Norsk Freakforum
Svar

Trådverktøy
Gammel 19. august 2009, 13:45   #361
Afasar
дух
Afasar's Avatar

Registreringsdato: feb 2009
Kvalitetspoeng: 3887
Sitat: Originalt skrevet av Sluzzz Vis innlegg
Salvia rusen er så kort : (
Ja, heldigvis sier nå jeg.

Vi river marken lett, for fuglen og den fattige skal også bli mett.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 19. august 2009, 14:25   #362
Mullah
Fucksmith
Mullah's Avatar

Registreringsdato: jun 2001
Kvalitetspoeng: 1295
Sitat: Originalt skrevet av felix_poker Vis innlegg
JDessuten, som jeg har nevnt før, har jeg selv hatt både en veldig mild og en totalt mindblowing opplevelse med 10x ekstrakt. Dette har også skjedd med mange andre, og kan tyde på at ekstraktene er av varierende styrke, og at virkestoffet/stoffene ikke er jevnt distribuert i ekstraktsubstansen.
Jeg klipper og limer dette fra en post i den gamle Salvia Divinorum-tråden som jeg skrev for en tid tilbake:
Sitat: Originalt skrevet av Mullah
Leverandører av Salvia Divinorum ekstrakt som ikke oppgir hvilke mengder av ren Salvinorin A det minst skal være i hver pakke svikter kundene sine.
I vinter utgaven av The Entheogen Review i 2006 er det en artikkel som bl.a diskuterer problemet med de forskjellige gradene av ekstrakt når det ikke eksisterer en mal for hva de egentlig skal inneholde.

Produktene med 5x-, 10x-, 20x-ekstrakt er laget ved å bruke en løsning som lager et flytende ekstrakt av vanlige Salvia Divinorum blad, for så å helle denne samlede vesken på andre blad, hvor vesken får trekke inn i bladene og tørke.
1 gram 5x skal dermed indikere at man har ekstrahert Salvionrin A fra 5 gram vanlige blad. Problemet er at mengden Salvinorin A i hvert blad kan variere dramatisk i forhold til hverandre, og når man da bruker enklere ekstraksjonsmetoder vil man ikke kunne si noe om de faktiske mengdene Salvinorin A man har i sin pakke med 5x.

Muligens som et direkte resultat av denne manglende standardiseringen av Salvinorin A-innhold kunne en forskningsrapport som testet 5 forskjellige Salvia Divinorum-produkter vise til funn av ting som ikke hørte hjemme der - Vitamin E i to av produktene de testet og koffein i et annet.
Alle produktene inneholdt Salvinorin A, men nivåene var svært lave, som kan tyde på bevisst utblanding av produktene.

Det er bare synd at så mange leverandører som bruker bedre metoder for ekstraksjon, og faktisk oppgir mengden av Salvinorin A i produktene sine, ikke sender til Norge.
Med ustandardiserte produkt kan man altså ikke kjenne dosen. Det er dermed tryggest å kjøpe standardisert ekstrakt med tanke på innhold og dose.

Gammel 19. august 2009, 14:42   #363
SterktDrops

Registreringsdato: aug 2009
Sted: Trondheim
Vil ikke si salvia er noe rusmiddel jeg...
Iallefall ikke når du får en så syk opplevelse jeg hadde igår
Gammel 19. august 2009, 14:52   #364
felix_poker
Gesundheit!
felix_poker's Avatar

Registreringsdato: okt 2003
Kvalitetspoeng: 5425
Sitat: Originalt skrevet av Mullah Vis innlegg
Med ustandardiserte produkt kan man altså ikke kjenne dosen. Det er dermed tryggest å kjøpe standardisert ekstrakt med tanke på innhold og dose.
Eventuelt ubehandlede blader. Man risikerer da selvfølgelig at de inneholder lite virkestoff og ikke gir forventet effekt, men man blir i hvertfall ikke (vold)tatt på senga, som med ekstrakter som inneholder mer virkestoff enn oppgitt, eller mer enn en annen ekstrakt som oppgir å inneholde det samme.

Sitat: Originalt skrevet av SterktDrops Vis innlegg
Vil ikke si salvia er noe rusmiddel jeg...
Iallefall ikke når du får en så syk opplevelse jeg hadde igår
Selvfølgelig er salvia et rusmiddel. Det gir ikke samme rus som f. eks. alkohol, men det gjør jo ikke kokain heller, og det er like fullt et rusmiddel. Å si at et psykoaktivt stoff ikke er et rusmiddel, er i mine øyne en typisk kjip hippie-greie... "you know, man, I dont really think cannabis is a "drug", thats a way too, like uh..negative term, man"

Tull!

Please visit www.therainforestsite.com every day!
Gammel 19. august 2009, 20:08   #365
Mullah
Fucksmith
Mullah's Avatar

Registreringsdato: jun 2001
Kvalitetspoeng: 1295
Ja, det stemmer. Det jeg skrev forutsetter at man er innstilt på å bruke ekstrakter. Gjør man det vil standardisert ekstrakt være den beste veien å gå.

Denne linken kan være verdt å se på om man er interessert i å lese mer om fordelene ved standardisert ekstrakt.

Gammel 10. september 2009, 15:17   #366
BuggSuperstar

Registreringsdato: sep 2009
Veit ikke helt om dette er oppgitt tidligere, men siden det ser ut som dere skylder på forskjeller på ekstraktene som årsak til forskjeller i rusen tror jeg ikke dette er nevnt tidligere.

Salvinorin A, som er virkestoffet i Salvia, krever en mye høyere temperatur enn cannabinoler for å løsne. En vanlig lighter vil desverre ikke gi høy nok temperatur for å fullstendig utnytte ekstrakt eller blader. Dette er et kjent problem og noe jeg har opplevd selv. En jetlighter derimot gir en mye høyere temperatur og kombinert med en bowl gir dette en mye kraftigere rus.

Da jeg var i Amsterdam, da jeg prøvde Salvia for første gang, så jeg dette problemet på nært hold. Jeg og en venn av meg kjøpte 0.5 g av 10x salvia fra en headshop, og som ruselskeren kompisen min er ville han prøve det med en gang. Han fyrte opp halvparten i en nyinnkjøpte bowlen min med vanlig lighter. Han ble ikke spesielt trippa, eneste han opplevde var veldig milde visuals og rare tankerekker. Han ble åpenbart skuffa. Jeg derimot var litt usikker selv og ville prøve det en dag da jeg var virkelig klar for det.
Noen dager senere følte jeg at det var på tide å teste ut sakene, og vi gikk ut i smokeparken ved hotellet. Packa bowlen min med resten av salvian vi hadde igjen, like stor dose som kompisen min hadde tatt. Fyrte opp med en jetlighter jeg nettopp hadde kjøpt. Tok alt i ett hit, som kompisen min hadde gjordt, og holdt røyken inne så lenge jeg klarte(noe som også er veldig viktig). Følte en svak body high med en gang, noen få sekunder senere begynte jeg å se et overordnet mønster som koblet plantene i parken sammen. Jeg husker jeg tenkte "Fy faen så fort dette slår inn", og ble fullstendig borte etter det. Det var som om jeg ble fysisk knust av dette overordnede mønsteret. Plutselig var det som jeg ble dratt ut av virkeligheten og inn i den "ekte" realiteten. Jeg følte åndelignende skapninger som heiet og klappet for meg. Som om det var meningen at jeg skulle rive meg løs fra en skyggeverden og komme inn i den virkelige realiteten. Under hele turen ante jeg ikke en shit av hva som foregikk.
Etterpå fikk jeg høre fra kompisen min at jeg tydeligvis hadde prøvd å reise meg, pekt på noe i buskene og sagt "Hva er det?". Han hadde spurt om hva jeg så, men eneste jeg klarte å si var setninger bestående av "Hva er det?"

Da jeg kom ned var jeg i ekstase, for dette var uten tvil den mest instense, beste og mest WTF!? opplevelsen jeg noen gang har hatt. Jeg er overbevist om at det var jetlighteren som gjorde greiene, da både jeg og han tok like store doser hver fra samme pakke.

Så hvis dere er skuffa over å ikke få sterk nok rus av salvia, prøv å få høyere varme på sakene.
Gammel 10. september 2009, 15:37   #367
felix_poker
Gesundheit!
felix_poker's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av BuggSuperstar Vis innlegg
Salvinorin A, som er virkestoffet i Salvia, krever en mye høyere temperatur enn cannabinoler for å løsne. En vanlig lighter vil desverre ikke gi høy nok temperatur for å fullstendig utnytte ekstrakt eller blader.
Dette er, etter mine erfaringer, bare tull. De gangene jeg har fått sterkest effekt av salvia, har det blitt benyttet helt vanlig lighter. Jeg har også sett utallige eksempler på det motsatte, folk har brukt stormlighter, uten å oppnå effekt.

Gammel 10. september 2009, 16:39   #368
blankis

Registreringsdato: jan 2007
Kvalitetspoeng: 279
Dette er, etter mine erfaringer, bare tull. De gangene jeg har fått sterkest effekt av salvia, har det blitt benyttet helt vanlig lighter. Jeg har også sett utallige eksempler på det motsatte, folk har brukt stormlighter, uten å oppnå effekt.
Støtter at det fungerer helt fint med vanlig lighter.
Men at Salvinorin A trenger en høy temperatur stemmer. Derfor kan stormlighter være en fordel, Ihvertfall når salviablader/veldig lave ekstrakter skal røykes, og du må få i deg "store" mengder på liten tid.

Personlig tror jeg grunnen til myten om at vanlig lighter ikke fungerer kommer fra andre årsaker, f eks:
Brant lighteren hele tiden mens du trakk inn, eller tente du den og slukket flammen med en gang du fikk litt fyr på salviaen?
Gikk flammen "ned" mot brønnen (ble sugd mot salviaen når du trakk inn)?
Trakk du "aggresivt og hardt", eller sent inn?
Holdt du inne salviaen lenge nok i lungene?
osv.

Tror det blir feil å si at vanligt lighter _ikke_ fungerer. Blir mer rett å si at stormlighter er en _fordel_.
Gammel 10. september 2009, 18:43   #369
BuggSuperstar

Jeg sa aldri at vanlige lightere ikke funker, men at det gir bedre effekt med jet. Men uansett, blankis, du har selfølgelig rett, det kommer også an på hvordan man trekker. Trekker man skikkelig har kraftigere/varmere lightere en klar "fordel", noe flere salviabrukere jeg har møtt og vitenskapen mener.
Gammel 13. september 2009, 17:00   #370
Svedge

Registreringsdato: okt 2008
Kvalitetspoeng: 1
For bearbeidet plantemateriale gjelder følgende: Det er oppført som reseptpliktig legemiddel, og tollen
vil dermed avkreve resept hvis de stopper pakken. Om du derimot bestiller fra et EØS-land vil du kunne
importere inntil 3 månders forbruk, forutsatt at salvia ikke er reseptbelagt i landet du bestiller fra, så
klart.
Tollen følger ikke EØS-reglene, jeg kverulerte lenge med de sist de stoppet min bestilling fra UK, finner de salvia må du få tak i resept eller legeerklæring. Det endte med at jeg ba de sende det tilbake og deretter ba jeg butikken å bruke zippypose og vanlig brev konvolutt, det gikk heldigvis fint gjennom.
Gammel 13. september 2009, 22:57   #371
thatotherguy
thatotherguy's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Svedge Vis innlegg
Tollen følger ikke EØS-reglene, jeg kverulerte lenge med de sist de stoppet min bestilling fra UK, finner de salvia må du få tak i resept eller legeerklæring. Det endte med at jeg ba de sende det tilbake og deretter ba jeg butikken å bruke zippypose og vanlig brev konvolutt, det gikk heldigvis fint gjennom.
I dette tilfellet gjør dem ikke noe galt. Tollen kan kreve dokumentasjon på at et legemiddel er til personlig bruk(eksempelvis legeerklæring).

Kilde: http://www.legemiddelverket.no/templ...____28456.aspx
Gammel 14. september 2009, 04:36   #372
felix_poker
Gesundheit!
felix_poker's Avatar

Ah, for en sleip måte å omgå EØS-lovverk-smutthullet på!

Jaja, de KAN avkreve dette og det står ingen ting om straffeansvar om legeattest eller liknende ikke fremvises, så det betyr vel bare at man risikerer at pakken blir returnert til avsender, som thatotherguy opplevde.

Hver eneste gang jeg har fått ting stoppet i tollen, og tollen har ment det dreier seg om et legemiddel, har jeg ringt dem og klaget. Pakken har vært hos meg 2 dager senere. Tollen kan virke som et tihodet monster i blant, men hvis man argumenterer godt, kan man få gjennom ting de i utgangspunktet ikke hadde planer om å la gå gjennom.

Gammel 15. september 2009, 17:34   #373
fez240

Registreringsdato: jun 2007
Sted: Nordland
Kvalitetspoeng: 12
Har et lite spørsmål
Stikklingen min har fått brune tupper på et par blad og den ene har utviklet en slags hvit krystall på tuppen ;S
Knip av bladet med en gang? tips?
Gammel 15. september 2009, 19:11   #374
blankis

Registreringsdato: jan 2007
Kvalitetspoeng: 279
Sitat: Originalt skrevet av fez240 Vis innlegg
Stikklingen min har fått brune tupper på et par blad og den ene har utviklet en slags hvit krystall på tuppen ;S
Knip av bladet med en gang? tips?
Sjekk "Browning leaf edges" (og whiteflies?) her: http://designer-drug.com/pte/12.162....ers.guide.html
Gammel 17. september 2009, 17:47   #375
Rallo Tubbs
Rallo Tubbs's Avatar

Registreringsdato: jul 2009
Sted: Akershus
Kvalitetspoeng: 629
Slår salvia ut på en standard urinprøve?
Gammel 17. september 2009, 17:49   #376
mentalmelt
忍者
mentalmelt's Avatar

Registreringsdato: feb 2004
Sted: Oslo
Kvalitetspoeng: 11886
Nei, det gjør det ikke.

Gammel 23. september 2009, 14:21   #377
SveinKB

Registreringsdato: mar 2009
Kvalitetspoeng: 212
2g Salvia til 4 personer?

Orka ikke å lete igjennom 1000 tråder etter lignende spørsmål, så jeg lager en ny tråd.
Som trådtittel sier, holder det med 2g salvia til 4 personer? På en "tur".
Sist endret av Mullah; 23. september 2009 kl. 15:00. Grunn: regelbrudd
Gammel 23. september 2009, 14:23   #378
Sykfyr
Sykfyr's Avatar

Registreringsdato: aug 2008
Kvalitetspoeng: 11
http://www.salvia-divinorum.com/salvia-faq-doses.html
Gammel 23. september 2009, 14:33   #379
SveinKB

Registreringsdato: mar 2009
Kvalitetspoeng: 212
Tusen takk
Gammel 24. september 2009, 23:51   #380
Cyberblack
Cyberblack's Avatar

Registreringsdato: sep 2007
Sted: Atlantis
Kvalitetspoeng: 253
Hei. Jeg har en pakke tørkede blader, ikke ekstrakt, og lurer på hva jeg kan gjøre med dem.
Har prøvd salvia 15x tre ganger for fire år siden, og vet hva greia er, men man må vel røyke enormt mye hvis det kun er tørkede blad.

"Avoid all needle drugs - The only dope worth shooting is Richard Nixon."
Svar
Trådverktøy