Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 548
Har nettop formatert PCen og fikk beskjed om å aktivere windows. Så, når Aktiver windows vinduet kom opp så svarte ikke programmet.
Så jeg restartet PCen og kom da til innlogging-menyen. Trykte da på eier, som var den eneste brukeren, og fikk da igjen spørsmål om å aktivere windows. Valgte via nett, og huket av på "Identifiser innstillinger automatisk".

Fikk da denn meldingen: Kan ikke oprette en tilkobling til aktiveringsserveren etc.

Etterpå prøvde jeg via telefon, men der installasjons-IDen skal stå, står det kun: --------

Har også sjekket Microsoft kundeservice og på nFF, men fant ikke noe svar.

Noen som vet hva problemet er, og hvordan jeg kan få aktivert windows?
Har muligheten til å huke av på proxy-server også, når jeg prøver å aktivere over nett, men aner ikke hva jeg skal skrive på Adresse og Port.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fungerer PC'en på nett i det hele og store da ?

Og har du en orginal kopi med en gyldig nøkkel ?
Sist endret av AtXbYeA; 31. januar 2009 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sykes's Avatar
Trådstarter
Tingen er at jeg ikke kommer meg forbi login menyen. For når jeg trykker hopp over eller minn meg på senere kommer jeg tilbake.

Har orginal kopi. Og nøkkelen er gyldig, men har hørt at du kan kun bruke den 3 ganger, stemmer det?. Men kan vel alltids prøve med en annen nøkkel.
Sist endret av Sykes; 31. januar 2009 kl. 18:31.
Du kan aktivere den samme nøkkelen så mange ganger du vil så lenge du har samme hardware. bytter du ut feks HK så kan du ringe microsoft og si ifra og da kan du aktivere på nytt med ny hardware.