![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#281 |
|
Det er med andre ord, færre enn 0,01 promille som støtter din framgangsmåte av landets befolkning. Gratulerer med støtten
| |
|
Trolling is like bolling (danish).
You love to do it, but you hate to see other do it. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
1: Hva med de som har blitt dømt og sonet sin straff? Burde de da slettes fra registeret siden de har gjort opp for seg eller er man i registeret ditt for all tid?
2: Hva med de eventuelle barna til en overgriper? Er det riktig å straffe dem også Eller mener du registeret ditt kun går over overgriperen? | |
|
De fleste lærere har dårlig sexliv og bor hos sin mor fortsatt. Så lenge dere ikke driver avansert SM i gangene på skolen så forstår jeg ikke problemet til de underbetalte. --qtex
|
|
|
|
Sist endret av Halalgeir; 25. mars 2012 kl. 19:06.
|
|
|
#283 |
|
|
|
|
#284 |
|
Det er godt mulig jeg tar feil (og jeg respekterer dem som sier det), men jeg mener at barns sikkerhet bør gå foran det å verne om disse personene. Velger man å begå en voldtekt eller et overgrep mot et barn, har man jo selv satt seg i en kinkig situasjon med tanke på å havne på nett. Det det koker ned til, er faktisk at man velger selv om man vil bli offentliggjort som seksualforbryter.
Alle her er enige med deg i det at barns sikkerhet er viktigst. Problematikken ligger i det at vi ikke er enige i at en privatperson kan holde på og gjøre dette her, være jury og bøddel i en sak som du også konstruerer bevisene i. Og hvis dette her liksom skal være så bra og skal fungere, hvorfor har ikke det offentlige dette fra før av? Du kan si hva du vil om han du har hengt ut, at det var for og få pr og blest om siden din, men sannheten er at du har ingen rett til og ødelegge livet hans på denne måten. Og hevde at folk glemmer er en ting du ikke kan vite, og jeg kan forsikre deg om det at alle som vet hvem han er kommer aldri til og glemme dette. | |
|
|
|
|
#285 |
|
Eg er klar over at det nok er ein utilsikta konsekvens - men det er like fullt ein konsekvens du må ta ansvar for i argumentasjonen din.
Da bør du demonstrere at slike tiltak funker. Ein del stater i USA har innført liknande tiltak, så da bør det jo etterkvart komme forskning på feltet som kan påvise at det faktisk aukar sikkerheta. Eg tillet meg å stille meg litt tvilande. Samtidig vil jeg få lov til å takke nFF sitt crew som gjør en glimrende jobb med å holde diskusjonen saklig og ta hensyn til uinvolverte personer. | |
|
|
|
|
#286 |
|
Nei, du er ingen batman... | |
|
|
|
|
#287 |
|
Den største feilen du gjorde var å promotere siden din med at en tenåring viste seg for en annen. at 18-19 år gamle gutter flyr med fjortisjenter er helt vanlig
Det med 13 og 19 er litt i drøyeste laget men det er liksom ikke nok da til at du skal henge han ut med navn,arbeidsplass og i full håndjager aktivitet."forbrytelsen" må henge litt i tråd med straffen. Det gjør den ikke her. Hadde du valgt en gubbe på 50 så hadde du nok sluppet mye av de ubehaglighetene du nå gjør | |
|
alle dei store fjørfea vart forfjamsa da dodraugen kjem på ein snarvesit
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
@sexoreg.
Om du tror norsk fengsel er et liksushotel burde du prøve å bli satt in selv. Har selv "tjenestegjort" bak murene i bodø. Jeg satt bare 4mnd og det var mer en nok for at jeg aldri kommer til å gjøre noe som helst som kan resultere i en ny tur. Du er innelåst hele dagen. du blir tvonget til å jobbe enten du vil eller ikke. Det er begrensinger på hvor mye du har lov å handle for i butikken så man har begrenset med hvor mye røyk og andre goder man kan kjøpe. Det sitter folk som er dømt fra alt til narkotika vold og krigsforbrytelser der. Dette er alt annet en noe ferie. Edit: Offtopic så ser jeg ikke det store problemet med at noen i slutten på tennåra/begynnelsen på 20åra roter med ei på 14-15. Hva tar jenta mest skade av? han på 22 som er oppriktig glad i jenta å elsker henne? Eller han på 15 som voldtar henne mens hu ligger dødrokken på en do under hjemmefesten (kjenner til jenter som har opplevd begge delene personlig) Jeg er ferdigsonet for lenge siden og har kuttet ut alle tidligere venner for å slippe en ny tur dit. Jeg vurderte selvmord mens jeg satt der. Og jeg er relativt sterk psykisk.. Jeg ble heldigvis rehabilitert | |
|
|
Sist endret av slarti; 25. mars 2012 kl. 19:26.
|
|
|
#289 |
|
Jeg støtter deg/dere i opprettelsen av "sexoreg", men eksempelet du la ut om "A" gir et feil bilde av hele ideen deres, det forstår jeg nå etter å ha lest alt som er å finne om "sexoreg".
Noe mange lurer på er om du/dere har tilgang til domspapirer eller lignende? Har du/dere personer med sentral rolle innenfor rettsvesenet som støtter deg/dere? Forøvrig vil jeg nevne at du/dere har mange der ute i den virkelige verden som synes ideen er god, men gjennomføringen så langt har nok ødelagt en del for deg/dere videre. | |
|
|
|
|
#290 |
|
nFF Crew
|
Det har dei rimeleg garantert ikkje. Dei er forøvrig etter alt å dømme ein enkeltperson som gjer dette på eige iniativ. Alle uttalelser her inne og i adressa taler for at det er eit solostunt.
|
|
Reunite Gondwanaland!
|
|
|
|
Sist endret av nso; 25. mars 2012 kl. 19:39.
Grunn: slashdot klarer ikke sitere riktig
|
|
|
#291 |
|
Dersom du går på gaten og ser en gammel dame bli overfalt av en jypling, vil du da legge jyplingen i bakken eller vil du bare tenke at "jaja...hun får anmelde det så får politiet ta seg av det"?
| |
|
|
|
|
#292 |
|
Hvis du ser en ung dame bli voldtatt av en mann, vil du da jage han bort / holde han igjen til politiet kommer, eller vil du ta å voldta han?
| |
|
Trolling is like bolling (danish).
You love to do it, but you hate to see other do it. |
|
|
|
|
|
#293 |
|
Hadde vært intressant og sett hvordan Frode får opplysningene. Ut i fra eksempelet han har brukt lover ikke dette bra i det hele tatt med tanke på beviser.
Anonyme tips til han på epost, med bilde, bosted og alder på en person samt en god historie vil nok være nok til å bli slengt ut på siden og få livet sitt ødelagt. Glad jeg ikke har fiender... | |
|
|
|
|
#294 |
|
Delvis korrekt. Jeg er Sexoreg utad, og det er mitt iniativ. Likevel har jeg mine "støttespillere". Resten får dere spekulere i selv.
| |
|
|
|
|
#295 |
|
Utrolig dårlig eksempel, kan vel ikke akkurat sammenlignes.
De fleste vil hjelpe henne og legge personen i bakken. Ingenting galt i det, men med en gang folk skal begynne å denge personen så er grensa brutt. Du har det med og finne dårlige eksempler. | |
|
|
|
|
#296 |
|
Hadde vært intressant og sett hvordan Frode får opplysningene. Ut i fra eksempelet han har brukt lover ikke dette bra i det hele tatt med tanke på beviser.
Anonyme tips til han på epost, med bilde, bosted og alder på en person samt en god historie vil nok være nok til å bli slengt ut på siden og få livet sitt ødelagt. Glad jeg ikke har fiender... En "god historie" er nok ikke god nok. Om du/dere tror Sexoreg er ute etter å skape fandenskap for uskyldige, tar dere nok feil. Grundig feil! | |
|
|
|
|
#297 |
|
Det du har gjort er 1000 ganger verre, prøv og ta det innover deg. Ordentlig stygt er det, virker som du nesten er villig til og gå over lik for litt pr. | |
|
|
|
|
#298 |
|
Sexoreg du burde skaffe en talsperson snarest mulig. En som klarer å få frem sakens hensikt. Jeg sitter nesten og vrir meg når jeg ser hvor dårlig du er til å tale for saken din!! Er til og med to utropstegn bak den setningen der.
| |
|
|
|
|
#299 |
|
Sitat:
§ 176. Når det er fare ved opphold, kan politimann foreta pågripelse uten beslutning av retten eller av påtalemyndigheten. Det samme gjelder enhver annen dersom den mistenkte treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor.
Den som uten å høre til politiet har foretatt en pågripelse, skal straks overgi den pågrepne til politiet. | |
|
|
|
|
#300 |
|
nFF Crew
|
Det du gjer er å dømme personen offentleg utan lovheimel. |
|
Reunite Gondwanaland!
|