Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2309
Jeg har etter mye om og men bestemt meg for og møte opp på innkallingsdagen min og fortelle dem at jeg ikke har planer om verken førstegangstjeneste i millitæret eller noen som helst form for sivil tjeneste ettersom mitt politiske syn på saken er at det er en form for moderne slavearbeid.

mitt spørsmål til dere freakere er; hvaslags konsekvenser er det jeg kan vente meg?

Er ikke interresert i å høre om hvorfor jeg burde sette pris på et år i millitæret eller ikke, valget er tatt og nok om den saken. pluss at jeg har foreldre og besteforeldre som kan fortelle nok om det!
Sist endret av Podcastern; 2. januar 2011 kl. 23:54.
Militære er ikke lengre i noen særlig grad interessert i umotiverte. Si du ikke vil inn pga. ditt politiske standpunkt eller noe.
Google er som alltid, alltid din venn.
http://www.vol.no/nyheter/article395022.ece

14 dagers betinget fengsel.
han sier jo han skal møte opp og si ifra. Linken din snakker om å IKKE møte opp. Jeg regner med at det er en forskjell.
Men jeg kommer til å møte opp på sessvollmoen!

synd og si det ettersom det hele kommer til å innvirke negativt i forhold til hvor mange karriere valg jeg kan ta, MEN tror det kommer til å bli en morsom opplevelse!
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
han sier jo han skal møte opp og si ifra. Linken din snakker om å IKKE møte opp. Jeg regner med at det er en forskjell.
Vis hele sitatet...
I mindre grad isåfall, de begge nekter å utføre en tjeneste pålagt av landet. Om en møter opp for å si ifra om det tror jeg betyr lite såfremt han fortsatt nekter å gjøre tjeneste. Begge delene går da under den kriminelle handlingen "militærnekt".

Mulig det er litt reduksjon i straff for å si ifra?
De spør jo på sesjon om man er motivert og om man vil inn i forsvaret. Om man sier nei på de og samtidig har en grunn er vel sjangsen grei for å slippe?
Si at du har blitt gæren av CoD eller noe?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Si at du har blitt gæren av CoD eller noe?
Vis hele sitatet...
Dette er grunnen til at jeg gjør nettopp det jeg har valgt å gjøre. Tjenesteplikten i Norge er totalt unødvendig og skaper bare bry for de som ikke vil i millitæret. For de møter opp på enten sessjon eller innkalling med en eller annen form for løgn. (Nå mener jeg de som faktisk ikke har noen reel grunn, ikke de som faktisk har det)

Jeg mener det er galt at Norsk ungdom skal behøve og lyve til staten sin på denne måten for og gjøre noe de ikke har lyst til. Pressiserer at dette er min mening.
Sist endret av Podcastern; 3. januar 2011 kl. 00:23.
Det finnes jo andre måter å "tjene" landet sitt. Jeg har tenkt å si at staten Norge og militæret er bedre tjent med at jeg er i arbeid og finansierer ammo og turer i skog og mark gjennom skatter og avgifter enn at de skal bruke penger på meg.
er nok bare å møte opp, blir du ikke sendt hjem første 2 dagene er prest/psykolog greie å ha, forstue en ankel O.L fungerer, bare sørg for å være en "belastning" så er de lite interresert i å beholde deg.
Si at du har tenkt på selvmord opp til flere ganger.
De er IKKE keen på å gi en selvmordslysten kar gæver =)
Men det stopper deg nok ikke fra silviltjeneste, hvorfor det er så ille aner jeg ikke. Har snakket med folk som fikk jobb i barnehage og SFO i sivilen. Hørtes ikke ut som noen man kan ha politisk standpunkt imot. Alle liker vell barnehager?
Spesielt han karen i Gambia *bom thisss*.
Så lenge du ble kjent tjenestedyktig på sesjon og ikke svarte nei på spørsmål om du var motivert, så skal det litt til å først slippe unna når innrykksdagen kommer. Da bryr de seg ikke så mye å bare sender deg videre til neste stasjon. Likevel, innrykksdagen, eller i løpet av rekrutten, er da du må komme deg vekk, ellers blir du bare overført til no pisstjeneste.

Ting du kan gjøre er å spørre "når får vi våpen?" Heeele fuckings tia. Evt. pisse i senga di eller nekte å stå opp. Kommer til å få jææævli mye tyn og helvette for d, men d funker.
Sist endret av isakm; 3. januar 2011 kl. 03:38.
Når det kommer til militæret så er det helt avhengig av hvem som tar opp saken din hvorvidt det får konsekvenser for deg. Hvis du snakker med legen på sesjonen og legger frem ditt politisk syn så vil han nok la deg passere, uten videre ettertanke. Det er såpass få som skal inn av hvert kull.

Jeg deler også en del av dine synspunkter når det kommer til verneplikten, men vil ikke kalle det slavearbeid. Tjensten er stort sett helt okey, og du lærer utrolig mye morsomt i løpet av den, men jeg er imot tvungen verneplikt når en så liten del av befolkningen skal tvinges gjennom den. Det burde være gode og andre intensiver som får folk til å velge ett år i førstegangstjenesten.

Hvis du er seriøs i din sak er nok tillitsmannsordningen (TMO) i Forsvaret et sted for deg, der vil du nok kunne få igjennom mye mer enn ved litt sivil ulydighet. TMO er en halvpolitisk fløy i militæret for å forbedre soldaters førstegangstjeneste, generelle rettigheter og godtgjørelser.

Siviltjenesten er mer eller mindre helt nedlagt, det er kun snakk om et par hundre som skal inn dit i år, og det er gjerne etter eget ønske, det vil si, et ønske om å avtjene verneplikten sin, men ikke med våpen.

Og for all del, ikke lyv på deg en psykisk sykdom, det er bare svært dumt, og kan påvirke karrieren din i bl.a. Forsvaret negativt i fremtiden, skulle det bli aktuelt.
Har aldri kalt tjenesteplikten slavearbeid. derimot den siviletjenesteplikten der du jobber i for eks barnehage til 126 kroner dagen. Det er det jeg kaller moderne slavearbeid!

Og til dere som hele tiden sier at jeg skal finne på en unskyldning.. som sagt i et av innleggene mine ovenfor, så er ikke det tema for meg! Mitt håp er at det ikke trenger være tema for noen om noen år, så får jeg heller ta forelegget eller fengselstraffen min jeg klarer meg uansett!
Sitat av Deezire Vis innlegg
Når det kommer til militæret så er det helt avhengig av hvem som tar opp saken din hvorvidt det får konsekvenser for deg. Hvis du snakker med legen på sesjonen og legger frem ditt politisk syn så vil han nok la deg passere, uten videre ettertanke. Det er såpass få som skal inn av hvert kull.
Vis hele sitatet...


Skriver under på denne. Skrev ned en del dritt på egenmeldingsskjmaet. Når legen sjekket dette sa han rett ut at han foreslo å dimitere meg Ble litt overrasket. En annen kar som dimma sa han hadde allergi. Husker ikke hvilken, men legen informerte han om at han kun fikk en ''møkkatjeneste'' og spurte om han ønsket å dimme. Da er ikke terskelen høy.
Sitat av daoooo Vis innlegg
Skriver under på denne. Skrev ned en del dritt på egenmeldingsskjmaet. Når legen sjekket dette sa han rett ut at han foreslo å dimitere meg Ble litt overrasket. En annen kar som dimma sa han hadde allergi. Husker ikke hvilken, men legen informerte han om at han kun fikk en ''møkkatjeneste'' og spurte om han ønsket å dimme. Da er ikke terskelen høy.
Vis hele sitatet...

Hallo!!! leser dere innleggene mine?
Sitat av Podcastern Vis innlegg
Hallo!!! leser dere innleggene mine?
Vis hele sitatet...
I det tilfellet der så sier du rett ut hvorfor du ikke ønsket å være der. Om legen i utgangspunktet er uaktuelt så tror jeg du skal slite. Å si til legen din ærlige mening anser ikke jeg som noen unnskyldning.

Om du gjør det utenom legekontoret blir det nok hvertfall konsekvenser. Jeg synes ikke det er verdt det, men hver sin smak
Sist endret av daoooo; 3. januar 2011 kl. 06:12.
Sitat av Dice Vis innlegg
Google er som alltid, alltid din venn.
http://www.vol.no/nyheter/article395022.ece

14 dagers betinget fengsel.
Vis hele sitatet...
Det er vertfall bedre en millitæret. men vis du vil slippe forklar legen at du sliter med psykiske problemer eller lignende. bruk en eller annen plage du har. siste utvei er egentlig å ta med deg 0.3 g med cannabis eller lignende du får en liten bot å må dra hjem.

eller gjøre som meg, ta en joint på oppstillinga haha.
Jeg sa det samme da jeg var på sesjon for drøye 10 år siden. Jeg er ikke motivert for hverken militær eller siviltjeneste. Ble stemplet udyktig. I jobbintervjuer har det ikke bydd på noen problemer.
du kan vente deg fengsel på overkant av 20 dager http://www.moss-dagblad.no/lokalnytt...?service=print

hvis du derimot ønsker å slippe fengselsturen, kan det jo nevnes at de ikke er spesielt glade i rusmisbrukere i millitæret

en gammel boblejakke å åletrange olabukser fett hår å knekk i knæra vil helt sikkert få deg raskt å trygt hjem igjen
er fra Asker og ser sikkert ut for mange som en pappa gutt! så hadde faktisk planer om det bare for og provosere litt.
men gidder ikke se ut som en en radikal når jeg skal nekte! vil at de skal se meg som den jeg er og skjønne at det faktisk ikke er noe alternativ å utføre denne såkalte "plikten".

dog har jeg alltid vært en provokatør med sansen for denne typen demonstrering, hadde millitæret vært frivillig hadde jeg sikkert ikke latt muligheten gå fra meg! men det faktum at jeg oppe i det hele ikke har hatt noe valg, provoserer meg! 10hi
bare si du har sosial angst, funka for en kompis av meg som blei sendt opp til ett eller anna sted i nærheten av russland/finland jeg slapp heldigvis med session, da jeg den gangen sleit med ett dårlig kne som ikke ville bli brukelig i tjeneste fikk valget av legen, du kan sitte på kjøkken og skrelle potet eller jeg skriver udyktig i tjeneste. Valgte seff det siste iom jeg ikke var spess int i og skrelle poteter.

aldri hørt noe siden, og kommer nok aldri til og høre noe. 10 år siden session nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Podcastern: Har du vært inne nå? Svært spent på hvordan dette gikk.
Tok med meg rullebladet mitt på sesjon slapp glatt
"ikke tjenestedyktig i fredstid så vell som i krig"

Merkelig at de ikke tok en minimums bakgrunnssjekk av oss før vi kom på sesjon?
jeg har et lite dilemma. jeg er innkalt til 20 mars 2011. men for noen dager siden (fredag for å være nøyaktig) sendte jeg søknad om å bli siviltjener. men jeg har jo planer om å reise til USA, så siden skole er annerledes der får jeg ikke gitt siviltjeneste/militære dokumenter på om jeg blir akseptert. og har har bare ikke lyst å gå. det jeg har lest/hørt at det nesten er umulig å slippe siviltjeneste. så står det på nettet at du må søke senest innen 1 månde etter innkallingen er mottatt ellers så kommer du ikke inn i siviltjeneste, det jeg lurte på var om noe trur at eg faktisk kommer inn? og om jeg kommer inn. kordan kan eg dimme av. med legeerklæring, fordi flest leger skjønner seg visst du vil ta studie i stedenfor.