Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1587
Hei =)
Har akkurat fått tak i Krista-K også har jeg tenkt til å bestille svovel fra kno3.com, men må få orden på kruttmølle først. Kan jeg bestille kuler fra Unitednuclear.com? Link:
http://www.unitednuclear.com/mills.htm
(Se nederst: (Hardened Lead/Antimony
Grinding Media)

Noen som har bestilt der fra før?
det kalles kulemølle, å nei du kan ikke bestille fra www.unitednuclear.com, fordi de selger ikke ut av USA.
Gå for klinkekuler imens du jobber med å skaffe bly. Jeg bruker sånne store klinkekuler, funker som faen i lego-mølla mi :lol:
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Klinkekuler er ikke jeg vil anbefale, grunnet gnistfare, lav effektivitet og glasstøv i ferdig produkt --> høy friksjonssensitivitet.
Jeg har brukt klinkekuler i en svær mølle som er kjørt i hundrevis av timer. Funker kanon.
Hvis møllemediet slites (uavhengig av materiale) har man for liten fyllningsgrad i mølla. Møllemediet skal i prinsippet bare gni mot fyllet i mølla, ikke hverandre.

pyroM
viss det er noen på østlandet som trenger møllemedia så kan jeg være behjelpelig med å støype kuler.. pm meg viss noen er interessert
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av pyroM
Jeg har brukt klinkekuler i en svær mølle som er kjørt i hundrevis av timer. Funker kanon.
Hvis møllemediet slites (uavhengig av materiale) har man for liten fyllningsgrad i mølla. Møllemediet skal i prinsippet bare gni mot fyllet i mølla, ikke hverandre.

pyroM
Vis hele sitatet...

Oi, sprøtt! Har alltid, alltid fått banka inn i huet med teskje at klinkekuler er fy. Men nå vet jeg bedre

Forresten.. Slike keramiske eller de av glass?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av pyroM
Jeg har brukt klinkekuler i en svær mølle som er kjørt i hundrevis av timer. Funker kanon.
Hvis møllemediet slites (uavhengig av materiale) har man for liten fyllningsgrad i mølla. Møllemediet skal i prinsippet bare gni mot fyllet i mølla, ikke hverandre.

pyroM
Vis hele sitatet...
Møllet du svartkrutt eller andre eksplosjonspotensielle blandinger eller kun harmløse kjemikalier? Jeg bruker bly og HDPE til BP etc og klinkekuler i syltetøyglass til rene kjemikalier. Har fungert ypperlig (med unntak av skjellakk som ikke lar seg knuse samma f**n) og de er veldig lett å rengjøre.
Har møllet alt mulig. Mest BP, chrys6 o.l.
Kulene er keramiske. Det hører til historien at mølla er fjernstyrt og står på bondelandet med reale sandhauger i alle retninger. I teorien er bly tryggere, men det er uansett ikke aktuelt på en mølle av den størrelsen. Har man mulighet til å støpe blykuler er nok det å foretrekke.

pyroM
man kan bestille derfra; man bruker bare jetcarrier: http://www.jetcarrier.com/default2.asp