Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2846
Hei. Sitter nå vel hjemme etter å ha gått til anskaffelse av en ny HTC Desire. Har ikke kommet lenger enn oppstartsfasen når Wifi problemet begynte å oppstå.

Problemet mitt er som følger:

Jeg har satt opp SSID og skrevet inn den 64bits WEP koden på mobilen, men den vil ikke gå lenger enn "Obtaining IP address from SSID". Når jeg sjekker DHCP lista til routeren, som forøvrig er en Belkin 8231 N-serie, så er mobilen min lista der med egen IP addresse, random hostname (android_f491b962), og egen MAC addresse. På telefonen kan jeg også lese av følgende under mitt Wifi nettverk, som telefonen finner, begynner tilkobling men aldri fullfører.

Status: Obtaining address...
Speed: 54Mbps
Channel: 3
Signal strength: Good
Security: WEP

Vi har en 3-4 bærbare PCer i huset, samt 2-3 stationære PCer. Ingen av disse har problem med nettilgangen, så dette utelukker vel router feil?

Edit: Merka nå nettopp at telefonen gikk fra "Obtaining address" til "Disconnected" og tilbake igjen til "Obtaining address"... :-/

Prøvde å slå av all WEP/WPA på det trådløse nettverket og koble til det som åpent nettverk på mobilen, men er fortsatt like langt...
Sist endret av Clr; 4. oktober 2010 kl. 20:38.
Ingen som vet nei? Kan se ut som det på resten av nettet også :-/
Clr
Clr's Avatar
Trådstarter
Litt mer informasjon om problemet mitt:

Har nå hatt min HTC Desire i et par dager og har vært litt rundt om kring med den. Har enda ikke kommet over et trådløst nettverk jeg ikke kan koble til (med eller uten WEP/WPA), utenom det jeg har hjemme! Kjenner jeg begynner å bli mektig irritert!

Vil ikke dette utelukke antenne/hardware problem på mobilen?
Sist endret av Clr; 12. oktober 2010 kl. 00:43.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kjører faktisk WEP kryptering ?

Jewsus christ... trodde folk hadde mer vett enn det idag.

Forøvrig så er det ikke noe hemmelighet at belkinprodukter er helt ufattelige dårlige, så jeg ville ikke utelukket at problemet er på den.

Har du prøvd å oppgradere firmware på belkinrouteren ?
Clr
Clr's Avatar
Trådstarter
Ja, har siste versjon av firmware på routeren. (F5D8231-4_UK_2.01.13)
http://en-us-support.belkin.com/app/...t/detail/p/322

Kommer fortsatt ingen steg lengre enn "Obtaining address..."
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du kjører faktisk WEP kryptering ?

Jewsus christ... trodde folk hadde mer vett enn det idag.

Forøvrig så er det ikke noe hemmelighet at belkinprodukter er helt ufattelige dårlige, så jeg ville ikke utelukket at problemet er på den.

Har du prøvd å oppgradere firmware på belkinrouteren ?
Vis hele sitatet...
Fordi trusselen for at folk skal hacke seg til tilgang til nettet ens er så utrolig stor at man må ha "lite vett" for å kjøre wep kryptering?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
Fordi trusselen for at folk skal hacke seg til tilgang til nettet ens er så utrolig stor at man må ha "lite vett" for å kjøre wep kryptering?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg plukker lett opp fire naboer her i borettslaget mitt, og dersom de hadde kjørt wep hadde jeg faktisk lekt meg med det bare for moros skyld, tenk på alle de søppelnerdene som sitter her inne og skal "hakke intarwebz" hele tiden.

WEP er ikke fornuftig for fem flate øre, og hører 10år tilbake i tid til.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei.

Kjøpte meg en HTC Desire i dag, men opplevde det samme som deg: fikk den ikke til å koble seg opp på det trådløse hjemmenettverket mitt. Ble stående og hente IP-adresse i det uendelige, til den bare ga opp. Jeg har en Linksys-router, kjører PSK2 og hadde meget bra signalstyrke. Routeren kjører DHCP.

Etter mye prøving og feiling la jeg inn HTCens MAC-adresse i listen "DHCP Reservation", med en ledig IP-adresse i mitt subnett og telefonens klientnavn. Voila! der var vi på nett :-)

Håper dette kan være til hjelp for flere.