Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 19729
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Jeg har nå tilbrakt to timer ved å snakke med en villt fremmed person på Omegle.

**
For de som ikke vet hva Omegle.com er, så er det en nettside der du kommer i en helt anonym chat med en annen person fra et helt annet sted i verden.
Dere velger selv alt dere vil prate om, og når du vil avslutte samtalen.
Bare test det selv, så skjønner dere.
**

Han jeg pratet med var en kar som først begynte å komme med fjåsete uttalelser som man kan vente seg å se på nettsider som 4chan o.l.
Fikk etter hvert til å snakke normalt med karen, og det viste seg at han var en ganske vanlig gutt fra Oklahoma i USA.
Han var ett år yngre enn meg og satt på jobb og kjedet seg.
Deltidsjobben hans var i kirka, han var en slags vaktmester der, og den tiden han ikke hadde noe å gjøre, fikk han drive på mac-en sin.

Vi diskuterte en hel del, og så endte det jo så klart opp på religion (etter vel en time med annet snakk).
Han var en troende kristen, men ikke slik som man forbinder med "gale, kristne amerikanere".
Jeg, som er ateist, pratet jo om hva jeg mente om diverse ting angående hvorfor jeg mente det ikke kan finnes noen gud, og han mente etter hvert at jeg hadde noen gode poeng som han ikke hadde tenkt på før, som gjorde at han var i tvil med sin egen tro.

Stranger: MY FRIEND, WHAT MAY I CALL YOU? DO YOU HAVE A SURNAME THAT YOU GO BY?
You: Why would you like to know?
Stranger: BECAUSE I AGREE WITH MOST THINGS YOU HAVE SAID
Stranger: THE ONLY THING IS, I HAVE BEEN BRAINWASHED INTO CHRISTIANITY
Stranger: I BELIEVE IT WILL EVENTUALLY CONSUME ME
Vis hele sitatet...
Og så sporet vi av og pratet om forskjellige brus-slag.

Helt til slutt før han måtte gå og rydde noen bord i kirka så spurte han om epostadressen min, som han fikk.

Hele denne samtalen varte da i så vidt over to timer, og det får meg da til å undre.. Hva er det som får folk til å ytre alle sine meninger slik til en person de aldri kommer til å treffe, i over to timer?


Jeg velger å tro at det er anonymiteten som gjør det;
Altså at "stranger" var for blyg til å snakke om slike ting med folk han kjenner?
Har vært borti den sida der ja, utroligt hvilke folk som dukker opp og hva som kommer ut nebbet ja
Har vært der mye når jeg har kjedet meg, jeg også. Ca. 25% av de du treffer der, forlater chatten når jeg forteller at jeg er en mann (liksom de tror de skal få seg et ligg etter å ha treffet ei dame på omegle :P), 25% spammer med diverse lenker eller reklame, eller snakker crap, mens 50% er normale, hyggelige mennesker som det går ann å snakke i timesvis med. Har møtt flere der jeg snakker med regelmessig, blant annet en fyr fra Sør-Korea som også heier på Liverpool og visste om flere gamle, norske "Liverpool-legender" som Stig Inge Bjørnebye og Øyvind Leonardsen . Og ei dame fra Sveits som har samme musikksmak som meg, og som jeg nå deler Spotify-spilleliste med.
For min del fungerer det mer som et rollespill.
Bestemme seg for hva man skal være på forhånd og dikte opp en livshistorie underveis.

Mye moro!
Haha, omegle er genialt, men jeg møter nesten aldri noen som jeg kan snakke i noen timer med, men fortsatt genialt!
Sitat av Alkjeks Vis innlegg
25% av de du treffer der, forlater chatten når jeg forteller at jeg er en mann
Vis hele sitatet...
Bekreftet:

Stranger: hi
You: hello
Stranger: asl?
You: 23 male norway, and you?
Your conversational partner has disconnected.
Sikker på at 80% av de som er der, søker jenter..
For møte, cam, eller telefon..

-.-
Har sittet med Omegle i hele natt og jeg tror jeg har blitt avhengig av det. Men det er forferdelig mange som bare er ute etter en ting og det er litt teit synes nå jeg da. http://static.freakforum.nu/forum/images/icons/icon21.gif Men har nå hatt noen ordentlige samtaler også,

Sitat av Geiten Vis innlegg
Bekreftet:

Stranger: hi
You: hello
Stranger: asl?
You: 23 male norway, and you?
Your conversational partner has disconnected.
Vis hele sitatet...
Det har jeg opplevd utrolig mange ganger i natt.
Sist endret av meitemark; 25. mai 2009 kl. 02:01. Grunn: vi er veldig glade i animerte bilder [/sarkasme]
Wow, Da var vi to Vel, Jeg snakka faktisk hele natta med en fyr (Natta - Fra kl 03) til nå. Men Ja, Veldig mange er bare der for å finne jenter å prate med som de så kan legge til på msn og sette på webcam for å så gjøre "Syndige" saker over det.

Det hjelper å starte samtalen med noe helt absurd, som bare for motsatte til å svare tilbake, for å så spørre videre. Det blir liksom så kjedelig med samtaler som nesten altid går samme vei.
Min beste måte å få folk til å snakke er ved å si - "Old people burning" Hey, whats ap? eller E=mc Vagina eller "Are you white" også svarer de fleste ja på det da, også sier du - Good. Også - kommer selvfølgelig = why?

CAUSE I HATE YELLOW PEOPLE. Haha, da starter moroa.. Btw. Hater ikke gule mennesker, eller asiatere.
Jepp, har snakket mest med damer fra Kina og Korea for det meste. Prata akuratt med en fyr nå fra Brasil som la meg til på MSN (dog den anonyme adressen kan jeg tilføye).

Har fått masse sånn kjedemeldinger også, det ender jo alltid opp med at dem forsvinner rett etter at de har sendt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Før dette går rett inn i offtopic-helvete som den første tråden om Omegle her gjorde, vil jeg gjerne prøve å svare på Grimdocs spørsmål.

Å snakke med fremmede om sine dypeste tanker og følelser tror jeg er veldig effektivt for folk. Særlig på Omegle, der man (så vidt jeg vet, tror ikke folk har funnet måter å identifisere folk på) er garantert anonymitet. Man kan så dele lignende erfaringer, og vise medmenneskelighet, for sjansen for at du noen gang møter vedkommende er forsvinnende liten, særlig om asl har avslørt at vedkommende bor langt borte.
Men spørsmålet er da, hvor mange er det som egentlig gidder og høre om personlige ting på den sia? Jeg tror ikke jeg tar i for hardt om jeg sier at jeg har snakka med over 100 forskjellige der inne i løpet av natta, og der gikk det mest i "asl" også svarte jeg bare med "M Nordic 20" Og da koblet dem seg fra med en gang. Har hatt en seriøs samtale som varte i ca. en time, men det er det.

Og jeg har heller ingen tvil om at det og snakke om ting med ukjente mennesker anonymt er bra! Men man må bare finne dem.
Sist endret av The Underworld; 24. mai 2009 kl. 10:47.
Jaja, ikke alltid like lett

Looking for someone you can chat with. Hang on.
You're now chatting with a random stranger. Say hi!
Stranger: 你好
You: hi
You: ?
Stranger: 你好
Your conversational partner has disconnected.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Det står selv i bloggen til han som lagde omegle.

"Trolls are currently the biggest problem facing Omegle. Unfortunately, a percentage of the site's user base, instead of trying to have interesting conversations, likes to harass other users through vulgarity, spamming, and so on. I consider this a very serious issue, and I'm working on methods of controlling it as much as possible. In the mean time, I hope Omegle's users will continue weathering the storm, and enjoying the site despite its trolls."

Så håper dette kan bli noe utrolig bra.
Jeg har en samtale på gående, siden henne spiser nå så tenkte jeg at jeg skulle poste det på forumet Henne er veldig hyggelig har mye av samme interresser, men kommer fra tyskland :/ Veldig orntlig person, i forhold til andre som tror de er noen kjente eller ute etter cyber sex.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Tja, la deg aldri lure =P.


Lurte en kineser til og tro jeg hadde lagd omegle, han ble skikkelig trist når jeg måtte gå. Haha.
HAHAHHA dette er morsomt!!!!!


Stranger: asl
You: hot chick from norway
Stranger: fucker, spoke to you for 3 min ago bitch!!
Your conversational partner has disconnected.
I vår by, er det to videregåendeskolene koblet sammen i et lokalnett. Så hver gang man starter en samtale via www.omegle.com, møter man noen fra en av de to skolene.
Confidence through anonymity. Dere har kanskje merket at folk er veldig sleivkjefta, skråsikre og sinte på internett generelt? Dels ukultur, dels kompensere for utilstrekkeligheter i virkeligheten, og kanskje dels "ta ut sinnet på folk man vet aldri vil treffe deg i virkeligheten". En trist utvikling; da jeg først begynte med IRC (tangerer vel på 11 år siden) og surfing var det ganske annerledes. Men dette har vel sammenheng med at antallet internettbrukere har økt, og andre faktorer også.
Nå er jo mesteparten av de som er på Omegle boter og troll fra /b/, noe som sier litt om kvaliteten på samtalene.
Testet dette her en gang og begynte å chatte med en svenske. Vi endte opp med å fortelle alle vitsene vi kunne, jeg fortalte svenske vitser, svensken fortalte norske vitser. Overraskende hvor mange av de samme vitsene vi har =)
Shame at /b/ har blitt 99% Trolls å CP postere... var engang i tiden da det var endel underholdning der

Har aldri prøvd eller hørt om Omegle.com! men det hørtest ut som noe for meg elsker lange diskusjoner med ukjente personer om alt fra religion til binderser
vel , det er minst like mye trolls på omegle som på /b/
men kanskje endel bedre humor :P
cp delen av /b/ ødelegger det hele :/
Trolls? hva er det? (I denne sammenhengen)
Sist endret av Source; 24. mai 2009 kl. 20:25.
Sitat av Source Vis innlegg
Trolls? hva er det?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll google ?
Googler jeg troll får jeg opp troll.. Hjernen min er ikke smart nok til å adde "internet" til setningen..


Anyway.. snakker med en dame på 17 (eller hva vet vel jeg).. som går på crystal meth og har Cristina Persing

Føler meg som en liten hobby psykolog her
Sist endret av Source; 24. mai 2009 kl. 20:29.
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
vel , det er minst like mye trolls på omegle som på /b/
men kanskje endel bedre humor :P
cp delen av /b/ ødelegger det hele :/
Vis hele sitatet...
Joda men endel personer FRA /b/ troller omegle.com å poster samtalene på /b/. Noen av samtalene får meg til å le, mens andre bare er vell....
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Tenkte jeg måtte teste ut dette og traff en hyggelig dude fra Finland på første samtale, som jeg har lagt til på MSN nå
Ganske artig konsept dette!

og for å ikke gå helt Off-topic:
Er enig med dette at en de folk blir "modigere" på nett når de har mulighet til å være anonyme.
Sist endret av Thoryllo; 24. mai 2009 kl. 22:24.
Har også prøvd dette nå.
Første gangen var det en kar som forsvant når jeg sa at jeg var mann.

Men andre gang kom jeg i snakk med en fra Brasil. Snakket om musikk og om hvor mange narkomane det er i Oslo. Fyren ble overraska over det jeg fortalt om fattighuset og at mange som på gata. Fyren hadde ikke ventet seg dette i Norge.
Sist endret av sixfeetunder; 24. mai 2009 kl. 22:33.
Jeg har prøvd dette ut ett par ganger, ikke opplevd noe tull faktisk. ganske kult opplegg.
Møtte en interessann fyr fra Brasil på tredje forsøk. Snakket gikk mest i religion, musikk og politikk faktisk. Han la meg til på msn og var meget høflig katolikk.

Men on-topic støtter jeg teorien om at dette er en jævla bra side.
jeg har selv møtt på mange /b/tards der. bruker som oftest når jeg får

feks.
14 f cali osv. svarer jeg med ett enkelt Good try there /b/rother, så etter det er det mange ganger jeg har hatt ganske høffelige sammtaler med dem. mange som bare disconnecter men :P
Dette er interessant og morsomt!

Greia er jo som du nevner at anonymiteten gjør at man kan bare få ut tanker uten å tenke på konsekvensene. Kan tenke meg at det kan være deilig hvis man finner en person som du kan snakke med og man har noe på hjertet, men man har ingen som man vil si det til, da kan det være greit å få ut dritten om dere skjønner.

Ellers testa jeg det ut, men følte at dette er nok ikke min greie. Var litt ekkelt, for når jeg finner 16 år gamle jenter som er dritkeen på å camme, så føler jeg meg bare som en pedofil, så gidder ikke det der noe mer tror jeg. Ellers har jeg foreløpig møtt en hyggelig jente da, men når hun begynte å legge an på meg og slikt, så ble det med ett litt ekkelt i og med at jeg har kjæreste. Mange kåte mennesker her i verden
Dessuten er det en fin måte å praktisere engelsk på.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Ellers testa jeg det ut, men følte at dette er nok ikke min greie. Var litt ekkelt, for når jeg finner 16 år gamle jenter som er dritkeen på å camme, så føler jeg meg bare som en pedofil, så gidder ikke det der noe mer tror jeg. Ellers har jeg foreløpig møtt en hyggelig jente da, men når hun begynte å legge an på meg og slikt, så ble det med ett litt ekkelt i og med at jeg har kjæreste. Mange kåte mennesker her i verden
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det er ekte 16 år gamle jenter som legger an på deg via internett?
Gammel vits som går slik; This is the internet, where men are men, women are men, and 14 old girls are the FBI.

Med andre ord; gratulerer, du har funnet et troll!
Godta cam-invitasjonen neste gang, og få deg en latter når du ser en gutt som sitter og napper løken!
Sitat av hedningen Vis innlegg
Tror du virkelig det er ekte 16 år gamle jenter som legger an på deg via internett?
Gammel vits som går slik; This is the internet, where men are men, women are men, and 14 old girls are the FBI.

Med andre ord; gratulerer, du har funnet et troll!
Godta cam-invitasjonen neste gang, og få deg en latter når du ser en gutt som sitter og napper løken!
Vis hele sitatet...
Eller noe goatse..
for og si det enkelt..
regel nr 5 på /b/ er There is no girls at the internet..
og store deler av omegle er trolls fra /b/
Har hatt et par morsomme samtaler der, men det er ikke rent sjelden man treffer "trolls trolling trolls trolling newfags". Gøyal side, absolutt bra for å utveksle meninger og erfaringer med folk fra hele verden.
Traff på en fra Tyrkia idag! Veldig hyggelig fyr! Endelig noe fornuftig ut av noe på nettet foruten NFF da!

Så nå er han på msn og facebook.
Så tenkte jeg å oversette denne posten til han og det ble jo noe tull(Hahaha):

Did the one from Turkey today! Very nice guy! Finally some sense out of something on the web in addition to NFF da!

So now he is on msn and facebook

også Tyrkisk:

Bugün Türkiye bir mi? Çok güzel çocuk! NFF da ek olarak web üzerinde bir sonuç olarak bazı mantıklı olun!

Şimdi o MSN ve Facebook üzerinde.

I did....Hehehe, jaja...
Sist endret av Hackadoom; 25. mai 2009 kl. 17:24.
Tror jeg klarte å støtte på samme personen 3 ganger iløpet av 1 time eller noe :S'
Er dette mulig?
Var iallefall fra korea og nitten år alle 3, men snakket ikke lenge nok til å finne ut om det var samme personen.

Altså tre ganger på rad, ingen andre innimellom.

weird...
hva er /b/ ?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
You're now chatting with a random stranger. Say hi!
Stranger: i have to go!
You: Damn
Stranger: serious im late!
You: Don't go
Stranger: :/
Stranger: but
You: No buts
You: Don't do it
You: There's nothing more important than this moment
Stranger: than what
Stranger: listening to you blabber on?
You: Than this exact moment. It'll change your life forever
Stranger: :O
Stranger: i love change
You: I can tell you everything about yourself.
Stranger: okay
Stranger: when will i ever get laid
You: Except that. I can't tell you that, because it would break your heart.
Stranger: do i die a lonely virgin?!?
You: Can't say.
Stranger: NO TELL
You: Define virgin.
Stranger: pleaz
Stranger: never had sex, blowjob, handjob
You: Hmm... Define die?
Stranger: cease to exist, no afterlife, gone
You: I have to go. Serious, I'm late!
Vis hele sitatet...
I lol'ed. .
Sitat av åjavelja Vis innlegg
hva er /b/ ?
Vis hele sitatet...
/b/
Linket til urbandictionary.com.
You: want to watch me cuttle with myself?
Stranger: urrm
Stranger: ░█████░░░░░█████░
█░░░░░█░░░█░░░░░█
░░███░░░░░░░███░░█
░█░░░█░░░░░█░░░██
█░░░███░░░█░░░███
█░░████░░░█░░████
█░░░███░░░█░░░███
░█░░░█░░░░░█████
░░███░░░░░█░░░░░██
░░░░░░░░░░░░░░░░░█ █
░░██░░░░██░░░░░░░░███
░░░████████░░░░░░░███
░░░░████████░░░░░███
░░░░░░████████████
░░░░░░░░░░░░░░░█
░░░░░░░░░░░░░░█
██░░░░░░░░░░███
█░░░░░░░░░░█
█░░░░░░░░█
█░░░░░░█

LUIGI IS WATCHING YOU MASTURBATING!
Stranger: this
You: ooh sorry didnt mean it that way just thought if you would like to see a girl
You: yeah
Stranger: remember the daaay °_____°
Stranger: naw, sorry
Stranger: urm
You: why?
Stranger: whats cuttle ?
Stranger: ~ ~
You: you nkow have fun with myself
Stranger: i gots no webcamz :[
You: i got
Stranger: well but
Stranger: liek
Stranger: im hawt and u cant see me >.>
You: liek?
You: thats sad but you can se my body
Stranger: sure :]
You: ooh shit tgotta go forgot my mastubating practice.
Stranger: practice? lawlz
You: yerah we are a few girls meeting up to practice
Stranger: wooow :0
Stranger: damn i'd love to be in sweden atm
Stranger: :P
You: yeah its a little cosy
You: maybe i can bring the webcam in to the practice?
Stranger: sure thing oO
You: i think they will kill me if they notice it
stranger: why should they kill you
Stranger: say its turned off hehe >.>
You: because if they know some german guy watches them while masturbating they will be angry
You: its a red light on its when on
Stranger: im not german :<
Stranger: nevermind..
You: ooh then its okey

You: becuase we dont really like germans
Stranger: im argentinian.. :>
Stranger: i dont like germans neither
You: wow we like argentines
You: then i think they will do it
Stranger: but how you gonna webcam?
You: trougyh msn i guess?
Stranger: can i have ur add plx?
Stranger: :]
You: yeah ofcouerse just gonna start warming up
You: gott warm up my little hamster you know
Stranger:
Stranger: sure
Stranger: hope you and you're friends gonna have fun :P
Stranger: but dont think im just a pervert >.>


haha hadde det litt artig med denne fyren, stakkar. så ba jeg han vente å det er 45 min el noe siden nå og han er fortsatt på
Sist endret av åjavelja; 25. mai 2009 kl. 19:02.
må nesten nevne at han var litt grov i språket på en minddre koslig måte før jeg lurte han
Har møtt på samme type selv. Hehehe.