Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 820
Hei hei. Har en halvannet år gammel Compaq Presario CQ61 Notebook som har begynt å trøble for meg. Jeg starter opp et random spill, la oss si "Minecraft" som ikke tar for mye ressurser(tror jeg). Jeg spiller 1-3min før skjermen min plutselig bare blir svar (men pcen står på). Jeg får ikke kommet meg noe videre med oppgavebehandling etc. Jeg skrur den av med powerknappen og da jeg skal starte den igjen så slukner den før jeg kommer til Windows loading(strømmen bare slår seg av). Jeg må vente 10-15 min før jeg kan skru den på og den går helt inn til Windows. Da kan jeg surfe og skrive pluss gjøre småoppgaver. Noen ganger slukner den ved at jeg ser på YouTube for en lengre periode, men mest merkbart da jeg spiller. Dette startet for ca 2 uker siden. Jeg har spilt WoW tidligere bl.a så har ikke trua på at det er skjermkortet.(kan være gammelt, hakke peil).

Jeg har plukket den fra hverandre og renset den for en del støv, men dette hjalp dårlig. Tok ut batteriet og bare hadde i strømforsyningen, men nei.
Det var da jeg bare hadde batteriet koblet til at jeg kan spille uten at den slukner. Batteriet varer jo ikke lenger enn en time( siden jeg har vært dum å la den lade stort sett sammenhengende i halvannet år og at det trolig har blitt ødelagt pga det)

Er dette et problem jeg kan forhindre ved å kjøpe ny lader? Evt om det er noe annet som er problemet?

Min Presario:
Presario CQ61 Notebook PC
AMD Sempron M100 2.00gHz
3Gb Ram
Windows 7

Er det noe annet Dere/Dem trenger så si gjerne ifra
At en ny lader fikser det finner jeg mindre trolig, høres ut som den går for varm / at gpu har slått seg på vranga
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Shutdowns under boot tyder i 99% av tilfeller på problemer relatert til varme.

Kan være så enkelt som at viften ikke spinner normalt og PCen gjør derfor en shutdown for å unngå overoppheting.

1. Løsne tastaturet (et par skruer på undersiden og klips mellom F-tastene)
2. Løft av tastaturet
3. Blås viftene rene med trykkluft
4. Lukk, se hva som skjer.