![]() |
|
|
|
#1 |
|
Medlem
|
Jeg og samboeren vil flytte!
Jeg og min samboer vil flytte, vi bor nå hjemme hos moren hans og betaler ca 2000 kr i husleie og det er ikke stort i dag. Jeg har ca 8500 kr i mnd og det har han og. vi har regnet ut at vi går i minus hver eneste mnd.
så det jeg da lurer på er om vi har krav på noe når vi skal flytte. for vi kommer ikke til å klare en høyere husleie. er det noen steder som vi kan henvende oss og få svar på dette?? nav vet tydeligvis ingen ting. vi bor i aurskog-høland kommune |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
|
Dere har totalt 19000,- i inntekt hver måned og du mener at dere ikke blir å klare dere hvis dere flytter? Jeg betaler 4000,- i husleie i måneden, så kommer strøm, mobilregning, bredbånd og litt andre regninger i tillegg. Og jeg har en inntekt på 9600,- i måneden.
Klarer meg fint jeg. Hvis dere går i minus hver måned ved å bruke 17000,-, så er det noe galt med prioriteten. |
|
|
Sist endret av margido; 4. februar 2010 kl. 23:34.
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
strøm, husleie, internett, tlf, bil, lege/tannlege, mat, forsikring på bil, lån. da går penga fort.
Når vi skal flytte så må vi beregne en husleie på ca 5000-7000 kr |
|
|
Sist endret av elefant1; 4. februar 2010 kl. 23:40.
|
|
|
#6 |
|
Medlem
|
Du går vel neppe til lege/tannlege hver måned og forsikring på bil kommer en gang i året. Har samme utgifter som dere foruten lån, men hadde jeg hatt en inntekt på 17000,- ville jeg vært i himmelen Nå vet jeg selvsagt ikke hvordan dere har det ellers, så jeg skal ikke trekke raske konklusjoner med at det er enkelt å klare seg, men om dere ikke klarer å hoste opp mer penger i form av støtte må man bare prøve å prioritere så godt man kan.I tillegg så jo mer penger man har, jo mer bruker man. Og spesielt merkes det i form av at man bor dyrere. Jeg gikk fra en inntekt på 16-17k i måneden netto, til 9500,-. Gikk fra en husleie fra 6000,- til 4000,-, så det følger en ved inntekten man får. |
|
|
Sist endret av margido; 4. februar 2010 kl. 23:44.
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
Jeg og min samboer klarte oss fint med 10.000 per måned i starten, da betalte vi 5500 kr per måned i leie + strøm, bredbånd, TV, bil og andre nødvendige utgifter. Da levde vi veldig billig, men vi klarte oss fint. Nå lever vi for 18.000 per måned med månedsleie på 8000kr i tillegg til de vanlige utgiftene og klarer også å spare 1 tusenlapp i måneden. Har forøvrig ingen problemer med å få råd til nye ting.
Dere burde lage et budsjett og holde kontroll på alt dere bruker. Jeg tror at i deres tilfelle handler det mest om prioriteringer, at dere nå bruker rundt 16.000 kr per måned tyder på at dere ikke tenker særlig igjennom hva pengene går til. Dere burde fint klare å flytte inn i en dyrere leilighet med inntekten deres, men dere må selvfølgelig få kontroll på pengebruken først. |
|
|
Sist endret av danielsk; 4. februar 2010 kl. 23:43.
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
I Aurskog-Høland? Er ikke det en forholdsvis "grissgrendt" kommune? Vil tro dere kan få noe annet som er stort nok til to personer og en sofa for mindre enn 5-7k.. Dra innom eiendomsmeglerene i byen, må vel kanskje til Lillestrøm, men hva vet vel jeg..
|
|
Rolsen Royce: Det var litt synd.
Du skulle heller ha kjørt i fylla, over en gammel dame, med stjålet buss, slik at saken har blitt henlagt. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kurfyrste
|
INGEN PROBLEM. Med så mye inntekt kommer du ikke til å få støtte fra noen steder. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
|
Jeg har 2600,- i måneden og bruker 2200,- av de på bensin til skolen. Dere er jo adelige i forhold til denne narren
|
|
"Don’t give me that shit that weed’s a drug. It ain’t no motherfuckin’ drug. Aspirin is perfectly legal, but if you take thirteen of them mother fuckas it'll be your last headache." - Katt Williams
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
|
Vi har satt opp ett budsjett med sparing og det hele. Aurskog-høland er en av de dyreste kommuner og leve i. men vi har ett veldig bra tilbud her i komunen. så vi blir nok i denna kommunen ja.
Vi har prøvd og tenke igjenom hva vi kan være uten og ikke, så det vi har satt opp er nødvendig for oss. vi har en del ubetalte regninger som må betales og så det blir og en ekstra utgift, vi havnet skeivt for en stund siden så vi sliter med det ennå. vi betaler ca 3000 kr på lån i mnd og. og vi beregner ca 3000 kr på mat for oss begge i mnd. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem
|
Her tar du med strøm, internett, telefonregninger, bilutgifter, forsikring og lån. Deretter kan du undersøke hva som er mulig å kutte ned på, f.eks. unødvendig strømbruk, lavere internett hastighet / bytte leverandør, bytte tlfoperatør, forsøke kutte ned på bilutgifter ved å gå/sykle/ta buss. Når det gjelder mat er det lurt å sette av et fast beløp per måned som skal gå til mat. Det er også lurt å planlegge alt man skal handle på forhånd og foreta en storhandling hver uke eller annenhver uke og da er det viktig at man holder seg til det man har bestemt på forhånd at man skal kjøpe. Følg også med på diverse tilbudsaviser, kan være litt penger å spare på å hamstre litt ved gode tilbud og fryse ned. Det går fort utrolig mye penger med på impulskjøp og lignende. Det kan være lurt å bo billig fram til dere får betalt ned de ubetalte regingene og heller tenke på flytting når den utgiften er ute av bildet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
|
ta buss?? hehe. går kun 2 busser her jeg bor. Så buss går dårlig.
Vi har blitt mye flinkere til å stor handle. Når vi storhandler så skriver vi liste på alt vi trenger og dem gangene vi stor handler så kommer det på ca 1500 kr per gang. og da ligger vi litt på forskudd hver gang med mat. så vi har noe i fryseren hele tiden i tilfelle det skal bli vanskelig med økonomien.- |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem
|
pfft.. Jeg og samboeren min lever for 13.000 tilsammen i månden. Og vi betaler over dobbelt så mye som dere i leie. Pluss ofc forsikring, mat, strøm, internett, mobil, linser, busskort, medisiner, tannlege o.l.
Vi har 2000,- hver til overs hver månde. Da er selvfølgelig snop, brus, nikotin, alkohol, kino og generelt alt som ikke er helt nødvendig ikke tatt med. |
|
|
Sist endret av Bombasa; 5. februar 2010 kl. 00:00.
|
|
|
#17 |
|
Medlem
|
Sett at dere har et billig mobilabbo og slipper unna med 300kr hver i måneden. Da er vi nede i 6000. Trekker man ifra strøm og internett her, så sitter dere uansett igjen med en god del penger i måneden. Dette burde gå bra, spar der hvor det kan spares og vent med flyttingen. |
|
"Don’t give me that shit that weed’s a drug. It ain’t no motherfuckin’ drug. Aspirin is perfectly legal, but if you take thirteen of them mother fuckas it'll be your last headache." - Katt Williams
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
|
Jeg forstår ikke hvordan dere kan klare det?? for vi har stappa og trøkt alt vi kan for å få økonomien våres ned. men den går ikke lenger ned. da må vi slutte og leve. kino, alkohol, røyk det bruker vi ikke penga på.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem
|
ta buss?? hehe. går kun 2 busser her jeg bor. Så buss går dårlig.
Vi har blitt mye flinkere til å stor handle. Når vi storhandler så skriver vi liste på alt vi trenger og dem gangene vi stor handler så kommer det på ca 1500 kr per gang. og da ligger vi litt på forskudd hver gang med mat. så vi har noe i fryseren hele tiden i tilfelle det skal bli vanskelig med økonomien.- Da er det vanskelig å forstå hvor alle pengene deres går, for de utgiftene du nevner her burde være veldig overkommelige. |
|
|
|
![]() |
| Sosiale bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte) | |
| Trådverktøy | |
|
|