Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 20. mai 2009, 06:33   #1
Kimba
Kimba's Avatar

Medlem siden: mai 2009
AION - The Tower of Eternity

AION - The Tower of Eternity

Siden dette er min første tråd/innlegg på nFF, så vil jeg bare si hallo til alle som leste hele denne setningen ferdig.

La merke til at det ikke var noe om spille "AION" nFF, kanskje unvitne eller bare ikke orker se lenger enn til "blizzard.com" for et MMO spill, eller kritiske til koreanske spill. Uansett så tenkte jeg legge ut litt fakta om spillet. På denne måten er det kanskje litt mer norske som kan være med på dette eventyret (:

AION er et spill som er under NCsoft, samme som har klart å få ut Lineage I og II, Guild Wars og andre spill. Det er p2p, noe som må til for at spill skal bli bra. De jobber også med et spill kalt "Blade and Soul" som kommer nok ut om en god stund til: trailer

Hjemmeside: Aiononline
AION forum: Aionsource

AION er først og fremst et spill for dem som liker PvP. Jeg vil selv si at det er 80%+ PvP og resten PvE. Dette er grunnen til at jeg sluttet med WoW for ca 2år siden nå, solgte brukeren og ble med på ventetiden til AION. Vil bare si hva jeg mener om PvE 24/7. Folk bruker så lang tid på å få alt det beste gearet som er, de hater PvP og raider dag inn og dag ut. Hva skal man med alt dette gearet hvis man ikke skal PvP? Hvorfor er "dere" på PvP serevere hvis dere er kun ute etter og snakke og kose dere med vennen deres i instances?
____________________________________________________________ ____________________________________________________________

http://eu.aiononline.com/images/gall...s/031_1920.jpg

Historie (copy/paste)
AION is a story about the bitter clash between ‘the Angelic realm’ and ‘the Demonic realm’ and the infinite battle with ‘the Draconic race’ that is threatening all of these.

In the beginning of the world, ‘Atreia’ was a single world formed around ‘the Tower of Eternity’. As the first creation of ‘Atreia’, the ‘Draconic’ race becomes arrogant with more strengthened power. They stand against the Creator and turn into a threat against ‘Atreia’ itself. Hence, the Creator sent twelve Gods to the world to face the Draconic race and protect the root of the world, ‘the Tower of Eternity’. However, the world becomes devastated after a lengthy war without either side showing dominance.

As the sudden cataclysm destroys AION-the Tower of Eternity, the Draconic race is forced out of Simabandha and ‘Atreia’ is divided into two worlds that are unable to understand each other again. The divided two worlds become ‘the Angelic realm’ and ‘the Demonic realm’ and they are each under a bitter struggle to destroy the other side’s remaining tower for its own ideal protection and survival. In this endless battle, the existence of the Draconic race constantly threatens the existence of the two races and provides a cause to prolong the endless struggle of the Angelic race, Demonic race and the Draconic race.

In addition, the destruction of ‘the Tower of Eternity’ destabilized the energy flow of the world and a realm called the ‘Abyss’ was created. The Abyss is a mystery passage between the two worlds created after the great cataclysm. When the Abyss opens up, the Angelic and Demonic realm’s accumulated hatred for each other is amplified and the reemergence of the Draconic race foretells yet another big war. Also, secrets hidden from the Angelic race and Demonic race that may allow them to control the Abyss start to be revealed one by one.

Now, players who are born as human in the Angelic and Demonic realm can prove that they are the chosen ones to become a Daeva. They fulfill their mission as both protector and advocate for the higher Gods that they revere, and protect ordinary citizens who respect them. In the end, the goal is to become the greatest God and to save the world by defeating the other side, who threatens the eternal existence of the world they belong to.

* A Bitter Struggle – Endless battles and infinite war
* Strategic Flying – Beyond just flying in the sky
* Battle - Fighting skill is required

http://eu.aiononline.com/images/gall...s/015_1920.jpg
____________________________________________________________ ____________________________________________________________

Hvis dere orket lese historen, så er det altså en krig mellom Elyos og Asmodians. For å gjøre det enkelt så er Elyos "alliance" og Asmodians "horde".
Asmodians er ikke de "stygge", men står på sitt om hva som skjedde og at alt feilen ikke ligger hos dem.

En person kan max nå lvl. 50. Hver 10 lvl. får du en stigma som er noe unikt med spillet. Dette gjør at du kan ta talents fra andre class og lage din egen hero. F.eks Assasian med blink i fra Sorc.

Det er 8 class atm: (info)
* School of Warriors
- Gladiator
- Templar

* School of Scouts
- Range
- Assassin

* School of Mages
- Sorcerer
- Spiritmaster

* School of Priests
- Cleric
- Chanter

Når du kommer til level 10 vil du få et quest som gir deg muligheten til å fly. Ingen mount, men egne vinger. Du har rundt 60sekunder i luften får du må lande, med items kan forlenge dette. Er du f.eks spiritmaster som har et summons med seg, så kan man dra fienden ned til bakken ifra luften pga. dine summons ikke kan fly, men som gjør denne classen utrolig nyttig å ha med seg.

Senere rundt level 20 så vil man til en plass som gir deg bra quest og mye exp, her er det FFA og man mister exp om en annen person bestemmer seg for å slå av en fight med deg. Irriterende for noen, utrolig gøy for andre.

Det er PvP områder hvor det gjelder å få overtaget for hele siden din, slik at de for fordeler over dem andre. Skal du tenke på å PvE for å få items, noe som er en god ide, så trenger man gode PvP folk med seg. Grunn? Jo, de har seg slik at når legionen din kommer inn i et instance kan en annen legion fra den andre siden bestemme seg for å komme inn i det samme instance og ødelegge alt for dem. Irritende for noen, spennende for andre.

AION har også gjort det mer spennende og komme seg opp i leveler. Man kan sett sammen skills som gir deg kombinasjoner som ser utrolig bra ut, og gjør mer dmg. Man kan også velge å levele skills innen å lage armorer, pots osv.

De har også laget noe for dem som er utrolig opptatt av utsendte på personen de spille. Finner du f.eks en utrolig stilig armor men er desverre ikke så god late game, så kan man ta skillen fra den gode armoreren du får lategame og sette over på den stilige.

Når det gjelder å lage personen din så kan du stille på nesten alt du vil (se link).

Akkurat nå vil jeg bare legge meg så jeg slutter av her for nå (med et par bilder).

http://pcmedia.ign.com/pc/image/arti...27576_640w.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/arti...43232_640w.jpg

http://images.mmosite.com/photo/2008...32tmWeL567.jpg

http://image.com.com/gamespot/images..._screen021.jpg

Release date:
http://www.aionsource.com/forum/atta...lipboard01.jpg
Sist endret av nso; 19. juni 2009 kl. 11:27.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 20. mai 2009, 06:48   #2
Frende
Frende's Avatar

Medlem siden: des. 2001
Bildene dine drar ut rammene på hele sida og gjør at det er ett ork å lese. Fiks det så skal du få respons

Eargasmic♫♪ -Life begins at spawn point-
Nye innlegg
Gammel 20. mai 2009, 07:37   #3
Kimba
Kimba's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av LoRd Vis innlegg
Bildene dine drar ut rammene på hele sida og gjør at det er ett ork å lese. Fiks det så skal du få respons
Ble ikke slik her, ble små av seg selv. Uansett, komme ikke opp "endre" knapp etter jeg redigerte to ganger >.<
Gammel 20. mai 2009, 08:05   #4
Frende
Frende's Avatar

Im intrigued! Bildene ordna seg her nå. Muligens ff bug.
Hvor mange spillere har AION, og hva koster det ? Mndspris?

Nye innlegg
Gammel 20. mai 2009, 08:29   #5
Kimba
Kimba's Avatar

Det har enda ikke blitt lansert i EU. Tror det vil lige rundt 150 kr mnd. Spillet i seg selv er rundt 250+ kr.

Hvor mange spiller?

"Shanda's (Nasdaq:SNDA) licensed pay-for-time western fantasy MMORPG AION recorded more than 1 million paying users by April 19 in the five server farms in commercial operation. The game began charging RMB 0.48 per hour with the release of its first commercial operation version 1.0, "Yao Sai Pan Long," on April 16."

...og det var ikke alt for mange ukene etter lanseringen der nede.
Gammel 20. mai 2009, 08:41   #6
Frende
Frende's Avatar

Har virkelig lyst å spille ett mmorpg spill, men ettersom aoc var fail (vet det er forbedret nå), og jeg ikke orker å begynne som den eneste i lvl1 på wow , så får jeg kanskje prøve ut dette. System req?

Nye innlegg
Gammel 20. mai 2009, 09:15   #7
Kimba
Kimba's Avatar

Hehe, skulle skrive det i sist post til deg. Tenkte meg du kom til å spørre, men glemte det ut.

System rec.
Minimum:

Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800
1 GB RAM
GeForce 6600, Radeon X1550
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)

Recommended:

Pentium Dual Core, AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
GeForce 7600, Radeon X2600
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
Gammel 20. mai 2009, 10:12   #8
Frende
Frende's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Kimba Vis innlegg
Hehe, skulle skrive det i sist post til deg. Tenkte meg du kom til å spørre, men glemte det ut.

System rec.
Minimum:

Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800
1 GB RAM
GeForce 6600, Radeon X1550
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)

Recommended:

Pentium Dual Core, AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
GeForce 7600, Radeon X2600
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)

Nye innlegg
Gammel 20. mai 2009, 10:17   #9
Kimba
Kimba's Avatar

Godt å høre. Med minium system rec. vil det jo være lagg i byene osv. Regner med du ligger over recommended, så blir bra dette.

Som i WoW er det også AH i AION. Ikke nok med det, så har du personal-shops også. Slik du kan sette deg hvor du vil og selge ting. Usikker på om dette kommer til å være en hit imo. hvis alle hiver opp personalshops i en by. Spill med dette har som regel ikke hatt AH samtidig, så får se hvordan det vil gå.

AionSource.com er utrolig godt forum med egen WiKi som forklarer det meste. Liker du PvP, liker du FF-series. Lei av paint-farger (WoW), så er dette spillet for deg (:
Gammel 21. mai 2009, 02:51   #10
Sadoka
Sadoka's Avatar

Medlem siden: feb. 2009
Aion høres og ser så fantastisk gøy ut, og jeg skal vertfall spille det når det kommer ut ;D
Gammel 21. mai 2009, 03:03   #11
Kimba
Kimba's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Sadoka Vis innlegg
Aion høres og ser så fantastisk gøy ut, og jeg skal vertfall spille det når det kommer ut ;D
Godt å høre (:

Asmo. som jeg kommer til å spille har også en mane/hale på ryggen. Ettersom du blir "eldre" i AION, skifter denne farge. Usikker på om du kan velge nyanser den skal gå utifra. Elyos sine vinger er hvite (engler), mens Asmo har svarte (mer batman style).

Tror resultatet av spiller, når det kommer hit, vil være utrolig bra. Det tok en del år med 3 Closed Betas på de 2 siste årene og noen open i Asia før de ga det ut der. Siden det allerede er ute der, så blir det forbedret og pusset på før det kommer hit. Kontra AoC ^^
Gammel 22. mai 2009, 21:32   #12
Damonchi

Medlem siden: nov. 2007
tja, jeg både takker deg og hater deg nå kimba XD
jeg har endelig klart og slutte med slike MMO-spill som har månedsbetaling, og så kommer selvsagt du og shower off ett spill som virker meget potensielt ^^

jeg tror dette må testes når det kommer ut ja thanks for the info, i'll see you on the battlefield.
Gammel 24. mai 2009, 14:21   #13
Kimba
Kimba's Avatar

Hehe. Tror dette MMO-spillet kan nytes litt mer en de andre. Her MÅ du ikke raide klokken 18:00-23:00 annenhverdag osv. PvP <3 mer frihet til irl og mye mer artig in-game. Prøv å spill med måte så går det bra. WoW tvinger deg til å spille hvis du skal være god. Skal man få honor i PvP, må man ha så så mye honorpoints hver uke osv. Blir litt for mye av det gode. Stress å ta pause fra et spill når du føler du MÅ spille, noe et spill aldri skal gjøre imo.
Gammel 4. juni 2009, 00:00   #14
Damio
Damio's Avatar

Medlem siden: mai 2006
Jeg hørte ikke om det spillet her før i dag, og det ser jo drit fett ut. Synd jeg ikke fikk med meg beta key utdelingen på gamer.no... Vet noen om en side som har flere beta keys igjen?

...who are these floozies?
Gammel 4. juni 2009, 00:28   #15
Synderen
puse.cat
Synderen's Avatar

Medlem siden: mars 2006
Sitat: Originalt skrevet av Damio Vis innlegg
Jeg hørte ikke om det spillet her før i dag, og det ser jo drit fett ut. Synd jeg ikke fikk med meg beta key utdelingen på gamer.no... Vet noen om en side som har flere beta keys igjen?
Betaen er over, spillet er allerede gitt ut i Asia.

Gammel 4. juni 2009, 00:36   #16
Damio
Damio's Avatar

Medlem siden: mai 2006
Vet det er ute i Asia, men er fortsatt beta i europa/usa. Nå til helgen kan europeiske folk få tilgang til spillet med en beta nøkkel. http://www.gamer.no/article.php?articleId=19996

...who are these floozies?
Gammel 18. juni 2009, 21:15   #17
Kimba
Kimba's Avatar

Kan nå forhåndbestilles: http://eu.aiononline.com/en/preorder (spaceworld/elkjøp/platekompaniet) får da beta key når den kommer en gang :P
Gammel 18. juni 2009, 21:21   #18
Clr
Clr's Avatar

Medlem siden: okt. 2007
Jeg for min del tror ikke at noe MMO kommer til å slå suksessen til World of Warcraft (WoW) i dette øyeblikket. Blizzard har jo fortsatt store planer med spillet.
Aion er kanskje banebrytende på en del aspekter, men vi får vente å se om de klarer å holde på spillerne sine slik som Blizzard har klart med WoW.
En annen ting er jo at spillerbasen til WoW fortsatt går opp, noe som betyr at det er akkurat dette spillerne vil ha i et MMO. Jeg må muligens kjøpe nytt grafikkort hvis jeg skal spille Aion, men jeg får nok heller teste det hos Kimba.

須佐能乎
Sist endret av Clr; 18. juni 2009 kl. 21:21.
Gammel 18. juni 2009, 21:39   #19
Kimba
Kimba's Avatar

Ikke noe grunn til å spekulere før det kommer ut. Grunnen til ingen prøver nye spill er jo fordi di har samme tanker og ideer som deg (dette spiller blir ikke like bra som WoW, for lite folk vil spille det etc).

Jeg mener dette spillet er verdt å se på og fortsette med hvis du føler for det. Liker du PvP mer en PvE kan du rykke og reise med å sammenligne det med WoW. WoW er grusomt når det gjelder BG's og arenas. Har enda ikke fått det balansert, og hvor lenge har det vært ute? Jo, akkurat...

Det at aion har hatt 3 closed beta og 2 open beta i Asia og skal ha 6-7 closed beta i EU/US + open, viser bare hvor mye de legger i spillet før det skal gis ut. Alt kommer ut til smak og behag, men ikke vits å si at WoW vil være bedre når du ikke kan gi nok grunnlag før spillet har kommet ut, og du har spilt det som lvl50 en god stund.

>.<
Gammel 18. juni 2009, 21:43   #20
evilrip

Medlem siden: juni 2009
Dette så faktisk veldig kult ut. Har forhåndsbestilt det nå. Håper å få en beta key så snart som mulig, selvom jeg venter på ny PC siden min nettopp krasja.

Her ser du betaene som er planlagt fremover.
Svar
Trådverktøy