Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2115
Jeg snakker om Zelda the Ocraina of Time, til Nintendo 64.

Vil gjærne høre om deres erfaringer og hvordan dere opplevde dette spillet.

Personlig er jeg meget gald i dette spillet og har rundet det X antall ganger, min personlige rekord er å runde det på 2 døgn 4 timer Sammens med en venn. Ja jeg tok tiden fra jeg begynte å gå selv til jeg drepte siste boss.

Noen som har bedre rekord? eller har noe annet og dele om dette spillet vil jeg gjørne høre om det.

Jeg mener at det er det beste RPG spillet noensinne. Hva mener dere?
Deffinitivt min absolutte favoritt, rundet det utallige ganger og går aldri lei av det. en hyllest til NINTENDO og deres utrolige insatts og kreativitet.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e2/ZeldaOoTbox.png

Må også legge til at Twilight Prinsess også er uber alles.....
Sist endret av freakyfo; 9. mars 2010 kl. 11:27.
Det er vel teknisk sett ikke et RPG da ? Er vel et "action adventure" spill. Er jo ingen form for karakter levling, øking av stats etc, er jo hjerter magi og bedre utstyr som er hovedtingen der.

Er et av de beste spillene jeg har spilt, og jeg spiller det fortsatt på min N64 som jeg har tatt vare på bare pga Ocarina of Time og Majoras Mask. Når man fortsatt kan nynne de fleste sangene som er i spillet, og husker hvordan meny lydene er, da har spillet lagt sine spor ^^

Når får vi bare vente på det neste Zelda spillet som skal komme til Wii.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ocarina of Time har da for pokker ikke noe som helst med RPG å gjøre? Men at det er et supert spill skal jeg ikke nekte for.
Majora's Mask er også bra.
Sist endret av robhol; 9. mars 2010 kl. 11:57.
Trådstarter
Jeg var ikke like fan av Majoras Mask, spillet er helt greit.

Kan de fleste melodiene selv
Når i all verden blei stats og leveler den viktigste ingrediesen i om noe kan kalles et rollespill eller ikke?

Ocarina of Time er da i ytterste grad et rollespill! Om noe, så er det rollespill i mye større grad enn annet fjatt som får betegnelsen...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Half life 2? ...
Jeg vil anbefale Swordless Links video:
http://www.youtube.com/watch?v=e7WS5v1AOMo

Hva Zelda er:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Leg...a_%28series%29

OOT spesifkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Leg...carina_of_Time

Sjanger:
Action-adventure
Sist endret av waf; 9. mars 2010 kl. 13:23.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Når i all verden blei stats og leveler den viktigste ingrediesen i om noe kan kalles et rollespill eller ikke?

Ocarina of Time er da i ytterste grad et rollespill! Om noe, så er det rollespill i mye større grad enn annet fjatt som får betegnelsen...
Vis hele sitatet...
Her står det litt om hva som definerer et RPG. zelda har en flott historie, mye interaksjon med andre karakterer og sub-plots. Men det er nok ikke et RPG.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Pokémon Gold/Silver.
Elsker det spillet. Og det beste, er at når man tror man har rundet det, så kan man gå til "gamle verden" fra Red/Blue, og runde den også Mange timer med gøy.
Sitat av Waggo Vis innlegg
Her står det litt om hva som definerer et RPG. zelda har en flott historie, mye interaksjon med andre karakterer og sub-plots. Men det er nok ikke et RPG.
Vis hele sitatet...
Pfft! ... fordi Wikipedia er en autoritær og ufeilbar kilde!
Sitat av Wikepedia
These games usually have a highly developed story and setting, which is divided into a number of quests. Players control one or several characters by issuing commands, which is performed by the character at an effectiveness determined by that character's numeric attributes. These attributes increase each time a character gains a level, and a character's level goes up each time the player accumulates a certain amount of experience.[2]
Vis hele sitatet...
Det finnes massevis av penn&papir rollespill og noen CRPG'er uten levels, men kun numeriske skills (daggerfall og delvis Obvilion er eneste jeg kommer på i farten på data, men det er flere). Det går fint ann å rollespille helt uten terninger eller stats også, er en stor subkultur som gjør det over forum/irc. Alt dette er i høyeste grad rollespill, og faller utenom den definisjon.

Rollespill handler om rollespilling, plot og historie. Statsene og levelene muliggjør rollespillingen (dvs; kampdelen), men er fanden meg ikke det som gjør et rollespill til et rollespill.. uansett hva wikipedia sier.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg støtter alle som sier at Zelda serien er i skrivende stund den beste spill serien i verden basert på subjektiv oppfattning. Jeg gleder meg som et barn til neste Zelda spill og fikk skikkelig lyst til å snike meg bort på rommet til lillebror og låne WIIen.
http://www.youtube.com/watch?v=nJYho56INKU - Zelda får pluss i margen bare for å ha dedikerte tilhengere, men Ocarina of Time syns jeg ikke var noe særlig... Takker meg til A Link to the Past og deromkring, kan ikke spille Zelda i 3D! Juks og fanteri...
Beste RPG noen gang? Nei, det er Pokémon G/S/C til håndholdt og TES:Oblivion til pc.
Zelda - OoT er et av de spillene som har hatt størst innvirkning på meg som barn. Jeg kunne sitte i flere timer å spille det, og jeg ble aldri lei.

Jeg har enda alle melodiene, sangene og menylydene oppe i hodet mitt. Jeg har enda Zelda - OoT kassetten liggende her et sted, bare synd at jeg ikke har en Nintendo64. :<

Det eneste som irriterte meg var at jeg manglet 2 gyldne edderkopper og det siste sjeldne spøkelset (for å få den siste flasken).
Zelda i dag er favorittspillet mitt. Selvom jeg spiller Mw2 som en gal, har jeg fortsatt Oot på toppen av lista. Spillet er perfekt IMO
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Pfft! ... fordi Wikipedia er en autoritær og ufeilbar kilde!

Det finnes massevis av penn&papir rollespill og noen CRPG'er uten levels, men kun numeriske skills (daggerfall og delvis Obvilion er eneste jeg kommer på i farten på data, men det er flere). Det går fint ann å rollespille helt uten terninger eller stats også, er en stor subkultur som gjør det over forum/irc. Alt dette er i høyeste grad rollespill, og faller utenom den definisjon.

Rollespill handler om rollespilling, plot og historie. Statsene og levelene muliggjør rollespillingen (dvs; kampdelen), men er fanden meg ikke det som gjør et rollespill til et rollespill.. uansett hva wikipedia sier.
Vis hele sitatet...
Jeg stoler mer på Wikipedia enn på deg, spesielt når "alle" gjerne er enig. For meg er rollespill levler, trening og "experience", osv. og Zelda OoT har på det meste bare én av disse, og da heller ikke i tradisjonell "RPG-forstand."

For meg er et "ordentlig" RPG ett med levler, skills, trening og EXP - skal man definere alle spill der man kontrollerer en avatar som et RPG har man brått satt helt enorme mengder med spill i en bås de fleste lett ville se at de ikke hører til. Er Super Mario 64 et RPG? Nei? Du tar jo kontroll over Mario og spiller hans rolle, for å si det sånn.

Poenget mitt er at den semantiske definisjonen av RPG er mer eller mindre uinteressant når man er ute etter sjangeren, og omvendt. Sjangeren er nemlig allerede nokså godt etablert. Spør hvem som helst som spiller en del spill og jeg kan praktisk talt garantere at et flertall ikke vil gruppere Super Mario 64 i RPG-sjangeren.
Sist endret av robhol; 10. mars 2010 kl. 08:38.
Jeg har alltid regnet Zelda-serien som rollespill, selv om det ikke er levling etc. Men jeg foretrekker å kalle det action-rpg. Definisjoner til side, jeg synes earthbound (mother 2 i japan) til Snes er det beste rollespillet som noensinne er laget. Tett fulgt av Morrowind og zelda - a link to the past Oblivion synes jeg faktisk er noe oppskrytt. Et bra spill, men altfor kort mainquest og litt for mye fokus på grafikk fremfor gameplay. Synes jeg da. Men jeg spiller jo stort sett eldre spill, så jeg skal kanskje ikke uttale meg? :P
Syntes også OoT er et fantastisk spill, kjøpte faktisk en N64 kontroll og en N64 to usb converter i går, slik at jeg kan spille spillene emulert på PC. Blir digg å få det i posten ;D
Faen, nå fikk jeg griselyst til å spille Zelda, men tiden strekker nok ikke til

Hvis man snakker om tradisjonelle RPG spill vil jeg mene KOTOR er min favoritt. Eneste RPGspillet i sitt slag jeg noengang runna.
Mass Effect 2 lurer jeg faktisk på om kan overta tronen, må bare få runna det først.
For de av dere som har en PS3, så fant jeg et program her om dagen som gjør at du kan koble PS3 kontrolleren til PCen. Dette gjør at du kan bruke kontrollen til å spille på N64 og SNES emulatorer. Det er i hvertfall disse emulatorene jeg har testet til nå. Jeg ble nermest i ekstase når jeg fant ut at dette var mulig, og de siste dagene har gått i Zelda OoT gaming.

Link til programmet: http://www.filestube.com/787021cb622...9/details.html

Etter du har installert en emulator, så må du installere libusb-win32 filen. Koble til kontrolleren med en usb kabel, og deretter kjører du filen "connect" i samme mappe som "libusb-win32" filen. Deretter må du konfigurere kontrollene i emulatoren.

Jeg har også alltid sett på Zelda som et rpg spill, men ikke samme type som spill med leveler, experience osv. Når det er sagt, så er Zelda et av de mest underholdende spillene som finnes, og jeg har aldri blitt lei av det spillet. Spilte det mye som barn hos naboen min.
Hei : )

Zelda spillene er virkelig fantastisk, verdenen, historien, kunsten og musikken .. en perfekt kombinisjon som har gitt den stor berømelse blant action-eventyr sjangeren.

Fantastisk spill, det er en virkelig sjarm i og spille det på 64, men det var virkelig en hyggerlig overraskelse når det ble realeset en collection med OoT og Majoras mask til gamecube!


Jeg ser at dere krangler mye om hvilke sjanger det er, den offisiele sjangeren er action-eventyr, men med sterke rollespill- og puzzle-elementer.

Men det er vel følelsen vi får når vi spiller, ikke sjangeren som er viktig - rpg eller action-eventyr - hvem bryr seg? : )
Sist endret av Turak; 10. mars 2010 kl. 14:09.
Trådstarter
Unskyld til alle som tok seg så veldig nær av at jeg kaldte det er RPG spill, var bare ikke helt sikker på hvilken sjanger jeg skulle plasere det i.

Håper dette ikke har medført noen lidelser eller traumer for dere flamers.
Sist endret av Kruse; 10. mars 2010 kl. 20:11.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Han duden i vindmøllen var barndomshelten min
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Kruse Vis innlegg
Unskyld til alle som tok seg så veldig nær av at jeg kaldte det er RPG spill, var bare ikke helt sikker på hvilken sjanger jeg skulle plasere det i.

Håper dette ikke har medført noen lidelser eller traumer for dere flamers.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel strengt tatt ikke noe behov for å spille butthurt fordi noen pekte ut en flause. Det heter forresten "kalte," "RPG-spill" og "plassere", så har du enda mer å være butthurt over..
Sist endret av robhol; 10. mars 2010 kl. 20:35.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Syns OoT var bra, men favoritten min er Windwaker, deretter Link to the Past og OoT på tredje. Twilight Princess var bra men føltes som om det lå en generasjon bak da det kom, dessverre.
Runna Zelda: Ocarina of time på rundt 15 timer i helgen, var på et LAN da (med nintendo 64, yeeah).
Men beste RPG noensinne? Definitivt Zelda: A Link to the Past. Ingen av de andre Zeldaspillene er like bra som dette, faenmeg en av de beste spillene noensinne.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sier meg også enig med alle som også synes Zelda-spillene er de beste spillene som er. Har spilt alle unntatt de som er released på GBA og DS Lite. Vokste opp med zelda fra jeg fikk NES'en min.

OoT og Twilight Princess er mine ultimate favoritter og har mye med at jeg har en triforce tatovert på håndleddet mitt.

Zelda spillene er noe jeg aldri kommer til å slutte å spille! <3
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Super Mario 64?

Der er det en simpel historie, men den driver spillet videre. Samtidig styrer du en karakter og må gjøre forskjellige oppdrag for å få stjerner. Du kan også "oppgradere" karakteren din med å unlocke flere hatter. Gøygøy
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Super Mario 64?

Der er det en simpel historie, men den driver spillet videre. Samtidig styrer du en karakter og må gjøre forskjellige oppdrag for å få stjerner. Du kan også "oppgradere" karakteren din med å unlocke flere hatter. Gøygøy
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ikke en RPG, i alle fall ikke i den forstand ALLE har stor sannsynlighet for å mene.

Dersom alle spill der du styrer en karakter er et RPG har du brått plassert type 90% (om ikke mer) av alle spill i den sjangeren. De midlertidige powerup-tingene i Super Mario-spillene klarer jeg ikke få til å passe inn som såkalte "character upgrades". De er det de er, nemlig midlertidige powerups.

Er Pac-man et RPG? Du styrer jo karakteren Pac-man. Du får tak i power-up(s) og har et oppdrag (spise mat, score poeng, rape spøkelser.)
Sist endret av robhol; 21. mars 2010 kl. 11:46.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er fortsatt ikke en RPG, i alle fall ikke i den forstand ALLE har stor sannsynlighet for å mene.

Dersom alle spill der du styrer en karakter er et RPG har du brått plassert type 90% (om ikke mer) av alle spill i den sjangeren. De midlertidige powerup-tingene i Super Mario-spillene klarer jeg ikke få til å passe inn som såkalte "character upgrades". De er det de er, nemlig midlertidige powerups.

Er Pac-man et RPG? Du styrer jo karakteren Pac-man. Du får tak i power-up(s) og har et oppdrag (spise mat, score poeng, rape spøkelser.)
Vis hele sitatet...
Var egentlig bare ment som en grov videreføring av det å kalle Oot for et RPG. Kan ikke helt si meg enig i det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
*lettet sukk*

Det gleder meg å høre..
World of Warcraft
Chrono Trigger <3