Svar

Trådverktøy
Gammel 14. september 2011, 21:21   #21
Psytrip
Psytrip's Avatar

Medlem siden: juli 2010
Hva er beste måte for å hindre at knuste tramadol depot piller ikke klumper seg? Lurte på å blande det inn i alkohol?
Sist endret av Psytrip; 14. september 2011 kl. 21:21.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 14. september 2011, 23:18   #22
badjaja
badjaja's Avatar

Medlem siden: okt. 2009
Tramadol er et svakt, men undervurdert legemiddel til rus. Husker jeg hadde min første pilleblackout på en kombo med 300 mg tramadol, et gram carisoprodol og alt for mye xanor. Gikk rundt i svime et par dager etter det, helt til jeg våknet opp og spurte meg selv når jeg hadde skiftet til klær. Herlig rus opptil det gikk i svart. Det var jo det etterpå å forsåvidt.
Gammel 16. september 2011, 14:52   #23
Günther

Medlem siden: juli 2011
Feil maxdosering.

Sitat: Originalt skrevet av Cherie Vis innlegg
3 gram paracetamol og 1 gram ibuprofen daglig? Om legen din ga deg det/sa du skulle kjøpe deg det og ta det burde han mistet lisensen for lenge siden!
Rolig i svingene der... Anbefalt maks dosering for Paracetamol er 2 x 500 mg inntil fire ganger daglig.... Dette er fire gram og således helt i orden. Når det gjelder Ibuprofen kan man fint ta 600 mg tre ganger om dagen (1800 mg) uten problemr, og gjerne blande dette med paracetamol som nevnt over for å øke effekten.

Paracetamol er giftig for leveren og Ibuprofen for magen, så dermed får du ingen dobling av forgiftning om man blander dette....
Gammel 16. september 2011, 15:27   #24
Sjølvaste

Medlem siden: jan. 2008
Skjønner meg ikke på at dere sier at Tramadol ikke er noe særlig å ruse seg på. Personlig har jeg fått den beste rusen jeg noensinne har opplevd på Tramadol+Cannabis+Zyrtec(for å roe ned kløen(vet det ikke er bevist at det faktisk funker)).

Kodi4k: "Kan da for faen ikke vite mer en det jeg ser på TV."
Gammel 30. september 2011, 06:36   #25
AUAU

Medlem siden: sep. 2011
Paralgin forte har 400mg paracet mens pinex forte har 450- altså mer paracet i synonympreparatet.
Gammel 8. oktober 2011, 20:09   #26
andan

Medlem siden: april 2009
Jeg går på Tramadol. Merker egentlig ganske lite. Den tar smertene når de ikke er for gale. Ellers blir jeg ikke noe s@rlig påvirket. Foretrekker de framfor PF fordi de varer lenger, og jeg slipper å ta like ofte.
Gammel 9. oktober 2011, 00:56   #27
Dr.Landau

Medlem siden: juli 2008
Sitat: Originalt skrevet av badjaja Vis innlegg
Tramadol er et svakt, men undervurdert legemiddel til rus. Husker jeg hadde min første pilleblackout på en kombo med 300 mg tramadol, et gram carisoprodol og alt for mye xanor. Gikk rundt i svime et par dager etter det, helt til jeg våknet opp og spurte meg selv når jeg hadde skiftet til klær. Herlig rus opptil det gikk i svart. Det var jo det etterpå å forsåvidt.
Tror nok xanor'en var skyld i blackout Om du ikke er vant til benzoer da?
Gammel 9. oktober 2011, 01:45   #28
Double0Steven
Double0Steven's Avatar

Medlem siden: aug. 2010
Jada folkens, dere trenger ikke nevne det flere ganger. Vi har fått med oss at anbefalt maksdose med paracetamol er 3
gram daglig! Trenger sikkert ikke bli nevnt flere ganger nå. Les gjennom tråden før dere svarer.

Licensed to thrill
Gammel 9. oktober 2011, 02:16   #29
Dr.Landau

Sitat: Originalt skrevet av Double0Steven Vis innlegg
Jada folkens, dere trenger ikke nevne det flere ganger. Vi har fått med oss at anbefalt maksdose med paracetamol er 3
gram daglig! Trenger sikkert ikke bli nevnt flere ganger nå. Les gjennom tråden før dere svarer.
Anbefalt maksdose paracetamol er 3 gram daglig. Alt det andre kan du bare spise så my du vil av
Gammel 13. oktober 2011, 03:19   #30
mr-martinss

man øker fort toleranse på tramadol det merket jeg for jeg fikk beskjed om og spise 4 x 50 mg om dagen pga rygg smerter etter 1 pakke sluttet de og funke på 4 x 50 så overdoserte litt selv men da jeg kom til legen igjen sa jeg at det ikke funket noe særlig lengere... da skrev hu ut pinex forte til meg men er ikke det svakere en tramadol?
Gammel 13. oktober 2011, 10:04   #31
woff
Very Important Freak
woff's Avatar

Medlem siden: nov. 2006
Pinex-forte er ikke det samme stoffet som tramadol. Som smertedempende behandling virker disse forskjellig fra person til person etter det jeg har fått med meg.. På meg fungerer ikke pinex / paralgin forte i det heletatt, merker ingen forskjell på 0, 1 eller 10 tabletter (som er max jeg tør prøve) men med 3-4 X 50mg tramadol forsvinner smertene! Har brukt tramadol et par år og det fungerer fortsatt helt topp.
Men hører også folk som erfarer det motsatte, tramadol funker ikke, men pinpar-forten funker 100%.. Vi er forskjellige..
Sist endret av woff; 13. oktober 2011 kl. 10:06.
Gammel 13. oktober 2011, 12:52   #32
mr-martinss

men ingen av dem fungerer på meg da igrunn føler jeg...
Gammel 14. oktober 2011, 08:11   #33
Dr.Landau

Sitat: Originalt skrevet av mr-martinss Vis innlegg
men ingen av dem fungerer på meg da igrunn føler jeg...
Det finnes jo hundrevis av smertestillende, så det beste er selvfølgelig å gå til legen. Vil ikke legen gi den noe, må du eksprimentere selv dessverre.
Gammel 15. oktober 2011, 00:20   #34
Tothep
Majestic 12
Tothep's Avatar

Eller bytte lege.

Du må be legen din om en tverrfaglig utredning, feks. utredning hos en smerteklinikk. Hvis de finner ut at du trenger sterkere saker så vil ikke legen din overprøve det.

To travel in silence, By a long and circuitous route, To brave the arrows of misfortune,
And fear neither noose nor fire, foregoing no expense,
Is to mock the vicissitudes of Fate.
Gammel 20. oktober 2011, 02:08   #35
Rammlied

Medlem siden: feb. 2011
har fått skrevet ut tramadol nylig, hvordan er de i forhold til Pinex forte? Sterkere eller svakere?
Sist endret av Rammlied; 20. oktober 2011 kl. 02:09.
Gammel 20. oktober 2011, 04:22   #36
kodi4k
*insert tittel her*

Medlem siden: aug. 2011
Får ca. 150mg ved smerter pga. lammelse.
Har ingen av disse bivirkningene som Dr. sier her, men får en syk "hangover" dagen etter.
Er dette normalt?
Det er ikke OD
Er nå 15 år

Mennesker som inntar alkohol hver dag = Alkoholikere
Mennesker som inntar narkotika hver dag = Narkomane
-Cannabis erNarkotikalisten.
Gammel 20. oktober 2011, 05:13   #37
Tothep
Majestic 12
Tothep's Avatar

Har du brukt det lenge?
Tar du mye pr. dag?

Hangover som du sier bruker å forsvinne etter noen dager.

Har du brukt det over 1 uke og fortsatt har en slik hangover er det noe du bør snakke med legen din om.

To travel in silence, By a long and circuitous route, To brave the arrows of misfortune,
And fear neither noose nor fire, foregoing no expense,
Is to mock the vicissitudes of Fate.
Gammel 27. oktober 2011, 03:30   #38
kodi4k
*insert tittel her*

Medlem siden: aug. 2011
Sitat: Originalt skrevet av Tothep Vis innlegg
Har du brukt det lenge?
Tar du mye pr. dag?

Hangover som du sier bruker å forsvinne etter noen dager.

Har du brukt det over 1 uke og fortsatt har en slik hangover er det noe du bør snakke med legen din om.
Har hatt det i 1 1\2 år :P

Mennesker som inntar alkohol hver dag = Alkoholikere
Mennesker som inntar narkotika hver dag = Narkomane
-Cannabis erNarkotikalisten.
Gammel 27. oktober 2011, 06:44   #39
Balooo

Medlem siden: okt. 2011
Sitat: Originalt skrevet av kodi4k Vis innlegg
Får ca. 150mg ved smerter pga. lammelse.
Har ingen av disse bivirkningene som Dr. sier her, men får en syk "hangover" dagen etter.
Er dette normalt?
Det er ikke OD
Er nå 15 år
"Hangover" du snakker om her dreier seg om abstinenzsymptomer og forsvinner bare etter du har tatt Tramadol igjen.
Prøv å ikke ta Tramadol på 1-2 dager når du har en slik "hangover" på morgen. Ikke ta noe som helst Tramadol.
Bare vent, da får du deg en ekkel overraskelse.

Etter det eksperimentet kommer du til å være glad for at det bare er "hangover" du sliter med på morgenen
Gammel 28. november 2011, 00:32   #40
PDCNS

Medlem siden: nov. 2011
Sitat: Originalt skrevet av Cherie Vis innlegg
Max døgndose paracet er 1 gr for vanlige folk uten lever feil eller noe slikt, 3 gr er overdose menmen, din kropp og lever så. Uff leste om ei som fikk steven johns syndrome av ibuprofen i hjemmet på nattevakt i natt, forferdelig.

Legen mener toleranse på smerte ikke på euforien du kan få. Rus effekt vil forsvinne, men den vil virke like bra som smertelindring kanskje. Men det tror jeg ikke helt på... Tror man får toleranse på det meste og må øke til slutt uansett.
puff toleranse for smertelindring og øker drastisk... vett dette for eg tar max dose selv, sluttet og virke godt for lenge sida tar dem mest for og ungå abstinenser nå. For over 2 år siden tok eg tramadol for første gang, først 100x50mg (kapsler) pakken så var ka en rus borte og rundt 2 månder etter begynte eg me tragametic od 300mg. Ikke kødd rundt og prøve få dette av legen for rusen dette er eit farlig avhenighets skapende dritt. Er du så dum som eg var og dropper 10-15 kapseler til dagen kan det hende du ikke overlever.

edit.
Sitat: Originalt skrevet av Balooo Vis innlegg
"Hangover" du snakker om her dreier seg om abstinenzsymptomer og forsvinner bare etter du har tatt Tramadol igjen.
Prøv å ikke ta Tramadol på 1-2 dager når du har en slik "hangover" på morgen. Ikke ta noe som helst Tramadol.
Bare vent, da får du deg en ekkel overraskelse.

Etter det eksperimentet kommer du til å være glad for at det bare er "hangover" du sliter med på morgenen
Feil visst du trapper opp for fort(skal faktisk gjeres sent rundt 25mg x2 dagen etc) før du hangover som faen det føles som hode ditt er fylt med vann og kvar gang du beveger deg får du vondt+du er sløv som barre det. Dette hender de fleste siden leger generelt trur dette ikke skjer. (Samme greie med morfin preparater <og av erfaring)
Sist endret av PDCNS; 28. november 2011 kl. 00:36.
Svar
Trådverktøy