![]() |
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
|
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Finne sletta bilder?!
Fant ikke akkurat hvor denne skulle plasseres, så prøver her for mest mulig treff.
Har en god del bilder som har blitt slettet på pc'n min, også fra "papirkurv". Er det mulig å få disse tilbake på en eller annen måte? Godt mulig å betale for det. Gjelder en Windows pc. | |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Anbefaler testdisk. Funker både til windows, OSX og de fleste linux distroer. Programet er open source og derfor gratis. Kan brukes til å finne slettede filer på både minnekort, telefoner og datapartisjoner så lenge disse ikke har blitt overskrevet.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Er bare og google etter how to testdisk recover deleted pictures så er jeg sikker på at du vil finne nok av guider som vil få deg trygt frem ![]() Edit, fant guid til deg: Her er fremgangsmåte, avhengig om du har fat eller NTFS formatering. Er nesten 100% sikker på at du har NTFS formatering. http://www.cgsecurity.org/wiki/Undel..._with_TestDisk http://www.cgsecurity.org/wiki/TestD...e_file_for_FAT Lykke til
| |
|
|
|
|
|
#7 |
|
1 del med info om alle filene, og en notis om hvor filen er fysisk lagret på disken. Den andre delen er selve fildataen, hvor de ligger fysisk på disken er ganske tilfeldig. Når du sletter en fil, blir ikke den faktiske dataen sletter, den blir rett og slett bare merkert som ikke i bruk, og pekeren til hvor filen ligger blir slettet. Det kan da mener med overskrevet er at når maskine nå skriver nye ting på hardisken blir disse lagret på tilfeldige plasser. Siden de områdene på hardisken hvor filene dine lå nå ikke er merket som i bruk kan det være maskinen velger å legge de nye tingene på disse plassene på hardisken og dermed overskrive den faktiske dataen; noe som gjør det umulig å få den tilbake. Desto mer du bruker maskinen din, desto mer sansynlig er det at dette skjer; og desto mere av filene dine vil bli overskrevet. Så en anbefaling til deg: Om filene du slettet lå på "hoved-disken" din, altså der du installerte operativsystemet burde du slutte å bruke maskinen din så du ikke mister filene for alltid. Om mulig burde du da ta ut hardisken og koble den til som sekundær-hardisk på en annen maskin og la de installere "GetDataBack" eller lignende programmer og scanne hardisken. Om dette ikke er mulig, eller om det ikke er primærhardisken din det er snakk om så laster du ned "GetDataBack" (eller lignende programmer) og scanner hardisken din, og håper på det beste. I de fleste tilfeller får man store deler av filene tilbake om man er tilig ute. | |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prøv Recuva (Husk Deep scan). Veldig greit og hendig gratis program som jeg har hatt gode erfaringer med til samme formål som du trenger det til. Samme firma som har utviklet Defraggler og CCleaner.
| |
|
I don't understand why women want to be equal when they could be better. That shows a lack of ambition to me. Which is why men are better.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
GetDataBack er vel den beste mulighet. Dog det er ikke gratis (P bukta
Er et enkelt program som kan hente igjen tapt data på maskinen din. Er bare å ta et kjapt søk på google etter howto, så kommer du fort i gang Lykke til med å finne bildene dine.
| |
|
maks 2 userbars, se reglene for signatur - kru
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Takk for svar. Er kanskje en uke siden det skjedde, og jeg har muligens lastet ned 1-2 filmer på ca 1GB hver, samtidig brukt pcen en god del. Så sjansen er kanskje liten ?
Skal prøve deres forslag, men sitter med ufattelig lite kunnskap på pc så gir "enkelt" opp når jeg ikke forstår !
| |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hvis du har slettet bildene, feks (1gb med bilder) så får du 1gb, mer ledig plass, såklart.
Men bildene er der fortsatt, men er bare "skrevet over" så du likksom har mer plass. De forsvinner bare, når du lagrer noe annet, som tar over plassen der bildene dine er. Jeg klarte å slette 5000 bilder, å fikk de tilbake med programmet som er nevnt ovenfor..GetDataBack eller noe.. ![]() Lykke til | |
|
<AtXbYeA> Dette må rett og slett være det mest hjerneskadede prosjeketet jeg har lest her inne.
<AtXbYeA> Etter det å "RAIDe" minnepinner. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prøvde Testdisk nå, men den finner ikke harddisken min, bare "cd-rommet".
Tenkte og prøve getdataback nå. og dere tror jeg skal bruke NTFS? Jeg fant en god del bilder via et program som heter Recuva. Mange av bildene vil ikke åpnes pga filen støttes ikke osv.. er de ødelagt for godt? Eller er det mulig å hente de tilbake via et "bedre" program ? Er det vits å ta kontakt med noen mer profesjonelle firmaer e.l ? | |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jeg fant en god del bilder via et program som heter Recuva. Mange av bildene vil ikke åpnes pga filen støttes ikke osv.. er de ødelagt for godt? Eller er det mulig å hente de tilbake via et "bedre" program ?
Er det vits å ta kontakt med noen mer profesjonelle firmaer e.l ? | |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|