![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#122 |
|
The Russian fighter jet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fighter_aircraft
"A fighter aircraft is a military aircraft designed primarily for air-to-air combat with other aircraft, as opposed to a bomber, which is designed primarily to attack ground targets by dropping bombs. The hallmarks of a fighter are its small size, speed and maneuverability. Many fighters have secondary ground-attack capabilities, and some are dual-roled as fighter-bombers. Consequently, the term "fighter" is sometimes extended colloquially to include dedicated ground-attack aircraft. Fighters are the primary means by which armed forces gain air superiority over their opponents in battle. Since at least World War II, achieving and maintaining this air superiority has been a key component of victory in warfare, particularly conventional warfare (as opposed to guerrilla warfare). The purchase, training and maintenance of a fighter fleet therefore consumes a substantial proportion of the defense budgets of modern armed forces." Kanskje ikke helt 100% UE, men den står nå bare her. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Om jeg ikke tar helt feil, en Lockheed F-104 Starfighter.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Det har du nok helt rett i mr Jerazol.
De lokale sa at den var russisk. Lockheed F-104 Starfighter http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-104_Starfighter "The Lockheed F-104 Starfighter is an American single-engine, high-performance, supersonic interceptor aircraft that served with the United States Air Force (USAF) from 1958 until 1969. One of the Century Series of aircraft, it continued in service with Air National Guard units until it was phased out in 1975. The National Aeronautics and Space Administration (NASA) flew a small mixed fleet of F-104 types in supersonic flight tests and spaceflight programs until they were retired in 1994.[2] USAF F-104Cs saw service during the Vietnam War, and F-104A aircraft were deployed by Pakistan briefly during the Indo-Pakistani wars. Republic of China Air Force (Taiwan) F-104s also engaged the People's Liberation Army Air Force (mainland China) over the disputed island of Kinmen. The ultimate production version of the basic fighter-model F-104 was the F-104S all-weather interceptor designed by Aeritalia for the Italian Air Force, and equipped with radar-guided AIM-7 Sparrow missiles. An advanced F-104 with a high-mounted wing, known as the CL-1200 Lancer, did not proceed past the mock-up stage. A set of modifications produced the F-104G model, which won a NATO competition for a new fighter-bomber. Several two-seat trainer versions were also produced, the most numerous being the TF-104G. A total of 2,578 Starfighters were eventually produced, mostly by NATO members.[3] The F-104 served with the air forces of over a dozen nations. The operational service of the Starfighter ended with its retirement by the Italian Air Force in May 2004, some 46 years after its introduction in 1958 by the USAF. The poor safety record of the Starfighter brought the aircraft into the public eye, especially in Luftwaffe service. The subsequent Lockheed bribery scandals surrounding the original purchase contracts caused considerable political controversy in Europe and Japan." ![]() ![]()
| |
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
The creepy house of Furnes.
Inni skogen ved Furnes utenfor Hamar.
Så finner man dette huset midt i skogen. Fant huset i fjor faktisk men da hadde jeg ikke med foto kamera. Så da tok jeg en tur innom ditt igjen i helgen. Creepy asså. ![]() Utenfor. ![]() ![]() Null trapper men en europall fungerer også meget bra. | |
|
|
|
|
|
#127 |
|
...:P Blir sykt missunnelig på deg urbanfreak86! Hadde jeg hatt tid og ressurser til UE hadde jeg gjort det... :/
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Essy : Jeg bruker faktisk ikke så mye tid på det.
Men jeg synes det er svært artig og ta bilder og dra på eventyr. Også er det så utrolig digg og komme seg unna værdagen og sprette en red bull og slappet helt av. ![]() Kjøkken. ![]() Troende folk som bodde her. ![]() Stue. ![]() Stue/kjøkken og gang. ![]() En nødvendighet for og dra seg opp om morgenen. ![]() Et soverom som ikke akkurat er strøkent. ![]() Gang. ![]() Been there done that. ![]() Et soverom fylt med leker. | |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Stilig funn. Dette hadde virkelig noe spesielt over seg.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Takk for det.
Jeg prøver da med mitt sony a500. Men jeg skulle nok hat en bedre linse og et stativ for og få bildene litt skarpere. I fjor så stod det faktisk en tv på stua. Å de var ihvertfall kristne for og si det sånt. Men det har du vel kanskje sett på et par av bildene. De spesiele er at det huset faktisk kun står 50m unna det gule huset som det er bilde av litt tidligere i denne tråden. | |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Djevelens hoppbakke.
På Hedmarks sletter så finner man denne hoppbakken.
Det er ikke direkte lett og se at dette er en hoppbakke på lang avstand. Etter som at naturen tar den sakte men sikkert tilbake igjen. Grunne til at jeg kaller den for Djevelens hoppbakke er fordi at vis du skal prøve og hoppe på denne bakken på sommers tid så vil du lande i en rosebusk. Fordi det kryr av slike rosebusker rundt denne hoppbakken. Ikke nok med det så er denne hoppbakke særdeles ustabil og en smule farlig. Plasser du beinet feil et vist sted så går du rett gjennom og du vil bli hardt skadet. "Legger ned hoppbakker" Mange av de 233 hoppbakkene i Hedmark og Oppland er i ferd med å bli lagt ned. Hoppbakkene er gamle og utdaterte. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...ppland/1.34219 Den øverste delen altså den 4kanten du ser på toppen ser jo trygg ut. Men veien opp ditt er ikke trygg for og si mildt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
| |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Tegningen til morfar lå inne i det rød huset i fjor. | |
|
|
|
|
|
#139 |
|
I Løten ved østvang barneskole / oppvekstsenter , hvis du kjører dit parkerer på parkeringa går i hjørnet ved det lille skogholtet med masse uteapprater. Så ser du utover jorde der så i hjørne (høyre) så ser du et hvit hus det er ubebodd. Har vært der engang var litt creepy i fjerdeklasse for å si det sånn.
| |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|