Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 18. juli 2010, 16:52   #1
Tyrkeren

Registreringsdato: mar 2008
Subkulturell kapital: 206
Hva bør jeg lære?

Hvis jeg skal kjøpe et domene og webhotell fra f.eks. Host1 og skal lage en informasjonsside, med kanskje litt reklame - hva bør jeg lære av utviklingsspråk? Får man tak i verktøy som gjør "hele jobben", eller er det ting jeg får mye igjen for å lære selv? Jeg har ikke tid til å sette meg så veldig inn i ting, men hvis det er mye å hente på å lære f.eks. php/css, så lurer jeg på deres mening Fra før av kan jeg det mest grunnleggende i HTML, men der stopper det
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 18. juli 2010, 16:53   #2
kaixlaiv

Registreringsdato: sep 2009
Sted: Vest-Agder
Subkulturell kapital: 76
css og noe php
Gammel 18. juli 2010, 17:06   #3
Cappy
Cappy's Avatar

Registreringsdato: jan 2003
Sted: Kristiania
Subkulturell kapital: 527
Hvis du vil gjøre det så enkelt som mulig burde du gå for Wordpress. Da har du et oppsett som kan forandres til det ugjenkjennelige, et tonn med plugins og haugevis av themes. Det eneste du trenger å vite er hvordan et FTP program fungerer og helst ha grunnleggende kunnskaper innenfor HTML. Wordpress har en sterk community bak seg der du får svar på alle mulige spørsmål, det er enkelt å bruke og ikke minst gratis.

Ved å bruke Wordpress slipper du unna PHP, CSS, C++ og alle andre programeringsspråk.

www.wordpress.org
Gammel 18. juli 2010, 17:21   #4
Tyrkeren

Registreringsdato: mar 2008
Subkulturell kapital: 206
Sitat: Originalt skrevet av Cappy Vis innlegg
Hvis du vil gjøre det så enkelt som mulig burde du gå for Wordpress. Da har du et oppsett som kan forandres til det ugjenkjennelige, et tonn med plugins og haugevis av themes. Det eneste du trenger å vite er hvordan et FTP program fungerer og helst ha grunnleggende kunnskaper innenfor HTML. Wordpress har en sterk community bak seg der du får svar på alle mulige spørsmål, det er enkelt å bruke og ikke minst gratis.

Ved å bruke Wordpress slipper du unna PHP, CSS, C++ og alle andre programeringsspråk.

www.wordpress.org
Ser ut som om Wordpress er greia ja Må nok friske opp litt i HTML-kunnskapene også!
Gammel 20. juli 2010, 17:16   #5
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar

Registreringsdato: jun 2001
Sted: pǝuddo
Subkulturell kapital: 861
Sitat: Originalt skrevet av Tyrkeren Vis innlegg
Hvis jeg skal kjøpe et domene og webhotell fra f.eks. Host1 og skal lage en informasjonsside, med kanskje litt reklame
Informasjonsside? Litt vagt om vi tar Microsofts internet information services som en definisjon på hva man server som web content

Gammel 27. juli 2010, 00:03   #6
NGC4203
NGC4203's Avatar

Registreringsdato: sep 2009
Sted: Kansas
Subkulturell kapital: 43
Det spørs veldig på formålet med siden, og prosessen ved å utvikle den.

Er formålet produktet/websiden i seg selv, tjene penger på den? Eller er formålet å lære seg å designe/utvikle websider eller webapplikasjoner?

Om du ikke bryr seg så mye om programmering og applikasjonsutvikling ville jeg gått for et CMS(content management system) som feks wordpress. Dette er enkelt å installere på serveren, er lett å bruke og ser veldig pent ut i forhold til hva en nybegynner kan få til av seg selv. Det er også lett å re-designe om du lærer deg lit grunnleggende css, evt finnes det mange temaer du kan installere eller guider til hvordan du editerer dette selv.

Om du vil lære å programmere, ville jeg først gått inn for å lære meg html/css og php, kanskje også lit sql(mysql). Dette gir en god grunnleggende forståelse av programmering.

Sometimes, you have to roll a hard six. http://www.therainforestsite.com
Sist endret av NGC4203; 27. juli 2010 kl. 00:05.
Gammel 21. august 2010, 22:22   #7
Centurius
Centurius's Avatar

Registreringsdato: feb 2005
Subkulturell kapital: 27
html, css, jquery (javascript library), php og mysql.
Gammel 25. august 2010, 22:24   #8
dundasen
dundasen's Avatar

Registreringsdato: aug 2010
Sted: østfold
Subkulturell kapital: 2
Wordpress og joomla er jo ganske greit!

selv sitter jeg med bøker om css,joomla og php å stanger i bordet til tider

Gammel 24. september 2010, 18:59   #9
robbi13
robbi13's Avatar

Registreringsdato: aug 2010
Sted: Akershus
Subkulturell kapital: 61
Google pages?

Gammel 26. oktober 2010, 15:58   #10
Spock

Registreringsdato: okt 2010
Sted: Bærum
Subkulturell kapital: 74
HTML er jo det mest grunnleggende som man burde ha på plass enten man bruker Wordpress eller ei. Bruker du Wordpress slipper du nok å lære CSS, PHP, MySQL og Javascript. Det kan ta lang tid å lære, så Wordpress er nok tingen vil jeg tro

Life is like riding a bike, to keep going you have to keep the balance. -Albert Einstein
Gammel 29. oktober 2010, 13:19   #11
atomet
Reklamehore
atomet's Avatar

Registreringsdato: okt 2002
Sted: Taket
Subkulturell kapital: 2344
hvis du bare skal bruke ferdige wordpressmaler, uten å tilpasse i det hele tatt, så kan du langt på vei slippe å lære deg noe css/php/js/html, men hvis du skal tilpasse noe som helst, så må du veldig raskt lære deg ihvertfall NOE av flere av dem

Svar
Trådverktøy