Norsk Freakforum

Svar

Trådverktøy
Gammel 1. februar 2010, 21:38   #1
Kk-f
Utestengt

Registreringsdato: des 2009
Hasj på fredag for første gang

Heisan.

Som titlen sier så blir det Hasj på Fredag med kompis som jeg elsker
Er litt "Fersk" men har lest på som ini helvete
Gleder meg noe sykt

Noen enkle spörsmål
- Håller det med 0.2 G i förste jointen, ta ca 4-6 trekk og vente litt. så ta nytt.
- Burdte jeg ha en sjokolade i nerheten ? + Litt brus
- Kan rusen bli bedre om vennen min er en som får meg til å le og föle meg glad/bra uansett åssen jeg föler meg psykiskt?
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 1. februar 2010, 21:40   #2
nZaal
Medlem

nZaal's Avatar

Registreringsdato: jan 2004
Kvalitetspoeng: 69
Ja på alle spørsmål!
Sosial setting er veldig viktig.

sjokolade og brus er ikke bare utrolig digg når man er fjern, det hjelper deg også og "komme ned litt" hvis ting skulle bli for heavy.
jeg tror du får en fin opplevelse ut ifra det du sier.

lykke til!
Sist endret av nZaal; 1. februar 2010 kl. 21:41.
Gammel 1. februar 2010, 21:44   #3
DC89
Medlem

Registreringsdato: sep 2008
Sted: asker
Kvalitetspoeng: 17
0,2 g kan holde i massevis om det er godshit og du er nybegynner ikke alle som får funk første gangene da men det årner seg helt sikkert =)

sjokolade og noe drikke ved siden av er ikke dumt nei =) kanskje litt vann også man kan bli tørr i kjeften de første gangene og da er det alltid jævlig digg med vann

JA! følelser blir ofte forsterket under påvirkning så vis det er god stemning blir det bedre rus kan si det slik :P
Gammel 1. februar 2010, 21:44   #4
Bluish
Medlem

Bluish's Avatar

Sted: sOppland
Kvalitetspoeng: 12
Sitat: Originalt skrevet av Kk-f Vis innlegg
Noen enkle spörsmål
- Håller det med 0.2 G i förste jointen, ta ca 4-6 trekk og vente litt. så ta nytt.
- Kan rusen bli bedre om vennen min er en som får meg til å le og föle meg glad/bra uansett åssen jeg föler meg psykiskt?
-På to pers kan det bli litt lite, prøv med ca 0.5 gram. Etter min mening; bare røyk hele jointen og se om dere blir steine. Mange opplever at de ikke blir steine på sin første joint. Dere har forhåpentligvis mere en 0.2 gram så dere kan røyke flere.
-Det er veldig godt å spise godsaker når du er stein, men personlig liker jeg å nyte rusen litt først, siden du blir veldig fort nykter når du spiser søtsaker og drikker brus.
-Det er både og. Kompisene mine har fått meg til å le når jeg har vært nedfor og stein. Alle reagerer forskjellig vet du

Men håper du å kompisen din får en knall kveld! Lykke til =)
Sist endret av Bluish; 1. februar 2010 kl. 21:45.
Gammel 2. februar 2010, 00:28   #5
Rottegift
Tærje Makenna

Rottegift's Avatar

Registreringsdato: jul 2007
Sted: Bergen
Kvalitetspoeng: 513
Bluish: For mye, om dette er goodshit og toleransen er lav, kan føre til et helvete uten like.

Hold dere til den planlagte prosedyren og fyll heller på om dere ikke kjenner noe... Forøvrig virker det som om dere absolutt har grunnlaget for en smooth førstegangsopplevelse!

I put a spell on you... Yeah, eg delar ut trolldom og du klagar?
Gammel 2. februar 2010, 00:32   #6
Dr.Feelgood
Medlem

Dr.Feelgood's Avatar

Registreringsdato: des 2007
Sted: Wonderland
Kvalitetspoeng: 271
Og husk å slå av tlf, var stor plage for meg i hvertfall første gangen, og spill gjerne av noe bra musikk.

Lykke til

''Jeg trodde hun sov'' - Bård 19 år, Nekrofil. | Слава Руси!
Gammel 2. februar 2010, 00:44   #7
hellotitty
Medlem

Registreringsdato: jun 2008
Sted: Østkanten
Kvalitetspoeng: 132
ikke glem og si ifra hvordan det gikk

Think of me as Yoda - but instead of being little and green, i wear suits and im awesome. im Broda!
Gammel 2. februar 2010, 00:49   #8
Clr
Medlem

Clr's Avatar

Registreringsdato: okt 2007
Sted: I huset ditt
Kvalitetspoeng: 414
Har en liten innvending på dette spørsmålet siden du nevner mental helse. Jeg vil fraråde deg å røyke hvis du nettopp har opplevd noe som endret din mentale helse negativt. Det kan i værste fall gjøre rusopplevelsen din dårlig. Mange ender ofte på "tanketog" under cannabis rus og da svirrer mange tanker oppi knotten.

Men utenom det virker det som om dere kan få en flott kveld. Vil også igjen presisere, siden dette er din første gang, at det er smart å begynne smått (0.2-0.3g) og fortsette med mer hvis du føler for det.

Lykke til!

... Men det kapittelet tar vi etterpå.
Gammel 2. februar 2010, 01:04   #9
Yoppl
Medlem

Yoppl's Avatar

Registreringsdato: jul 2009
Kvalitetspoeng: 40
Dette høres veldig bra ut! At du har lest om Cannabis er et stort pluss!!
Ganske sikker på at du kommer til å få en god førstegangs opplevelse med Cannabis.
Bra du prøver med en venn som du er glad i! Husk på at du kan føle litt ubehag (høre/Kjenne at hjerte dunker fortere enn vanlig, litt skjelven eller andre småting), men då må du bare slappe helt av, for det går som regel alltid bra
Sett på noen sanger fra Led zeppelin er en annbefaling fra min side.
Gammel 2. februar 2010, 07:14   #10
Kk-f
Utestengt

Takker for svar. Det er veldig bra stuff. Kosta 120 for hasj
Jag tar 0.2 (P.s det er bare jeg som ska röyke, kompisen skal bare hålle meg til selskap) :P
fordi det er bedre med for lite en for mye

Noen sier noe om en hjernhjelm eller noe sånt. Att man får en slags "Hjelm" runt hode.
Kan noen utdype seg litt på det :P?

Heisan.

Som titlen sier så blir det Hasj på Fredag med kompis som jeg elsker
Er litt "Fersk" men har lest på som ini helvete
Gleder meg noe sykt

Noen enkle spörsmål

Noen sier noe om en hjernhjelm eller noe sånt. Att man får en slags "Hjelm" runt hode.
Kan noen utdype seg litt på det :P?
Sist endret av Kk-f; 2. februar 2010 kl. 07:15.
Gammel 2. februar 2010, 07:19   #11
Kk-f
Utestengt

Jeg mener ikke att jeg föler meg dårlig psykiskt/mentalt.
Men han kompisen kan få meg glad selvom jeg er sur

Når jeg sier jeg har lest mye da mener jeg mye.

I Cirka 8Mnd har jeg lest og sett filmer på youtube. Sett på dokumenter filmer.
Så jeg er si og så ganske pålest

Jeg skal si ifra åssen det gick! Takk til alle! Happy 420!
Gammel 2. februar 2010, 14:46   #12
wolwerin
Medlem

Registreringsdato: nov 2006
du får kose deg :P

men første gangen pleier ikke å gi så bra effekt.

men det ser ut som du har bra settings å kan få en Chill dag med kompisen din

Gammel 2. februar 2010, 15:09   #13
Kk-f
Utestengt

Det skal jeg Takker
Gammel 2. februar 2010, 15:19   #14
Picard
Medlem

Picard's Avatar

Registreringsdato: nov 2007
Sted: Norge
Kvalitetspoeng: 308
Vanligste for førstegangsbrukere å få noia for som jeg kommer på i farta er: foreldre, hjertebank, fremmede og slikt.

Pass på at du har alt i boks med foreldrene dine så du ikke trenger å snakke med dem mens du er påvirket. Fysiologiske ting som hjertebank, luft i hjertet, luft i hjernen skjer ikke, det er bare lett å la seg rive med på et paranoid tankekjør. Bare så du vet det. Og til sist er det bra du gjør det med en god kamerat.

Det virker som du har det meste satt for en god kveld. Bare ta det rolig og ikke pøs på med for mye, for fort, så får du nok en hyggelig kveld skal du se
Gammel 2. februar 2010, 15:46   #15
Kk-f
Utestengt

Sitat: Originalt skrevet av Geordie Vis innlegg
Vanligste for førstegangsbrukere å få noia for som jeg kommer på i farta er: foreldre, hjertebank, fremmede og slikt.

Pass på at du har alt i boks med foreldrene dine så du ikke trenger å snakke med dem mens du er påvirket. Fysiologiske ting som hjertebank, luft i hjertet, luft i hjernen skjer ikke, det er bare lett å la seg rive med på et paranoid tankekjør. Bare så du vet det. Og til sist er det bra du gjør det med en god kamerat.

Det virker som du har det meste satt for en god kveld. Bare ta det rolig og ikke pøs på med for mye, for fort, så får du nok en hyggelig kveld skal du se
Ok, det höres bra ut
Men kan du utdype deg på det folk kaller jernhjelmen? :P
Noen som kan det ?

Ett siste spörsmål er hasj noe vanskligere en tobak å få ned?
Gammel 2. februar 2010, 17:17   #16
Picard
Medlem

Picard's Avatar

Registreringsdato: nov 2007
Sted: Norge
Kvalitetspoeng: 308
Det er nok bare et begrep å forklare en av sensasjonene noen opplever under påvirkelse av cannabis. Jeg har aldri opplevd akkurat det, men andre små sensasjoner som rykninger i beinet, eller at jeg blir trukket i forskjellige retninger. Det finnes ikke noe fasitsvar på hvordan du opplever rusen, så du får nesten bare prøve deg fram selv.

Tja, jeg synes tobakk er vanskeligere å få ned fordi nikotinsjokket kan gjøre meg kvalm siden jeg ikke røyker til vanlig. Røyker du til vanlig opplever du det nok ikke som så vanskelig, hvis du ikke røyker til vanlig vil jeg anbefale deg å prøve med en mild tobakk(akkurat hva slags tobakk som er mild skal du få søke opp selv).
For å utnytte\få mest effekt av greiene deres burde du trekke deg godt inn, og holde det inne en lengre enn med vanlig røyk.

Men siden du får så mye informasjonen din om cannabis her, har jeg også lyst til å oppfordre deg til å bruke det ansvarlig. Selv om flere av medlemmene på forumet her er for legalisering av div. årsaker, så er de fleste her enige om at overdreven bruk av cannabis medfører risikoer, det bare kommer ikke like godt til syne i trådene fordi det ikke er noe å diskutere. So use your head
Sist endret av Picard; 2. februar 2010 kl. 17:18.
Gammel 2. februar 2010, 17:28   #17
Dimergon
Medlem

Dimergon's Avatar

Registreringsdato: jul 2006
Sted: 10.0.0.1
Kvalitetspoeng: 278
Sitat:
...men andre små sensasjoner som rykninger i beinet
Så vidt meg bekjent, så får du rykninger i beinet / kroppen fordi hjernen tror kroppen holder på å sovne eller falle, så den sender en impuls for å vekke opp kroppen.

Sitat: Originalt skrevet av Wikipedia
The neurological reason for hypnic jerks is not fully understood, although the two dominant theories suggest that as a subject's heartbeat and breathing slow down, hypnic jerks occur as a natural part of muscular transition or that as a subject falls asleep, their muscles begin to relax and cease working, causing the brain to believe that the body must be falling through air. It is thought that this causes people to thrash their limbs in an attempt to catch something or turn oneself upright.
Men jeg syns det føles godt uansett.

Tidligere 'Viva la sk33to'.
AtXbYeA: Alle porter åpne mot en server er noe du gjør bare hvis du har fire tusen kromosonfeil og mangler penis og rektum.
Gammel 2. februar 2010, 17:54   #18
Kk-f
Utestengt

Takker folkens

Blir man så fjern att man ikke vet hva man gjör? Eller har jeg fullstendig kontroll :P?
Gammel 2. februar 2010, 18:07   #19
Dodecha
God's own prototype

Dodecha's Avatar

Registreringsdato: nov 2003
Sted: Tangent Universe
Kvalitetspoeng: 2173
Takker folkens

Blir man så fjern att man ikke vet hva man gjör? Eller har jeg fullstendig kontroll :P?
Nei, men folk med lite rus og livserfaring vil ofte bruke en ruset tilstand som unnskyldning til å plutselig bli barnslig, brautete og generelt sett plagsom.

Gammel 2. februar 2010, 18:39   #20
Kk-f
Utestengt

Ok, får man angst noen uker etter hasj intak ?
Svar

Sosiale bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 uregistrerte)

Trådverktøy

Alle tidspunkt er GMT +2. Klokken er nå 16:32.