![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#362 |
|
JDessuten, som jeg har nevnt før, har jeg selv hatt både en veldig mild og en totalt mindblowing opplevelse med 10x ekstrakt. Dette har også skjedd med mange andre, og kan tyde på at ekstraktene er av varierende styrke, og at virkestoffet/stoffene ikke er jevnt distribuert i ekstraktsubstansen.
Sitat: Originalt skrevet av Mullah
Leverandører av Salvia Divinorum ekstrakt som ikke oppgir hvilke mengder av ren Salvinorin A det minst skal være i hver pakke svikter kundene sine.
I vinter utgaven av The Entheogen Review i 2006 er det en artikkel som bl.a diskuterer problemet med de forskjellige gradene av ekstrakt når det ikke eksisterer en mal for hva de egentlig skal inneholde. Produktene med 5x-, 10x-, 20x-ekstrakt er laget ved å bruke en løsning som lager et flytende ekstrakt av vanlige Salvia Divinorum blad, for så å helle denne samlede vesken på andre blad, hvor vesken får trekke inn i bladene og tørke. 1 gram 5x skal dermed indikere at man har ekstrahert Salvionrin A fra 5 gram vanlige blad. Problemet er at mengden Salvinorin A i hvert blad kan variere dramatisk i forhold til hverandre, og når man da bruker enklere ekstraksjonsmetoder vil man ikke kunne si noe om de faktiske mengdene Salvinorin A man har i sin pakke med 5x. Muligens som et direkte resultat av denne manglende standardiseringen av Salvinorin A-innhold kunne en forskningsrapport som testet 5 forskjellige Salvia Divinorum-produkter vise til funn av ting som ikke hørte hjemme der - Vitamin E i to av produktene de testet og koffein i et annet. Alle produktene inneholdt Salvinorin A, men nivåene var svært lave, som kan tyde på bevisst utblanding av produktene. Det er bare synd at så mange leverandører som bruker bedre metoder for ekstraksjon, og faktisk oppgir mengden av Salvinorin A i produktene sine, ikke sender til Norge. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Tull! | |
|
Please visit www.therainforestsite.com every day!
|
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Veit ikke helt om dette er oppgitt tidligere, men siden det ser ut som dere skylder på forskjeller på ekstraktene som årsak til forskjeller i rusen tror jeg ikke dette er nevnt tidligere.
Salvinorin A, som er virkestoffet i Salvia, krever en mye høyere temperatur enn cannabinoler for å løsne. En vanlig lighter vil desverre ikke gi høy nok temperatur for å fullstendig utnytte ekstrakt eller blader. Dette er et kjent problem og noe jeg har opplevd selv. En jetlighter derimot gir en mye høyere temperatur og kombinert med en bowl gir dette en mye kraftigere rus. Da jeg var i Amsterdam, da jeg prøvde Salvia for første gang, så jeg dette problemet på nært hold. Jeg og en venn av meg kjøpte 0.5 g av 10x salvia fra en headshop, og som ruselskeren kompisen min er ville han prøve det med en gang. Han fyrte opp halvparten i en nyinnkjøpte bowlen min med vanlig lighter. Han ble ikke spesielt trippa, eneste han opplevde var veldig milde visuals og rare tankerekker. Han ble åpenbart skuffa. Jeg derimot var litt usikker selv og ville prøve det en dag da jeg var virkelig klar for det. Noen dager senere følte jeg at det var på tide å teste ut sakene, og vi gikk ut i smokeparken ved hotellet. Packa bowlen min med resten av salvian vi hadde igjen, like stor dose som kompisen min hadde tatt. Fyrte opp med en jetlighter jeg nettopp hadde kjøpt. Tok alt i ett hit, som kompisen min hadde gjordt, og holdt røyken inne så lenge jeg klarte(noe som også er veldig viktig). Følte en svak body high med en gang, noen få sekunder senere begynte jeg å se et overordnet mønster som koblet plantene i parken sammen. Jeg husker jeg tenkte "Fy faen så fort dette slår inn", og ble fullstendig borte etter det. Det var som om jeg ble fysisk knust av dette overordnede mønsteret. Plutselig var det som jeg ble dratt ut av virkeligheten og inn i den "ekte" realiteten. Jeg følte åndelignende skapninger som heiet og klappet for meg. Som om det var meningen at jeg skulle rive meg løs fra en skyggeverden og komme inn i den virkelige realiteten. Under hele turen ante jeg ikke en shit av hva som foregikk. Etterpå fikk jeg høre fra kompisen min at jeg tydeligvis hadde prøvd å reise meg, pekt på noe i buskene og sagt "Hva er det?". Han hadde spurt om hva jeg så, men eneste jeg klarte å si var setninger bestående av "Hva er det?" Da jeg kom ned var jeg i ekstase, for dette var uten tvil den mest instense, beste og mest WTF!? opplevelsen jeg noen gang har hatt. Jeg er overbevist om at det var jetlighteren som gjorde greiene, da både jeg og han tok like store doser hver fra samme pakke. Så hvis dere er skuffa over å ikke få sterk nok rus av salvia, prøv å få høyere varme på sakene. | |
|
|
|
|
|
#367 |
|
Dette er, etter mine erfaringer, bare tull. De gangene jeg har fått sterkest effekt av salvia, har det blitt benyttet helt vanlig lighter. Jeg har også sett utallige eksempler på det motsatte, folk har brukt stormlighter, uten å oppnå effekt.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Men at Salvinorin A trenger en høy temperatur stemmer. Derfor kan stormlighter være en fordel, Ihvertfall når salviablader/veldig lave ekstrakter skal røykes, og du må få i deg "store" mengder på liten tid. Personlig tror jeg grunnen til myten om at vanlig lighter ikke fungerer kommer fra andre årsaker, f eks: Brant lighteren hele tiden mens du trakk inn, eller tente du den og slukket flammen med en gang du fikk litt fyr på salviaen? Gikk flammen "ned" mot brønnen (ble sugd mot salviaen når du trakk inn)? Trakk du "aggresivt og hardt", eller sent inn? Holdt du inne salviaen lenge nok i lungene? osv. Tror det blir feil å si at vanligt lighter _ikke_ fungerer. Blir mer rett å si at stormlighter er en _fordel_. | |
|
|
|
|
|
#369 |
|
Jeg sa aldri at vanlige lightere ikke funker, men at det gir bedre effekt med jet. Men uansett, blankis, du har selfølgelig rett, det kommer også an på hvordan man trekker. Trekker man skikkelig har kraftigere/varmere lightere en klar "fordel", noe flere salviabrukere jeg har møtt og vitenskapen mener.
| |
|
|
|
|
|
#370 |
|
For bearbeidet plantemateriale gjelder følgende: Det er oppført som reseptpliktig legemiddel, og tollen
vil dermed avkreve resept hvis de stopper pakken. Om du derimot bestiller fra et EØS-land vil du kunne importere inntil 3 månders forbruk, forutsatt at salvia ikke er reseptbelagt i landet du bestiller fra, så klart. | |
|
|
|
|
|
#371 |
|
Tollen følger ikke EØS-reglene, jeg kverulerte lenge med de sist de stoppet min bestilling fra UK, finner de salvia må du få tak i resept eller legeerklæring. Det endte med at jeg ba de sende det tilbake og deretter ba jeg butikken å bruke zippypose og vanlig brev konvolutt, det gikk heldigvis fint gjennom.
![]() Kilde: http://www.legemiddelverket.no/templ...____28456.aspx | |
|
|
|
|
|
#372 |
|
Ah, for en sleip måte å omgå EØS-lovverk-smutthullet på!
![]() Jaja, de KAN avkreve dette og det står ingen ting om straffeansvar om legeattest eller liknende ikke fremvises, så det betyr vel bare at man risikerer at pakken blir returnert til avsender, som thatotherguy opplevde. Hver eneste gang jeg har fått ting stoppet i tollen, og tollen har ment det dreier seg om et legemiddel, har jeg ringt dem og klaget. Pakken har vært hos meg 2 dager senere. Tollen kan virke som et tihodet monster i blant, men hvis man argumenterer godt, kan man få gjennom ting de i utgangspunktet ikke hadde planer om å la gå gjennom. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
| |
|
|
|
|
|
#376 |
|
Nei, det gjør det ikke.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
2g Salvia til 4 personer?
Orka ikke å lete igjennom 1000 tråder etter lignende spørsmål, så jeg lager en ny tråd.
Som trådtittel sier, holder det med 2g salvia til 4 personer? På en "tur". | |
|
|
Sist endret av Mullah; 23. september 2009 kl. 15:00.
Grunn: regelbrudd
|
|
|
#378 |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Hei. Jeg har en pakke tørkede blader, ikke ekstrakt, og lurer på hva jeg kan gjøre med dem.
Har prøvd salvia 15x tre ganger for fire år siden, og vet hva greia er, men man må vel røyke enormt mye hvis det kun er tørkede blad. | |
|
"Avoid all needle drugs - The only dope worth shooting is Richard Nixon."
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|