Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 20010
Ramlet borti denne siden for en stund siden og lurer på om noen her vet noe om dette "spillet" eller eventuellt firmaet bak?
Har forsøkt å finne ut hvem som står bak firmaet her i Norge uten å komme noen vei.Har funnet eieren av domenet,men han er umulig å få tak i.
Jeg har ikke eller har overhodet ikke noen planer om å bli med på denne konkuransen,men synes de har en bra sleip side og fremgangsmåte for å få lurt folk til å bli med.
Sjekk siden og døm selv!
Var veldig lite info rundt hva som skjedde hvis du oppga info om deg selv. Lurer på hva som skjer hvis man gjør det? Får masse sms til 1000kr per stk? Puslespillet var jo så latterlig lett at det ble for dumt å vinne en iPad bare ved å klare det haha
Det skjer ikke noe om du legger igjen info på den første siden der.Det eneste som skjer er at du kommer videre og må eventuellt legge igjen ennå mere info og binde deg til et spill/lotteri som går frem til oktober 2011 tror jeg det var.
Har forsøkt å maile med både fritt-valg og planet49 som skal stå bak dette spillet,men de er sykt trege og dårlige til å svare...
Dersom man registrerer seg så får man nok en del reklame. I tillegg så blir man tatt videre til en side hvor man kan registrere seg via mobiltelefon for den rimelige pris av 98,- kr /uke.

Domenet eies av franske Neocom Multimedia sin norske avdeling.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom man registrerer seg så får man nok en del reklame. I tillegg så blir man tatt videre til en side hvor man kan registrere seg via mobiltelefon for den rimelige pris av 98,- kr /uke.

Domenet eies av franske Neocom Multimedia sin norske avdeling.
Vis hele sitatet...
Den norske avdelingen drives av Per Magne Knutsen som er en fyr det er klin umulig å få tak i....
Surret litt rundt der inne og fant dette :

Avbestille nyhetsbrev

Kontaktinformasjonen lagres i henhold til gjeldende lov og rett. Retningslinjene for personrelatert informasjon er beskrevet i BDSG (Bundesdatenschutzgesetz). Du kan når som helst forlange at dine data skal slettes og dette gjør du via e-mail (info@planet49.no), pr. Fax (+49 6196 8022 100) eller via post (Planet49 GmbH, Oberliederbacher Weg 25, 65843 Sulzbach/ Ts, Tyskland). Du forblir deltager i vår konkurranse.
Vis hele sitatet...
De skryter iallefall av at du kan be de slette alle data og opplysninger, samtidig som du får fortsette å være med i konkurransen
Sist endret av Vandringsmann; 7. januar 2011 kl. 01:13.
3. Fastleggelse av gevinster
Den deltageren som raskest angir sine kontaktinformasjoner på første og andre siden kommer til å motta utlovede gevinst. Tidspunktet for deltagerens registreringer lagres av organisatøren. Hvis to eller flere deltagere har samme registrerte tid foretas en loddtrekning for å kåre vinneren. Tidspunktet for registreringen måles med ett tusendels sekund nøyaktighet.

Blant alle deltakerne som var berettiget til deltakelse blir det innen fire uker etter fristens utløp trukket ut vinnere til gevinstene. Disse presenteres på Planet49`s hjemmesider.
Vis hele sitatet...
^^ *titegn*
▼ ... over en måned senere ... ▼
konkurransen er nok en bløff.

Jeg la inn info uten å fullføre med tlf nr.

La verken navn , addresse etc , men kun vilkårlige ord i rutene.

Alikevel får jeg mail om det nå er 3 utvalgte om å vinne premier . Og Jeg er nr 2 i rekken av de 3 til å bli utpekt som vinner av 1 pris.
Sitat av Hjemmeværende Vis innlegg
konkurransen er nok en bløff.

Jeg la inn info uten å fullføre med tlf nr.

La verken navn , addresse etc , men kun vilkårlige ord i rutene.

Alikevel får jeg mail om det nå er 3 utvalgte om å vinne premier . Og Jeg er nr 2 i rekken av de 3 til å bli utpekt som vinner av 1 pris.
Vis hele sitatet...
Haha!

Helt ufattelig å tenke på hvor mange som faktisk går på noe slikt.
Det er jo trist for de som registrerer seg med navn , addresse , tlf etc.
Er nok mange som går på limpinnen.
Vet ikke om dette hjelper noe særlig men her er litt mer info:

Domenet planet49.no eies iflg. norid av org. nr 990836361.

Dette org nr'et eies av firma Modern Interior, som har adresse: Vestringen 3 c/o NetHut & Deposit IT Knutsen 4352 Kleppe.

Dette er samme adresse som firmaet til Per Magne Knutsen (født 14.01.1976). Dette er også hans oppførte bostedsadresse.

Han er oppført med seks tlf nummer: 51 20 78 92 (fax?), 51 42 56 94, 853 92 165, 411 23 179, 411 23 402 og 411 28 256

Han er oppført med en rekke firmaer, bla. en haug med domene foreninger

Per Magne Knutsen i skattelistene (bekreftet med skattekommune)

Per Magne Knutsen driver også den mildt sagt suspekte siden pappatest.no, som er omtalt i denne artikkelen

Mistenker at han bor hos morra si Astrid Knutsen, som er født i 1947 og er oppført på samme adresse. Men det er kun spekulasjoner.


Brukeren "rieg" på diskusjon.no skriver følgende:
Katalog svindlere er overalt!


Den svenske bedriften bak Bransjenytt24.no; WB Telemarketing AB, har vært på vår svarteliste siden november 2009, da under navnet websøk.no/.org. Metoden de benytter seg av er at de ringer og sier de sender en fax som er en oppsigelse av en eksisterende avtale og at Dere bare trenger å signere den for så å sende den tilbake - IKKE gjør det!

Blanketten som sendes er egentlig en bestillingsblankett på veldig store beløp for en annonse på websiden bransjenytt24.no. Dere har selvfølgelig ingen avtale Dere trenger å si opp

Dette er mannen som svindler

www.websok.no www.bransjenytt24.no www.nethut.no
Per magne Knutsen
Står bak
Phnum Pty Ltd
Asia Registry
Marcaria.Com Corp
Sublime Flying Adventures Ltd
Ace Compu-Infotech Private Limited
Marcaria.Com Inc
Ek Prosperous Limited
Vis hele sitatet...
Finnes også kun en person på facebook med navn per magne knutsen.
Men har ikke tilstrekkelig informasjon til å bekrefte at det er han. Selv om det kun er en Per Magne Knutsen med inntekt oppført i norge.
Men noe tyder på at facebook per megne knutsen kanskje oppholder seg i utlandet.
Der igjen så har han andre selskap "pathfinder per magne knutsen" står oppført med følgende bransje "72.190 Annen forskning og annet utviklingsarbeid innen naturvitenskap og teknikk" noe som samsvarer godt med grupper han er medlem i på facebook.
Men linker ikke til siden hans siden jeg ikke er 100% sikker. Iflg. denne siden oppholder facebook knutsen og han med brukernavn pmknutsen på div. sider blogger etc seg i La Jolla, CA, United States.


Jeg konkluderer med at han hvertfall er en person med mange baller i lufta. Håper noe av infoen kan hjelpe deg til å få kontakt med han.
Lykke til med å kontakte han
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Faren min gikk desverre rett på denne idag når han surfet på dagbladet.no.
Skrøt av at han hadde vunnet en MAC med stor skjerm på dagbladet.no ved frokost. så jeg begynnte å undersøke litt og fant fort ut at dette var noe svindel. Noen som vet noe om konsekvensene dette får? og hvordan evt bli kvitt dette? Han skrev inn både telefonnr, adresse og navn.

Rimelig kjipt når slikt kan dukke opp på skjermen når man leser på en stor nettavis. Folk med liten kunnskap om data vil fort kunne gå på dette når de tror det kommer fra avisen de leser i.
Sist endret av jeisn; 26. august 2011 kl. 14:06.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Haha!

Helt ufattelig å tenke på hvor mange som faktisk går på noe slikt.
Vis hele sitatet...
Har selv en søster som gikk på dette. (10 år.)

Ble mildt sagt sur når jeg fikk høre om
det. Sygt sleipt.