Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 8700
Hei, jeg sitter nå i time i Fysikk. I klasserommet er det 14 grader. Vi sier at det ikke er rett at vi skal sitte og fryse! Læreren sier at vi får fravær hvis vi går hjem. Hva synes dere? Skal vi få gå hjem ?





Det er ingen lov men de har meninger om temperaturer i klasserommene.
Bare se her!http://www.innemiljo.net/index.asp?G=1295&ID=2311
13 grader er grensa. Men prøv å få tillitsvalgt til å prate med ledelsen?
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av HansyM Vis innlegg
13 grader er grensa. Men prøv å få tillitsvalgt til å prate med ledelsen?
Vis hele sitatet...
Hvor står det at det er 13 grader som er grensa?
Sitat av Deexc Vis innlegg
Hvor står det at det er 13 grader som er grensa?
Vis hele sitatet...
Fikk høre det da jeg gikk på skolen. Kan ha vært at det bare gjaldt den skolen. Siden det ikke stod noe på den nettsiden du oppga. Men 14 grader er jo sjukt kaldt!
Hvorfor ikke kle på seg mer? Få noen til å skru opp varmen? Finne et alternativt rom? Gjøre en fysikkoppgave/eksperiment som involverer masse varme?

Hvorfor er det å dra hjem første alternativ?
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Ok, men hva synes du selv da? skal vi få gå hjem eller sitte her å fryse?
http://freak.no/forum/showthread.php...atur+klasserom
De diskuterte dette da den verste kuldeperioden var over oss. Mye frem og tilbake.
Jeg foreslår å gå via Elev Organisasjonen / Elevråd dersom dere vil klage, da det gjerne blir tatt mer seriøst en generel gnåling fra 30 stk i starten av timen.
Sitat av Deexc Vis innlegg
Ok, men hva synes du selv da? skal vi få gå hjem eller sitte her å fryse?
Vis hele sitatet...
Eller kle på seg mer?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Eller kle på seg mer?
Vis hele sitatet...
Shhh! Don't let the girls know!
Dere har ingen grunn til å gå hjem, men dere har rett til å få flyttet undervisningen til ett annet rom. Hør også med verneombudet på skolen og hva han mener om at lærerne må jobbe i slike lokaler.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hvorfor ikke kle på seg mer? Få noen til å skru opp varmen? Finne et alternativt rom? Gjøre en fysikkoppgave/eksperiment som involverer masse varme?

Hvorfor er det å dra hjem første alternativ?
Vis hele sitatet...
Vi fryser. Jeg sitter her i jakke og genser og ul undertøy. Klasserommene har ovner men de er ikke ibruk! Mener du at vi skal springe eller hoppe. Det vil ikke jeg kalle en fysikktime. Synes heller at vi kan få et hjemmeprosjekt eller noe.

Sitat av Mith Vis innlegg
Dere har ingen grunn til å gå hjem, men dere har rett til å få flyttet undervisningen til ett annet rom. Hør også med verneombudet på skolen og hva han mener om at lærerne må jobbe i slike lokaler.
Vis hele sitatet...
Vi kan flytte klasserom men er ikke forskjell på klasserommene.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av mo3 Vis innlegg
Eller kle på seg mer?
Vis hele sitatet...
Har ull undertøy -.-!

Sitat av HansyM Vis innlegg
Men har dere ikke timer i andre fag etterpå da? Kan jo ikke bare dra hjem?
Vis hele sitatet...
Siste time. (4 timer -.-!!)
Sist endret av Deexc; 1. februar 2010 kl. 12:15.
Når jeg gikk på ungdomskolen så tok vi alle vinduene opp og lot døra stå åpen slik at det ble gjennomtrekk og dritkaldt. Poenget var å slippe unna gloseprøven og få gå hjem. Da lærern kom etter friminuttet ble det hele løst med å flytte oss til et annet ledig klasserom, smart trekk.

Om du fryser med uteklær på deg i 14grader burde du oppsøke lege. Det er ikke normalt.
Sist endret av mo3; 1. februar 2010 kl. 12:17.
Hva med å gjøre som nevnt ovenfor?
Du kan ta kontakt med elevråd/elev organisasjon, eventuelt ta en representant fra klassen din og ha en samtale med klasseforstander, eller avdelingsleder.
Hjelper ingen av disse kan du ta kontakt med rektor. Kommer du enda ikke lenger, kan du ta det opp med kommunen eller fylkeskommunen. Det kommer an på hvor mye du gidder. Det jeg vet, er at det virker svært useriøst når 30 unger sitter å skriker om hvor mye de fryser.
Om dere vil komme noen vei, ta det opp saklig med alle instanser en kan og eller må.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av møkk Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php...atur+klasserom
De diskuterte dette da den verste kuldeperioden var over oss. Mye frem og tilbake.
Jeg foreslår å gå via Elev Organisasjonen / Elevråd dersom dere vil klage, da det gjerne blir tatt mer seriøst en generel gnåling fra 30 stk i starten av timen.
Vis hele sitatet...
Er enig i at det kanskje blir litt userriøst med 30 skt som "gnåler" i starten av timen. Elevråde har diskutert det. Men blir ikke noe forandring!
14 grader kaldt? er dere seriøse? med 14 grader er jeg i en park og griller i t-skjorte.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av mo3 Vis innlegg
Om du fryser med uteklær på deg i 14grader burde du oppsøke lege. Det er ikke normalt.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg bør det -.-!
Sitat av Deexc Vis innlegg
Er enig i at det kanskje blir litt userriøst med 30 skt som "gnåler" i starten av timen. Elevråde har diskutert det. Men blir ikke noe forandring!
Vis hele sitatet...
Kontakt Elevorganisasjonen på www.Elev.no.
Dere har ikke rett til å dra hjem, men dere kan bytte klasserom, som nevnt tidligere.

Fult påkledd og fortsatt fryser i +14*C ? Pøh.

Opplæringsloven:
Opplæringsloven som handler om det fysiske miljøet sier selv ikke noe konkret om kravene til romtemperatur på skolene, men det gjør veilederne til § 9a. Det loven sier er at skolene skal rette seg etter hva fagmyndighetene anbefaler, og her er et utdrag fra Opplæringsloven § 9a-2. : Det fysiske miljøet i skolen skal vere i samsvar med dei faglege normene som fagmyndigheitene til kvar tid anbefaler. Dersom enkelte miljøtilhøve avvik frå desse normene, må skolen kunne dokumentere at miljøet likevel har tilfredsstillande verknad for helsa, trivselen og læringa til elevane.

Ikke vær redd for å si ifra dersom det er kaldt på din skole. Her er enda et utdrag fra Opplæringsloven § 9a-2. ersom ein elev eller forelder, eller eit av råda eller utvala ved skolen der desse er representerte, ber om tiltak for å rette på fysiske miljøtilhøve, skal skolen snarast mogleg behandle saka etter reglane om enkeltvedtak i forvaltningslova. Om skolen ikkje innan rimeleg tid har teke stilling til saka, vil det likevel kunne klagast etter føresegnene i forvaltningslova som om det var gjort enkeltvedtak.
Vis hele sitatet...
- http://elev.no/wshow.aspx?a=1890
Sist endret av Maol33t; 1. februar 2010 kl. 12:24.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av Geiten Vis innlegg
14 grader kaldt? er dere seriøse? med 14 grader er jeg i en park og griller i t-skjorte.
Vis hele sitatet...
Det er ikke normalt i et klasserom. 18-25 grader er normalt.
Sitat av Deexc Vis innlegg
Vi fryser. Jeg sitter her i jakke og genser og ul undertøy. Klasserommene har ovner men de er ikke ibruk! Mener du at vi skal springe eller hoppe. Det vil ikke jeg kalle en fysikktime. Synes heller at vi kan få et hjemmeprosjekt eller noe.



Vi kan flytte klasserom men er ikke forskjell på klasserommene.
Vis hele sitatet...
Hvor dårlige klær har du? Jeg har gått med og ventet ti minutter på toget i 14 minusgrader i dag kun iført vanlig bukse + stillongs, en t-skjorte + en relativt vanlig ullgenser med høy hals + en tynn jakke med litt fôr i + en tynn lue. Jeg frøs ikke.

Enten kler du deg dårlig, eller så er du overfølsom for kulde, eller så har du rett og slett dårlige klær.

Uansett; hvis du faktisk ikke makter å gjøre noe med situasjonen, som å få vaktmesteren til å fyre opp eller lignende, dra hjem da. Livet ditt er ikke ødelagt av at du får bittelitt fravær, mest sannsynlig. Kort sagt: slutt å syte. Barna på nordpolen har det sikkert mye kaldere, de klager ikke.
Dere bruker feil virkemiddel og snakker med feil folk.
Snakk med verneombudet på skolen. Han har ansvaret for lærernes helse, miljø og sikkerhet. 14 grader er langt under normen for hvor kaldt det skal være på arbeidsplassen, så hvis dere har ett litt rødt og engasjert verneombud så er det ikke noe problem å få en forandring
Verneombudet er en lærer...
Sist endret av Mith; 1. februar 2010 kl. 12:32.
noen som har sett denne?
http://www.aftenposten.no/vaer/article3495812.ece

det hjelper å si ifra på en ordentlig måte, kan hende du får gjennomslag..?
Sist endret av zvxsone; 1. februar 2010 kl. 12:45.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Kort sagt: slutt å syte. Barna på nordpolen har det sikkert mye kaldere, de klager ikke.
Vis hele sitatet...
Usakelig, har ingenting meg oss og gjøre. Det er et problem med kulde i klasseromene. Det skal gå an å sitte i et klasserom uten jakke og ultøy uten å fryse!
Til alle ignoranter som ber trådstarter kle på seg: Mennesker er forskjellige og noen har lavere forbrenning og kroppstemperatur enn andre. Noen kan ha jernmangel eller lav blodprosent. Dette kan føre til at personer fryser lettere enn andre.

Til trådstarter: Etter et kjapt google søk så fant jeg denne linken: http://www.innemiljo.net/index.asp?G=1295&P=1803
Håper det kan gi noe mer informasjon angående spørsmålet ditt.
Sitat av Deexc Vis innlegg
Det skal gå an å sitte i et klasserom uten jakke og ultøy uten å fryse!
Vis hele sitatet...
Hvem sier det?

Forresten er ikke 14 grader veldig kaldt. Joda, kaldere enn det egentlig bør, men ikke så kaldt at dere bør gå hjem. 14 grader bør være nok til å ikke fryse bare man har på seg t-skjorte og en genser eller jakke. Har man ytterjakke i tillegg, eller ull-undertøy er man syk dersom man fryser. Når vi åpner vinduene for å få trekk, har temperaturen i klasserommet dalt til langt under 10. Ingen i vår klasse klager, selv om vi sitter i bare genser de fleste av oss.

Forresten kunne det virke som ironi, det om han som gikk og grilte i parken i 14 grader, men det trenger det ikke være. Kan love deg at når sola titter frem en gang i mars skal jeg rett ut på verandaen og grille og kose meg, uavhengig av temperatur (nja, helst over 6-7 grader, da). 14 grader er jo luksus store deler av året.

Men så er det mulig jeg er blitt litt herdet og immun mot kulde. Kjørte MC lettkledd året rundt i to år, også i flere minusgrader. Gikk rundt uten noe annet enn t-skjorte og lett "inne"-jakke i både -10 og -12 grader når det sto på her i Bergen. Først nå når det begynner å snø og blåse og bli skikkelig surt, tar jeg på meg ytterjakken. Uansett er 14 plussgrader ingen temperatur å klage over.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem sier det?

Forresten er ikke 14 grader veldig kaldt. Joda, kaldere enn det egentlig bør, men ikke så kaldt at dere bør gå hjem. 14 grader bør være nok til å ikke fryse bare man har på seg t-skjorte og en genser eller jakke. Har man ytterjakke i tillegg, eller ull-undertøy er man syk dersom man fryser. Når vi åpner vinduene for å få trekk, har temperaturen i klasserommet dalt til langt under 10. Ingen i vår klasse klager, selv om vi sitter i bare genser de fleste av oss.

Forresten kunne det virke som ironi, det om han som gikk og grilte i parken i 14 grader, men det trenger det ikke være. Kan love deg at når sola titter frem en gang i mars skal jeg rett ut på verandaen og grille og kose meg, uavhengig av temperatur (nja, helst over 6-7 grader, da). 14 grader er jo luksus store deler av året.

Men så er det mulig jeg er blitt litt herdet og immun mot kulde. Kjørte MC lettkledd året rundt i to år, også i flere minusgrader. Gikk rundt uten noe annet enn t-skjorte og lett "inne"-jakke i både -10 og -12 grader når det sto på her i Bergen. Først nå når det begynner å snø og blåse og bli skikkelig surt, tar jeg på meg ytterjakken. Uansett er 14 plussgrader ingen temperatur å klage over.
Vis hele sitatet...
Synes selv at 14 grader er kalt hvis du sitter litt lettkled. Du skal kunne ha normale klær uten at det skal føles ubehag av kulden. 14 grader er ikke så kaldt men der er nok til at flere reagerer på det. At klassen din ikke bryr seg om det er 10 grader i rommet så gjelder dette ikke de fleste.
Hos oss er det nesten 30 grader.
Vi syntes det er for varmt.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
I det samme klasserommet jeg er i nå er det også ofte 30 grader -.- Det er så utrolige temperatursvingninger i klasserommene her.
§ 9a-1. Generelle krav

Alle elevar i grunnskolar og vidaregåande skolar har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar helse, trivsel og læring.

Føyd til med lov 20 des 2002 nr. 112 (i kraft 1 april 2003, etter res. 20 des 2002 nr. 1735).

§ 9a-2. Det fysiske miljøet

Skolane skal planleggjast, byggjast, tilretteleggjast og drivast slik at det blir teke omsyn til tryggleiken, helsa, trivselen og læringa til elevane.

Det fysiske miljøet i skolen skal vere i samsvar med dei faglege normene som fagmyndigheitene til kvar tid anbefaler. Dersom enkelte miljøtilhøve avvik frå desse normene, må skolen kunne dokumentere at miljøet likevel har tilfredsstillande verknad for helsa, trivselen og læringa til elevane.

Alle elevar har rett til ein arbeidsplass som er tilpassa behova deira. Skolen skal innreiast slik at det blir teke omsyn til dei elevane ved skolen som har funksjonshemmingar.

Dersom ein elev eller forelder, eller eit av råda eller utvala ved skolen der desse er representerte, ber om tiltak for å rette på fysiske miljøtilhøve, skal skolen snarast mogleg behandle saka etter reglane om enkeltvedtak i forvaltningslova. Om skolen ikkje innan rimeleg tid har teke stilling til saka, vil det likevel kunne klagast etter føresegnene i forvaltningslova som om det var gjort enkeltvedtak.

Føyd til med lov 20 des 2002 nr. 112 (i kraft 1 april 2003, etter res. 20 des 2002 nr. 1735).
Vis hele sitatet...
http://www.lovdata.no/all/tl-19980717-061-011.html#9a-2


Jeg ville nesten påstå at dette gjelder deres situasjon, såfremt dere mener det er for kaldt.

Som Møkk sa tidligere; "Du kan ta kontakt med elevråd/elev organisasjon, eventuelt ta en representant fra klassen din og ha en samtale med klasseforstander, eller avdelingsleder."
Sitat av HansyM Vis innlegg
Men 14 grader er jo sjukt kaldt!
Vis hele sitatet...
Pingle. Og grensen er 16°C tror jeg.
Sist endret av Jazzin; 1. februar 2010 kl. 14:43.
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Pingle. Og grensen er 16°C tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ok. det er ikke bare meg som synes det er kaldt! Trenger ikke være pingle for å synes det er kaldt med 14 grader.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
14 grader er ikke kaldt, her er det -10 nå. På Bjorli der jeg var litt i helgen var det -30. Jeg fruser ikke ute i -10 med t-skjorte, vanlig bukse og en boblejakke utenpå.

Vis du har ullundertøy og uteklær på deg burde du ikke fryse. Eller så er det noe rivruskandes gale med deg.


Og vis det ikke bare der deg som fryser har du en pingle klasse.
Sist endret av Spankyboii; 1. februar 2010 kl. 14:55.
Jesus, dette er ikke en skrytetråd for folk som "tåler kulde", så spar på "da jeg var ung, var det -40 grader i klasserommet".

Kall inn til møte og for all del ikke prøv å løse problemet "VGS-style".

Ta med:
- Elever skal ikke fryse i klasserommet; det er i mot loven
- Er 14 grader kaldt nok til at man i det hele tatt kan argumentere for saken?
- Hva er akseptabel temperatur i klasserommet?
- Hvor mye energi (både i form av det å faktisk få det gjort, og i elektrisk energi) skal til for å heve temperaturen?

For meg er 14 grader OK, men om de 25 andre i klassen syns det, burde det uten tvil være mulig å heve temperaturen.

Det kan ta en stund å få utført det, så imellomtiden er det bare å ta på ullundertøy og smøre seg med tålmodighet.
Kanskje det ikke er så kaldt, men det tar veldig inpå med konsentrasjonen! Når man sitter inne i ett klasserom, rundt 8+ timer om dagen og alltid noen som roper ut hvor kaldt det er, er ikke lett å holde konsentrasjonen om oppgaven, heller ikke behaglig å sitte med jakke å skrive en stil..
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Kanskje det ikke er så kaldt, men det tar veldig inpå med konsentrasjonen! Når man sitter inne i ett klasserom, rundt 8+ timer om dagen og alltid noen som roper ut hvor kaldt det er, er ikke lett å holde konsentrasjonen om oppgaven, heller ikke behaglig å sitte med jakke å skrive en stil..
Vis hele sitatet...
Vel. Nå ser jeg ikke hva som skal hjelpe med at hver og en elev skal "rope" ut at det er kaldt i klasserommet. Det er jo ikke slik at man kan heve temperaturen fra 14 til ~20 grader på 1 min.

Jeg pleier ikke å ta av meg jakken på skolen, så det argumentet der er jo irrelevant. Kan jeg da klage hvis det er 24 grader og ønsker å ha jakken på meg når jeg skriver stilen, men fortsatt klage på at det er alt for varmt?
Forskrift om miljørettet helsevern i barnehager og skoler m.v.
http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...28-003.html#19

REN teknisk veiledning til generelle krav om inneklima og luftkvalitet:
http://www.be.no/beweb/regler/veil/r...nnemiljoe.html
Sitat av Clr Vis innlegg
Vel. Nå ser jeg ikke hva som skal hjelpe med at hver og en elev skal "rope" ut at det er kaldt i klasserommet. Det er jo ikke slik at man kan heve temperaturen fra 14 til ~20 grader på 1 min.

Jeg pleier ikke å ta av meg jakken på skolen, så det argumentet der er jo irrelevant. Kan jeg da klage hvis det er 24 grader og ønsker å ha jakken på meg når jeg skriver stilen, men fortsatt klage på at det er alt for varmt?
Vis hele sitatet...
Læreren tar saken som oftest mere seriøst når alle roper ut om temperaturen, enn når en person gjør det. Og når alle roper ut, blir det som oftest noe gjordt med saken. u see?

Forklar meg hvor mange i klasserommet ditt som liker å sitte i kulda og skrive med jakke og evt hansker? Og hvis du liker å sitte med jakke når det er 24 grader, be my guest.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Læreren tar saken som oftest mere seriøst når alle roper ut om temperaturen, enn når en person gjør det. Og når alle roper ut, blir det som oftest noe gjordt med saken. u see?
Vis hele sitatet...
Det har erfaringsmessig sjeldent noe påvirkning at en hel klasse sitter og gnåler. Og det blir i alle fall sjeldent gjort noe med saken. Så nei. I don't see.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
Forklar meg hvor mange i klasserommet ditt som liker å sitte i kulda og skrive med jakke og evt hansker? Og hvis du liker å sitte med jakke når det er 24 grader, be my guest.
Vis hele sitatet...
Skjønte du ikke poenget? Hvis man skal heve temperaturen i klasserommet bare fordi folk ikke liker å ha på seg jakke, må man ikke da også senke temperaturen i klasserommet dersom folk liker å ha på seg jakke? Eller er du så urettferdig og egoistisk at du bare tenker på din egen komfort og velvære?
Deexc's Avatar
Trådstarter
93 7
Ok, det er ikke normalt å ha på seg jakke i timene på skolen. Som regel (vertfall fra barneskolen) så hadde vi garderober hvor vi hang ifra oss jakkene. På skolen min har det hent at læreren ga oss anmerkning for å ha på oss jakkene.
Sist endret av Deexc; 1. februar 2010 kl. 16:51.
Sitat av Deexc Vis innlegg
Ok, det er ikke normalt å ha på seg jakke i timene på skolen. Som regel (vertfall fra barneskolen) så hadde vi garderober hvor vi hang ifra oss jakkene. På skolen min har det hent at læreren ga oss anmerkning for å ha på oss jakkene.
Vis hele sitatet...
Går du på barneskolen da? Du må kle deg etter temperaturforholdene. Er det kaldt, så tar du på deg klær. Enkelt og greit. 14 grader er ikke optimal studietemperatur, ingen tvil om det, men du står ikke akkurat i fare for frostskader og nedkjøling. Ta nå på deg den #%€" jakka og tenk glade tanker, så er ikke den fjorten grader varme "kulden" et problem i det hele tatt.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
14 grader er ikke kaldt, her er det -10 nå. På Bjorli der jeg var litt i helgen var det -30. Jeg fruser ikke ute i -10 med t-skjorte, vanlig bukse og en boblejakke utenpå.

Vis du har ullundertøy og uteklær på deg burde du ikke fryse. Eller så er det noe rivruskandes gale med deg.


Og vis det ikke bare der deg som fryser har du en pingle klasse.
Vis hele sitatet...
djiiises, når ble dette en skrytetråd for hvor mange kuldegrader du tåler? jeg våknet til 20 minusgrader her idag, det var utetemperatur, her er det snakk om 14 varmegrader i et klasserom, og JA, det ER forskjell på å stå oppreist/være i bevegelse, og det å sitte stille i et klasserom, tro det eller ei
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det har erfaringsmessig sjeldent noe påvirkning at en hel klasse sitter og gnåler. Og det blir i alle fall sjeldent gjort noe med saken. Så nei. I don't see.

Skjønte du ikke poenget? Hvis man skal heve temperaturen i klasserommet bare fordi folk ikke liker å ha på seg jakke, må man ikke da også senke temperaturen i klasserommet dersom folk liker å ha på seg jakke? Eller er du så urettferdig og egoistisk at du bare tenker på din egen komfort og velvære?
Vis hele sitatet...
Vell, der jeg bodde ble det gjordt noe mere enn vanlig, når en hel klasse gnåler, enn når det bare er 1 person som gnåler.

Jo, skjønnte jo det. Men, nå synes jeg selv og sikkert mange andre, at det ikke er behaglig og sitte STILLE med jakke i ett kaldt klasserom og fryse på hendene hvis man ikke har hansker. Og er ikke akkurat koslig å sitte med jakke i 24 grader, skjønner prinsippe, men blir litt for dumt for min del.
Sist endret av eskil2k; 1. februar 2010 kl. 16:59.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Deexc Vis innlegg
På skolen min har det hent at læreren ga oss anmerkning for å ha på oss jakkene.
Vis hele sitatet...

Dere har en veldig rar lærer?
Hos oss får vi velge selv, det er veldig forskjellig fra person til person. Mange i klassen som fryser hele tiden, mens jeg fryser nesten aldri. Jeg går med t.skjorte hele dagen mens andre sitter med jakke hele dagen. Det jeg prøver å si er at folk er forskjellige.

og btw, vi diskuterer vel ikke temperaturen på en barneskole nå?
Sist endret av Spankyboii; 1. februar 2010 kl. 16:59.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Går du på barneskolen da? Du må kle deg etter temperaturforholdene. Er det kaldt, så tar du på deg klær. Enkelt og greit. 14 grader er ikke optimal studietemperatur, ingen tvil om det, men du står ikke akkurat i fare for frostskader og nedkjøling. Ta nå på deg den #%€" jakka og tenk glade tanker, så er ikke den fjorten grader varme "kulden" et problem i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Trives du å sitte stille med jakke, i 14 grader, fryse på hendene, eller skrive med hanskler på? Og den fjorten grader varme kulden er faktisk ett veldig stort problem, tror det er du som går på barneskolen når du ikke vet hvor hardt dette faktisk påvirker studiearbeid.
Sist endret av eskil2k; 1. februar 2010 kl. 17:04.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Trives du å sitte stille med jakke, i 14 grader, fryse på hendene, eller skrive med hanskler på?
Vis hele sitatet...
Jeg fryser vertfall ikke i disse dager, når jeg sitter i t-skjorte i klasserommet.
Hadde det vært 14 grader i klasserommet mitt hadde jeg bare hatt på meg jakken.
Fryser du så villsamt mye at du må ha hansker når du skriver?
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Og er ikke akkurat koslig å sitte med jakke i 24 grader, skjønner prinsippe, men blir litt for dumt for min del.
Vis hele sitatet...
Og for min del blir det litt for dumt å ikke ta på seg jakke når man fryser.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg fryser vertfall ikke i disse dager, når jeg sitter i t-skjorte i klasserommet.
Hadde det vært 14 grader i klasserommet mitt hadde jeg bare hatt på meg jakken.
Fryser du så villsamt mye at du må ha hansker når du skriver?
Vis hele sitatet...
Og sitte med jakken er ikke behaglig, hvertfall ikke i flere månder og heller ikke når kulden er noe man kan gjøre med. F.eks bytteklasserom, skru opp varmen..hvis mulig osv. Vell, å skrive med kalde hender er heller ikke veldig behaglig og påvirker arbeidet.
Sist endret av eskil2k; 1. februar 2010 kl. 17:12.
Er vel bedre å svare på spørsmålet til trådstarter enn å sutre over hva som er kaldt og hva som ikke er kaldt?
Sitat av Parasitic
Er vel bedre å svare på spørsmålet til trådstarter enn å sutre over hva som er kaldt og hva som ikke er kaldt?
Vis hele sitatet...
Han spør jo faktisk hva vi synes.
Sitat av Deexc Vis innlegg
Hva synes dere? Skal vi få gå hjem ?
Vis hele sitatet...
Sitat av Deexc Vis innlegg
Ok, men hva synes du selv da? skal vi få gå hjem eller sitte her å fryse?
Vis hele sitatet...
Jeg synes de får bite tennene sammen.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Og sitte med jakken er ikke behaglig, hvertfall ikke i flere månder og heller ikke når kulden er noe man kan gjøre med. F.eks bytteklasserom, skru opp varmen..hvis mulig osv. Vell, å skrive med kalde hender er heller ikke veldig behaglig og påvirker arbeidet.
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en behagelig jakke da