Svar

Trådverktøy
Gammel 4. mai 2010, 16:08   #1
lu2saa08

Medlem siden: des. 2009
Hjelp! bruk av Sobril 25mg

Fikk en pakke sobril 25mg av legen i går pga uro osv.
Å han sa den skulle hjelpe meg til å roe ned sånt jeg kunne klare å sove, siden jeg ikke har hatt noe særligt søvn på mange uker siden jeg "tenker" for mye.

Men jeg merka INGEN forskjell! å i dag på jobben ble jeg skikkelig urolig å deppa å tok meg en sånt jeg skulle roe meg ned, men det hjalp så å sei ingenting(ble kanskje LITT svimmel).

Noen som kan si meg noe om sobril som har prøvd før? om jeg må vente noen dager før dem virker eller noe slik?

Å en siste ting:
han sa jeg skulle ta 1 hver kveld, men jeg har jo nå tatt en på jobb å da har jeg liksom tatt 1 for mye. det jeg lurer på er om han skal ha tilbake pillene vis jeg skal få nye?
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 4. mai 2010, 16:11   #2
UncleAndy
Treadstone operative
UncleAndy's Avatar

Medlem siden: mai 2008
Prøv med 2 stk og en øl Så skal du se at du blir avslappet.
Gammel 4. mai 2010, 16:15   #3
lu2saa08

Ja men står på resepten han ga meg at jeg skulle ta 1 før legge tid bare!
Når jeg skal inn igjen til legen snart å kanskje få nye piller. skal ikke han ha restene igjen da? å da ser han jo kor mange fler jeg har brukt enn han sa jeg skulle ta.

Å er det en normal dose med 2 stk 25mg?
Gammel 4. mai 2010, 16:16   #4
pidget
Riksmongo
pidget's Avatar

Medlem siden: mai 2007
Sitat: Originalt skrevet av Gromstad Vis innlegg
Prøv med 2 stk og en øl Så skal du se at du blir avslappet.
Tåpelige mann, skjerp deg! Ta en til i kveld du om du er urolig og trenger det. Sobril (oxazepam) er et rimelig mildt bensodiazepin og dosering ved angst/uro er 3-4 25mg om dagen hvis jeg ikke husker feil. De skal virke rimelig raskt, 20-30 minutt maks og er ikke noe du trenger spise deg inn på e.l. Ikke bland med alkohol, det er ikke noe poeng i for terapeutisk bruk. Lykke til

"Hm, alt virket jo isted."
Gammel 4. mai 2010, 16:24   #5
UncleAndy
Treadstone operative
UncleAndy's Avatar

Medlem siden: mai 2008
Det var ment litt som spøk og litt som alvor.Alkohol forsterker effekten av disse ganske betydelig, så jeg mente det kanskje kunne hjelpe litt på tankekjøret som TS beskriver her.
Gammel 4. mai 2010, 16:24   #6
Mullah
Fucksmith
Mullah's Avatar

Medlem siden: juni 2001
Når du skal inn igjen trenger du ikke å ta med medisinene du fikk. Det du har fått er ditt. Vanligvis har ikke leger medikamenter å gi heller, de skal man få på apoteket.
Om legen spør sier du det som det er: Du tok en pille utenom når du følte deg ekstra urolig, og det hjalp ikke da heller.

Det er tydelig at du tenker for mye, stakkars. Håper det løser seg og at du finner roen!

Gammel 4. mai 2010, 16:32   #7
Dodecha
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar

Medlem siden: nov. 2003
Oxazepam bruker en stund på å fungere:
Sitat:
After oral
oxazepam the peak plasma level was reached in 1.7 to 2.8 h.
Man burde merke effektene innen 1 til 2 timer.

Oxazepam brukes heller på folk som har problemer med å holde seg i søvn, ikke de som har problemer med innsovningsfasen.

Gammel 4. mai 2010, 16:32   #8
lu2saa08

Takk for mange hjelpsomme svar!
men skal alldri ta mer en 1 25mg tablett? er så dumt disse ikke virker som jeg håpet på Søsteren min skal ha Konfirmasjon snart å da kommer hele slekten(som jeg hater) å da kommer jeg til å slite noe utrooooligt
Gammel 4. mai 2010, 16:48   #9
DMTlover

Medlem siden: mai 2010
å drikke til sobril er det dummeste jeg har gjort i hele mitt liv når jeg snakker om å utsette kroppen min får noe..å merker du ikke noe på sobrilene dine så anbefaler jeg å røyke noe shit ilag med..da innser du dort hvor behagelig å avslappa en sobril kan være..helst legg den under tunga å drikk en varm te el.
Gammel 4. mai 2010, 17:01   #10
lu2saa08

Sitat: Originalt skrevet av DMTlover Vis innlegg
å drikke til sobril er det dummeste jeg har gjort i hele mitt liv når jeg snakker om å utsette kroppen min får noe..å merker du ikke noe på sobrilene dine så anbefaler jeg å røyke noe shit ilag med..da innser du dort hvor behagelig å avslappa en sobril kan være..helst legg den under tunga å drikk en varm te el.
hø?
jeg røyker ikke noe "shit":P
"under tunga"? hvorfor det?
Gammel 4. mai 2010, 17:07   #11
Mullah
Fucksmith
Mullah's Avatar

Medlem siden: juni 2001
Han mener at du bør røyke cannabis med sobrilen. Det synes jeg personlig er en like dårlig ide som at du blander det med alkohol. Om det er slik at du sliter med angst og uro så kan det hende at cannabis ikke er for deg i det hele tatt.

Under tungen har du blodårer som ligger veldig tilgjengelig. Tanken er at du får et bedre opptak av sobrilen om du lar den ligge under tungen og løses opp der, slik at virkestoffet går inn i blodet gjennom de blodårene. Varm te er digg og avslappende i seg selv. Om det har noe for seg vet jeg ikke, men det fikk meg til å tenke på en annen sak. Det kan være en ide å prøve å ta sobrilen på en ganske tom mage. Det bidrar også til bedre opptak!

Gammel 4. mai 2010, 17:33   #12
tech9
tech9's Avatar

Medlem siden: okt. 2008
Syns det var rart du nesten ikke merket noe som helst av 25mg sobril. Når jeg hadde veeldig sterk angst greide bare 10mg å gi meg tilfredstillende ro. Det er som andre sier her, du trenger ikke å bekymre deg for at du tok en for mye. Det er mye bedre enn å ha dèt helvete. Jeg synes effekten inntreffer etter 20-30 min med full effekt etter 1 time, spørs om jeg har spist i forveien. Bare pass på toleranse nivå og avhengighetsfaren
Men når alt kommer til alt så er det hjernen din det står på, der alt faenskapet skjer. Kan forresten anbefale en god bok: Et hode foran, av Tony buzan trur jeg han heter
Gammel 4. mai 2010, 17:43   #13
lu2saa08

Kan jeg spørre hva dere egentligt "føler" av sobrilen?
hva er effekten liksom?
Gammel 4. mai 2010, 18:20   #14
tech9
tech9's Avatar

Medlem siden: okt. 2008
Stor lykke, avslappet i forhold til livet og andre ting jeg stresser med i hverdagen og muskelavslapning er de mest positive effektene jeg har fått. Det negative er svak til moderat hodepine en sjelden gang.
Gammel 4. mai 2010, 18:28   #15
Tothep
Majestic 12
Tothep's Avatar

Medlem siden: okt. 2009
Sobril er en ganske svak benzo. Du kan jo be om å få valium/vival/stesolid heller.

Her er en link hvor du ser hvor sterke de vanligste benzoene er i forhold til hverandre. http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Jeg fikk sobril pga. angst og uro av min lege en gang. Det gjorde ikke noe for meg. Så fikk jeg xanor istedet Det funka trvert. Her kan du lese om det http://freak.no/forum/showthread.php...40#post1665140

Her er det sobril er ment for. (tatt fra felleskatalogen)
Indikasjoner: Nevroser og psykosomatiske lidelser preget av angst, uro og spenning. Søvnvansker. Premedisinering før operasjoner eller tannbehandling. Delirium tremens og akutte abstinenssymptomer. I kombinasjon med trisykliske antidepressiver ved engstelig/agiterte depresjoner.

To travel in silence, By a long and circuitous route, To brave the arrows of misfortune,
And fear neither noose nor fire, foregoing no expense,
Is to mock the vicissitudes of Fate.
Gammel 4. mai 2010, 19:05   #16
lu2saa08

Hvor lenge varer en 25mg sobril? vet den virker etter 1-2 timer, men hvor lenge?
har lyst å følge det legen sa om 1 tablett kver kveld men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge er utrooooligt deppa å full av dritt i hode
Gammel 4. mai 2010, 19:09   #17
Tothep
Majestic 12
Tothep's Avatar

Beste er nok å ta dette opp med din lege.
Forklar hvordan sobrilen fungerer eller ikke fungerer på deg.

Mulig du får prøve et annet preparat. Som sagt, sobril (Oxazepam) er svakt og har kort halveringstid.

Jeg tror nok at noe i Diazepam klassen hadde vært bedre, valium/vival. Virker fort, er sterkere en sobril og har en mye lengre halveringstid

Sjekk opp sobril på www.felleskatalogen.no

To travel in silence, By a long and circuitous route, To brave the arrows of misfortune,
Sist endret av Tothep; 4. mai 2010 kl. 19:13.
Gammel 4. mai 2010, 19:13   #18
lu2saa08

Sitat: Originalt skrevet av Tothep Vis innlegg
Beste er nok å ta dette opp med din lege.
Forklar hvordan sobrilen fungerer eller ikke fungerer på deg.

Mulig du får prøve et annet preparat. Som sagt, sobril (Oxazepam) er svakt og har kort halveringstid.

Jeg tror nok at noe i Diazepam klassen hadde vært bedre, valium/vival. Virker fort, er sterkere en sobril og har en mye lengre halveringstid

Ehm hva er halveringstid?:P å vet du hvor lenge sobrilen varer?
Gammel 4. mai 2010, 19:18   #19
Bellami

Medlem siden: mai 2009
Halveringstiden er ca 10 til 15 timer. Så ca et døgn sitter den i kroppen før den er ute.
Gammel 4. mai 2010, 19:20   #20
Tothep
Majestic 12
Tothep's Avatar

Halveringstid er tiden det tar før stoffet har halvert virkning. (lett forklart)
Sobril har effekt i ca 4-5 timer tror jeg.

Sobril har en halveringstid på 4-15 timer

Svar
Trådverktøy