Norsk Freakforum
Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 25. mars 2012, 19:46   #301
AmundK
Happy Buddha

Registreringsdato: aug 2011
Kvalitetspoeng: 225
Sitat: Originalt skrevet av Sexoreg Vis innlegg
Hvis du ikke har fiender, er du enten naiv eller huleboer.

En "god historie" er nok ikke god nok. Om du/dere tror Sexoreg er ute etter å skape fandenskap for uskyldige, tar dere nok feil. Grundig feil!
Jeg tror deg når du sier at du ikke er ute etter å skape fandenskap for uskyldige, men jeg tror at; på denne måten i hvertfall. At du gjør nettopp det.
Du har en fin tanke om å beskytte, men du gjør det helt feil.

"Either way; fact checking is for losers and now it's on TV, it becomes real anyways."
-Dex.
Gammel 25. mars 2012, 19:47   #302
nikons

Registreringsdato: nov 2010
Kvalitetspoeng: 719
Dette er et trist, trist prosjekt fra en patetisk liten mann som skulle ønske at han faktisk hadde noen makt og innflytelse i samfunnet, og oppretter dette nettsted av den grunn. At du prøver å ødelegge en ung manns liv fordi ham viste kuken for noen han trodde var en 13-åring på webcam er forkastelig, og jeg har her mest av alt medfølelse med den unge manne. Folk gjør feil, de skal ikke bli uthengt i offentlig gapestokk av den grunn. Det du gjør er å prøve å stille deg over alle andre som dommer, og det er trist, patetisk og moralsk forkastelig.
Gammel 25. mars 2012, 19:49   #303
Sexoreg

Registreringsdato: mar 2012
Sted: Norge
Kvalitetspoeng: 20
Sitat: Originalt skrevet av slashdot Vis innlegg
Det er feil analogi. Det å legge vedkommande i bakken har du ein klar lovheimel til å gjere, dessutan dømmer du i liten grad vedkommande offentleg (kun for dei som måtte observere hendinga).

Det du gjer er å dømme personen offentleg utan lovheimel.
La meg omformulere meg litt. Dersom noen voldtar og dreper datteren din på 13 år. Vil du da bare si "jaja, vi får anmelde saken. Da skjer retten fyldest". Eller vil du halshugge personen med en sløv saks?

Vil du også synes at det er greit at samme personen flytter til et annet nabolag uten at noen der vet hvem han er og hva han har gjort? Om du synes det er greit, er du en som gir totalt blaffen i andre så lenge du selv har det bra.
Gammel 25. mars 2012, 19:51   #304
AmundK
Happy Buddha

Registreringsdato: aug 2011
Kvalitetspoeng: 225
La meg omformulere meg litt. Dersom noen voldtar og dreper datteren din på 13 år. Vil du da bare si "jaja, vi får anmelde saken. Da skjer retten fyldest". Eller vil du halshugge personen med en sløv saks?

Vil du også synes at det er greit at samme personen flytter til et annet nabolag uten at noen der vet hvem han er og hva han har gjort? Om du synes det er greit, er du en som gir totalt blaffen i andre så lenge du selv har det bra.
Det spiller ingen rolle hva du hadde gjort, du bryter loven.
Jeg ville nok gått for å anmelde saken. Du gjør ingenting bedre ved å drepe personen, kun enda et liv går tapt.

"Either way; fact checking is for losers and now it's on TV, it becomes real anyways."
-Dex.
Sist endret av AmundK; 25. mars 2012 kl. 19:51.
Gammel 25. mars 2012, 19:51   #305
nikons

Jeg ville anmeldt saken og vært fornøyd når jævelen får 21 års forvaring. Det du gjør er å prøve å ødelegge rettsstaten som vi er stolte over. Du har en huleboermentalitet, og burde skamme deg over det du gjør. Skal jeg drepe ham, få fengselsstraff selv og la ham ødelegge både mitt og min datters liv? Nei.
Sist endret av nikons; 25. mars 2012 kl. 19:53.
Gammel 25. mars 2012, 19:53   #306
Kjartan27

Registreringsdato: des 2010
Sted: Katmandu
Kvalitetspoeng: 80

Hadde du startet siden din med en sånn person så hadde ikke du fått like mye pepper som du nå får. Men du har gjort det stikk motsatte.
Gammel 25. mars 2012, 19:55   #307
nikons

Helt latterlig idiotisk å lage en side som identifiserer sexforbrytere, og den første personen er ikke en dømt sexforbryter. Det er for dumt...
Sist endret av nikons; 25. mars 2012 kl. 19:55.
Gammel 25. mars 2012, 19:55   #308
Detectable
Detectable's Avatar

Registreringsdato: jun 2011
Sted: Verden
Kvalitetspoeng: 415
Det var da veldig så påståelig da. Er du ikke fornøyd med rettsystemet vi har her i landet så jobb for å forandre det. Ikke ta på deg rollen som dommer på egenhånd for da forsvinner hele vitsen med en stat som skal ta seg av lovbrudd.
Gammel 25. mars 2012, 19:55   #309
slashdot
Watching you
slashdot's Avatar
nFF Crew

Registreringsdato: nov 2005
Sted: Local fluff
Kvalitetspoeng: 13936
Kanskje ikkje, men hevn er ikkje ein vesentleg del av rettssystemet, fordi det ikkje er spesielt produktivt. Norsk rettssystem har eit par prinsipp:
*Prevantiv virkning i straff.
*Beskytte samfunnet.
*Straff.

Hevn er ikkje eit mål - og bør ikkje vere det. For å sitere Gandhi: An eye for an eye makes the whole world blind.

Reunite Gondwanaland!
Sist endret av slashdot; 25. mars 2012 kl. 19:56.
Gammel 25. mars 2012, 19:55   #310
CellarDoor

Kvalitetspoeng: 6
Slutt med disse dårlige eksemplene dine Sexoreg.. Argumentasjon er ikke din sterke side, ei heller analogi.
Gammel 25. mars 2012, 19:56   #311
slarti
Den gamle Grisen
slarti's Avatar

Registreringsdato: jul 2010
Sted: Tellus
Kvalitetspoeng: 51

Jeg ville ikke halshugge personen.
Jeg er konsekvent mot dødstraff, da det er værre straff og måtte leve med hva man har gjort en og bli drept.

Jeg hadde stolt på rettsvesenet vi har i norge.
Jeg hadde heller ikke sakt noe på at denne personen slipper ut etter sine 16+ år bak lås og slå.
Etter all sansynlighet har personen blitt rehabilitert og han har sonet sin straff og fortjener en ny sjans.

Man kan forandre seg og bli en person samfundet har nytte av. Dette finnes det flere eksempler på
Gammel 25. mars 2012, 20:00   #312
Sexoreg

Sted: Norge
Kvalitetspoeng: 20
Sitat: Originalt skrevet av nikons Vis innlegg
Jeg ville anmeldt saken og vært fornøyd når jævelen får 21 års forvaring. Det du gjør er å prøve å ødelegge rettsstaten som vi er stolte over. Du har en huleboermentalitet.
Gjerningsmannen ville vært ute igjen etter 14 år. En advokat ville først fått dommen gjort om til fengsel, og deretter ville jo 2/3-prinsippet kommet inn. Fremdeles seksuelt fungerende med de drifter det medfører er mannen fri til å fortsette der han slapp.

Men selvfølgelig...det er jo ikke ditt problem. Så for all del..la fyren gå løs. Han ødelegger kanskje flere barn eller tar flere liv, men hva pokker gjør det? Vi har jo politiet som kanskje klarer å bure ham inne i nye 14 år? Med en ass til advokat som kan ri i full galopp på paragrafene er det ikke sikkert at han bures inne i hele tatt. Men det gjør jo ingenting...du har jo ikke flere barn, så hva er problemet? La ham være i fred nå; han har sonet sin dom og er like uskyldig som alle oss andre.

Huleboer-mentalitet er tydeligvis ikke den verste sorten.

Dere får alle sammen ha en videre fin kveld
Gammel 25. mars 2012, 20:02   #313
nikons

Du har åpenbart INGEN ide om hvordan det norske rettssystemet fungerer, lite vits i å diskutere med deg. Advokater kan ikke bare magisk "gjøre om" en fengselsstraff til forvaring. Viggo Kristiansand er en sexforbryter, hvordan gikk det? 21 års forvaring!
Sist endret av nikons; 25. mars 2012 kl. 20:04.
Gammel 25. mars 2012, 20:04   #314
bloodshotEyes

Registreringsdato: jul 2009
Kvalitetspoeng: 681
En draps- og voldtektsmann slipper ikke ut etter 14 år. Viggo Kristiansen fikk 21 år og forvaring, dvs at han ikke slipper ut før psykiatere ser det som 100% sikkert at han ikke vil gjenta handlingene.. Om det noen gang skjer vet ingen.

nikons: hvem som var ninjaen her får vi aldri vite..
Sist endret av bloodshotEyes; 25. mars 2012 kl. 20:09.
Gammel 25. mars 2012, 20:06   #315
Iliketosmoke

Registreringsdato: feb 2012
Kvalitetspoeng: 1
sexoreg du er en syk faen.
1. du sier til en 19 åring at du er trine på 13 år. men egentlig så er du en mann som er godt over 30.
2. du spør om han kan gjøre deg kåt og at han skal vise tingen sin( bildet av samtalen dere hadde ligger noen sider tilbake)
3. du legger ut film av han på nettet med navn, nr og bilde ++
er du ikke klar over at du er syk i hodet?
det du prøver å gjøre er flott, men måten du gjør det på gjør at jeg frykter deg mere en overkåte 19åringer.
Gammel 25. mars 2012, 20:06   #316
psilocybeace

Registreringsdato: mar 2007
Sted: LA
Kvalitetspoeng: 9
Dersom du går på gaten og ser en gammel dame bli overfalt av en jypling, vil du da legge jyplingen i bakken eller vil du bare tenke at "jaja...hun får anmelde det så får politiet ta seg av det"?
Dårlig eksempel, og du har en viss borgerrett å hjelpe den gamle damen hvis du er i stand til det og situasjonen tilsier at du burde gjøre det.
Nesten samme hvis du ser en bil som har kjørt utfor, å du kjører forbi uten at noen andre er der, så kan du bli straffet for at du har kjørt forbi bare, hvis det blir registrert av noen.

Å hvorfor "henge" ut folk på en slik side? Er det ikke bedre å få de straffet for det de har gjort i et fengsel samtidig å prøve å hjelpe dem hvis de eventuelt har et problem, som medførte at de gjorde den aktuelle straffbare handlingen som innebar pedofili eller et overgrep, osv..?

Det hjelper ikke å henge de ut etter min mening på en slik side. Sett dere selv i en slik situasjon at du har gjort et overgrep og fått din dom i et fengsel i et par - tre år, mest sannsynligvis har du angret på hva du har gjort, å når du skal da ut igjen så venter det en side om pedofile som står hvor du bor, bilde, telefonnummer og alt.
Hvordan skal vi få til å inkludere den personen inn igjen i samfunnet igjen uten at alle går å baksnakker han og ingen arbeidsgivere vil ha han pga de har søkt opp navnet hans på den siden din?

De fleste ville vel ha gått inn i en depresjon som kanskje går så langt at man tar livet sitt fordi man ikke tror man kan inkluderes i samfunnet igjen.

Jeg holder ikke med noen overgripere eller pedofile, men det er bedre å få den personen inkludert i samfunnet igjen, slik at han kan få levd et mest mulig normalt liv etterpå med jobb å få muligens hjelp etter endt straff hvis den personen føler behov for det.

Min mening er at en slik side som Sexoreg vil gjøre større skader enn innehaveren av siden tror.
Gammel 25. mars 2012, 20:06   #317
Zepur
Zepur's Avatar

Registreringsdato: apr 2004
Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 630
Om alle dreper de menneskene de vil, hva sitter vi igjen med da? Hva skal kriteriene være? Hvor skal en eventuell grense gå?

Selv du må overdrive voldsomt når du først skal komme med et eksempel. Da har du, for meg, allerede tapt diskusjonen.
Når du i tillegg innrømmer at sexoreg bryter loven, er det iallfall ingen tvil.
I sistnevnte tilfelle er du akkurat slik som Sexoreg; en som driter i lover og rettsvesen og tar loven i egne hender. Litt ironisk.

Dessuten tror du at alle i tråden her er ute etter å beskytte seksualforbrytere, noe jeg tør påstå ingen har som mål. Det vi er ute etter, er å forsvare rettssikkerheten - til alle. En slik viktig, grunnleggende, fundamental stein i demokratiet, er særdeles viktig å ta vare på.

Diabetes? karbohydrat-telling!
at med én 't' - være med æ - et med én 't' - ett er et tallord - !?"():; skal alle stå inntil ordet! - vis/hvis/viss har forskjellig betydning
Gammel 25. mars 2012, 20:07   #318
Detectable
Detectable's Avatar

Registreringsdato: jun 2011
Sted: Verden
Kvalitetspoeng: 415
Uansett er hele poenget med at vi lever i en rettsstat at vi skal la staten stå for straff. Og det fine med at vi har et demokrati er at er vi uenige kan vi prøve å få forandret hvilke straffereaksjoner som skal gjelde for forskjellige forbrytelser.
Jeg foreslår at du heller går den veien.
Gammel 25. mars 2012, 20:07   #319
Dublin

Kvalitetspoeng: 106
Selvfølgelig skal du få lov å stille deg tvilende; skulle bare mangle. Men la meg si at Sexoreg foreløpig er et prosjekt for å prøve dette ut. Skulle det likevel vise seg at det ikke har noen som helst effekt, skal Sexoreg bli lagt dødt og vi skal alle stå frem og si: "Vi tok feil; dere hadde rett hele tiden". Men ting må prøves før man kan vite..

Samtidig vil jeg få lov til å takke nFF sitt crew som gjør en glimrende jobb med å holde diskusjonen saklig og ta hensyn til uinvolverte personer.
Saken er at dette allerede er prøvd ut i USA, og all forskning viser at det ØKER faren for flere overgrep da det gjør rehabilitering og reintegrering i samfunnet. Det du gjør, er derfor å sette barn i enda større fare. Derfor er du en større trussel for barns sikkerhet i Norge, enn de aller fleste seksualforbrytere som har sonet sin straff.
Gammel 25. mars 2012, 20:07   #320
Iliketosmoke

Registreringsdato: feb 2012
Kvalitetspoeng: 1
sexoreg du er en syk faen.
1. du sier til en 19 åring at du er trine på 13 år. men egentlig så er du en mann som er godt over 30.
2. du spør om han kan gjøre deg kåt og at han skal vise tingen sin( bildet av samtalen dere hadde ligger noen sider tilbake)
3. du legger ut film av han på nettet med navn, nr og bilde ++
er du ikke klar over at du er syk i hodet?
det du prøver å gjøre er flott, men måten du gjør det på gjør at jeg frykter deg mere enn overkåte 19åringer.
Lukket tråd
Trådverktøy