Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1106
Hei.

Her på jobb er vi åtte ansatte hvor alle sammen er nødt til å benytte oss av fire programmer som åpnes gjennom en terminalserver. Jeg kommer på jobb i dag, og et av programmene vil ikke la seg starte (det dukker opp på oppgavelinjen, men vil ikke la seg maksimere). Alle maskinene som blir brukt er tilkoblet samme switch, og terminalserveren ligger på samme nettverk. Dette problemet er noe som bare oppstår på denne PC-en. Har også sjekket om det har noe med brukertilgangen min, men programmet åpner seg som normalt hvis jeg benytter en annen PC.

Nettverksansvarlig her på jobben tok ut ferie i dag, og jeg får dessverre ikke tak i han, derfor er jeg litt i oppråd ettersom jeg ikke får til å gjøre jobben min.

Jeg vet at jeg kommer med uhyre lite informasjon, men jeg vet dessverre ikke hva mer jeg skal fortelle. Er det noen her som har tips eller informasjon som kan hjelpe meg å komme nærmere en løsning på mitt problem, eller som eventuelt trenger mer informasjon for å kunne gi et svar, så hadde jeg blitt sjeleglad.
For meg høres det ut som om det er klientmaskinen din som er uhyre treig, og rett og slett litt vrang.. Har ingen quick-fix tips men..
Amitabha's Avatar
Trådstarter
Meeeh, så pinlig. Logget på hjemme i går, og brukte programmet på skjerm nummer to. Visste ikke at terminalserveren lagret informasjon om hvilken skjerm programmer ble brukt med sist.

Uansett - problem solved!