![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Forlatt hus i Drammen
Faren min fortalte meg for noen år siden om ett hus i nærheten av Drammen, mener han sa at man kan se det fra hovedveien. Var ett hus som ingen klarte å bo i, man fikk frysninger så fort man kom innenfor døren. Mener det ikke var så veldig gammelt hus, fra 70-80-tallet hvis jeg ikke husker helt feil. Var ingen som bodde i huset, da ingen klarte å bo der. Vinduene var vel også spikra igjen med planker. Var det 3 stykker som hadde blitt drept med øks i det huset tru, eller om det var noe han sa for å skremme meg litt!?
Er som sagt noen år siden han snakka om det huset, så jeg husker ikke så mye av det, men det er vel kanskje noen av dere som vet noe mer om det huset? Om det har blitt rivd? Øksedrap?
| |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jeg veit hvilket du mener. Jeg har også hørt den historien siden jeg var liten. De kaller det for spøkelseshuset. Hvis det er det huset som ligger rett etter svingen mot tunnelene (mot Oslo) etter at du har kjørt gjennom Drammen.
Det var brunt før, men nå har det en lys beige/off-white farge. Er folk som bor der nå. | |
|
|
Sist endret av viskelaer; 1. juli 2010 kl. 15:08.
|
|
|
#6 |
|
Er visst flere som har hørt om det huset: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=466324
"Det har opp igjennom årene flyttet inn og ut folk. De har pusset opp litt - forlatt stedet og så har nye kommet til. Det jeg har hørt er: Huset får man ikke solgt det blir gitt bort Folk klarer ikke bo der lenge - max ett år Det var visst en mann som drepte noen med øks (nyeste jeg har hørt) Veggene flyter på seg Ting flytter på seg" Noe lignende det jeg ble fortalt.. | |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jeg vet av to slike hus i Trondheimsområdet. Har vært utenfor det ene, og kun utenfor det andre da det var låst og vi ikke ville bryte oss inn.
Det vi faktisk kom inn i, har blitt brukt til tortur. I overetasjen og hovedetasjen ser alt normalt ut, kanskje litt mer gammeldags enn vanlig. I kjelleren var det strippestang, metallrør, hestepisker, hammere og det som værre var. Blod lå overalt, og det var sannelig ufyselig å være der. Det er kanskje gøy å utforske sånne hus, men jeg kunne aldri bodd i ett. Da vi hang i de "normale" etasjene i huset, følte vi auraen fra kjelleren. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jeg anser meg selv som en ganske rasjonell person. Og jeg har bodd i et såkalt "spøkelseshus" Og jeg skal garantere deg at det foregikk ting som strider i mot all logikk som vi har fått innlært i skolematrisen. Var en del skeptikere innom der som noen ganger dro ut derfra grønn i trynet. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd der inne, men huset var 111 år gammelt den gang så der kan det ha foregått mye. | |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jeg vet av to slike hus i Trondheimsområdet. Har vært utenfor det ene, og kun utenfor det andre da det var låst og vi ikke ville bryte oss inn.
Det vi faktisk kom inn i, har blitt brukt til tortur. I overetasjen og hovedetasjen ser alt normalt ut, kanskje litt mer gammeldags enn vanlig. I kjelleren var det strippestang, metallrør, hestepisker, hammere og det som værre var. Blod lå overalt, og det var sannelig ufyselig å være der. Det er kanskje gøy å utforske sånne hus, men jeg kunne aldri bodd i ett. Da vi hang i de "normale" etasjene i huset, følte vi auraen fra kjelleren.
| |
|
∞
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jeg anser meg selv som en ganske rasjonell person.
Og jeg har bodd i et såkalt "spøkelseshus" Og jeg skal garantere deg at det foregikk ting som strider i mot all logikk som vi har fått innlært i skolematrisen. Var en del skeptikere innom der som noen ganger dro ut derfra grønn i trynet. Jeg aner ikke hva som hadde skjedd der inne, men huset var 111 år gammelt den gang så der kan det ha foregått mye. Skulle ønske jeg hadde opplevd noe sånt, eller kanskje ikke, sikkert jævlig slitsomt å bo der i lengden. Så forresten bestefaren min mitt i stua til bestemora mi, (Ja han er død) men da hadde jeg fått i meg endel syke piller som jeg må ha hallisinuert noe jævlig på. Meg og en kompis måtte bare gå opp fra kjelleren, da vi hadde slått etter mus og rotter med jernstang i flere timer, syke piller
| |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Skulle ønske jeg hadde opplevd noe sånt, eller kanskje ikke, sikkert jævlig slitsomt å bo der i lengden.
Så forresten bestefaren min mitt i stua til bestemora mi, (Ja han er død) men da hadde jeg fått i meg endel syke piller som jeg må ha hallisinuert noe jævlig på. Meg og en kompis måtte bare gå opp fra kjelleren, da vi hadde slått etter mus og rotter med jernstang i flere timer, syke piller ![]() Var ikke SÅÅÅ ille forutenom noen småcreepy episoder der "de" f.eks. dunket i veggene når de ikke likte musikken din (gikk på mye på black metal den gang) eller "de" dytta vennina mi ut av senga en gang hun lå sov. Ellers gikk det bare i at de sprang i trappene, satt og prata i naborommet (hørte ikke hva de sa. Var bare mumling av 2 menn som satt og prata fra et visst rom hver dag. Var seff ingen folk der når du sjekka), slo lys av og på, flytta på ting eller spilte piano (nei, det var ingen piano i kåken). Også viste en jente i nattkjole seg noen ganger i refleksjonen av vinduet om natta. Men en ting var überjævlig... og det var at hver gang du var på dassen følte du noen sto og nistirra deg i nakken. Også dassen av alle steder! Og bare visse steder på dass som f.eks. foran vaskemaskinen (vi hadde stor dass/dusj/badekar/vaskerom). Det var skikkelig DRITJÆVLIG fordi du følte deg så beglodd av stikkende øyne. ALLE som hadde vært på dass der følte det samme. | |
|
|
Sist endret av CuriousGeorge; 1. juli 2010 kl. 21:54.
|
|
|
#15 |
|
Det vi faktisk kom inn i, har blitt brukt til tortur. I overetasjen og hovedetasjen ser alt normalt ut, kanskje litt mer gammeldags enn vanlig. I kjelleren var det strippestang, metallrør, hestepisker, hammere og det som værre var. Blod lå overalt, og det var sannelig ufyselig å være der. Det er kanskje gøy å utforske sånne hus, men jeg kunne aldri bodd i ett. Da vi hang i de "normale" etasjene i huset, følte vi auraen fra kjelleren. | |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hvor ligger huset hvor du kom inn henn? Har lest om denne saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=200565 hvor en mann med tilknytning til Club 4 ble torturert for noen år siden. Jeg var inne i et annet tomt hus ved Jonsvannet for et halvt år siden, trodde det var der han ble torturert, men ser at bildet fra huset på Vg er et annet enn hvor jeg var inne.. uansett ganske creepy det jeg var i også..
Sitat: Originalt skrevet av http://home.online.no/~bani-er/rinnanbanden/historien.html
Huset var befestet nesten som en bunker, med piggtrådgjerde og faste tyske vakter med automatvåpen og scheferhunder. Rinnans private bosted i nabolaget var alltid bevoktet på samme måte. Fra "Bandeklosteret" ble hele avdelingen ledet. Her var det sekretariat, og hit kom provokatørene for å motta instrukser fra ledelsen, reisetillatelser og falske papirer. Her ble planer for rassiaer og arrestasjoner utarbeidet. I kjelleren var det innredet spesielle fangeceller, og på loftet var det installert en kortbølgesender, som var tenkt å være hovedsentral for et nett av sendere som Rinnan og Gestaposjef Flesch arbeidet med å bygge ut i distriktene, for å lette agentenes arbeid.
| |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!
vil helst ikke si hva som skjedde, fordi det skremmer meg bare med og skrive denne meldingen.... | |
|
|
Sist endret av randomfish; 2. juli 2010 kl. 00:02.
|
|
|
#19 |
Pratet faktisk med en som bodde i nabohuset og han sa det hadde foregått noe tortur der.. kom tilbake til meg nå ![]() Vet om et lignene hus i finnmark, skummelt hus å bare se på. historier fra folk som har blitt kastet ned fra stigen når dem skal hjelpe dem som bodde der med og henge opp antenner/male osv.. kjørt forbi der masse ganger aldri brydd meg, men engang bestemt jeg får og stirre en stund mot huset, jeg stoppet rullet en røyk, også satt jeg der og så å så mot vinduet og kjeller døra, og aldri mer jeg gjør det ! ALDRI MER!
vil helst ikke si hva som skjedde, men noe som skremmer meg bare og skrive det her...
| |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|