Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 845
Hei, jeg skal ha noen nye høyttalere nå og har tenkt og kjøpe komponenter selv, men jeg/tør ikke og lage kasser til det selv, tilfelle det blir dårlig.

Så derfor lurer på om noen vet hvor jeg får kjøpt ferdige kasser, målene på det jeg skal ha er : Bass/mellomtone 8" og diskant 1"

Håper på noen fine svar
Vet detter er det motsette av det du spør om, men har høyrd at folk har gode erfaringer med desse kita.
Skal vist være og teikne opp på platene ettar mål, kappe og skru/lime saman kassane.
Sitat av FpsDog Vis innlegg
Vet detter er det motsette av det du spør om, men har høyrd at folk har gode erfaringer med desse kita.
Skal vist være og teikne opp på platene ettar mål, kappe og skru/lime saman kassane.
Vis hele sitatet...
Men er ikke det så du får med høytalere og kasse? For jeg skal bare ha kasse
det er ikke lett å finn en 8" elementkasse...... finner noen men vet jo veeeldig lite om hvordan lyd du vil ha... 8" 1" sier veldig lite om musikkstilen din.. jeg ville anbefalt at du dro innom nærmeste bilstereoforhandler: bilstereospesialisten eller noen andre forhandlere med fokus på bilstereo så hører du med de som kan litt!
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Men er ikke det så du får med høytalere og kasse? For jeg skal bare ha kasse
Vis hele sitatet...
Du vil få en ræva lyd.

Hvert forskjellig element ( ikke om de er identiske ) skal ha forskjellige mål på kassen, portet eller ikke portet for og få rett lyd. Dvs, det er ingen fasitsvar på kasse til ett element. Det vil si; kjøp deg ferdig pakke med kasse og element, eller få noen til og gjøre jobben skikkelig.