Norsk Freakforum
Svar

Trådverktøy
Gammel 6. februar 2012, 22:10   #1
poomaker
poomaker's Avatar

Registreringsdato: mar 2008
Sted: Langt sør i østfold
Exclamation Stoppet av politiet på parkeringsplass....

Dum som jeg var tenkte jeg at det var fint føre for å dra på en stor parkeringsplass for å teste ut hvor bredt jeg kunne få bilen på snøen.
Til informasjon var denne helt tom for både mennesker og parkerte biler.

Kjørte et par runder før jeg så dro videre, og ja jeg kjøre helt forsvarlig og rolig når jeg først kom ut på veien igjen. 10 min senere kjørte jeg jo igjen forbi samme plassen og tenkte at jeg BARE skulle ta en liten runde til før det bar hjemover. fikk lagt bilen bredt en gang før jeg så blålys i speilet.

Stoppet pent og forsiktig, skrudde av tenningen og rullet ned vinduet. Etter mange skjenneprekener og førerkort og vognkort slapp jeg heldigvis unna med advarsel som ble notert i den "lille blokka" med blå kulepenn. Det i seg selv er jeg jo fornøyd med fordi jeg ble jo tatt på fersk gjerning.
Oppførselen til politiet var egentlig som forventet, nesten som å bli kjeftet på av sin egen mor men litt mer serriøst. jeg la meg helt flat og var rolig. Unnskyldte meg i stor grad og var så høflig som overhodet mulig.

Det spørsmålet mitt er jo da å høre om noen har opplevd noe lignende og har blitt stoppet ved en senre annledning, og isåfall blir det notert i noe register de har eller blir det værende i blokka til den politi betjenten som stoppet meg? også om det blir noen videre konsekvenser....

Mods må gjerne flytte tråden vis den er blitt opprettet i feil forum
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 6. februar 2012, 22:16   #2
reklame
swedish
reklame's Avatar

Registreringsdato: feb 2007
Sted: Sweden
Dersom du ikke godtok noe forelegg, er du ikke i noe mer register enn i den blokka hans. Kanskje han noterer ned til neste gang han ser noen spinner på plassen. Så du gjør kanskje ikke det igjen på akkurat den parkeringsplassen.
Gammel 6. februar 2012, 22:17   #3
antring

Registreringsdato: nov 2010
Kvalitetspoeng: 52
For ca 1,5 år siden ble jeg og noen kompiser stoppet på en parkeringsplass mens vi stod på longboard bak en bil... Farten vi kjørte i var maks 20 km/t så ikke store greiene.
Parkeringsplassen var helt tom, det var midt på natta, ingen andre i nærheten annet enn en bil som passerte i ny og ne, og en av de som passerte ringte da snuten.

Navn på hele gjengen og notert i blokka. Har ikke hørt eller sett noe til snuten siden.
De noterer kun navnet ditt i boka eller "loggen" så i tilfelle du blir stoppet en gang til samme kveld så vil de vite at du har blitt stoppet tidligere og ikke slipper like lett unna da.
Gammel 6. februar 2012, 22:19   #4
Marr
Nettnarkoman
Marr's Avatar

Registreringsdato: jun 2011
Sted: Oslo
Kvalitetspoeng: 531
Skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig å legge bilen breit på en parkeringsplass UTEN biler og UTEN mennesker...
Gammel 6. februar 2012, 22:25   #5
poomaker
poomaker's Avatar

Registreringsdato: mar 2008
Sted: Langt sør i østfold
Sitat: Originalt skrevet av reklame Vis innlegg
Dersom du ikke godtok noe forelegg, er du ikke i noe mer register enn i den blokka hans. Kanskje han noterer ned til neste gang han ser noen spinner på plassen. Så du gjør kanskje ikke det igjen på akkurat den parkeringsplassen.
Trur jeg legger den type kjøring på hylla for denne sesongen hvertfall

Vet du hvor lenge den blokka blir brukt ? kaster han den siden i søpla når han kommer på stasjonen når skiftet er over eller blir det der en stund ?

kjør gjerne på med fler opplevelser/møter ang sladding på parkeringsplass eller generelt møte med politi innenfor dette temaet da:P
Gammel 6. februar 2012, 22:32   #6
KaiN
keep to claims
KaiN's Avatar

Registreringsdato: des 2010
Sted: Finnmark
Kvalitetspoeng: 1113
Den gangen du kommer i sleng på E6 med biler, så er det fint å ha kunnskapen på og rette deg opp igjen, men siden du risikere mye, så fikk du aldri til å øve på en tom parkeringsplass....
Hvis parkeringsplassen er tomt, synes jeg ungdommer skal få ha det artig

Turbo i kain bil e ødelagt.
Choobe som stalker meg på freak e skummel
Gammel 6. februar 2012, 22:46   #7
mo3
Meddlemm
mo3's Avatar

Registreringsdato: sep 2008
Kvalitetspoeng: 1866
Du har vært heldig. Hadde det vært midt på dagen i ei gate kan man i værste fall få fratatt lappen og noen tusen i bot.

Sitat: Originalt skrevet av Kain Vis innlegg
Den gangen du kommer i sleng på E6 med biler, så er det fint å ha kunnskapen på og rette deg opp igjen, men siden du risikere mye, så fikk du aldri til å øve på en tom parkeringsplass....
Hvis parkeringsplassen er tomt, synes jeg ungdommer skal få ha det artig
Øve gjør man på sikkerhetskurs med kjøreskole. Din påstand syns jeg ikke holder for å ha en unskyldning til å leke Petter Solberg.

Tick,tick,tick. That's the sound of your life running out.
Gammel 6. februar 2012, 22:52   #8
Fuzzybossen
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar

Registreringsdato: mai 2011
Sted: Aust-Agder
Kvalitetspoeng: 1363
Sitat: Originalt skrevet av mo3 Vis innlegg
Du har vært heldig. Hadde det vært midt på dagen i ei gate kan man i værste fall få fratatt lappen og noen tusen i bot.

Øve gjør man på sikkerhetskurs med kjøreskole. Din påstand syns jeg ikke holder for å ha en unskyldning til å leke Petter Solberg.
Den gangen jeg tok førerkortet ble kjøreskoleelevene oppfordret til å øve seg på en tom parkeringsplass om vinteren. Det er begrenset hva man får lært seg på kjøreskolen hvor man gjerne bare har 1-2 timers glattkjøring.

Er plassen helt tom og man ikke setter noen i fare, så skulle det ikke være noe i veien for at man "øver" seg litt på den. Selv om de fleste bruker det til å leke seg med, så får man faktisk litt kunnskap om hvordan man best retter opp bilen igjen, noe som kan bli verdifullt senere.

Treat people who know less than you with respect, deference and patience.
Gammel 6. februar 2012, 22:56   #9
Life Goes On
Råtass
Life Goes On's Avatar

Registreringsdato: jul 2007
Kvalitetspoeng: 484
En kamerat ble tatt for å sladde i en rundkjøring. Ble fratatt lappen og fikk den tilbake igjen etter 3 uker. Det er vel en måned siden eller noe.
Det samme skjedde med enda en kamerat av meg forrige vinter og. Erfaringen min tilsier da at man blir fratatt lappen, men Politiet sliter med å lage en sak ut av det, så man får den igjen 3 uker etterpå.

Hører man ikke noe etter 3 uker kan man uansett få lappen igjen
Sist endret av Life Goes On; 6. februar 2012 kl. 22:58.
Gammel 6. februar 2012, 23:05   #10
Rindal

Registreringsdato: okt 2008
Sted: Skien
Kvalitetspoeng: 54
Sitat: Originalt skrevet av Marr Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor det skal være ulovlig å legge bilen breit på en parkeringsplass UTEN biler og UTEN mennesker...
En bil er ikke noe leketøy, men med unntak av lukket bane.
Gammel 6. februar 2012, 23:10   #11
thomasw
Mongo
thomasw's Avatar

Registreringsdato: sep 2005
Kvalitetspoeng: 143
Sitat: Originalt skrevet av mo3 Vis innlegg
Det var ikke mye til øving de minuttene vi kjørte på banen. Det var for min del mer teori om sikring av last og alt mulig på det kurset. Kjørelæreren min sa at sikkerhetskurs på bane var vurdert kuttet i opplæringsplanen fordi det ikke gjorde deg til noen bedre sjåfør på glatta.

Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Gammel 6. februar 2012, 23:14   #12
Life Goes On
Råtass
Life Goes On's Avatar

Opplæringen man får idag er ikke god nok, mener jeg.
Hadde selv 2 kjøretimer og raste igjennom lappen min på null komma svisj... Føler heller at alle kilometerne jeg har lagt bak meg på denne tiden har gjort meg til en bedre sjåfør.
Måtte ikke engang øve på teorien for å bestå. Reiste ut, tok prøva og stod med 7 feil. Mener dette er for sløvt av staten. Møter alt for mange idioter ute i trafikken hver dag.

Jeg skal jo bli kjøreskolelærer, så for min del må opplæringen gjerne bli strengere
Gammel 6. februar 2012, 23:16   #13
KaiN
keep to claims
KaiN's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Life Goes On Vis innlegg

Hører man ikke noe etter 3 uker kan man uansett få lappen igjen
Wait, sier du hvis politiet ikke ringer eller tar noen form får kontakt, etter lappen ble fratatt i 3 uker, så får du lappen tilbake uansett?

Gammel 6. februar 2012, 23:20   #14
Life Goes On
Råtass
Life Goes On's Avatar

Wait, sier du hvis politiet ikke ringer eller tar noen form får kontakt, etter lappen ble fratatt i 3 uker, så får du lappen tilbake uansett?
Ja, det er iallefall de opplysningene Politiet selv har gitt oss når de har stoppa kompisene mine.
Aner ikke hvorfor og har ingen kilder. Kanskje sende politiet e-post?

De kan jo bare gjøre noe så enkelt som å sende deg et brev/innkalle til avhør - da har du ikke krav på å få den tilbake.
Begge mine kompiser har iallefall hentet lappen etter 3 uker, da det ikke ble tatt ut tiltalte mot noen av dem
Gammel 6. februar 2012, 23:22   #15
Fuzzybossen
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar

Registreringsdato: mai 2011
Sted: Aust-Agder
Kvalitetspoeng: 1363
Sitat: Originalt skrevet av Life Goes On Vis innlegg
Ja, det er iallefall de opplysningene Politiet selv har gitt oss når de har stoppa kompisene mine.
Aner ikke hvorfor og har ingen kilder. Kanskje sende politiet e-post?

De kan jo bare gjøre noe så enkelt som å sende deg et brev/innkalle til avhør - da har du ikke krav på å få den tilbake.
Begge mine kompiser har iallefall hentet lappen etter 3 uker, da det ikke ble tatt ut tiltalte mot noen av dem
Hvis du godtar beslag i førerkortet så kan de beholde lappen så lenge de vil.
Hvis du derimot ikke godtar beslaget, så må en dommer avgjøre beslaget innen 3 uker, hvis ikke har du krav på å få tilbake førerkortet fram til en eventuell rettsak.

Treat people who know less than you with respect, deference and patience.
Gammel 6. februar 2012, 23:22   #16
bajjaz

Registreringsdato: nov 2010
Kvalitetspoeng: 766
Hvis du ikke samtykker i beslaget må saken for retten innen tre uker, hvis ikke får du lappen tilbake.

Jeg for min del synes TS har fremstått som et godt forbilde med sin aktivitet, jeg har også alltid gjort det samme for å ha full kontroll på bilen om vinteren.
Gammel 6. februar 2012, 23:25   #17
Life Goes On
Råtass
Life Goes On's Avatar

Så dette nå
Lønner seg sjeldent å godta noe som helst, med mindre man blir tatt med laser
Gammel 6. februar 2012, 23:25   #18
KaiN
keep to claims
KaiN's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av bajjaz Vis innlegg
Hvis du ikke samtykker i beslaget må saken for retten innen tre uker, hvis ikke får du lappen tilbake.

Jeg for min del synes TS har fremstått som et godt forbilde med sin aktivitet, jeg har også alltid gjort det samme for å ha full kontroll på bilen om vinteren.
Har en kompis, han samtykket beslaget, hva skjer om han ikke får noen videre beskjed etter 3 uker?

Gammel 6. februar 2012, 23:25   #19
Prompdompap
Vask de henda
Prompdompap's Avatar

Registreringsdato: jan 2012
Sted: Oslo
Kvalitetspoeng: 195
Sitat: Originalt skrevet av Marr Vis innlegg
ER ganske sikkert på at de samme reglene gjelder på alle steder som er åpen for alminnelig ferdsel.

Hvis jeg husker rett.

Uansett så finnes det verre måter å bryte reglene når det kommer til bil. Men tviler på at noen gidder å legge til et tilleggspunkt i regelværket slik at unge skal få lov til leke seg på tomme parkeringsplasser
Sist endret av Prompdompap; 6. februar 2012 kl. 23:26.
Gammel 6. februar 2012, 23:25   #20
meitemark
Lawful Neutral
meitemark's Avatar
nFF Crew

Registreringsdato: jan 2001
Sted: Harstad
Kvalitetspoeng: 2603
Hvis du har et lukket område å gjøre dette på, dvs en plass der ingen andre kan komme inn, kjøretøy eller gående, er det lovlig å gjøre slikt uten problemer. Gjør du derimot dette på en parkeringsplass eller annet offentlig område, er det ikke lovt.

Enhver mening tilstrekkelig langt fra din egen, er umulig å se på som annet enn galskap.
Torrent invites - Digitalt Personvern
Svar
Trådverktøy