Norsk Freakforum
Svar

Trådverktøy
Gammel 11. april 2012, 09:24   #1
grøsaksblanding

Registreringsdato: mar 2012
Kvalitetspoeng: 9
er jeg anonym med dette ?

Hei, jeg tenkte montere en alfa usbdongle inne i toppen av flaggstanga mi og (bruke en av nabones nett) grave ned ledningen inn til huset for så å koble den til en tråløs router gjemt bak panelen i stua med skjult ssid og sef spoofed mac adr, vil dette være helt trygt ? sef ALDRI logge inn med noen av mine private facebook osv osv samt kun være koblet til i de tidsrommene jeg skal utføre det jeg ønsker
Sist endret av grøsaksblanding; 11. april 2012 kl. 09:27.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 11. april 2012, 09:26   #2
raze
Medlem

Registreringsdato: jan 2001
Kvalitetspoeng: 244
USB-kabler har veldig begrenset rekkevidde, så tviler prosjektet ditt ville fungert noe særlig bra.
Gammel 11. april 2012, 09:29   #3
grøsaksblanding

Sitat: Originalt skrevet av raze Vis innlegg
USB-kabler har veldig begrenset rekkevidde, så tviler prosjektet ditt ville fungert noe særlig bra.
neida, man får de med ekstern strøforsyning så kablene kan være betraklig lengre
Gammel 11. april 2012, 09:32   #4
br4inz
Helt okei
br4inz's Avatar

Registreringsdato: apr 2010
Kvalitetspoeng: 31
Du er anonym så lenge naboen din ikke sjekker klientlista i routern sin?
Og uansett, skal bruke en antenne på 1000mW ++, så må det vel være forferdelig langt unna? Du vil jo få en utrolig rekkevidde. Så hvis han ser en enhet han ikke kjenner igjen, så tror jeg ikke han kan finne ut at det er deg. Du kan jo alltids bli utestengt da, dersom han ønsker det
Sist endret av br4inz; 11. april 2012 kl. 09:33.
Gammel 11. april 2012, 09:35   #5
grøsaksblanding

Sitat: Originalt skrevet av br4inz Vis innlegg
Du er anonym så lenge naboen din ikke sjekker klientlista i routern sin?
Og uansett, skal bruke en antenne på 1000mW ++, så må det vel være forferdelig langt unna? Du vil jo få en utrolig rekkevidde. Så hvis han ser en enhet han ikke kjenner igjen, så tror jeg ikke han kan finne ut at det er deg. Du kan jo alltids bli utestengt da, dersom han ønsker det
det er jeg klar over, lurer bare på omdet vil være noen måter å spore meg på jeg
Gammel 11. april 2012, 09:43   #6
DikkeDikk
Liker snøskuter
DikkeDikk's Avatar

Registreringsdato: jul 2011
Sted: "sameland"
Kvalitetspoeng: 434
Det vil jo alltids være en eller annen måte å spore deg på, men jeg tviler på at noen gidder å bruke så mye tid på deg (viss du ikke heter Mulla Krekar).

17:35 <@moridin> oh fuck
Kom innom #nff.spill da!
Guide for å komme seg på IRC
Gammel 11. april 2012, 15:36   #7
AtXbYeA
Kaptein LOL
AtXbYeA's Avatar

Registreringsdato: mai 2003
Sted: Inni Rolsen Royce
Kvalitetspoeng: 6209
Sitat: Originalt skrevet av raze Vis innlegg
Fem meter er vel det som anbefales som absolutt maks.

Ville jo vært haugevis mer fornuftig å kjøpt en faktisk ekstern antenne og hatt denne utenomhus med det fysiske kortet innomhus.

Gammel 11. april 2012, 15:59   #8
Dyret
Ikke bare et dyr
Dyret's Avatar

Registreringsdato: nov 2006
Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 832
Anonym i forhold til hva? Hvis du har planer om å gjøre noe ulovlig så tenker vel politiet på å undersøke naboer rundt i tillegg. De vil sikkert sannsynligvis ikke peile seg inn på antennen din, men de har nok en anelse om hvem du er ut i fra de digitale sporene du har lagt igjen.

Jeg har sagt det 1000 ganger før, og nå sier jeg det for 3. og siste gang;
-Bondevik
Sist endret av Dyret; 11. april 2012 kl. 16:00.
Gammel 11. april 2012, 16:01   #9
Reven9000

Registreringsdato: nov 2010
Sted: Om kelden
Kvalitetspoeng: 2
Here you go:

http://www.ebay.com/itm/Alfa-1000mW-...t_38 32wt_905

Den pluss en god antenne burde vell gjøre jobben?
Har selv det kortet og med antenna som følgte med fikk jeg inn naboens nettverk så det holdt Skal dog nevnes at jeg bor på en gård og har 500-600 meter minst til nærmeste nabo i luftlinje.
Gammel 11. april 2012, 16:25   #10
0xFF
War room
0xFF's Avatar

Registreringsdato: apr 2011
Kvalitetspoeng: 328
Dødfødt ja, uansett hvor mye ekstra størm du putter på USB kabelen, så vil ikkje den nå lengere enn 5 meter, hvis du skal ha mer enn 5 meter så trenger du en repeater, som renser signalene, ikkje bare forsterker dem.

Hvis du nå absolute skal utføre ett slikt prosjekt, så er ett access point og en litt større antenne mye bedre valg. Der man har AP og antenne så nært hverandre som overhode mulig < 1m helst. For man har ett ganske stort signaltap pr meter ved slike frekvenser som WIFI går på. For så å strekke ethernet kabel inn til huset, jeg pleier å operere etter helst ikkje over 60 meter hvis man skal oppnå 100Mbit/s full-duplex.

Når det kommer til sporing så er det veldig enkelt å peile deg inn hvis du bor ut på "landet", da er det bare å ta med bærbar pcen og gå den veien signalene blir sterkere på. Bor du i by, så er det litt vanskeligere, da må man ha litt mer avansert peile utstyr, og mest sannsynlig så er det få som gidder det.
Gammel 11. april 2012, 17:44   #11
Deezire
sitter mye inne
Deezire's Avatar

Registreringsdato: mar 2004
Sted: :3-|-<
Kvalitetspoeng: 984
Jeg håper du tenker å ha noe mer enn et trådløst USB-kort, husk at selv om du kan motta hans signal så må du sende tilbake til han også, det kan fort bli vanskelig med den effekten du oppnår med en slik sender... Kjøp deg heller skikkelig utstyr om du skal sette opp noe slikt, eller bare dropp prosjektet, du ikke oppnå annet enn ustabilt nett og like mye anonymitet som å kjøpe en VPN.

Gammel 11. april 2012, 17:54   #12
lett_ice
lett_ice's Avatar

Registreringsdato: des 2001
Sted: Tomrefjord
Kvalitetspoeng: 12
Kjøp en retningbestemt antenne tilknyttet et produkt med wireless client støtte, good-to-go.
Helt enig med AtXbYeA forøvrig.
Ut i fra dine spørsmål, tror jeg du har tekniske utfordringer å få dette til.

NETTVERK - DATAMASKINER - WINX - FEILSØKING
Gammel 12. april 2012, 00:55   #13
grøsaksblanding

http://www.ebay.com/itm/Ubiquiti-Nan..._18 30wt_1110 Denne skal vist ha verdensrekord når det gjelder avstand ( 10mb over en avstand på 50km ) den bruker lan cabel å blir levert med 10m. Noen problemer med å øke lengden her ? hvordan er det å spoofe mac adr i selve antenna her ? (det er en routantenne) hjelper jo lite å endre mac på pc så lenge det er macadr på antenna som vil stå på routern til naboen.

Og et kjapt spm til. hvordan er dette med ip adr. er det noe som vil kunne spores til pc min eller stopper "sporene" hos naboen ?
Gammel 12. april 2012, 01:23   #14
ontheroad
ontheroad's Avatar

Registreringsdato: okt 2011
Kvalitetspoeng: 191
har selv den nano2 greia, først av alt er den billigre på :
http://www.dustinhome.no/ubiquiti-lo...uct/5010517420 (450kr + frakt)

Dd-wrt funker på den, MEN det koster lisens penger.
Openwrt funker på den må bruke tftp, husk velg rett model når skal flashe.
orginal software har ikke noe crack muligheter, men mulighet for fake mac.

Den kan linkes 2 stk på 1stk cat5 cabel, og får strøm til begge 2, (MÅ kjøre orginal software hvis det skal gjøres)

Airodump funker på den med openwrt veldig knot for få til og funke, har ikke testa med wps.

Jeg er ikke fornøyd med rangen på den, ja du finner netverke men du må ha veldig bra signal for at den skal linke.

Gammle wrt54gl + retnings styrt antenne gjør en bedre jobb med linke opp.

speed testen du ser med Ubiquiti , er mellom 2 like Ubiquiti.
avstanden vil gå veldig ned når naboen bare har en 1,5db antenne på sin side med masse vegger. i praksis er det max 150-200m

Ubiquiti har routing mulighet som kan slå på, da vil du få egen ip range mot deg.

kablen på 10m, er bare helt normalt cat5 kabel som du kan kjøre opp til 100m (husk dem bruke sin egen poe stanadr på 24volt, som følger med. IKKE bruk poe switch!!!!!

hvis du skal bruke Ubiquiti er den helt oky som like til naboen (vil si ubrukelig til cracking)

hvis du skal være siker på og støtte alt mulig av crack til wifi, så kjøp deg en "usb extender" for usb2.0
og et alfa kort, og en sector/panel antenne. Det vil gjøre at du kan sitte i kjellern din(inne) og sniffe ut på veggen.
Gammel 16. april 2012, 10:01   #15
Hak5Fan

Registreringsdato: okt 2006
Sted: Rogaland
Kvalitetspoeng: 22
Sitat: Originalt skrevet av grøsaksblanding Vis innlegg
Og et kjapt spm til. hvordan er dette med ip adr. er det noe som vil kunne spores til pc min eller stopper "sporene" hos naboen ?
Det skal ikke være umulig å se at det ikke er naboen din sine enheter som har utført noe ulovlig (dersom dette er planen din) og da er det naboer eller andre innen rekkevidde som blir mistenkt.

Det er nok bedre å bruke vpn tilkobling for å være anonym på nett.

Luck is when preparation meets opportunity
Gammel 19. april 2012, 17:17   #16
kjodiz

Registreringsdato: apr 2012
Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 3
Som hak5Fan sa:
Hvis du ønsker å være anonym, er en VPN og anbefale.

Kan selv anbefale VyprVPN
www.goldenfrog.com/vyprvpn
Svar
Trådverktøy