Norsk Freakforum
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 29. oktober 2011, 00:19   #1
terminat

Registreringsdato: aug 2010
Kvalitetspoeng: 14
Nytt PC kabinett av beste kvalitet

Hei og hå!

Planen er å kjøpe et kabinett som er stort og skal ha god plass for senere oppgraderinger i framtiden.

Jeg likte utrolig godt denne, men er litt usikker på størrelsen.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650800

Litt av det jeg har tenkt til å ha i kabinette er:

i7 2600K prosessor, 2 skjermkort, ATX hovedkort, 1000W strømforssyning osv..
Vil dette kabinette være ypperlig for meg med tanke på størrelse?

Takk for alle svar ! : o)
Sist endret av terminat; 29. oktober 2011 kl. 00:20.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 29. oktober 2011, 00:31   #2
sneipen
sneipen's Avatar

Registreringsdato: sep 2006
Kvalitetspoeng: 395
lian-li lager kabinetter av god kvalitet.

Still smoking~
Gammel 29. oktober 2011, 01:31   #3
terminat

Sitat: Originalt skrevet av sneipen Vis innlegg
lian-li lager kabinetter av god kvalitet.
Akkurat sett hele filmen til lian-li kabinette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650888 .

Så utrolig nice ut, rikelig med plass iallefal, men synes designet blir litt for stil rent etter min smak, liker at det er litt uvanelig design med dyppeditter som stikker ut osv. Ikke det at designet teller mest da, men prisen er noe høy for det kabinette mener jeg
Sist endret av terminat; 29. oktober 2011 kl. 01:32.
Gammel 29. oktober 2011, 01:38   #4
DonTomaso
✈ ✈ ———- ♒✈
DonTomaso's Avatar

Registreringsdato: feb 2003
Kvalitetspoeng: 10916
Jeg vet ikke helt hva du mener med "senere oppgraderinger", men 99% av atx/midi-kabinettene har plass til det du skriver i førsteposten. Med mindre du har planer om å ha åtte harddisker, tre dvd-brennere eller et enormt vannkjølingssystem tror jeg du kan kjøpe et midikabinett.
Sist endret av DonTomaso; 29. oktober 2011 kl. 01:38.
Gammel 29. oktober 2011, 01:40   #5
terminat

Sitat: Originalt skrevet av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hva du mener med "senere oppgraderinger", men 99% av atx/midi-kabinettene har plass til det du skriver i førsteposten. Med mindre du har planer om å ha åtte harddisker, tre dvd-brennere eller et enormt vannkjølingssystem tror jeg du kan kjøpe et midikabinett.
Man vet jo aldri hva fremtiden bringer da :-] Antar at ting blir mindere, men noe heftig utstyr kan også bli størrere, who knows :-]
Gammel 29. oktober 2011, 18:20   #6
Zumqlex
Minecraft maniac
Zumqlex's Avatar

Registreringsdato: okt 2011
Sted: Akershus
Kvalitetspoeng: 85
Ingen av de norske nettbutikker ser ut til å få inn Level 10 GT kabinettene. Har ventet på det i flere måneder nå. :s
Gammel 29. oktober 2011, 18:25   #7
apocalypse
apocalypse's Avatar

Registreringsdato: feb 2010
Sted: løs
Kvalitetspoeng: 290
Kommer du til å luft- eller vannkjøle komponentene i kabinettet?
Hvor viktig er kjøleegenskapene til kabinettet?
Hvor viktig er lyddempingsegenskapene?
Hvor viktig er vekt/portabelhet?
Hvor mange SSD- og HDD-enheter trenger du plass til?
Vil du ha vindu eller lys på kabinettet? Evt. annet mtp. det estetiske?
Andre krav/ønsker?
Gammel 29. oktober 2011, 18:27   #8
MonkeyMusic
Apen
MonkeyMusic's Avatar

Registreringsdato: des 2010
Sted: Bjørnehula
Kvalitetspoeng: 39
Du skal lete litt for å finne et kabinett i bedre kvalitet enn Corsair 800D.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489882
Gammel 29. oktober 2011, 18:37   #9
stagg
Dott i øret.
stagg's Avatar

Registreringsdato: aug 2011
Sted: Norges navle.
Kvalitetspoeng: 1765
3200 for et kabinett? Det er galskap i min verden.

Hør heller med denne karen http://freak.no/forum/showthread.php...kabinett+freak Får du samtidig noe unikt. Usikker på om han bygger for salg, men slenger du penger på bordet (noe du tydeligvis er glad i) så er sikkert alt mulig.

Gammel 29. oktober 2011, 18:47   #10
Ruudi
Bromigo.
Ruudi's Avatar

Registreringsdato: jan 2010
Sted: Thread #8.
Kvalitetspoeng: 1164
Selv så bruker jeg Corsair 650D og jeg er veldig fornøyd.

Som du kan se under, så har det utrolig fin løsning og om du legger den øverste av HDD brønnene ned (begge kan fjernes) så vil du få omtrent 50CM klaring som du kan bruke til skjermkort. Om det fantes så store da

Corsair har også tenkt på dette, og gjort så om du faktisk satt HDD brønnene ned så får du ett eget hull til kablene så du har nok av plass til å koble til, de slipper å stå i spenn og du slipper å trekke til nærmeste hull. Dette hadde selv jeg glemt trur jeg

MAO du vil ikke trenge å bekymre deg over at du ikke får plass til skjermkortet. Noe annet jeg liker med det er hot-swapen på toppen samt løsningene de har gjort det for både å trekke kabel, legge opp USB3 og bytting \ rensing av støvfiltrene. Ett enkelt klikk og den vipper ut og du kan fyre på.

Jeg bruker ikke døra som er på sia, men den bak er på. Utrolig lett å få av og på og det er god plass til kabel rydding bak.
Corsair har også brukt ferdig skruer og en lede skru til HK så du slipper de gull gjengene du må plundre med til tusen hvis du skal bytte en skrue. HK blir også holdt på plass av seg selv av en liten tapp så du slipper å presse det mot IO panelet mens du skrur.

Utrolig enkelt å bygge i og stilrent.
CD-Spilleren glides rett inn og du trykker på en "knapp" og den er festet. Du slipper også å ta fram tangen for å brekke ut det som er foran spilleren. -Kun klips, så det blir fint igjen om du velger å fjerne CD-ROMet.

Det er også ett svært hull i HK plata så hvordan HK du har spiller ingen trille da du uansett for kommet til bak for å bytte kjøler.
Vil også legge til at det er godt med vifter i det. Du har 2x 200mm (Topp og foran) og 1x 140mm bak. De 200Mm har støttet for å bli byttet ut med 2 mindre om du har lyst.

Terningkast:

PGA de gode løsningene som kabinettet har og det som er nevnt over. Samt det har viftekontroll.

The hard drive on your computer will only crash when it contains vital information that has not been backed up.
|Guide: Ny gaming pc? Updated !|Guide: BIOS UPDATE|Guide: Bygge en PC.|
Sist endret av Ruudi; 29. oktober 2011 kl. 18:52.
Gammel 2. januar 2012, 06:42   #11
sneipen
sneipen's Avatar

Registreringsdato: sep 2006
Kvalitetspoeng: 395
Sitat: Originalt skrevet av terminat Vis innlegg
Akkurat sett hele filmen til lian-li kabinette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650888 .

Så utrolig nice ut, rikelig med plass iallefal, men synes designet blir litt for stil rent etter min smak, liker at det er litt uvanelig design med dyppeditter som stikker ut osv. Ikke det at designet teller mest da, men prisen er noe høy for det kabinette mener jeg
Vey hva du mener, men jeg liker det stilrent. søk etter A10. Tror det er det jeg har. svart.
Stilrent, men det er noe med det.

Still smoking~
Gammel 2. januar 2012, 09:21   #12
Frufsa
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar

Registreringsdato: jun 2011
Sted: Mumidalen
Kvalitetspoeng: 1132
du kan jo ta en kikk på LittleDevil, du kan også maile/sende pm til han på dette forumet her. til han som lager det og spesial bestille i eksakt de fargene du ønsker fåes også med Phase Changer!

hvis ikke kan du ta en kikk på Xigmatek Elysium, som er stort bra, samt koster ikke skjorta og slipset.

-Min pc-
-Phantom 680 4gb SLi-i7 3820-Sabertooth x79-AX750-256gb M4-16gb Viper 3 2133MHz-NH-L12-Define R3-MBA 11,6"-
Svar
Trådverktøy