Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1471
Heisann!
Jeg har et lite prosjekt på gang, men ser ikke til å kunne noe som vil antenne en rekke flammekastere..

Planen var å ha en propan tank, med slange opp til en sperre, som åpnes og lukkes med et håndtak.. Videre fra den går en slange til en dyse som spruter propan evt. annen gass ut. Og over den trenger jeg noe som antenner gassen ved hjelp av bryter evt. noe som kan monteres på håndtaket.

Men, hva kan jeg bruke til å antenne noe slikt? en liten gnist er vel ikke nok i og med at gassen vil sprute så fort ut av dysene så det ikke blir stor nok gnist.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hva med å halveis demontere en peis-lighter eller noe slik at du kan ha en bryter litt unna og lage gnist eller flamme ved der gassen kommer ut. Tror en gnist skal greie å tenne det. Du får prøve.
Lykke til med det lille prosjektet ditt. :wink:
Trådstarter
Det kan kanskje fungere, hvis jeg lager noen skjøter og noe sånt.. Skal prøve å lage en liten "tegning" av det jeg prøver å lage, så kan jeg laste opp det eller noe..


Edit: Tegning
http://static.nettby.no/users/s/t/n/stnistad/files/Untitled-1.jpg
Tenk på å gjøre dette på en fornuftig måte, du vil ikke at gassen skal trekke inn i propanbeholderen...
Okay, militære flammekastere bruker butangass under trykk både som drivgass og som antennergass. Butan antennes av piezoelektrisk tenning, så der kan du bruke lighter/grilltenner. Sjekk denne linken for en detaljert og god forklaring på det tekniske. Hvordan har du forresten tenkt å sprute ut brennstoffet? :wink:

Liquix: Prøvd å brenne propan som ikke har oksygentilgang før? Ikke det største problemet i verden, mao.
Trådstarter
En propan beholder trekker ikke flammen inn igjen, ut av beholderen kommer det altfor mye gass på en gang til at det skal kunne blande seg nok med oksygen til at det skal kunne bli farlig..

Jeg har ikke laget noe som modellen viser enda, jeg har bare laget en liten brainstorming som planlegging av en stor fest med litt pyro i bildet..

jeg har egentlig ikke tenkt på hvordan jeg skal få det til å sprute. Men om noen har gode forslag til meg så mottas det med åpne kjærlige armer:P heh..

Jeg er totalt nybegynner på temaet.
Sjekk skissen på linken i den forrige posten min. Alt utstyret du trenger kan du få kjøpt, og det krever bare litt innsats.
Trådstarter
Den så fin ut!

Kanskje jeg kan bruke en del av det til å bygge noe..
Det jeg skal ha dette til er jo en scene, ved siden av noe DJ stands.. Så noe sånn kunne jo vært aktuelt..

Hadde det vært mulig å bruke tennplugg og evt. en coil eller noe for å bruke til tennplugg
på scene bør du nok ikke gå for dette designet. Det finnes egne flammeprosjektører lagd for scene. Sjekk avab-cac.

eks: http://www.pyrosmalandskrutbruk.se/s...ffekter/?id=42
Trådstarter
Den så jo genial ut, men er det sånn en gangs bruk eller kobles den til propan eller butan eller noe greier?
Engangsbruk, men de er mye mer egnet for scene enn noen gassordning som fort kan komme ut av kontroll ved evt. lekkasje e.l. Produktet jeg linket til krever dog lisens, men det ga i alle fall en pekepinn på hva jeg mener er et bedre alternativ.