Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 14717
Hei!
Nå har jeg endelig bestemt meg for å ta billappen, og har derfor rotet fram teoriboka til søsteren. Dette viste seg å være "Veien til førerkortet" av Moe, Nermark og Torsmyr - utgave fra oktober 2002. Altså ti år gammel.

Layouten er så som så, men det skal jeg overleve. Det jeg heller lurer på er hvordan det står til med det faglige innholdet. Har det skjedd noe nytt innenfor teori de siste årene, slik at innholdet i denne boka er utdatert? Kommet noen nye skilt? Nye trafikkregler kanskje?

Anbefaler dere å skaffe en nyere utgave eller kan jeg fortsatt bruke denne boka til teoriøving?
Sist endret av zorro; 30. mai 2012 kl. 09:56.
Jeg kommer ikke på noen spesielle ting som er endret, nei. Men et tips du sikkert har hørt før: Bruk nettet godt! Hvis du ikke har sjekka ut www.teoritentamen.no bør du det. Det gir deg en god fordel til teoriprøven, da de er veldig likt lagt opp

Det går nok fint å bruke boka di
Sist endret av Membranplan; 30. mai 2012 kl. 09:57.
Ta mange tester på nettet. Dette pluss boka du har burde holde.
The Nerdrager
Du trenger egentlig ikke en eneste bok, da du kan ta teorien uten å ha lest i det hele tatt. Men det er så klart veldig anbefalt å lese opp og ta ett par testprøver
Vil ikke tro så altfor mye har blitt endret de siste 10 årene. Bare ta noen netttester etterpå for å teste deg, så går det nok fint
Vil annbefale deg å kjøpe tilgang på http://nettlappen.no
Jeg sleit fryktelig med å bestå teoriprøven etter at jeg hadde lest boka og tatt tester på prove.no og teoritentamen.no

Prøvde ut http://nettlappen.no/ og besto med bare 2 feil.
Det er lagt opp slik at det er 9-10 sider for hvert kapittel du skal lese, så skal du gjennom en test etter hvert kapittel for å se hvor mye du har lært, til slutt er det en "eksamen" og når du består den er du klar.

De har "bestått-garanti"... :-)
Som sagt tidligere burde du prøve ut Teoritentamen.no... øv på den helt til du bare har 2-3 feil, den teoriprøven du får på nettet er også som oftest vanskeligere enn den du får på trafikkstasjonen så da ligger du godt an!
Brukte ikke boka jeg, tok bare utallige prøver på nett, betalte for det også. Sto på første
både teori og oppkjøring
Tja. Den nåværende skiltforskriften er fra 2005, men hvilke endringer som er gjort, vet jeg fint lite om. Likeså har flere av trafikkreglene gjennomgått endringer de siste ti årene, og det samme gjelder vegtrafikkloven. Hvis du ser under paragrafene i de lenkede dokumenter, vil du se når siste endring var. Dersom denne er fra 2002 eller senere, kan innholdet være annerledes enn det boken din sier. Jeg skal ikke si du er fullstendig på bærtur om du har en teoribok fra 2002, for det meste er nok likt eller tilnærmet likt, men jeg ville vært veldig forsiktig med å bruke det som eneste kilde.
zorro's Avatar
Trådstarter
Supert, takk for alle svar!

Da er planen min:
1) lese i min søsters gode gamle teoribok, helt til kapittelet "Tillegg" kommer
2) "Tillegg" er nemlig de tre lovene Blåskimmelost lenker til, så de leser jeg på nettet
3) kjøpe tilgang til nettprøver
4) få maks 0 feil på teoriprøva (kan virkelig ikke være dårligere enn søsteren min! )

Nå gleder jeg meg, dette kommer til å gå veien!
Sist endret av zorro; 30. mai 2012 kl. 14:35.
Åpnet ikke boken, bare tok tester på nettet og tok prøven på første forsøk
Sitat av fletchy Vis innlegg
Åpnet ikke boken, bare tok tester på nettet og tok prøven på første forsøk
Vis hele sitatet...
Jeg og, testene på www.if.no er veldig gode!
Ja boka trenger man egentlig ikke som mange har nevnt, selv å leste jeg første kapittel. Hadde egentlig store planer om å lese hele greien men det ble aldrig noe av før jeg tok testen :P
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Rørte ikke boken min, tok kun prøven på nett. En dag med prøven på nett, real deal dagen etter. Besto med fem feil.
Mitt tips: Ikke legg så mye vekt på boka. Jeg leste boka 8 ganger, og strøk fortsatt. Jeg anbefaler heller å lese igjennom denne: http://tommyodland.com/dls/bilteori_h4x.html

2-3 ganger, forså å ta teoritentamen.no til du får 0 feil 3-4 ganger på rad. Da er du sikra. Kjedelig, men verdt det imotsetning til den følelsen du får om du stryker.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Jeg kommer ikke på noen spesielle ting som er endret, nei. Men et tips du sikkert har hørt før: Bruk nettet godt! Hvis du ikke har sjekka ut www.teoritentamen.no bør du det. Det gir deg en god fordel til teoriprøven, da de er veldig likt lagt opp

Det går nok fint å bruke boka di
Vis hele sitatet...
Jepp brukte ikkje bok i det heletatt, kjørte bare på med teoritentamen. Klarte prøven med ganske gode marginer. ^^ 2 feil.