Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 6866
Hei kloke freaks. for 3 år siden da jeg fylte 19 og nettop hadde tatt lappen var jeg gira på å få meg en bil. dum som jeg var valgte jeg meg en bil til 70.000. Problemet var bare at jeg ikke hadde verken penger eller forståelse for det. Dum som jeg var gikk jeg med på et billån. Hvordan selgeren klarte å fikse det for meg, som kunn hadde tilkallingsvikar stilling er et under. Etter 2 års tid begynte bilen å dette fra hverandre. Bilen var selvfølgelig mindre verdt enn det jeg hadde igjen i lån, ergo måtte jeg bytte den inn i en anna bil. jeg valgte da en audi a6 til 140.000 fordi jeg fikk 40.000 i innbytte( noe som var langt over listeprisen pga standen den var i) så jeg valgte å slå til. Idiot som jeg var. Da begynte alt å rakne. Dyr å kjøre, jeg har grunnet sykdom ikke hatt fast stilling siden og får kun utbetalt 6000 kr hver måned og bor fortsatt hjemme. Avdrag på den nye bilen ble da 3000 pr mnd, pluss forsikring på 3000 hver måned. Jeg satt igjen med absolutt null og niks. Etterhvert fikk jeg heldigvis pruta meg ned til 1200 i måneden, men fortsatt for mye. bilen har for alvor begynt å dette fra hverandre(det er en 2001 modell) og den er påkostet nærmere 100.000 den siste stunda( 50.000 i feb grunnet kollisjon ). Nå er jeg møkk lei. jeg sliter psykisk pga den helvetes bilen. jeg vil bli kvitt den. den har plaget meg og fratatt meg så mange gleder i mange år. jeg har aldri råd til å gjøre noe av det mine venner gjør. som å reise på byen. alt jeg gjør, alle penger jeg får inn går til bilen. Jeg er stillt inn på å bli kvitt den nå. det gjenstår 100.000 igjen på billånet. Bilen har en verdi på 70.000 ca. Vet noen hvordan jeg kan bli kvitt den? Uten å bytte den inn hos forhandler mot en anna bil. ? jeg er virkelig desperat,
Legge den ut på finn.no?
Selg bilen, løs ut lånet og refinansier resten. Du må belage deg på å betale ned resterende beløp. :-) Lykke til
selg den, sitt igjen med et lån på tredve tusen, det får du sikkert lånt av din kjære far, evt få banken til å sette ned månedsbeløpet, så sitter du igjen med mer i måneden.
Regner med at banken har pant i bilen din.Da er den beste løsningen å betale inn differansen på hva den er verdt og hva du skylder på den.Så kan du selge den og avtale med kjøper at han betaler rett til banken du har lån i så de fjerner panten.
Har du kasko så kan du jo alltids kræsje den..
Sitat av diabolus Vis innlegg
Regner med at banken har pant i bilen din.Da er den beste løsningen å betale inn differansen på hva den er verdt og hva du skylder på den.Så kan du selge den og avtale med kjøper at han betaler rett til banken du har lån i så de fjerner panten.
Har du kasko så kan du jo alltids kræsje den..
Vis hele sitatet...
Du skal krasje rimelig hardt før det lønner seg.
En bil som er verdt mellom 70-100000 trenger ikke store smellen før den blir vraket.Det er skjelden forsikringsselskapene reparerer biler der skaden overstiger 60% av bilens verdi.
Sitat av diabolus Vis innlegg
En bil som er verdt mellom 70-100000 trenger ikke store smellen før den blir vraket.Det er skjelden forsikringsselskapene reparerer biler der skaden overstiger 60% av bilens verdi.
Vis hele sitatet...
For all del; kjør på
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du skal krasje rimelig hardt før det lønner seg.
Vis hele sitatet...
I det tilfellet kan jeg anbefale å kjøre i en krapp sving innenfor fartsgrensa (Helst ca 60-80) uten å svinge. Altså et sted med trær. Da blir hele høyresiden ødelagt, og sjåføren har en sjanse til å overleve.

Erfaringen kommer av at det nettopp har skjedd meg, altså en ulykke riktignok, men alle overlevde. Til og med hun som satt i passasjersetet hvor taket var trykket ned helt mot nakkestøtten. Per idag er hun frisk med epilepsi etter et bittelite hjerneslag lenge etter ulykken. (På grunn av skadene i ansiktet). Hun har en stålplate som holder høyre del av ansiktet på plass.
Sjåføren slapp unna med neseblod og et sår (psykisk) for livet.

Sitat av diabolus Vis innlegg
En bil som er verdt mellom 70-100000 trenger ikke store smellen før den blir vraket.Det er skjelden forsikringsselskapene reparerer biler der skaden overstiger 60% av bilens verdi.
Vis hele sitatet...
Og DET der ja
Stefaren min (Som forresten var sjåfør i samme ulykke som jeg beskrev over her), har kollidert med arbeidsbilen sin fordi den andre bilen brøt vikeplikten.
Det ble slik at forsikringsselskapet reparerte bilen for 70k
Ta en prat med banken.. hvis du forklarer dem din situasjon så kan det godt hende de gir deg gode vilkår på de siste 30.000 på lånet.. Du får sikkert betalt det ned på et par år uten å knekke ryggen helt

Forsikringssvindel og slikt tøys bør du ikke begi deg ut på for 30.000 kroner (det er tross alt egentlig veldig lite penger)
Tusen takk for alle behjelpelige svar Jeg blir nok nødt å skaffe mellomlegget så jeg får det marerittet ut av verden..smelle den med vilje er uaktuelt selv om jeg har fullkasko...
koster forsikringen din 36000 i året?
Sitat av Radetzky Vis innlegg
koster forsikringen din 36000 i året?
Vis hele sitatet...
Ja den gjør det nå som jeg gikk ned til 10% bonus etter kollisjon
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Den neste bilen du kjøper bør være en bil fra 90 tallet, kjøper du noe enkelt som golf fks, så har du god bil som du trenger å gjøre lite med(som oftest) samt billige deler, forsikring og bensinbruk.

Dyre og fine biler kan du kjøpe når økonomien stabiliserer seg, evt når du er pensjonist, så kan du kjøre dagen lang.
Billig riskoker fra nittitallet er tingen når man skal tjene seg opp bonus på forsikringa.
Sier som de over, Selg selg og selg.
Audi har generellt mye tull med biler fra rundt 2000.
Kjøp deg en Volvo 240/740 fra tidlig 90', og du skal se at du har en bil du kan stole på!
Evt. billig riskoker som sagt over. F.eks. Honda Civic.
med 6000,- i inntekt i måneden så bør du heller satse på en sykkel
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Om det er VAG du skal selge, så anbefaler jeg deg å legge den ut på VACN-forumet.
Mange som leter etter billige biler å høgge eller pusse opp der.