![]() |
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
|
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Kan min mobil bruks til internett i Japan?
Hei, jeg skal til Osaka neste måned for å besøke kjæresten min. Og jeg har en Samsung Galaxy S 1. (spica). Den har GSM 900,1800/1900 og 3G.
Har hørt de bruker CDMA i Japan så kan ikke ringe med GSM. Men siden den har 3g og wifi, kan jeg allikevel bruke internett der uten å kunne ringe? For kan kontakte familie og kjæreste igjennom skype og andre android applikasjoner. Takk | |
|
|
|
|
|
#2 |
|
nFF Crew
|
Du kan, og du kan ringe med den. Tale over 3G funker utmerka.
Men du vil virkelig ikkje bruke 3G-data i utlandet. Det er fin-fin måte å få regninger du ikkje trudde var mogeleg, og skype over 3G på roaming er så fantastisk dårlig idè at du ikkje vil prøve en gang. Det er nesten garantert billegare med ti års databbonement i det landet du er i... Bruk wifi, eller kjøp lokalt kontantkort. |
|
Reunite Gondwanaland!
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Du kan, og du kan ringe med den. Tale over 3G funker utmerka.
Men du vil virkelig ikkje bruke 3G-data i utlandet. Det er fin-fin måte å få regninger du ikkje trudde var mogeleg, og skype over 3G på roaming er så fantastisk dårlig idè at du ikkje vil prøve en gang. Det er nesten garantert billegare med ti års databbonement i det landet du er i... Bruk wifi, eller kjøp lokalt kontantkort. Virker Japansk kontantkort på en GSM telefon? | |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Så om jeg kjøper uregistrert kontantkort i en telekiosk i norge, og fyller på kortet i norge. det kan brukes i japan? men hva med CDMA nettverket der? min telefon har ikke CDMA | |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Formulerte meg muligens litt feil :P
Det jeg mente var at du kan kjøpe et uregistrert kontantkort i Japan på en mobilforretning, da det er billigere enn å bruke et norsk abbonement i Japan. Men iom. at de bruker CDMA vil ikke din GSM-telefon fungere (såfremt ingen operatører bruker GSM dernede) Ville satset på gratis WiFi på hotellet hadde jeg vært deg, for å bruke mobil datatrafikk i utlandet (Roaming) kan bli svindyrt. | |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Formulerte meg muligens litt feil :P
Det jeg mente var at du kan kjøpe et uregistrert kontantkort i Japan på en mobilforretning, da det er billigere enn å bruke et norsk abbonement i Japan. Men iom. at de bruker CDMA vil ikke din GSM-telefon fungere (såfremt ingen operatører bruker GSM dernede) Ville satset på gratis WiFi på hotellet hadde jeg vært deg, for å bruke mobil datatrafikk i utlandet (Roaming) kan bli svindyrt. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
De har 3G GSM i tillegg, så om du har en 3G telefon vil du kunne bruke den der. Angående det å kjøpe kontantkort i norge og ta med dit så er det ikke vits siden det er altfor dyrt (du får heller ikke uregistrerte kontantkort), det er mye bedre å bare kjøpe et japansk kontantkort og bruke det for å ringe i japan og til norge.
| |
|
|
Sist endret av BaconWeed; 10. mars 2012 kl. 16:34.
|
|
|
#9 |
|
nFF Crew
|
Du har jo ein 3G-telefon, som altså har GSM + ein variant av CDMA. Du vil ikkje få GSM-dekning der, men du vil få 3G-dekning. 3G kan brukast til å ringe med, på linje med GSM.
Og nei, gløym ideen med nett eller norsk abbonement. Det er svindyrt. Du snakker antakeleg om minst ein tier i minuttet for vanleg telefonsamtale. Og nettbruk er *enda* dyrere. |
|
Reunite Gondwanaland!
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jeg ville nok tatt ibruk skype på en stasjonær PC/laptop. Regner med at dama di har tilgang til både det og internett. Prisene på datatrafikk i utlandet er hinsides. For Japan tar min operatør 112 kr per overført megabyte, og 10 kr/min på en vanlig gsm-samtale.
| |
|
|
Sist endret av raze; 10. mars 2012 kl. 17:04.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|