Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4340
Hei!

Jeg har klart å kopiere W7 på en minnepenn på 16gb og gjort den aktiv ( oppstartbar )..

Problemet hos meg oppstår når jeg velger Boot Device Kingston Traveler så kommer det opp feilmelding "Fjern disker eller medier. Trykk en tast for omstart"

Jeg får ikke startet innstalasjonen pga dette. Det er allerede en Windows XP på den som fryser når logoen kommer opp. Derfor prøver jeg å innstalere/formatere hardisken..

Dette er en Asus Eee uten CD-Rom..

Håper noen vet hvordan jeg kan få start på dette.. Brukte forresten denne guiden.. Jeg tror hvis jeg bare kan få formatert hardisken så vil den evnt starte ? Er dette mulig via Boot menyen ?

Takk på forhånd
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Putt i minnepinnen, gå inn på kjør, så skriver du CMD, deretter skriver du:

DISKPART
LIST DISK

Så sjekker du hvilken disk minnepinnen din er satt som, fks DISK1
SELECT DISK 1
CLEAN
CREATE PARTITION PRIMARY
SELECT PARTITION 1
ACTIVE
FORMAT FS=NTFS /QUICK
ASSIGN
EXIT


Nesten ferdig

Hvis du har en ISO fil, så mounter du bare den og kopierer innholdet over til minnepinnen, deretter booter du fra den.
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Putt i minnepinnen, gå inn på kjør, så skriver du CMD, deretter skriver du:

DISKPART
LIST DISK

Så sjekker du hvilken disk minnepinnen din er satt som, fks DISK1
SELECT DISK 1
CLEAN
CREATE PARTITION PRIMARY
SELECT PARTITION 1
ACTIVE
FORMAT FS=NTFS /QUICK
ASSIGN
EXIT


Nesten ferdig

Hvis du har en ISO fil, så mounter du bare den og kopierer innholdet over til minnepinnen, deretter booter du fra den.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer, MEN problemet her er at min Asus Eee ikke kjører minnepennen, bare hopper over til xp.. Den klarer ikke å boote den.. Minnepennen fungerer som den skal den..
Da må du endre instillingene i biosen slik at boot order har usb først
Trådstarter
Sitat av fomox Vis innlegg
Da må du endre instillingene i biosen slik at boot order har usb først
Vis hele sitatet...
Det har eg gjort, da dukker feilmeldingen opp! Men når jeg setter inn minnepennen i min andre data starter den automatisk og jeg kan velge "kjør" .. Men ikke på Asus Eee, der hopper den over ellers dukker det opp feilmelding som står over..

Kan det være at Asus Eee ikke takler W7 ? At jeg må prøve Windows Vista ? Skal jo igrunn fungere men jeg begynner å bli usikker da det kommer opp feil når den prøver å boote USB'n ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du prøvd å starte innstalasjonen inne på windows? Kan være det funker.

Ellers vet jeg ikke helt. samme skjedde på en laptop jeg har her, fikk samme feilmelding
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har du prøvd å starte innstalasjonen inne på windows? Kan være det funker.

Ellers vet jeg ikke helt. samme skjedde på en laptop jeg har her, fikk samme feilmelding
Vis hele sitatet...
Problemet med det er at jeg ikke en gang kommer inn på Windows, den fryser totalt med Windows XP logoen.. Derfor må det skje gjennom BIOS.. Er det mulig å formatere HDD gjennom bios ? Får ikke til noe tilbakestilling av fabrikk instiller heller.. Prøvd F8 men ingenting fungerer.. Kommer liksom ingen vei ?
jeg brukte WinToFlash
bare google det, så downloader du det

fungerer perfekt
Trådstarter
Sitat av plipp Vis innlegg
jeg brukte WinToFlash
bare google det, så downloader du det

fungerer perfekt
Vis hele sitatet...
Hm, denne bootet ja, men nå kom det opp en ny feil ..

"Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1 Insert your windows installation disc and restart your computer
2 ...

etc etc

Info: Attempting to load a 64bit application, however this CPU is not compitable with 64-bit mode.

Dvs at jeg må finne en 32bit W7 ?
Sitat av Exotic Vis innlegg
Hm, denne bootet ja, men nå kom det opp en ny feil ..

"Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1 Insert your windows installation disc and restart your computer
2 ...

etc etc

Info: Attempting to load a 64bit application, however this CPU is not compitable with 64-bit mode.

Dvs at jeg må finne en 32bit W7 ?
Vis hele sitatet...
jepp riktig
Prøvde du å installere 64 bit windows 7 på en slik netbook? Ikke at jeg har så mye peiling, men det hørtes virkelig ut som en dum ide.
Trådstarter
Sitat av binkabi Vis innlegg
Prøvde du å installere 64 bit windows 7 på en slik netbook? Ikke at jeg har så mye peiling, men det hørtes virkelig ut som en dum ide.
Vis hele sitatet...
Hehe, lov og prøve når hverken Vista eller XP fungerte ;p Så nå er W7 innstalasjonen straks ferdig ;p Får se om det fungerer bra eller ikke

Tenkte jeg skulle si ifra at W7 fungerte utmerket paa Asus Eee 900
cpu'en din må takle 64-bits oppgavebehandling ellers går det ikke å innstallere . . og du får ikke noe utbytte av et 64-bits OS uten mer en 4gb ram noe som jeg tviler på at det er i en "mini-pc" :b
Sitat av Exotic Vis innlegg
Hehe, lov og prøve når hverken Vista eller XP fungerte ;p Så nå er W7 innstalasjonen straks ferdig ;p Får se om det fungerer bra eller ikke

Tenkte jeg skulle si ifra at W7 fungerte utmerket paa Asus Eee 900
Vis hele sitatet...
W7 fungerer utmerket på Asus Eee 900
Kan være litt tregt til tider, men som regel er det bare når applikasjoner startes i oppstartsfasen,
etter det er det tut og kjør.