Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 9829
Har nettopp satt inn RFID implantat.

Se min kanalside på youtube:
http://www.youtube.com/user/shox48?feature=mhum

Synspunkter? Framtiden eller djevelens tegn? Etisk akseptabelt?

Kom gjerne med spørsmål
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Etisk uakseptabelt i lys av at dette er 120% bullshit. Hva i svarte helvete har du putta inni hånda di?

Vet du i det hele tatt hva "hertz" betyr? Hvor mye betalte du for dette? Jeg er rett og slett sjokkert. Av flere grunner,
Sist endret av BomberMan; 14. november 2010 kl. 03:06.
Er dette noe man gjør fordi det er "tøft" ? Eller er den dingsen godt for noe?
Trådstarter
Med tanke på at jeg jobber og driver eget firma med elektronikk og utvikling som forretningsområde har jeg det ganske klart hva Hz er.

Men det ser ut som om du mangler litt kompetanse her.

RFID står for Radio Frequency Identification. Dette er en teknologi som er meget utbredt i adgangskontrollsystemer, bilettsystemer, stemplingsystemer, logistikk samt identifisering av kjæledyr. Chipen jeg har valg er en programerbar Q5 IC kapslet i bioglass. Informasjon / datablad på kretsen finner du her: http://www.sparkfun.com/datasheets/S...-Datasheet.pdf

eventuellt se dette dokumentet for litt mer generell informasjon:
http://www.cyntag.com/Datasheets/GLA...0%20-%20V2.pdf

Jeg betalte faktisk ingenting, da jeg har jobbet i denne bransjen i flere år og har gode kontakter med leverandører.

Utstyret kom seg vel på rundt 500,-

Operasjonshansker
Kloramin for sterilisering
Sterilt vann
Saltvann
Injektorkapsel
Sterile duker
Emla bedøvelseskrem
Plaster mm.

Ser fram til litt mer saklige innlegg framover.
Hva brukes den chipen til da? En slags ID brikke?
Trådstarter
Dette er i høyeste grad brukbart til noe, per i dag er det kun adgangskontroll på ytterdøra mi jeg benytter den til. (Det ligger en RFID-leser bak panelet, noe som i praksis betyr at jeg kun trenger å holde hånda mot veggen for å få motorlåsen i døra til å åpne. Har planer om å legge en demonstrasjon på youtube etterhvert.

Men det er vel i praksis kun fantasien som setter grenser for hva det kan brukes til, i første omgang driver jeg med en integrasjon mot HP credential manager, slik at jeg ikke har behov for å skrive passord på en god stund ;p

Eksempler på bruksområder kan være:
adgangskontroll
kopi/print-løsninger
pc-pålogging
Autentifisering mot radius-servre til alt fra trådløsnett til epost.
Isteden for bil-nøkkelen?

Kan vel fortsette i det uendelige
Må si jeg synes dette ser interessant ut, ser også at dette kan være nyttig når det gjelder sikkerhet.
Mener på jeg har lest noe lignende, men det var noen microchipper som skulle brukes som ID etc, så klart en god stund frem i tid til det blir/kan bli normalisert. Fenomenet her er ikke direkte nytt tror jeg, men stort sett alle oppfinnelser som er blitt normalisert nå har det stått stor skepsis mot en gang i tiden.
Trådstarter
Jeg er ganske sikker på at jeg er det første mennesket i Norge som har gjort dette, men noen søk på google / youtube viser det er flere som har gjort dette rundt om i verden.

I USA er det et firma som heter VeriChip (hvis jeg husker riktig) hvor du frivillig kan sette implantat, dette kan da brukes på sykehus for å få effektivisert prosessen med å finne pasientinformasjon osv. Eventuellt hvis du kommer inn bevistløs.

For de som ikke har hørt spesiellt mye om RFID kan denne filmen anbefales:
http://www.corerfid.com/technology/R...damentals.aspx
Faktisk glad jeg greier å åpne min egen dør med en god gammeldags nøkkel. Har nok overvåkning idag som det er, trenger ikke operere inn en sporingschip i kroppen før det blir lovpålagt ihvertfall... Selv da skal jeg nok klare og lage litt leven..
Trådstarter
Jeg hadde vel også laget litt dæven dersom noen skulle satt en chip i meg. Det som er praktisk med å gjøre det selv er:

1) Svært få vet at du har en
2) Man programmerer den selv, og den kan omprogrammerers så mange ganger du ønsker.

Jeg har totalt 26bit å leke meg med, eller i praksis 24 når man trekker ifra de to paritetsbitene. Noe som gir meg mulighet til å legge inn hvilket som helst nummer mellom 0 og 16777215.

Da skal det vel litt til før noen kan bruke dette til å spore _meg_.

=)
Har du tenkt på flyplasser og andre sikkerhetskontroller ?
Etisk uakseptabelt.

Jeg vil ALDRI putte noe i meg som fremmer fullstendig overvåkning bare fordi ting skal være mer praktisk. Jeg hater køer i butikken like mye som 'the next man', men står heller i en sånn kø til døden tar meg enn å gjøre det der. Du er den første jeg noensinne har kommet over som har gjort dette på egenhånd. De fleste blir fristet med et eller annet som gjør livet enklere og tryggere, som her;

http://www.hardware.no/artikler/rfid...ttklubben/7583

http://www.youtube.com/watch?v=eob532iEpqk

http://www.youtube.com/watch?v=UDhDr...eature=related

Du føler vel at du ikke har noe å skjule, og ser derfor heller ikke noe problem med at noen skulle ha overvåket deg. Dette er et sånt standar sinnsykt argument som gjør at vi snart får datalagringsarkivet tredd nedover hodet. Men det er ikke noe stress det, fordi ingen ville overvåket deg? Du er jo ikke Al-Quida?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
På hvilken måte mener du at dette er overvåkning? Bare fordi det er en chip som sitter under huden betyr ikke det at den på magisk hvis ekstraherer hemmeligheter fra kroppen hans og sender det til storebror. Han benytter den til å åpne sin egen ytterdør, eventuelt til å logge på PC, åpne bildør etc. om han skulle få lyst til det senere. Jeg ser ikke hvordan det kan være problematisk for noen.
Sitat av Cloudian Vis innlegg
fremmer fullstendig overvåkning
Vis hele sitatet...
01001110 01010111 01001111 00001101 00001010
Du har fått en pimpet p-stav trykket inn i hånden?

Hvordan hadde du tenkt til å omprogrammere den? Skjer det trådløst eller må du kutte opp igjen hånden får å få tak i p-staven?

Litt usikker på om jeg synes det er kult eller ikke egentlig. Jeg har nøkkelkort til døra mi, og synes egentlig det er kult nok, uten et stort behov for å legge det under huden.
Man kan jo få RFID-Implantatet til å åpne utgangsdøra.
Da slipper man å bruke nøkkel.
creds til trådstarter kul ide og bare fantasien setter grenser , jeg ville nokk heller satt den på klokke remmen min istedet for under huden.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg stiller meg usikker til identifikasjons-implanter i mennesker, rett og slett fordi jeg vet lite om det. Jeg har forstått det slik at dette brukes av VIPs for å kunne raskt betale og slippe inn på nattklubber etc, men det brukes også av foreldre for å merke barna sine som kyr. Jeg er glad i foreldrene mine men de trenger ikke vite hvor jeg er 24/7, om de vil vite hvor jeg befinner meg for de ringe meg og stole på at jeg ikke lyver.

Men dette er ikke en slik sak hvor noen foreldre har tvunget det ned på barnet sitt, jeg regner med du er over 18år og valgte dette selv for du vil benytte chippen til å forenkle livet ditt. Du slipper å være redd for å miste nøkler nå som en start, og at man selv programmerer og implanterer en chip i hånda i myndig alder har jeg store problemer med å se noe uetisk med.

Problemet mitt rent etisk er altså på baby planet, det er ikke når du åpner ytterdøra de at jeg syntes det er et problem, men når alle syntes chippen er så praktisk at alle innbyggerne skal få en implantert i kroppen, nå slipper du å ha med deg ID! Bare sveip hånda over denne leseren, og skulle noen finne deg vil de vite hvem du er med en leser. Aldri mer anonym.
Sitat av Cloudian Vis innlegg
Etisk uakseptabelt.

Jeg vil ALDRI putte noe i meg som fremmer fullstendig overvåkning bare fordi ting skal være mer praktisk. Jeg hater køer i butikken like mye som 'the next man', men står heller i en sånn kø til døden tar meg enn å gjøre det der. Du er den første jeg noensinne har kommet over som har gjort dette på egenhånd. De fleste blir fristet med et eller annet som gjør livet enklere og tryggere, som her;

http://www.hardware.no/artikler/rfid...ttklubben/7583

http://www.youtube.com/watch?v=eob532iEpqk

http://www.youtube.com/watch?v=UDhDr...eature=related

Du føler vel at du ikke har noe å skjule, og ser derfor heller ikke noe problem med at noen skulle ha overvåket deg. Dette er et sånt standar sinnsykt argument som gjør at vi snart får datalagringsarkivet tredd nedover hodet. Men det er ikke noe stress det, fordi ingen ville overvåket deg? Du er jo ikke Al-Quida?
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager snakker du om? Er snakk om en enkel brikke som inneholder en ekstremt begrenset mengde informasjon. Informasjonen kan endres, eller brikken kan fjernes.

Åpner ikke for mer overvåkning enn hva eksempelvis en mobiltelefon gjør.
Hadde vært kjekt å legge inn koden til sesongkortet i alpinbakken på den der
Ser ut til at mange har store problemer med å skjønne at en chip som denne som ikke kan kommunisere med omverdenen på egenhånd, men må være få centimeter unna en spesiell leserenhet som er laget for å lese av denne type chip.

Kan ikke sammenlignes med en mobiltelefon som konstant sender og mottar signaler som lett kan trianguleres til en relativt eksakt posisjon

Jeg for min del har ingen etiske betenkeligheter med å få installert en slik chip for å åpne dører eller logge på datasystemer.

Kritikerne her får meg til å tenke på en person fra en eller annen film med aluminiumsfolie på hodet for at aliens ikke skal lese tankene hans...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av MB300Diesel Vis innlegg
Ser ut til at mange har store problemer med å skjønne at en chip som denne som ikke kan kommunisere med omverdenen på egenhånd, men må være få centimeter unna en spesiell leserenhet som er laget for å lese av denne type chip.

Kan ikke sammenlignes med en mobiltelefon som konstant sender og mottar signaler som lett kan trianguleres til en relativt eksakt posisjon

Jeg for min del har ingen etiske betenkeligheter med å få installert en slik chip for å åpne dører eller logge på datasystemer.

Kritikerne her får meg til å tenke på en person fra en eller annen film med aluminiumsfolie på hodet for at aliens ikke skal lese tankene hans...
Vis hele sitatet...
Denne chippen kan ikke kun leses av lesere som krever at du er kun centimeter ifra, men der er andre ID chipper som har GPS muligheter, og slik blir plantet inn i mennesker i dag. Chipper som denne er starten, men vi vet ikke hvilken rettning chippene vil ta.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bildør, busskort, og andre klippekort, samt betalingsmuligheter!

Veldig interessant dette, vil følge med videre på dette.
Sitat av Sio Vis innlegg
Denne chippen kan ikke kun leses av lesere som krever at du er kun centimeter ifra,
Vis hele sitatet...
Jeg er usikker på om du mente å ha med ordet "ikke" der, men disse chipene kan ikke avleses med mindre du er helt inntil.

Sitat av Sio
men der er andre ID chipper som har GPS muligheter, og slik blir plantet inn i mennesker i dag. Chipper som denne er starten, men vi vet ikke hvilken rettning chippene vil ta.
Vis hele sitatet...
Det er et voldsomt skritt til å få noen GPS-sporing inn under huden. For det første må du ha en krets på størrelse med et litt lite og tykt kredittkort bare for gps-signalhåndteringen og utregningene. Deretter må du ha en egnet antenne, og ettersom GPS går på ca 1,5 GHz trenger du en antenne på 5 cm for kvartbølge, eller 10 cm for halvbølge. I tillegg til dette trenger du et batteri, som minst bør være på størrelse med et mobilbatteri. Skal du ha mulighet for sporing uten avlesing helt inntil trenger du også en kraftig sender med gjerne enda en antenne, og helst et større batteri. Varmeutvikling vil også være et stort problem. At dette skal eksistere som implantat i dag, eller i den nærmeste fremtid, stiller jeg meg ekstremt skeptisk til. For å få et inntrykk av hva slags størrelse vi snakker om, kan du ta en titt på GPS-bånd til hunder.

Jeg ser ingen etiske problemer med å sette inn en RFID-chip på seg selv til eget bruk. Jeg ser ikke en gang at det er en etisk problemstilling. Om det skulle blitt pålagt av myndighetene, derimot, ville det i høyeste grad vært etisk uakseptabelt.

Men jeg kan ikke annet enn å lure på hva slags bakgrunn den personen som satt inn chipen hadde. Utførelsen var veldig amatørmessig. En veterinær gjør dette på 2 minutter.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg er usikker på om du mente å ha med ordet "ikke" der, men disse chipene kan ikke avleses med mindre du er helt inntil.
Vis hele sitatet...
Slurv fra min side, jeg var klar over at du måtte være helt inntil.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er et voldsomt skritt til å få noen GPS-sporing inn under huden. [...]

Jeg ser ingen etiske problemer med å sette inn en RFID-chip på seg selv til eget bruk. Jeg ser ikke en gang at det er en etisk problemstilling. Om det skulle blitt pålagt av myndighetene, derimot, ville det i høyeste grad vært etisk uakseptabelt.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv nevnt at jeg ikke ser det etiske problemet med å sette inn en chip på seg selv, slik som trådstarter har gjort. Jeg ser også nytten i det, mye av verdigsakene som man drasser på til vanlig er ID papirer og andre personlige gjenstander type nøkler. Denne chippen gjør disse tingene eller informasjonen en del av deg, det er jo fantastisk og helt uten etiske problemer. Jeg ser ingen med den foreløpige teknologien utenom at vi kanskje vil adoptere sterkere ID chipper i fremtiden uten å tenke så voldsomt over det. Når alle går med chip uansett er det kanskje fort gjort å ta det for gitt med nye chipper, selv om disse muligens har en mulighet til å svekke din egen anonymitet og privatliv, eller ditt barns. Du nevnte dette med hundehalsbånd med GPS sporing, slike chipper vurderte en skole i USA å sette på sekken til skolebarna...

Men - Så kommer vi til det stadiet i fremtiden hvor vi får GPS sporing på de små chippene, da er jeg redd at om denne RFID chippen (eller en annen ID chip, GPSID?) er mer utbredd vil foreldrene ikke tenke seg om så mange ganger før dem chipper barna sine. Jeg er ikke redd RFID chippen som vi har idag, men heller en eventuell ID chip i fremtiden. Tenk om banker begynner å kreve chip for at man skal kunne åpne konto der? Om bedrifter krever chip på sine ansatte? Om staten krever chip på noen, det være kriminelle eller hvem som helst. Da går etikk alarmen min for fullt.

Ett spørsmål jeg stilte meg mens jeg skrev nå; er dette en mulig forbedring av ID sikkerhet, eller enda en mulighet for ID tyver til å snappe opp livet ditt?
Jeg synes det er litt rart at mange er imot en sånn chip, samtidig som de helt frivillig har en mobil i lomma som kan spores til enhver tid.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Leiha Vis innlegg
Jeg synes det er litt rart at mange er imot en sånn chip, samtidig som de helt frivillig har en mobil i lomma som kan spores til enhver tid.
Vis hele sitatet...
Er det så mange som er imot en slik chip da? Jeg er ikke, har bare stilt med undrende til fremtiden, og med god grunn, mener jeg. I denne tråden talte jeg 2, "usikker" er ikke å være imot, og det er bare dem som har skrevet poster.

Videre kan jeg når jeg vil legge fra meg mobilen hjemme, eller skru den i "flymodus" eller rett og slett skru den av. Dette gjør jeg ofte, særlig når jeg vil være i fred. En slik chip kan ikke brukes til sporing enda, men en eventuell futurisk chip får nok sporingsmuligheter før den får "flymodus".
Er det ikke RFID brikker i pass/kredittkort (i hvertfall i USA)?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hmm, what to say? er selv kristen ( ), så jeg kommer ikke til å ta brikken forhåpentligvis), men ett eller annet virket bare så isane fett med dette
at du gjennomfører så til de grader er bra, men kan jeg spørre hor du fikk tak i nål osv?

p.s er jeg den eneste som tviholdt i venstrehånda da jeg så videoen?
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hmm, what to say? er selv kristen ( ), så jeg kommer ikke til å ta brikken forhåpentligvis), men ett eller annet virket bare så isane fett med dette
at du gjennomfører så til de grader er bra, men kan jeg spørre hor du fikk tak i nål osv?

p.s er jeg den eneste som tviholdt i venstrehånda da jeg så videoen?
Vis hele sitatet...
Skjønner ærlig talt ikke hva det å være krisen har med saken å gjøre, men men, det er vel en annen diskusjon.

Personlig ser jeg ikke helt nytteområdet for dette ENDA, men helt klart; Hadde jeg kunne logget inn med dette overalt, betalt varer, legitimere meg selv osv så hadde jeg gjort det lett.
Sist endret av Volch0k; 14. november 2010 kl. 22:07.
Trådstarter
Sitat av HerCurleS Vis innlegg
Har du tenkt på flyplasser og andre sikkerhetskontroller ?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til flyplasser er ikke dette noe problem. Metallet i antenna har alt for lite volum til å bli registrert av de normale scannerene. Dersom alarmen mot formodning skulle trigge, kan mann enkelt kjenne implantatet under huden.

Det har jo ikke akkurat skarpe kanter, så tror den går ganske greit.

Sitat av Cloudian Vis innlegg
Etisk uakseptabelt.

Jeg vil ALDRI putte noe i meg som fremmer fullstendig overvåkning bare fordi ting skal være mer praktisk. Jeg hater køer i butikken like mye som 'the next man', men står heller i en sånn kø til døden tar meg enn å gjøre det der. Du er den første jeg noensinne har kommet over som har gjort dette på egenhånd. De fleste blir fristet med et eller annet som gjør livet enklere og tryggere, som her;

http://www.hardware.no/artikler/rfid...ttklubben/7583

http://www.youtube.com/watch?v=eob532iEpqk

http://www.youtube.com/watch?v=UDhDr...eature=related

Du føler vel at du ikke har noe å skjule, og ser derfor heller ikke noe problem med at noen skulle ha overvåket deg. Dette er et sånt standar sinnsykt argument som gjør at vi snart får datalagringsarkivet tredd nedover hodet. Men det er ikke noe stress det, fordi ingen ville overvåket deg? Du er jo ikke Al-Quida?
Vis hele sitatet...

Dette er et interesant tema. Du har jo allerede et personnummer. Hvilke ulemper ser du av å ha dette implementert i kroppen? Du er jo allerede "just another brick in the wall". Hvor langt kommer du med å nekte å oppgi personnummeret ditt i situasjoner hvor det er påkrevet?

På samme måte som å brenne alle identitetspapirer er det mulig å opperere ut implantatet selv. Kan vel sammenlignes med å fjerne en relativt stor flis.

Finnes argumenter begge veier her.

1) Kopiering og duplisering av implantater (Dette er jo et velkjent fenomen med identitetspapirer i dag også)
2) Personer med retningsstyrete antenner kan teoretisk være istand til å lese av chipen din (All kryptering som er skapt av mennesker, kan knekkes av mennesker)

osv.


I teorien vil jo denne teknologien være istand til å utvikle seg slik at den kan brukes til alt fra betaling til å slippe kø på utesteder som du sier.


Når det gjelder supermarked og RFID tagging av varer, ser jeg ikke helt problemet. Det skrives jo på kvitering alt du handler i dag også. De tidligste formene for berøringsfri teknologi var jo nettopp strekkoder.



Hvis vi skal inn på temaet overvåkning er vi vel allerede langt forbi 1984.

1) Bomstasjoner sporer deg når du paserer
2) Alle bankkorttransaksjoner blir registrert
3) Mobiltelefoner kan spores på en nøyaktighet på ca 100m dersom kun to basestasjoner er innenfor rekkevidde.
4) Personregisteret, her er det straffbart å ha opplyst feil adresse.
5) Adgangskortet ditt på jobb / skole / univeristet. Dette blir i 9/10 tilfeller logget.

Sitat av Cloudian Vis innlegg
01001110 01010111 01001111 00001101 00001010
Vis hele sitatet...
Prøver du å formidle et budsklap her? hehe.


N W O <CR> <LF>

78 87 79 13 10

4E 57 4F 0D 0A
Dette er framtiden, ikke å legge skjul på det. For ikke mange år siden virket ikke et, "kort hvor man bare biipet inn og betalte" som en god løsning heller
Trådstarter
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hmm, what to say? er selv kristen ( ), så jeg kommer ikke til å ta brikken forhåpentligvis), men ett eller annet virket bare så isane fett med dette
at du gjennomfører så til de grader er bra, men kan jeg spørre hor du fikk tak i nål osv?

p.s er jeg den eneste som tviholdt i venstrehånda da jeg så videoen?
Vis hele sitatet...
Å få satt inn dette implantatet var et underlig styr.

1) Jeg var først i kontakt med et stort antall sentre som driver med plastkirurgi uten hell.

2) Prøvde så privatsykehus og privatpraktiserende leger, også uten hell.

3) Fastlege, uten hell

Avslag helt uten at noen av de ønsket å gi en god grunn hvorfor.

4) Piercingstudio, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13, tilslutt fikk jeg anbefalt et studio i Oslo som kanskje kunne gjennomføre prosedyren.

5) Tar kontakt med studioet i Oslo, og får beskjed om at de ikke kan utføre dette. Men de hadde et godt tips til meg! "Ta kontakt med et SM -miljø, de har god erfaring med kropsmodifikasjoner."


Videre ønsker ikke å utdype saken mer enn at det ikke er utført av:
Norsk helsevesen, hverken privatpraktiserende eller offentlig. Ei heller SM -miljø.


Utstyret kan forøvrig kjøpes på apotek.
Alt du trenger er vel en sykepleier student og litt medisisk utstyr? Jeg har ingen planer om å få noen chip under huden men har lenge tenkt på å leke meg med RFID til diverse andre prosjekter :-D
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hadde vært kjekt å legge inn koden til sesongkortet i alpinbakken på den der
Vis hele sitatet...
Kommer nok
Vil du anbefale oss og skaffe en også?
Har tenkt på det samme selv, alle bikkjer skal jo merkes - hvorfor ikke folk? Om ikke annet, hvertfall med landskode og personnummer?
Trådstarter
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Skjønner ærlig talt ikke hva det å være krisen har med saken å gjøre, men men, det er vel en annen diskusjon.
Vis hele sitatet...
Flere med religiøs bakgrunn mener dette er djevelens merke. Det henvises til følgende tekster fra bibelen:

Apenbaring 13:16-18 (Det Norsk Bibelselskap 1930)

Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne, og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.

Her er visdommen. Den som har forstand, han regne ut dyrets tall! for det er et menneskes tall, og dets tall er seks hundre og seks og seksti.


Apenbaring 14:9-11 (Det Norsk Bibelselskap 1930)

Og atter en tredje engel fulgte efter dem og sa med høi røst: Dersom nogen tilbeder dyret og dets billede og tar merket på sin panne eller i sin hånd, da skal også han drikke av Guds vredes-vin, som er skjenket ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for de hellige englers og for Lammets øine, og røken av deres pine stiger op i all evighet, og de har ikke hvile dag eller natt de som tilbeder dyret og dets billede, og hver den som tar dets navns merke.



Se også http://www.av1611.org/666/biochip.html#Part2
forskjellige synspunkter på ting her, men håper folk tenker virkelig over hva de setter inn i hånden og utsetter seg for.. tenk også bakover cash is king for å korte det ned. og fremover, hvor kontroll enkelte som driver samfunne kan få!! (videre utvikling) obama, paven, pluss fler har sagt de vil ha new world order. det er ikke noe nytt Hitler f.eks (envelde, alle under en på hele kloden) dette her med RIFD er drømmen vel det disse sikler etter så de kan kontrollere alt som skjer.. kan kanskje finnes gode ting der som feks kriminalitet vill vel kanskje minke. men til hvilken pris? facebook, skattelister osv er ett tegn som kanskje vekker.. det er mye konspirasjoner dette kan man jo ta som man vil men ville aldri utelukked det helt.. vi bor bare i lille trygge norge hvor kun tvn er den mest brukte informasjons boksen vi har ( som konkurrere mellom hverandre for flest seere) er nok en del som er skjult som man sikkert vet men burde kanskje tenke litt oftere over.. Jeg mener helt klart nei, mennesker er ikke noe man chipper som noe forbanna klona menneske (hei det ligner??) vis jeg var deg ville jeg tatt den ut igjen!!!
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
Alt du trenger er vel en sykepleier student og litt medisisk utstyr? Jeg har ingen planer om å få noen chip under huden men har lenge tenkt på å leke meg med RFID til diverse andre prosjekter :-D
Vis hele sitatet...
Hehe, det er vel stort sett det som skal til, samt en smule interesse RFID er forøvrig veldig gøy.
Jeg kom over en link for noen dager siden som kan anbefales for de som er over middels interesert.
http://www.ee.iitb.ac.in/student/~bh...ation%202E.pdf




Sitat av gotejds Vis innlegg
Vil du anbefale oss og skaffe en også?
Vis hele sitatet...

Personlig liker jeg å være litt kontroversiell, men dersom man har interessen for teknologien og utstyr å leke seg med så er det jo ikke noe annet enn gøy (Og litt praktisk å ikke tenke på nøklene, etter en fuktig bytur f.eks)
Største innvendingen jeg ser for meg er "Hvorfor?" Det funker like bra å ha en RFID-brikke på et nøkkelknippe, eller om du insisterer på å ha noe lettere tilgjengelig, et armbånd eller en ring på fingeren. Å sette inn noe i kroppen medfører infeksjonsrisiko, og om den slutter å virke så er det en hel prosess med å bytte brikken ut også. Ser ingen fordeler med å ha den inni kroppen.
ymgve, har du aldri opplevd å glemme nøklene dine et sted?
tenk så praktisk å ha nøkkelen som en del av kroppen. nøkkelen til huset, bilen, pålogging til pc, osv.

skjønner ikke helt hvorfor folk er så negative til dette. det er bare en bitte liten dings som inneholder et tall.. er ikke hokus pokus og magi akkurat.. ;o

shox, finnes det slike chip'er som har større minne enn 26bit? synes gjerne det blir litt lite til å bruke som adgangskontroll, jo lengre tall/kode man har jo "sikrere" er man mot bruteforce attacks.
(ser for meg en liten asus eee med en rfid skriver på usb. samt en rfid brikke tapet fast til skriveren eller whatnot, som man holder opp mot låsen og lar pc'en skrive ny kode til chip'en ganske fort. hvis man da vet at koden er akkurat 24bit, så er det jo bare skrive alle potensielle mulige koder på relativt kort tid til brikken til døren låser seg opp.
regner med den lille motoriserte låsen ikke har støtte for å gjenkjenne bruteforce attacks helt ennå?)
ser derfor for meg at 256bit ville vært et minimum for at jeg skulle ville brukt dette på huslås og verdisaker. helst ennå mer. 1024bit.. noe som er så stort og langt at det ville ta år, selv med cpu'er som kommer om 5 år, å knekke koden

kult prosjekt uansett
Gratulerer! Nå trenger ikke ranerne kun nøkkelkortet ditt for å stjele BMW-en din, men hele hånden.
Trådstarter
Tror nok jeg hadde gått for brekkjern.
I fremtiden er brekkjern ubrukelig og umulig å få tak i. Kanskje det hadde gått med lasersverdet ditt?
Sist endret av Prognisse; 16. november 2010 kl. 00:54.
Trådstarter
Sitat av technot Vis innlegg
shox, finnes det slike chip'er som har større minne enn 26bit? synes gjerne det blir litt lite til å bruke som adgangskontroll, jo lengre tall/kode man har jo "sikrere" er man mot bruteforce attacks.
(ser for meg en liten asus eee med en rfid skriver på usb. samt en rfid brikke tapet fast til skriveren eller whatnot, som man holder opp mot låsen og lar pc'en skrive ny kode til chip'en ganske fort. hvis man da vet at koden er akkurat 24bit, så er det jo bare skrive alle potensielle mulige koder på relativt kort tid til brikken til døren låser seg opp.
regner med den lille motoriserte låsen ikke har støtte for å gjenkjenne bruteforce attacks helt ennå?)
ser derfor for meg at 256bit ville vært et minimum for at jeg skulle ville brukt dette på huslås og verdisaker. helst ennå mer. 1024bit.. noe som er så stort og langt at det ville ta år, selv med cpu'er som kommer om 5 år, å knekke koden

kult prosjekt uansett
Vis hele sitatet...
Selve Q5555 brikken støtter opp til 64bit. Encodingen jeg har lagt på den er 26bit for å få den til å passe opp mot kortleserene jeg hadde litt kvantum av.

Prox (125KHz) er en gammel teknologi og har i nyere tide blitt ovartatt av mer avanserte systemer. Bakdelen med disse er at de går på langt høyere frekvenser, slik at implantatene trenger en mye større antenne.

Prox har ei heller ingen støtte for kryptering og er ikke bidireksjonell mellom tag og leser.

Det er ei heller tatt høyde for bruteforce på adgangskontrollanlegget. (Noe svært få produsenter har) Dog, valideringsprosessen tar oppimot 0,7sekund eller noe, så du bør ha god tid.

MiFARE som f.eks Oystercard brukte er jo også knekt. 13,56MHz med 4K minne samt kryptering.

Hvorfor ikke flere utnytter hullene i disse teknologiene skjønner jeg egentlig ikke, for det er ikke rent få Men det hører vel hjem i en annen tråd.

Flott at du liker prosjektet mitt
Sitat av shox Vis innlegg
Flere med religiøs bakgrunn mener dette er djevelens merke. Det henvises til følgende tekster fra bibelen:
Vis hele sitatet...
For ordens skyld så er "dyret" man snakker om i J-åpenbaring ikke djevelen.

Er også en kjent missforståelse at 666 er djevelens tall, dette er "dyrets" tall og ikke djevelen.

Sitat av shox Vis innlegg
et merke i deres høire hånd eller på deres panne, og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.
Vis hele sitatet...
For det første så har du chippen i din VENSTRE hånd. For det andre, så tviler jeg på at dyrest navn er "RFID implant", eller kan man på en eller annen måte få RFID til å bli 666/ 616(616 er tallet som står i den eldste versjonen av j-åpenbaring).

Jeg betaler med kreditkort med min høyre hånd. Ergo er jeg allerede i besitelse av dyrets merke
Sitat av shox Vis innlegg
2) Personer med retningsstyrete antenner kan teoretisk være istand til å lese av chipen din
Vis hele sitatet...
Nei, det kan de ikke. Dette er en passiv RFID-brikke, som vil si at den ikke har egen strømforsyning. Energien får den overført under avlesing via resonnant induktiv kobling gjennom nærfelteffekter. Og i prinsippet, om du skulle klare å overføre energi nok til at brikken reagerer fra langt hold, noe du ikke klarer, så vil signalstyrken fra selve RFID-brikken være så lav og ikke-retningsbestemt at effekttettheten ved avleseren blir tilnærmet lik 0. For å avlese passiv RFID må du veldig nærme (størrelsesorden centimeter).

Sitat av shox Vis innlegg
Prox (125KHz) er en gammel teknologi og har i nyere tide blitt ovartatt av mer avanserte systemer. Bakdelen med disse er at de går på langt høyere frekvenser, slik at implantatene trenger en mye større antenne.
Vis hele sitatet...
Høyere frekvens gir en kortere bølgelengde, som igjen gir en mindre antenne. Det bør du vel vite hvis du driver eget elektronikkfirma?

Sitat av shox
Videre ønsker ikke å utdype saken mer enn at det ikke er utført av:
Norsk helsevesen, hverken privatpraktiserende eller offentlig. Ei heller SM -miljø.
Vis hele sitatet...
Du skulle spurt en veterinær. De gjør slik på daglig basis.
Sist endret av Provo; 16. november 2010 kl. 06:42.
Får håpe at den ikke begynner å vandre rundt i kroppen din da, som skjer noen ganger med de vi putter i bikkjene. Kjipt å våkne en morgen med en bulende RF-byll under haka
Sist endret av Bothrops; 16. november 2010 kl. 10:15.