Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 7. februar 2011, 22:48   #1
Erlnd
Tøff
Erlnd's Avatar

Registreringsdato: mai 2009
Sted: Akershus
Subkulturell kapital: 331
Nytt headset!

Så da var det på tide for meg å skaffe meg et nytt headset.

Punkter:

- Skal bare brukes på iPod/mobil
- Masse bass
- Lydkansellering
- Kvalitet (altså, bør tåle litt)

Pris: 500-1000, kan gå litt over hvis det er anbefalt.

Takker for alle svar!

Dette innlegget har følgende tillegg:
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 7. februar 2011, 23:08   #2
Erelion
Erelion's Avatar

Registreringsdato: sep 2009
Subkulturell kapital: 6
http://www.akg.com/personal/K%20518%...l:K%20518%20DJ
Gammel 8. februar 2011, 00:36   #3
Norsefire
Norsefire's Avatar

Registreringsdato: feb 2010
Sted: oslo
Subkulturell kapital: 97
Fikk Creative Aurvana til 1000 kr på spaceworld, tror du finner de rimeligere på finn, utrolig god lyd og bass + støyredukskjon, kan være værre å få tak på de i butikk, creative sluttet å produsere de fordi de ble for dyrt

More Rockets = More Science!
Gammel 8. februar 2011, 07:11   #4
Erlnd
Tøff
Erlnd's Avatar

Registreringsdato: mai 2009
Sted: Akershus
Subkulturell kapital: 331
Dette innlegget er lagt til som tillegg for følgende innlegg: Nytt headset!
Åja .. Glemte å si at headsettet bør ha litt stil.

Gammel 8. februar 2011, 07:28   #5
Sweeet
gamer
Sweeet's Avatar

Registreringsdato: des 2010
Sted: T-Town
Skullcandy Skullcrushers har jeg kjempe god erfaring med. har hatt de i snart 3 år og funker like bra som dagen jeg kjøpte de! EPIC bass er det og! (finnes i flere farger)

TG11: Row: 47 Seat: 27
TG12: Row: 32 Seat: 26
Haters Gonna Hate
Sist endret av Sweeet; 8. februar 2011 kl. 07:30.
Gammel 8. februar 2011, 08:52   #6
proffeloffen

Registreringsdato: mar 2006
Sted: Hiroshima
Subkulturell kapital: 15
Vær vennlig og ikke kjøp skullcandy. Ofte når man åpner opp slike "billigmerker" kan man se at de bruker samme høyttalere i mange av modellene sine, de billige på lik linje med de dyrere.
Det første headsettet som ble linket til er MYE bedre enn ethvert scullcandy headset der ute. Men det har ikke noe lydkansellering.
Når det kommer til bass, så har AKG ofte det som trengs. De spiller veldig fint, og er et velkjent merke i HiFi industrien.
Noe som kan være et problem er at de klemmer på ørene. Men med lett modifisering kan du få på f.eks creative hq-1700 eller 1900 puter. som gjør at de klemmer mindre.
Gammel 8. februar 2011, 09:06   #7
Sweeet
gamer
Sweeet's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av proffeloffen Vis innlegg
Vær vennlig og ikke kjøp skullcandy. Ofte når man åpner opp slike "billigmerker" kan man se at de bruker samme høyttalere i mange av modellene sine, de billige på lik linje med de dyrere.
Det første headsettet som ble linket til er MYE bedre enn ethvert scullcandy headset der ute. Men det har ikke noe lydkansellering.
Når det kommer til bass, så har AKG ofte det som trengs. De spiller veldig fint, og er et velkjent merke i HiFi industrien.
Noe som kan være et problem er at de klemmer på ørene. Men med lett modifisering kan du få på f.eks creative hq-1700 eller 1900 puter. som gjør at de klemmer mindre.

Skullcrusher har ikke de samme elementene som i Skullcandys andre headset.
Om du noen gang har prøvd Skullcrusher så er jeg ganske sikker på at du hadde skiftet litt mening om Skullcandy.
Som sagt: har hatt mitt Skullcandy Skullcrusher i snart 3 år og det funker like bra som dagen jeg kjøpte det, så jeg vil absolutt si at det ikke er "billimerke"...

Haters Gonna Hate
Sist endret av Sweeet; 8. februar 2011 kl. 09:07.
Gammel 8. februar 2011, 09:10   #8
Deadlock Radium
Moccamaster
Deadlock Radium's Avatar

Registreringsdato: jun 2008
Sted: ಠ_ಠ
Subkulturell kapital: 1145
AKG 518 skal visstnok være ganske bra: http://cdon.no/elektronikk/akg_k_518..._green-4063293

"Deadlock Radium: Love you long time ♥" - Jonta (Som elsker meg, obviously.)
Gammel 8. februar 2011, 09:14   #10
Sweeet
gamer
Sweeet's Avatar

fant en review av Skullcrusher her :-)

Haters Gonna Hate
Gammel 8. februar 2011, 09:22   #11
proffeloffen

Sitat:
Skullcrusher har ikke de samme elementene som i Skullcandys andre headset.
Om du noen gang har prøvd Skullcrusher så er jeg ganske sikker på at du hadde skiftet litt mening om Skullcandy.
Som sagt: har hatt mitt Skullcandy Skullcrusher i snart 3 år og det funker like bra som dagen jeg kjøpte det, så jeg vil absolutt si at det ikke er "billimerke"...
Det at det enda funker betyr ikke at er et kvalitetsprodukt. Altså vil det ikke si at et headset som lever lenge er av god kvalitet når det kommer til lyden. Bass kan mange headset klare å dytte ut litt hit og dit, men også bass er finesse. Det er mange som ikke hører dette og blir derfor lurt til å tro at et headset med mye bass er en oppskrift på god lyd.

Når det kommer til scullcandy har jeg prøvd ganske mange modeller(dog ikke det du anbefaler) og alle variantene har den samme tørre lydkvaliteten. De spiller generelt urent og tomt. Gå innom en HiFi butikk en dag og test noen skikkelige headset opp mot ditt og hør selv. Noen merker som kan være fint å sjekke er AKG, Denon, B&W, Bose og de musikkdedikerte hodesettene til sennheiser.

Og bare sånn at det er sagt, er scullcandy mer enn velkjent som billigmerke.

http://www.hifiklubben.no/produkter/...lefon_sort.htm Legger ved en link til et ganske OK denon headset. Littegrann spiss diskant, men det kan stilles på i EQ
Sist endret av proffeloffen; 8. februar 2011 kl. 09:23.
Gammel 8. februar 2011, 09:26   #12
Sweeet
gamer
Sweeet's Avatar

Det at det enda funker betyr ikke at er et kvalitetsprodukt. Altså vil det ikke si at et headset som lever lenge er av god kvalitet når det kommer til lyden. Bass kan mange headset klare å dytte ut litt hit og dit, men også bass er finesse. Det er mange som ikke hører dette og blir derfor lurt til å tro at et headset med mye bass er en oppskrift på god lyd.

Når det kommer til scullcandy har jeg prøvd ganske mange modeller(dog ikke det du anbefaler) og alle variantene har den samme tørre lydkvaliteten. De spiller generelt urent og tomt. Gå innom en HiFi butikk en dag og test noen skikkelige headset opp mot ditt og hør selv. Noen merker som kan være fint å sjekke er AKG, Denon, B&W, Bose og de musikkdedikerte hodesettene til sennheiser.

Og bare sånn at det er sagt, er scullcandy mer enn velkjent som billigmerke.

Jobbet på Spaceworld for en stund siden og det vi fikk mest god tilbakemelding på var Skullcandy.
Er enig at det finnes mange bedre alternativer, men om du vil ha noe med sinnsyk bass, relativt god lyd kvalitet og til en forholdsvis billi penge er Skullcrusher midt i blinken.
(stenger ut syyyykt mye lyd også, bare for å ha sagt det!)

Haters Gonna Hate
Sist endret av Sweeet; 8. februar 2011 kl. 09:29.
Gammel 8. februar 2011, 09:42   #13
proffeloffen

Sitat:
Jobbet på Spaceworld for en stund siden og det vi fikk mest god tilbakemelding på var Skullcandy.
Er enig at det finnes mange bedre alternativer, men om du vil ha noe med sinnsyk bass, relativt god lyd kvalitet og til en forholdsvis billi penge er Skullcrusher midt i blinken.
(stenger ut syyyykt mye lyd også, bare for å ha sagt det!)
Det at dere fikk mye gode tilbakemeldinger på scullcandy kommer vel av at fjortisser som skal ha et "kult" headset ofte kjøper scullcandy. Ser ikke for meg at de bryr seg så veldig mye om lyd. Eller så har de bare ikke hørt god lyd. Er vel litt som de der WESC headsettene. Er merket man betaler for, ikke høyttalerne.

Men selges enda scullcrusher på spaceworld? Fikk litt lyst til å teste, bare for å se om det ligger noe bak det du sier. :P
Gammel 8. februar 2011, 09:47   #14
Sweeet
gamer
Sweeet's Avatar

Det at dere fikk mye gode tilbakemeldinger på scullcandy kommer vel av at fjortisser som skal ha et "kult" headset ofte kjøper scullcandy. Ser ikke for meg at de bryr seg så veldig mye om lyd. Eller så har de bare ikke hørt god lyd. Er vel litt som de der WESC headsettene. Er merket man betaler for, ikke høyttalerne.

Men selges enda scullcrusher på spaceworld? Fikk litt lyst til å teste, bare for å se om det ligger noe bak det du sier. :P

nettopp kommet nytt design i Skullcrusher serien så jeg går ut i fra at vi selger enda :-)
Spaceworld Trondheim har vertfall bestilt et par ;-)

(KP for den siste setningen O: ))

Haters Gonna Hate
Sist endret av Sweeet; 8. februar 2011 kl. 09:50.
Gammel 9. februar 2011, 12:31   #15
SemiColon
Ekkel
SemiColon's Avatar

Registreringsdato: okt 2009
Sted: Trondheim
Subkulturell kapital: 844
Sitat: Originalt skrevet av 70%sweet Vis innlegg
nettopp kommet nytt design i Skullcrusher serien så jeg går ut i fra at vi selger enda :-)
Spaceworld Trondheim har vertfall bestilt et par ;-)

(KP for den siste setningen O: ))
Det fikk 4/6, altså ikke et godt headset etter min mening. Mørk klang og dempet mellomtone er dårlige tegn, og jeg kan aldri se for meg at Skullcandy har bra hodetelefoner. Navnet er tidenes mest harry navn, og byggekvaliteten på de ser helt for jævlig ut. At du anbefaler noe sånt kan jeg aldri skjønne. Bassen er heller ikke alt, hvis det ikke klarer å beholde hele lydbildet.

Disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612712 er kjent som gode hodetelefoner til en billig penge, og designet er ikke så alt for verst. Jeg går også litt etter design, men kan godt ofre det for et par med gode hodetelefoner.
Gammel 9. februar 2011, 12:34   #16
Grix
NaN
Grix's Avatar

Registreringsdato: jun 2009
Sted: Askøy
Subkulturell kapital: 861
Så lenge du holder deg langt unna disse burde det være decent uansett:

Skullcandy
WESC
Monster

Alle disse er "moteheadset", du betaler altså for merket og ikke for faktisk ytelse.

Sist endret av Grix; 9. februar 2011 kl. 12:35.
Svar
Trådverktøy