![]() |
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
|
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#41 |
|
Bankroll management er viktig, men varience er en bitch :P kan godt tape 10 buyins på rad. Det er grunnen til at jeg ikke spiller poker lengre, orker ikke swings og tilter for ingenting.
| |
|
MLIA
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Haha, kan ikke si meg mer enig, IpN. Lå på pay-out position fra start i to samkjørende turneringer nå, en S&G og en FPP, så ringer en kompis og minner meg på at det er nyttårsaften og plutselig går jeg all in på pocket 3 og 10-9 var det vel og pfffh, bye-bye noy. Heldigvis var det micro, men jeg er absolutt blant de som tilter for ingenting
![]() Forresten robz1, good advice, jeg gikk ut aggressive som du sa og seilte på high stacks til jeg tilta da. Men good advice
| |
|
|
Sist endret av noy; 31. desember 2011 kl. 14:55.
|
|
|
#43 |
|
Dagens poker tips :P :
I boken jeg leser (Power Hold'em Strategy, Daniel Negreanu) leste jeg et tips av poker-kongen selv at det er lurt å holde seg til ett type spill om gangen (spesielt hvis du spiller online, tror jeg). Bedre å konsentere seg om f.eks cash games eller Sng's i en periode da de forskjellige spillene krever annerledes strategi. | |
|
|
Sist endret av Azarat; 31. desember 2011 kl. 16:10.
|
|
|
#44 |
|
For det første så er ti BI (buy inns) ingenting. Selv for SNG (sit and go turnaments) er det for lite, og dersom man spiller CG (cash game) eller MTT (multi table turnaments) er det altt for lite. Jeg vil oppfordre alle som ønsker å være litt seriøs med pokerspillet sitt til å lese seg opp på BRM og å ta i bruk et program som holder oversikt over statistikk både for innsats og hender. Artikkel om BRM: http://www.pocketfives.com/articles/...gement-224586/ (dette er bare en av mange, bruk google eller oppsøk et pokerfora) Software: http://www.pokertracker.com/ (koster litt, men er absolutt verdt pengene om man ønsker å holde oversikten over spillet sitt, samt uunnværlig for å tette "lekasjer" i sitt eget spill) Dersom man ønsker å lese seg opp på poker og strategier anbefaler jeg å oppsøke et pokerfora, f.eks www.gaminghill.com Der finner du verktøy, ekspertise og en langt bredere base for å utvikle deg som pokerspiller. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
På pokerstars kan du be om stats for spilte turneringer eller de 100 siste spilte hender. Hvis ikke har du penn og papir da, men det er litt tungvint. Anbefaler deg å gjøre det så ser du at det er lite trolig at pokersidene er rigga. I tillegg kan du se hvor du kan gjøre forbedringer i spillestilen din, legge opp egen statistikk over strategien, etc. etc. "It's all 'bout math" sier dem som har greie på det
. | |
|
Husk: Høflighet på nFF ;)
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Haha, kan ikke si meg mer enig, IpN. Lå på pay-out position fra start i to samkjørende turneringer nå, en S&G og en FPP, så ringer en kompis og minner meg på at det er nyttårsaften og plutselig går jeg all in på pocket 3 og 10-9 var det vel og pfffh, bye-bye noy. Heldigvis var det micro, men jeg er absolutt blant de som tilter for ingenting
![]() Kom over en bad beat her en dag på ett 0.01$/0.02$ NL-Hold'em, 9-manns bord. 1. Alle kastet på 1$/2$ utenom en som raiset til 6$. 2. Jeg raiset 6$ til 10$ på dealer-knappen med KJ på hånden - han caller. 3. På floppen kommer det 2 Q K. Han byr 14$, jeg caller med par i Konge. -Her tipper jeg han har ett par i enten Q eller K - MEST sannsynlig Q 4. På turn kommer det 2 (bordet er nå 2 Q K 2). Potten er 49$ og han byr 50$ (tror jeg), jeg går all in med å raise til 65$, noe han caller - Her ser jeg at han kommer med en skikkelig 'over-bet' noe jeg er sikker på at han gjør for å stjele potten (ut ifra tidligere spill). Turn-kortet anså jeg som ganske safe, da jeg var 90% sikker på at han ikke hadde 222 siden han bydde litt for mye på floppen (ut ifra tidligere spill). Det viser seg at han han har 55 (lol) på hånden og sitter med to par - 55 og 22(på bordet). Jeg har to par - KK og 22(på bordet), så jeg leder 5. I glede på at jeg bustet han i en stor bluff, kommer River-kortet.....5.... Da sitter han igjen med fullt hus (555 22) og jeg med 2 par (KK 22). Holdt maska med en "Nice river card." og forlot bordet...
| |
|
|
|
|
|
#48 |
|
BRM (bankroll management) er ikke bare viktig, det er det viktigste verktøyet man har dersom man skal bli en vinnende pokerspiller i lengden. Det er avgjørende å ikke gå "bust" slik at man kan holde pokerøkonomien adskildt fra sin vanlige økonomi. Dette er selvsagt ikke like viktig for en hobbyspiller som bare setter inn mer penger når han / hun taper men for en som vil være seriøs med spillet sitt og tjene penger i lengden er det helt avgjørende.
For det første så er ti BI (buy inns) ingenting. Selv for SNG (sit and go turnaments) er det for lite, og dersom man spiller CG (cash game) eller MTT (multi table turnaments) er det altt for lite. Jeg vil oppfordre alle som ønsker å være litt seriøs med pokerspillet sitt til å lese seg opp på BRM og å ta i bruk et program som holder oversikt over statistikk både for innsats og hender. Artikkel om BRM: http://www.pocketfives.com/articles/...gement-224586/ (dette er bare en av mange, bruk google eller oppsøk et pokerfora) Software: http://www.pokertracker.com/ (koster litt, men er absolutt verdt pengene om man ønsker å holde oversikten over spillet sitt, samt uunnværlig for å tette "lekasjer" i sitt eget spill) Dersom man ønsker å lese seg opp på poker og strategier anbefaler jeg å oppsøke et pokerfora, f.eks www.gaminghill.com Der finner du verktøy, ekspertise og en langt bredere base for å utvikle deg som pokerspiller. Som jeg sa. Man taper lett 10 buy ins på rad, og derfor er det viktig å ha BRM. | |
|
MLIA
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Grunnleggende ABC poker er løsningen for spillere på de nivåer som er aktuelt for de aller aller fleste her inne. Den type kreativt spille du kunne se på HSP er god underholdning men et dårlig utgangspunkt for nye spillere. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Har nå i lengre tid lurt på om det er mange her inne som spiller eller har spilt poker. Begynte å spille (online) poker for omtrent 1,5 år siden og har spilt regelmessig siden den tid. Jeg spilte lekepenger det første året og har spilt ekte penger i ett halvt år.
Har vel spilt bort totalt 300-400kr, men jeg merker at jeg spiller bedre og bedre. Nå for tiden leser jeg boken "Power Hold'em Strategy" av Daniel Negreanu som jeg hittil synes er ganske bra og lærerik. Noen spørsmål: 1. Hvor lenge har du spilt poker? 2. Hva spiller du mest? (texas hold'em, omaha? Limited eller NL? etc.) 3. Hvor stor innsatts/investering/stakes? 4. Hvor mye har du tapt/vunnet? 5. Anser du deg som god/proff spiller? 5. Noen tips til en nybegynner? 2. Hold'em 3. Som regel $1-2 NL 4. Vunnet masse 5. Jeg er god på NL 6. Ikke spill for mer enn du kan tape. Bank roll managament er viktig. Hold deg på rett nivå till du er klar for større oppgaver. I lengden er poker ikke flaks. Lær deg prosentene for å treffe, spill i rette posisjoner, ikke krig mot low stacks hvis det koster skjorta preflop og du er underdog. Jo flere badbeats jo bedre. Da begynner du og bli god og vil tjene penger i lengden.
| |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Tusen jævlig takk til alle som sender "godt nytt år"-sms over Netcom. Her sitter jeg på finalebordet og er blant topp 5 som sitter igjen, unødvendig å si at jeg lå blant de siste fem. I det jeg får flush drag og better halve stacken min, som mot topp tre var definitivt underlegent, streiker forbindelsen og det tar meg minst 10-15 minutter før jeg kommer meg på nett igjen. Hva skjer? Jeg havner som nummer 4
. Er dog fornøyd, men ikke så fornøyd som jeg vet jeg ville vært å havne på tredje fremfor fjerde Godt nytt år, folkens!
| |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Tusen jævlig takk til alle som sender "godt nytt år"-sms over Netcom. Her sitter jeg på finalebordet og er blant topp 5 som sitter igjen, unødvendig å si at jeg lå blant de siste fem. I det jeg får flush drag og better halve stacken min, som mot topp tre var definitivt underlegent, streiker forbindelsen og det tar meg minst 10-15 minutter før jeg kommer meg på nett igjen. Hva skjer? Jeg havner som nummer 4
. Er dog fornøyd, men ikke så fornøyd som jeg vet jeg ville vært å havne på tredje fremfor fjerde Godt nytt år, folkens!![]() Fikk ikke "godt nyttår" melding fra Netcom jeg *snufs* Edit: eller har jeg ikke Netcom kanskje?.... hehe ![]() --------------------------- On-Topic: Hvor mange spillere var det opprinnelig? Buy-in? =) | |
|
|
Sist endret av Azarat; 31. desember 2011 kl. 23:36.
|
|
|
#54 |
|
Ja, superkjipt! Det er lenge siden jeg har vært så langt i en flerbordsturnering!! Jeg mixer litt mellom systemet til robz1 og mitt eget passive spill - det funker!! Jeg har vært på paid position i nesten hver turnering jeg har spilt nå, kun nå som jeg er god og dritings kom jeg til finalebordet, men robz1 advise funker fett!! Anbefales! Om jeg kunne gitt enda en KP til robz1 skulle jeg gjort det
Glimrende system å bare flyte på høyere stack enn motstanderene når du har nådd premieposisjonen din. Litt feigt vil sikkert noen kalle det, men jeg er fornøyd. Kvalitet til deg robby !Haha! Leste bad beat-sen din nå Azarat . Kjipt ass! Spiller du på Betsson? Lenge siden jeg spilte der gitt, kanskje jeg skulle prøvd meg igjen på Betsson. Ble lei av å spille der fordi jeg anså mange spillere - spesielt turneringer - for utrolig useriøst og alt for lave premier til innsatsen. Men det var gøy pa cash games'a der da. Bare synd jeg hadde en utrolig dårlig bank roll management da jeg spilte på Betsson. De gangene jeg vant mye ble jeg ofte overmodig og spilte på høyere blinds, noe som tok -mye- av profitten etterhvert. Ellers var betsson cash games et sted for å plukke inn cash de gangene jeg spilte seriøst, men jeg tilta så ofte der pga for mange bad beats
| |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Har spilt en del S&G'er de siste ukene. For det meste vanlige NL 6 og 9-manns S&G'er. De første gjorde jeg det ganske bra i, hvor jeg kom på 1.plass på rundt 70-80% av de. Men nå senere har jeg bare slitt mer og mer. Mange ganger har jeg bustet bobbla (nesten på premieplass) pga. av liten stack og rotte-hender (får nesten aldri brukbare hender da, dvs. hender som K3, 510, 27 osv.).
Er vanskelig å holde ut med liten stack når det er en med stor stack på bobbla som spiller aggressivt-passivt og stjeler blind's på preflop (som oftest på d-knappen). Ender ofte med at jeg nesten slukes i blind's.... Hvordan er det lurt å spille mot store stacks på bobbla? tight-aggressivt og ingen/lite bluff's? Vente på en god hånd og håpe på at han raiser for og så reraise? Har prøvd å spille mer aggressivt/tight-aggressivt litt tidligere i S&G'en, men da har jeg som oftest gått ut veldig tidlig.... Når bør man som oftest begynne å spille mer aggressivt i en f.eks 9-manns S&G? | |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Når du spiller mot 9-table S&G er tight/passive oftest den optimale stilen til noen spillere er slått ut. Hva du må kjenne uten å tenke er hvilke kort som oftest gir best odds. Ikke nøl med å folde etter re-raise selv om det er fristende med value bet! Noen ganger, hvis floppen gir dårlig outs (fordeler omregnet i poeng) for deg kan det være smart med en re-bet bare for å sjekke motstanderens reaksjon. Dette er ikke som i Live Games eller Tournaments, all informasjon du kan få fra motstpilleren må du benytte deg av, selv om det ender opp med at du payer den ene runden, vil du garantert få hender som i snitt tar igjen dette. Fold mye - gjerne mer enn nødvendig - når du spiller mot spillere som outranker deg i stakes og sats på top hands som gir deg høyere statistisk utbytte - og med det menes ikke nødvendigvis pocket like, som eksempelvis 2,2 ; 3,3 ; 4,4 osv. Sats kun 10,10 og høyere på like eller over 10 connected eller suited, så minsker du sjansen for å tape mot høyere straight eller flush. Og husk! Det er ingen skam å kaste seg på turn og river. Spesielt sistnevnte er det alltid viktig å vurdere om du skal kaste deg eller ikke. Er du i tvil så kast deg
![]() Ikke bekymre deg for når du må begynne å spille aggressivt i 9-table Sit & Go. Når det kun er fem igjen vil du fort skjønne at det ikke nytter å spille passivt hvis du ikke har lederposisjonen . Tenk på hva robz1 nevner i posten sin så skjønner du fort når de beste spillerne begynner å spille aggressivt .
| |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passivt spill er sjelden/aldri en god ide. Tight agressivt spill er nøkkelen. På lave nivåer spiller du få hender og spiller dem hardt. Bløff minst mulig, kort og godt: spill abc poker.
Når motstanden blir bedre kan du begynne med mer kreativt spill / bluffs i korrekte situasjoner. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Azarat, poker har ingen fasitsvar på det du spør om. Jeg vil bare uttale meg på turneringsgrunnlag, da det er dette jeg så og si eksklusivt spiller.
(får nesten aldri brukbare hender da, dvs. hender som K3, 510, 27 osv.). Du får like gode kort som resten av spillerene (Over lengre tid), det er ikke bare deg. Er vanskelig å holde ut med liten stack når det er en med stor stack på bobbla som spiller aggressivt-passivt og stjeler blind's på preflop (som oftest på d-knappen). Ender ofte med at jeg nesten slukes i blind's.... Her må du bestemme deg om du spiller for å overleve, eller om du vil gå for gull. Mot den type spiller du nevner har du fine muligheter til å tjene en del blinds ved å mikse opp spillet ditt. Gjerne re-raise/push med semi gode hender, kanskje også ta deg en flop i posisjon for å ta en liten bløff hvis motstander viser sine svakhetstegn. I eksempelet vil du ha verdi for å kunne bløffe ut motstanderen, og du kan også tyne ut en god del chips hvis du treffer bordet hardt. (Som sagt, dette er ikke noe fasitsvar) Hvordan er det lurt å spille mot store stacks på bobbla? tight-aggressivt og ingen/lite bluff's? Vente på en god hånd og håpe på at han raiser for og så reraise? Helt etter situasjon rundt bordet. Spiller bordet generellt tight, er det mye aggressivt spill rundt bordet, hvor mye chips har du... Og listen kan bli mye lengre. Når bør man som oftest begynne å spille mer aggressivt i en f.eks 9-manns S&G? Når det begynner å bli verdi å ta ned blindene er eneste tips. Du kan spille godt og aggressivt igjennom en hel 9-manns S&G hvis spillerene tilsier at du kan gjøre det. | |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Passivt spill er sjelden/aldri en god ide. Tight agressivt spill er nøkkelen. På lave nivåer spiller du få hender og spiller dem hardt. Bløff minst mulig, kort og godt: spill abc poker.
Når motstanden blir bedre kan du begynne med mer kreativt spill / bluffs i korrekte situasjoner. Gi faen i kreativt spill og bluff! Er du nybegynner så bløff aldri! Bløff kun når outsa er antatt likt fordelt mellom motstanderne og du antar du ligger med dårligere outs, som når en flash draw ligger på bordet og du antar du har en fordel mens du i virkeligheten har en lavere outs. Skal du vinne eller underholde! Gi faen i kreativt spill - du har boka av Daniel Negreanu har du ikke? Hvor ofte hinter han til kreativt spill i den boka? Det er for facebook zynga, spill for å vinne - ikke entertaine!! flush draw skal det være - for mange øl, for sent! Gid natt, folks! Igjen: Godt nytt år ![]() På 5- og 6-tables derimot er det en annen sak. Du kommer ingen vei uten å bløffe der, men da er du nødt til å skifte mellom loose aggressive og tight aggressive for å slå ut flest motstandere og stacke. Det gjør du kun med maksimalt aggressivt spill og usedvanlig mange bløff til du når premieposisjon, så går du fra bordet en 10 minutters tid eller lengre (ikke akkurat fair play) og vender tilbake med samme attitude. 9-tables kan du selvsagt ikke spille med samme system eller strategi - det er for kamikaze spillere og løse kanoner! | |
|
|
|
|
|
#60 |
|
På lave nivåer caller spillere alt for mye og det er derfor viktig at du får verdi ut av de gode hendene dine. Du spiller få hender, men raiser og spiller hardt når du først har en hånd. Altså tight aggressiv. Dette gjelder minst like mye i sng som i mtt. Du trenger ikke stacke i en sng, men du må ha nok chipis når blindsene blir høye, og det blir de fort i sng.
Altså, for å utnytte at de svake spillerne på lave nivåer caller alt for mye lar vi være å calle, men byr og raiser når vi har sterke hender. Med dårlige hender og ute av posisjon spiller vi ikke. Klassisk ABC poker fungerer alltid best mot svake spillere. Dersom strategien din er å akkurat komme innenfor pengene hver gang så fungerer kanskje en passiv strategi bedre, men så topptung som utbetalingene er må man alltid spille for å vinne dersom man vil maksimere profitten sin. Å spille for å "lime" seg inn i pengene er en elendig strategi. | |
|
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|