Norsk Freakforum
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 9. mars 2012, 14:36   #1
Rectyg0o
Rectyg0o's Avatar

Registreringsdato: jul 2011
Sted: Drammen
Kvalitetspoeng: 7
PhotoShop "Could not use...."

Hallais folkens!

Jeg skal lage en refleksjon av en tekst og bruker denne metoden:
1. Lager en Layer Mask
2. velger Gradient Tool og velger black and white gradient
3. Gå nå over til bildet og trykk på den nederste teksten en gang og hold musen inne og dra en linje opp! Hold også Skift-tasten samtidig som du drar en strek opp!

Da skal jeg se at teksten blir mindre synlig..

Men jeg får denne http://bildr.no/view/1127077 feilmeldingen! (Eller se Gif filen)

Spørsmålet mitt da er: Hvorfor? Og hvordan løser jeg dette problemet? Andre muligheter og gjøre dette på?

Takker for raskt svar!
Attached Images
File Type: png grad_tool.png‎ (22,7 KB, 27 views)

Bad System Production

-=Rectyg0o=-
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 9. mars 2012, 14:42   #2
LarsHalal
LarsHalal's Avatar

Registreringsdato: jan 2012
Sted: Horten, Vestfold
Kvalitetspoeng: 17
rasterize layeret så skal det gå?

Henger på IT forumet. Cuz I'm a real G
Gammel 9. mars 2012, 14:42   #3
F4celess
Inferus
F4celess's Avatar

Registreringsdato: mai 2010
Sted: Valdres
Kvalitetspoeng: 1697
Høyreklikk på laget du har teksten på og velg "rasterize".

Gammel 9. mars 2012, 14:44   #4
Rectyg0o
Rectyg0o's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av LarsHalal Vis innlegg
rasterize layeret så skal det gå?
Hvordan gjør man det? Er ikke så god med PS og disse greiene, er helt ny på dette feltet og dette er bare en hobby/interesse jeg nylig har fått og som jeg ønsker jobbe med på sikt!

Sitat: Originalt skrevet av F4celess Vis innlegg
Høyreklikk på laget du har teksten på og velg "rasterize".
TY!

Jeg er rimelig noob her ja

Får ikke ønsket resultat. Noen som kan hjelpe meg???? (Jeg er en jævla noob ass)

Her er ønsket resultat med forklaring

Her er mitt res:

Hva gjør jeg galt??? "jai ikke forstå" Anyone med forslag???

Bad System Production

-=Rectyg0o=-
Gammel 9. mars 2012, 15:30   #5
Blåsmurf
Total Jerkface
Blåsmurf's Avatar

Registreringsdato: sep 2010
Du kan ikke ha så mye "font" effekter. Du er nødt til å fjerne "grønn linje rundt bokstavene" effekten.
Grunnen til at teksten din ikke er på lik linje, er fordi du ikke bruker rette "fonten". Altså tekst stilen din er feil, bruk heller en tekst stil som er med vannrett og ikke så "bølgete"
Sist endret av Blåsmurf; 9. mars 2012 kl. 15:31.
Gammel 9. mars 2012, 15:41   #6
Carlo
Better than thou.

Registreringsdato: jan 2001
Sted: OSL
Kvalitetspoeng: 45
Høyreklikk på tekst-layeret i layers-boksen (sannsynligvis nederst til høyre) og velg rasterize type.

Du kan ikke endre teksten etter å ha gjort den til raster. Personlig ville jeg gjort det anderledes men den beste måten å lære seg dette på er å forsøke og feile.
Sist endret av Carlo; 9. mars 2012 kl. 15:41.
Gammel 9. mars 2012, 16:15   #7
monoid
Såpekoker av rang
monoid's Avatar

Kvalitetspoeng: 241
Hvis du vil ha med effekten på den grønne omrisset (stroke) du har lagt på, kan du gjøre følgende:

Slett den speilede kopien du allerede har.
Lag et nytt, tomt lag rett under tekstlaget ditt. Trykk så på tekstlaget, og trykk CTRL+E.
Da slår du sammen tekstlaget ditt med det nye, tomme laget som ligger under. I PS heter dette 'Merge Down'.

Nå har alle effektene dine blitt permanente og rasteriserte, hvis man kan kalle det dét.

Herfra gjør du det samme som du har gjort tidligere. Dupliser, speilvend vertikalt og bruk en forløpning (gradient) som maske på kopien/speilbildet.

Hvis du vil beholde muligheten for å stille på effektene, kan du alternativt droppe alt jeg sa over, åpne effektpanelet
for den speilede kopien og velge å bruke en forløpning som 'stroke' i stedet for den rene grønne fargen. Her må du prøve deg litt frem
slik at forløpningen stemmer med speilbildet.

Sist endret av monoid; 9. mars 2012 kl. 16:19.
Gammel 9. mars 2012, 17:53   #8
Rectyg0o
Rectyg0o's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av monoid Vis innlegg
Hvis du vil ha med effekten på den grønne omrisset (stroke) du har lagt på, kan du gjøre følgende:

Slett den speilede kopien du allerede har.
Lag et nytt, tomt lag rett under tekstlaget ditt. Trykk så på tekstlaget, og trykk CTRL+E.
Da slår du sammen tekstlaget ditt med det nye, tomme laget som ligger under. I PS heter dette 'Merge Down'.

Nå har alle effektene dine blitt permanente og rasteriserte, hvis man kan kalle det dét.

Herfra gjør du det samme som du har gjort tidligere. Dupliser, speilvend vertikalt og bruk en forløpning (gradient) som maske på kopien/speilbildet.

Hvis du vil beholde muligheten for å stille på effektene, kan du alternativt droppe alt jeg sa over, åpne effektpanelet
for den speilede kopien og velge å bruke en forløpning som 'stroke' i stedet for den rene grønne fargen. Her må du prøve deg litt frem
slik at forløpningen stemmer med speilbildet.
Takk. Dette skal jeg teste ut. Effektene er jo en del av den enkle Logoen jeg lager

Sitat: Originalt skrevet av Rectyg0o Vis innlegg
Takk. Dette skal jeg teste ut. Effektene er jo en del av den enkle Logoen jeg lager
Da ble det sånn:

Sitat: Originalt skrevet av Rectyg0o Vis innlegg

Da ble det sånn:
Med Vannmerke da...

Bad System Production

-=Rectyg0o=-
Svar
Trådverktøy