Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1087
Jeg studerer nå førsteåret av et 5årig studie, og her lærer vi grunnleggende kunnskaper vi må ha med oss resten av livet.

Vi bruker its learning, og får quiz oppgaver for hver modul.

Er det noen måte jeg kan kopiere disse quizene og kjøre de i offline modus?
De blir jo fjernet når jeg er ferdig med første året, men kan være greie å ha for repetisjon i tiden fremover.

http://www.sameshow.com/quiz-creator.html - noen som har erfaring med dette?
Sist endret av cas; 9. november 2009 kl. 16:24.
Sikker på om disse quizene blir fjernet etter første året? Vi bruker også It's learning på skolen vår og jeg fant ut iår at hvis du går inn på fag, og velger "alle" i dropdown-menyen til høyre så kan man gå inn på fagene man har hatt før og se på innleveringer, tester og sånt som man har hatt før.

Tenkte at det kanskje er en mulighet for at du kan finne igjen quizene ihvertfall de 5 årene du går på skolen der
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Skal ikke gå samme skole.. Dette er bare grunnleggende kunnskaper vi må ha for å fortsette. Den andre skolen bruker FiFF..
Hvorfor henvender du deg ikke til lærerene om dette, eller kontakter it's learning direkte? Det kan da ikke være så vanskelig å kontakte de som faktisk har peiling på dette systemet.

http://www.itslearning.no/kontakt
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Hvorfor henvender du deg ikke til lærerene om dette, eller kontakter it's learning direkte? Det kan da ikke være så vanskelig å kontakte de som faktisk har peiling på dette systemet.

http://www.itslearning.no/kontakt
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk, det var akkurat det svaret jeg var ute etter for faen.
Du kan jo skrive ned spørsmålene!
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Quiz Creator funka bra det, hadde mange av de samme funksjonene som its learning har på sine quizer.

Savner dog mulighet til å kunne plassere stikkord på forskjellige punkter på en tegning, eksempelvis anatomiske tegninger.. "Plasser følgende elementer: nyrer, lever, hjerte, hjerne, aorta osv.." slik at man kan dra de bort der de hører hjemme.
Men man finner alltids en annen vri på det, så jeg sier meg fornøyd.
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Om noen har alternativ til Quiz Creator så er jeg mottakelig.

Savner funksjonen jeg nevnte ovenfor, samt en "Hint" funksjon.
Lager læreren din Quizene eller er de på nettet? isåfall kan du jo bare spare på linkene? eller spørre læreren din, siden du går på data linje har han nok peiling på litt..
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Lærerne lager quizene på its learning.
Da må man ha administratorrettigheter, samt at den kun er tilgjengelig gjennom its learnings system.
Det har heller ikke hint funksjonen jeg etterlyser.

Datalinje? Hvor står det?
Jeg går medisin grunnfag.
Du kan lage quizer i It's Learning hvis du oppretter et prosjekt. Da blir quizen tilgjengelig for dem som er inviter inn i prosjektet.
Så du er ikke nødt til å være admin
kan du ikke bare print-screene hvert spørsmål uten å oppgi svar, så kan du skrive spørsmålene ut og gjøre de for hånd senere? Så slipper du å lage hele quizen på nytt
Sist endret av lor3ntz; 11. november 2009 kl. 23:51.
cas
cas's Avatar
Trådstarter
Jeg skal lage liknende quizer som en del av egen læringsprosess.

Det er quiz--programvare jeg er ute etter, ikke en beskjed om å ringe noen eller skrive ned spørsmål, det har ingen hensikt.