Og vi er ikke google!
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echuz Vis innlegg
"make this my main display"...
Det er lov å prøve seg frem. Og vi er ikke google!
Vis hele sitatet...
det er lov til og lese! jeg har allerede 2 som main display men jeg vil ha 2 er'n til og bli 1
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er ikke mulig å ha begge skjermer som main display, så det er bare tull.

Ser jo også klart og tydelig at du ikke har checked boksen.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du har prøvd å dra 2ern forbi 1ern eller?

Enten så er jeg så ferdig at jeg ikke fortsår hva du snakker om, eller så er det du som formulerer deg dårlig
Sist endret av Echuz; 9. juni 2012 kl. 14:43.
Er det selve nummeret du vil endre på, eller posisjonen de har relativt til hverandre? I det siste tilfellet drar du skjerm 2 til venstre side av skjerm 1.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er ikke mulig å ha begge skjermer som main display, så det er bare tull.

Ser jo også klart og tydelig at du ikke har checked boksen.
Vis hele sitatet...
Jeg sier det igjen... er det noen muligheter for og få SKJERM nr 2 Til og bli SKjerm nr 1?

Skjerm nr 2 til skjerm nr 1

Skjerm nr 1 til skjerm nr 2
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av wizhl Vis innlegg
Jeg sier det igjen... er det noen muligheter for og få SKJERM nr 2 Til og bli SKjerm nr 1?

Skjerm nr 2 til skjerm nr 1

Skjerm nr 1 til skjerm nr 2
Vis hele sitatet...
aka bytte posisjon?

Som vi har gitt deg løsningen på flere ganger btw.
Sist endret av Echuz; 9. juni 2012 kl. 14:46.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Er det selve nummeret du vil endre på, eller posisjonen de har relativt til hverandre? I det siste tilfellet drar du skjerm 2 til venstre side av skjerm 1.
Vis hele sitatet...
selve nummert jeg vil endre på.. siden jeg har lastet ned en screenshot recorder og den vil bare ta screenshot av skjerm nr 1...

så derfor vil jeg at skjerm nr 2 (som er main screen) bli til skjerm nr 1 så jeg kan ta screenshot på main screen!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Bruker du prtscr kan du ta bilde av alle skjermer du har (opptil fem har jeg testet) samtidig, og du kan fint ta bilde av enkeltapplikasjoner på akkurat den skjermen du vil ved å gjøre applikasjonen aktiv og trykke alt+prtscr.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echuz Vis innlegg
aka bytte posisjon?

Som vi har gitt deg løsningen på flere ganger btw.
Vis hele sitatet...
Nei, du har ikke gitt meg løsningen.. er ikke skutt i hue og jeg har prøvd det meste..
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av wizhl Vis innlegg
selve nummert jeg vil endre på.. siden jeg har lastet ned en screenshot recorder og den vil bare ta screenshot av skjerm nr 1...

så derfor vil jeg at skjerm nr 2 (som er main screen) bli til skjerm nr 1 så jeg kan ta screenshot på main screen!
Vis hele sitatet...
Da må du nok gjøre 1ern til hovedskrivebord (aka skjekke den boksen) Ingen instillnger eller svar i FAQen til programmet heller?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av wizhl Vis innlegg
Nei, du har ikke gitt meg løsningen.. er ikke skutt i hue og jeg har prøvd det meste..
Vis hele sitatet...
Du har fått opptil fem forskjellige løsninger, men du forklarer deg som en sopp med ostesmak.

Sistenevnte henger vel sammen med soppen.
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Bruker du prtscr kan du ta bilde av alle skjermer du har (opptil fem har jeg testet) samtidig, og du kan fint ta bilde av enkeltapplikasjoner på akkurat den skjermen du vil ved å gjøre applikasjonen aktiv og trykke alt+prtscr.
Vis hele sitatet...
Om jeg bruker det programmet til og ta Full screen da får jeg med begge skjermene men om jeg tar costume da vil den bare ta screenshot av skjerm nr 1 ikke skjerm nr 2 som er main screen

BILDE
Sist endret av wizhl; 9. juni 2012 kl. 14:50.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ikke bruk det forpulte programmet da, alt du vil kan oppnås med integrerte funksjoner i windows.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av wizhl Vis innlegg
Om jeg bruker det programmet til og ta Full screen da får jeg med begge skjermene men om jeg tar costume da vil den bare ta screenshot av skjerm nr 1 ikke skjerm nr 2 som er main screen

BILDE
Vis hele sitatet...
Så crop bildet med begge skjermene på da vel?! Værre er det ikke. arggh!
Hvis jeg skjønner deg rett så skulle du bare trenge å bytte skjerminngang på skjermkortet / splitteren din, da vil jo skjermen som er i inngang 2 nå bli inngang 1 og omvendt? Som sagt ikke sikker på om jeg helt skjønner hva du vil!
Cookie Monstah ^_^
*mindfuckd* slike tråder forvirrer meg....

bytt om HDMI/DVI kablene i skjermkortet? da blir jo skjerm 1 til skjerm 2 og motsatt?
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Hvis jeg skjønner deg rett så skulle du bare trenge å bytte skjerminngang på skjermkortet / splitteren din, da vil jo skjermen som er i inngang 2 nå bli inngang 1 og omvendt? Som sagt ikke sikker på om jeg helt skjønner hva du vil!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at det blir litt forvirrende.. men problemet er at skjerm nr 2 bare har vga mens skjerm nr1 har dvi og vga

og det virker som at dvi er skjerm nr 1 og vga er skjerm nr 2

men jeg kan ikke bytte plass i virkligheten heller da blir det bare stygt men bare glem hele greia
Skjønner ikke hva som er poenget? Så vidt jeg forstår det vil du bare bytte ut tallet på skjermene, altså skjerm 1 skal bli skjerm 2, og skjerm 2 skal bli skjerm 1. Skjønner ikke hva du oppnår med det? Så lenge posisjonene er relative og som i virkeligheten funker det jo? Skyt meg hvis jeg tar feil. :-)
wizhl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Brightbull Vis innlegg
Skjønner ikke hva som er poenget? Så vidt jeg forstår det vil du bare bytte ut tallet på skjermene, altså skjerm 1 skal bli skjerm 2, og skjerm 2 skal bli skjerm 1. Skjønner ikke hva du oppnår med det? Så lenge posisjonene er relative og som i virkeligheten funker det jo? Skyt meg hvis jeg tar feil. :-)
Vis hele sitatet...
Greit henter gun! men jeg har fiksa det ..


___________________________________________________________
Tread Closed
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sett en DVI-VGA adapter på DVI utgangen så får du to VGA utganger og kan koble som du vil.
The Nerdrager
Så tråden litt sent Men du kan vell bare dra skjerm 1 mot skjerm 2 så vil skjermen bytte side ? Mener det var det jeg gjorde, kan være det var på ett annet OS.
Er det ikke bare å gå innpå det programmet som følger med skjermkortet og "leke" litt med innstillingene? er nå slik jeg gjør det vist jeg flytter på skjermene
Sitat av Rediver Vis innlegg
Så tråden litt sent Men du kan vell bare dra skjerm 1 mot skjerm 2 så vil skjermen bytte side ? Mener det var det jeg gjorde, kan være det var på ett annet OS.
Vis hele sitatet...
Poenger vel heller at det er et program som tar skjermbilde tar bilde av skjermen som heter "1" osv.. Og derfor relevant å bytte hvilket tall som er på hvilken skjerm.
Skjermen bytter ikke nummer når du flytter den rundt..

Uansett så har TS løst problemet ved et annen skjermbildeprogram som jeg har forstått i en annen tråd