Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9816
Hei! Skal nå flytte til Spania i den nærmeste fremtid og så kom jeg over noen her på forumet som sa at det var lov å dyrke cannabis i hjemmet sitt. Dette hadde jeg ikke tenkt over og det er jo et fint pluss i boken for min del Er veldig opptatt av botanikk og liker å ta meg en blås i ny og ne.

Er det noen som har personlig erfaring med å gro i Spania? Hvor mange planter er det lov å gro om gangen? Noen forskjell på å gro 1 svær en som har like mye "avkastning" som f.eks. 4 mindre? Evt. du som har erfaring, hatt noen problemer med lukten/klager fra naboer?

Setter pris på all tilbakemelding og fint hvis det følger med kilder til innlegget.
Hvis du treffer på rett folk i spania, så er det så billig for potent weed at du ikke vil ha det store behovet for å plante selv. Med mindre du har interesse av det + grønne fingre.
Kjekt å vite det og, men er selve gro-prosessen jeg ble interessert i. Har røykt denne planten, men aldri grodd den fra bunn av, som jeg har med haugevis av andre planter og urter. Er noe fantastisk ved det hele :-)
Har nå scannet nettet etter oppdatert informasjon og forstår det sånn at det ikke er lov til å kjøpe eller selge cannabis, men lov til å gro i eget hjem til eget forbruk. Dette er jo ganske relativt, så antall planter blir vel å gjenspeile vedkommendes forbruk. Så en kan gro én enkel plante eller ti stykker, så lenge en kun gror til seg selv og inntar planten på diskré vis, da uten å sjenere naboer eller forbipasserende. Gror en et større antall planter tenker jeg det vil bli litt vrient å bevise at alt er til eget forbruk og ikke ment for videresalg.

Fortsatt svært interessert i personlige erfaringer, om det er noen som har grodd i Spania før
Om det er til eget bruk så ville jeg ikke plantet mer enn 3 planter omgangen, litt mistenksomt om du har 20 planter
Mener og ha hørt at det er 2 planter per person over 18 år per hustand.
Men vær forsiktig med snuten der nede, dem er ganske hissige og strenge mot kjøp og salg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei, gammel tråd men ja. Jeg har selv bodd i Spania. Og kjente til flere som dyrket hjemme, bla. en nederlender og han hadde 10 planter. For han kostet det 10EUR pr seed, så rundt 70kr. Så det er ikke særlig dyrt. Det som koster er ventilasjon og lys. Han hadde plantene inne på et rom, med forheng osv. Og det luktet ikke så veldig i rommene. Er usikker på hvorvidt det er lov å dyrke cannabis hjemme, men han skjulte det, og var spesielt opptatt av å skjule lukten, og truet meg på livet om jeg fortalte det videre haha. Men det er fullt mulig, og mye billigere å dyrke der enn i Norge vil jeg tro.
Da kan du ihvertfall lære og bli supergod på det .. uten å bekymre deg for at det er ulovlig.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Hei! Skal nå flytte til Spania i den nærmeste fremtid og så kom jeg over noen her på forumet som sa at det var lov å dyrke cannabis i hjemmet sitt. Dette hadde jeg ikke tenkt over og det er jo et fint pluss i boken for min del Er veldig opptatt av botanikk og liker å ta meg en blås i ny og ne.

Er det noen som har personlig erfaring med å gro i Spania? Hvor mange planter er det lov å gro om gangen? Noen forskjell på å gro 1 svær en som har like mye "avkastning" som f.eks. 4 mindre? Evt. du som har erfaring, hatt noen problemer med lukten/klager fra naboer?

Setter pris på all tilbakemelding og fint hvis det følger med kilder til innlegget.
Vis hele sitatet...
trur du har misforstått ordet nærmeste framtid
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
trur du har misforstått ordet nærmeste framtid
Vis hele sitatet...
Det er et ganske relativt begrep, så nei.
Sitat av dekait Vis innlegg
Mener og ha hørt at det er 2 planter
Vis hele sitatet...
Har hørt det samme jeg og
du får kjøpt i butikker tror jeg
▼ ... over en måned senere ... ▼
Flere av mine spanske venner i østdelen og nordsiden av spania dyrker hjemme fult lovlig. Enenste er at det ikke skal være til sjenering for andre, og overstige x-antall planter. Så om du velger å bo i Barcelona og dyrke plantene dine ute på balkongen i byen, så tror jeg du får litt pepper kanskje. Men ellers, slik som i en lukket hage eller innendørs er lov, så lenge det ikke er ment for å selges, eller at du har flere planter en tillatt (tror de har hevet grensen til 5.stk). Denne regelen med hva du gjør hjemme gjelder også for andre stoffer, så sopp og andre spennende vekster som Hawaiian Baby Wood Rose, khat busken, cocabusken opiumsvalmuer, meskalinholdige kaktuser osv er lov i begrenset omfang på privateid område.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lov å spørre hva utfallet blir? Bor selv i Spania og har nettopp startet et balkongprosjekt
Nå har jeg ingen gode kilder på dette, men så langt jeg vet er det ganske stor forskjell på nord og sør i spania. Husker ikke hvilke deler der man kan dyrke hjemme, men jeg vet at man kan dyrke hjemme i de områdene det gjelder (aner ikke hvilke, dog...beklager).

Grunnen til at man kan dyrke hjemme er ikke fordi det er lovlig, men heller fordi det går under grunnloven. Grunnloven sier som så at det er ditt hjem, og ditt privatliv – ergo har politiet ikke noe med hva du gjør innenfor hjemmet ditt.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Nå har jeg ingen gode kilder på dette, men så langt jeg vet er det ganske stor forskjell på nord og sør i spania. Husker ikke hvilke deler der man kan dyrke hjemme, men jeg vet at man kan dyrke hjemme i de områdene det gjelder (aner ikke hvilke, dog...beklager).

Grunnen til at man kan dyrke hjemme er ikke fordi det er lovlig, men heller fordi det går under grunnloven. Grunnloven sier som så at det er ditt hjem, og ditt privatliv – ergo har politiet ikke noe med hva du gjør innenfor hjemmet ditt.
Vis hele sitatet...
dette stemmer. grunnloven der bekrefter dine gudgivne rettigheter til å dyrke weed. (samme i Norge forøvrig, menneskerettighetene ble lagt til på 90-tallet en gang.)
de beste plassene å dyrke er i sør. sjekk ut Jorge Cervantes på utube, han er nede i Spania og viser fram cannaTRÆR

¡Me voy a plantar!

Sitat av MargeraSpain Vis innlegg
Lov å spørre hva utfallet blir? Bor selv i Spania og har nettopp startet et balkongprosjekt
Vis hele sitatet...
Viktigste for deg blir at hvis ingen ser det, så eksisterer det ikke.
Samtidig så tror jeg folk blir glad hvis de får se noen busker. Enten vis det fram og vær stolt, eller gjem det bort. Du har dine rettigheter, men byråkrater har en tendens til å drite i det.

uansett kos deg og slapp av
I Barcelona hvertfall, kan du dyrke opp til 2 planter til eget bruk.
Så mange røyke på gaten da jeg var der.
Har hørt de generelt er ganske liberale på cannabis der.
Lykke til
Ser ut som Spania ikke har noen alvorlige cannabis problemer i forhold til Norge. Kunne ikke vi også fått eg slik lov? :P
Selv en kompis som var der nede, mener å huske han sa 2 planter som nevnt over.

Har også lest på forumet at snut er liberale, iallefall på bruk, usikker på kjøp&salg.
Hørte av en venn av meg som har spansk slekt i Spania, og han sa at de hadde planter åpenlyst i hagen
▼ ... over et år senere ... ▼
sertifisert idiot
Heisann,
Vet at tråden er gammel, men er det noen som har litt oppdatert info om situasjonen i Spania nå? Nærmere bestemt rundt Malaga?
Av det jeg har funnet ut så liberalismen styrt av hvor strenge "statene/kommunene" bestemmer seg for å være, litt som u USA, men jeg har ikke klart å finne noen god info på hvor langt de har kommet i Malaga området?

Har funnet ut at det eksisterer/eksisterte 2-3 Cannabis Social Clubs der, men hvor enkelt er det for en utlending(som bor i landet) å få innpass her?