Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1111
Får ikke opp noe
Nja, du kan få den billigere om du bygger den selv, men det er en helt OK pris for å få den bygget for deg da den er helt ny.
den ser bra ut til den prisen men jeg ville bygget selv, det er penger å spare på det.
å kanskje 8GB er litt lite RAM
Sitat av tromsøfreaken Vis innlegg
den ser bra ut til den prisen men jeg ville bygget selv, det er penger å spare på det.
å kanskje 8GB er litt lite RAM
Vis hele sitatet...
8GB er litt lite ram? Jesus. Jeg har 4gb på min, og den går helt OK.. 8GB er dobbelt så mye. Må da være mer enn nok for en gjennomsnittsperson.
Bare hos meg linken ikke funker? Får bare opp "Annonse" øverst på siden.
Sitat av tromsøfreaken Vis innlegg
den ser bra ut til den prisen men jeg ville bygget selv, det er penger å spare på det.
å kanskje 8GB er litt lite RAM
Vis hele sitatet...
8 GB RAM er ikke lite. Til normal bruk og spilling så er 4 GB mer enn nok.
Til litt tyngre spill og programmer så holder det med 6. Så 8 GB er egentlig ingen vits sånn sett med mindre du gjør mye videoredigering osv. Da kan man begynne å tenke 12-16 GB RAM
Sitat av Mangooz Vis innlegg
8GB er litt lite ram? Jesus. Jeg har 4gb på min, og den går helt OK.. 8GB er dobbelt så mye. Må da være mer enn nok for en gjennomsnittsperson.
Vis hele sitatet...
Jeg ville si jeg multitasker passelig bra over gjennomsnittet ettersom jeg har hatt tre skjermer de siste 8 årene, og fram til 2008 holdt 4GB for mitt bruk, nå har jeg 6GB og det holder i lange baner.

Dog er det relativt viktig i dag å kjøre et 64bit OS p.g.a skjermkortene som har opptil 2GB RAM (6GB+ addresserbart minne med 4GB systemminne).
8GB minne er da for guds skyld ikke lite.
her er annonsen for de som ikke får den opp: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=31816005

Prisen for alle produktene uten harddisk kommer jo på 9621 (16.11.2011)
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1009253

hvordan selger kan ta 9990 inkludert HDD og montering skjønner ikke jeg =)
Sitat av moan1244 Vis innlegg
her er annonsen for de som ikke får den opp: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=31816005

Prisen for alle produktene uten harddisk kommer jo på 9621 (16.11.2011)
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1009253

hvordan selger kan ta 9990 inkludert HDD og montering skjønner ikke jeg =)
Vis hele sitatet...
Det kan være han får delene billigere om han jobber i noe slags datafirma. Også liker han å bygge samtidig som han tjener kanskje en tusenlapp på det. Smart business om det fungerer slik.
Sitat av tromsøfreaken Vis innlegg
den ser bra ut til den prisen men jeg ville bygget selv, det er penger å spare på det.
å kanskje 8GB er litt lite RAM
Vis hele sitatet...
Hahahahahaha. Hahahah, og hahahah.
8 GB ram er langt ifra lite!
Jeg personlig har 4 og jeg klarer meg mer en god med det!

En kompis av meg har 16GB RAM. Unødvendig.
8GB er også å dra det litt langt.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
8GB er masse, stopp bullshitting. Kanskje ett oppsett til 10k ville hatt en SSD hvis du hadde bygget selv.
Hvor mye må mann ut med for en ok ssd
som bare skal brukes til OS? den trenger vell ikke være større en typ 40 GB?
Sist endret av BloodSpilla; 16. november 2011 kl. 12:37. Grunn: typo
Om du skal ha en SSD disk må du tenke på at for å få full ytelse på den må du installere OS + programmer på den. Jeg ville satser på en 80gb hvertfall. Kommer jo litt an på hvor mange programmer, og hvilke type programmer du bruker.
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Hvor mye må mann ut med for en ok ssd
som bare skal brukes til OS? den trenger vell ikke være større en typ 40 GB?
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg ikke anbefalt noe under 120GB, en full windowsversjon med updates og cachefiler \ vmem kan godt ta 40GB alene, hiv på WoW som er 20GB, random annet spill som er 10-15GB, photoshop på et par GB pluss at store filer tar endel renderingspace så er du godt forbi 60GB også.

Å bare kjøre OS fra SSD er like givende som å kjøpe en varebil med bare to dører.
jeg redigerer jævlig mye og jeg må si upgraden fra 8 til 16gb var utrolig merkbart, i artikkelen sto det at denne fungerte bra til redigering, om du har peilig på dritt vet du at verken Cinema 4d, 3dmax eller after effects koser seg med bare 4gb ram
Står også at den er sinnsyk til gaming, og da trenger du strengt tatt ikke mer enn 4GB.
RAM har jo selvfølgelig med hva du skal bruke maskinen til, en som gamer trenger ikke 16GB, og en som redigerer videoer trenger mer enn 4GB.

Peiling på dritt har jeg desverre ikke, men(iallefall LITT) peiling på mange andre ting^^