|
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
|
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Android ROMS! Hvilke bruker du?
Tenkte jeg skulle starte en tråd om hvilke android ROMS forumet bruker.
Selv bruker jeg VillainROM13 som er mitt første test av en roota telefon og første ROM jeg har brukt uten om vanilla. Jeg bruker en HTC Hero til dette. Fortell litt om hvilke ROM du bruker, hvorfor du bruker akkuratt dette og litt om det. | |
|
"Fredagstacoen er så hellig for Pagliacci at han må skrive det med stor forbokstav :D" -luni
Sånn uttaler du Pagliacci |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har en Galaxy S, og bruker Darkys Extreme Edition 9.3, med innebygget voodoo stable. Kjempe fornøyd. Vet svært lite om disse greiene, men har hvertfall fått Gingerbreadtheme på mobilen, som jeg syns er 1000 ganger mer stilfullt en 2.2 Froyo.
Hvordan slår man AV ROM'ene egentlig? Anbefaler DArkys! Er Cyanogenmod også en ROM? Isåfall, er den bedre enn drakys? Jeg har hørt at Darky er den mest stabile | |
|
Kan man ikke bare innse at en hage er fin, uten å tro at det er alver i enden av den også?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bruker selv Oxygen V2.0 Gingerbread på HTC Desire og er stort sett fornøyd. Har tidligere brukt MIUI rom, men jeg ble fryktelig lei den etterhvert.
| |
|
Close to a world below
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har Hero GSM selv. Vil anbefale deg å ta en kikk på TastyGinger 2.0. Veldig rask og snappy 2.3 Gingerbread-ROM. Har brukt den siden den ble sluppet, og har opplevd noen problemer. Er muligens veldig heldig med min Hero, den tåler 710/176 MHz uten å bugge.
| |
|
Norsk Dvorak på Doomtech.net
Inneholder drivere og instruksjoner for Linux, Mac OS X og Windows. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
CyanogenMod 7 (03022011-NIGHTLY-Legend for øyeblikket).. Har stortsett holdt meg til CyanogenMod på Legend'en min, da jeg synes den fungerer utmerket og gjør telefonen mye kjappere enn med orginal rom. Nightly build'ene er gjerne noe buggy, men eneste "problemet" jeg har for tiden er at slettede meldingen fortsatt blir liggende i inboksen (kun "header" riktignok, meldingstekst blir slettet). Jo, også syncer den ikke automatisk, så om jeg skal sjekke mail må jeg selv åpne mailprogrammet og trykke oppdater. Ellers kan jeg ikke finne noe bugs som irriterer meg.
Fikk også flashlighten til å virke på min legend etter installasjon av Cyanogen, hadde ikke flashlight orginalt (Android 2.1) så bare det i seg selv var jo verdt rooting og ny rom. | |
|
The perceiver perceive what the perceiver believe is there to be perceived..
|
|
|
|
Sist endret av LarVael; 14. mars 2011 kl. 13:35.
|
|
|
#9 |
|
Først, les hva root innebærer, deretter finn ut om du trenger funksjonene du får utifra det. Gjør du ikke det, rooter du ikke. Ulempene er brick av telefon som er veldig liten sjans for. Fordelene er administrator rettigheter og tilgang til custom-ROMs. | |
|
"Fredagstacoen er så hellig for Pagliacci at han må skrive det med stor forbokstav :D" -luni
Sånn uttaler du Pagliacci |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har en HTC Desire med Pre-rooted Stock Froyo (2.29) med INIT.D som gir mulighet for utvidelse av internal storage (A2SD+). M.a.o denne ROM'en er helt lik den som allerede er installert på fabrikken, men med mulighet til A2SD+ og diverse småtweaks.
Jeg liker HTC Sense veldig godt, og orker ikke alt styret med å finne nye themes/skins og icons, da det allikevel aldri vil være custom icons til absolutt alle app'ene jeg bruker. Har installert følgende mods: POWERSAVING MODPACK (1.6) MINOR TWEAKS (1.2) A2SD+ (1.4) | |
|
01001111010011010100011001000111
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
jeg bruker Cyanogen 7 nightly 25 på min Desire, og det er det beste romen jeg har prøvd. kan overclockes til 113 mhz, og har flere temaer + MANGE fete features
| |
|
|
Sist endret av alexguge; 19. mars 2011 kl. 11:01.
|
|
|
#18 |
|
Jeg er også ivrig Sense-fan, men man får dessverre ikke fullt fungerende Sense-ROMs til Hero med nyere Android-versjon enn 2.1. Finnes noen med 2.2, men der fungerer blant annet ikke kameraet.
Problemet er at custom ROMs basert på AOSP virker veldig basic. Jeg fikk faktisk litt sjokk første gangen jeg prøvde et 2.2-ROM og innså hvor mye Sense egentlig innebærer. Derfor har jeg installert følgende: * Dialer One - bedre enn den innebygde kontaktlista, og kan søke med talltastaturet slik den i Sense. * Launcher Pro. Standard launcher er alt for basic, og Launcher Pro er faktisk noe jeg foretrekker mer enn Sense sin launcher nå fordi den er så rask og snappy, samt at man kan legge fler ikoner nederst. * I 2.3 har det heldigvis kommet et bra tastatur som jeg synes er verdt å bruke. Før det la jeg rett og slett inn HTC_IME, som er tastaturet fra Sense, og som banker det tastaturene i Android før 2.3 kom. Noen fler som har tips til apps som gjør at Android blir Sense-aktig eller bedre enn Sense på noe vis? | |
|
Norsk Dvorak på Doomtech.net
Inneholder drivere og instruksjoner for Linux, Mac OS X og Windows. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
And as the years go by, our friendship will never die.
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|