Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 16994
Har du problemer med å komme inn på internett sider via skolenett???
Da har jeg løsningen. Gå på google og skriv browseunblocked. Så skriver du bare inn sia.
Man kan logge inn på nettby og alt! Den funker fjell!!
Prøvd en alternativ proxy?
Jaja strår masse her omdet. Men ingenting funker. Som jeg har prøvd da.
google: VPN tunnell
Men vil du ha hjelp til å komme forbi eller ville du bare informere oss om at det faktisk er mulig?
Skjønte ikke helt...
øøøøøø. se den på toppen. bruk den så kommer du forbi :P
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Tusen takk

Dette fungerer utmerket! KP!


EDIT:
Hos oss, så fungerer ikke proxyer eller nedlasting av .EXE filer.
ISA serveren til skolen blokkerer nedlasting av EXE filer, og Fortinet blokkerer alle proxyer.

Men https sider klarer den ikke å blokkere, ergo så fungerer denne utmerket.
Sist endret av Kekurikekaka; 9. april 2008 kl. 12:03.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hyys:
Ser du ikke at det er et tips til hvordan man kommer seg forbi sperringer?
ikke jeg. skal jeg skrive inn f.eks browseunblocked nettby.no i google søkefeltet? Gi en litt bedre innsats når du først kommer med noe da..
Feks.

< Google
<browseunblocked
<første link
<skriv inn ønsket adresse
Jepp. Tenkte det. Sitter på jobb og prøvde. Gikk ikke!
Der man skriver inn ting på google.no hvis du klarer det. Så skriver du browseunblocked
og går inn på den siden der det står browseunblocked.com altså den som er på toppen, ikke i midten eller bunnen. Toppen ja! Så trykker du på den linken. (den på toppen!!!) Så kan du gå inn på blokka sider. (FUNKER PÅ SKOLENETTET!)
Sitat av Butcher-Lou
Feks.

< Google
<browseunblocked
<første link
<skriv inn ønsket adresse
Vis hele sitatet...
Veldig dårlig beskrevet, ja. Du må huske at de som faktisk kommer til å bruke dette, trenger kanskje en såkalt "teskje-guide".

Anyways... Dette er ikke noe nytt, det finnes masse sider med php proxies på nettet.
Kan det blir mere såkalt "teskje" enn det der??
Tror ikke så mange her har IQ identisk med skonummeret sitt!!
I stedet for å være arj fordi ingen skjønner guiden din burde du lage den bedre. Hva med å legge ut linken til siden i stedet for å irritere folk med å si at de skal gå på google, søke på ditten og datte, deretter gå på første siden og så kan du gjøre det du skal. Deretter fortelle folk litt om siden, dette må være den værste guiden/tipset jeg har sett på lenge..

Sitat av Butcher-Lou
Kan det blir mere såkalt "teskje" enn det der??
Tror ikke så mange her har IQ identisk med skonummeret sitt!!
Vis hele sitatet...
Og du, slutt og hetse folk med dumme kommentarer.
Sist endret av Pagliacci; 9. april 2008 kl. 12:26.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du tar en titt rundt på forumet, spesielt trådene som er "sticky" vil du kanskje se at et visst kvalitetsnivå holdes i de mest populære artiklene/guidene her på nFF.

Og denne "guiden" er langt i fra noe sånt.

Og for å tilfredstille min egen nyskjerrighet: Hva er det med visse (yngre) folk å bruke to-tre spørsmålstegn og utropstegn?

Tror dere at andre ser dårlig, og derfor må ha flere tegn som hjelp? Ser det tøft ut? Eller har dere en snev av parkinsons i det dere beveger fingrene mot komma punktum utrops- og spørsmålstegnene på tastaturet?
Sitat av Dodecha
Om du tar en titt rundt på forumet, spesielt trådene som er "sticky" vil du kanskje se at et visst kvalitetsnivå holdes i de mest populære artiklene/guidene her på nFF.

Og denne "guiden" er langt i fra noe sånt.

Og for å tilfredstille min egen nyskjerrighet: Hva er det med visse (yngre) folk å bruke to-tre spørsmålstegn og utropstegn?

Tror dere at andre ser dårlig, og derfor må ha flere tegn som hjelp? Ser det tøft ut? Eller har dere en snev av parkinsons i det dere beveger fingrene mot komma punktum utrops- og spørsmålstegnene på tastaturet?
Vis hele sitatet...
hehe!!!!!!!!!!!!!!!!

synest det er skjønt jeg!
Teskje-guide med bilder for de som Bruker Firefox...











Det er slik en guide bør se ut, etter mitt syn! KP!

edit: milepæl på 1000 innlegg feires med kaffi og diarè.
Sist endret av hyys; 9. april 2008 kl. 12:45.
det og bruke en cgi proxy trengervel ikke "guide" for det :-/

kjør en proxy server på eks port 53 så blir den ikke bloker av fortigate.
NB: du veit du at det finnes en "superbruker" som du kan hacke deg inn på fortigate ?
så du får mer axx enn han som har satt opp box'en. kansje mekke guide for det ?
Sist endret av ranvik; 9. april 2008 kl. 13:50.
Sitat av ranvik
det og bruke en cgi proxy trengervel ikke "guide" for det :-/

kjør en proxy server på eks port 53 så blir den ikke bloker av fortigate.
NB: du veit du at det finnes en "superbruker" som du kan hacke deg inn på fortigate ?
så du får mer axx enn han som har satt opp box'en. kansje mekke guide for det ?
Vis hele sitatet...
Kommer man seg ikke forbi systemet, kan man komme seg forbi brukeren.
Keylogger er en enkel løsning, om man kan stikke den i rett maskin.
Gjør din maskin til den rette, få en superbruker til å måtte logge seg inn på den.
Sitat av AndyCandy
Der man skriver inn ting på google.no hvis du klarer det. Så skriver du browseunblocked
og går inn på den siden der det står browseunblocked.com altså den som er på toppen, ikke i midten eller bunnen. Toppen ja! Så trykker du på den linken. (den på toppen!!!) Så kan du gå inn på blokka sider. (FUNKER PÅ SKOLENETTET!)
Vis hele sitatet...
Det undrer meg hvorfor du ikke bare la linken i emneposten din?

www.browse....
skriv: nettby.no

I stedet for en (du må gjenrne kalle det en) guide. Med flere punkter som ville vært helt unødvendige om forfatteren hadde gjort jobben sin.

Skal dog ikke rakke ned på deg. Du virker ny her på forumet og har tydlig vist at du vil gjøre en innsats her. Men jeg ber deg lese litt flere guider her før du lager din egen igjen. En liten opprydding i språk hadde heller ikke vært dumt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
veit ikke om det er nevnt, men www.hidemyass.com er jo en mulighet?
Sitat av Sengedryss
veit ikke om det er nevnt, men www.hidemyass.com er jo en mulighet?
Vis hele sitatet...
hvis det er fortigate er den sperret der.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er vel egentlig bare for skolen og blokke http://browseunblocked.com også kan vi ikke gjøre det lenger : /
På skolen min har de blokkert youtube. Jeg skrev inn "www.unblockyoutube.org" og dette virket fett. Dette funker btw på facebook og alle andre sider og hvis du vil unblocke andre sider også.
Hvis det er konkrete sider som Nettby og Facebook som er blokket er det simpleste alternativet : www.hidemyass.com -> der skriver du www.nettby.no eller hva faen nettby adressen er.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Eller,


Dere kan gå i CMD,
Skrive ping nettadresse.com ,
Skjekk ip-adressen du da får svar fra, Skriv inn den, Surf!
Sitat av EivindH
Eller,


Dere kan gå i CMD,
Skrive ping nettadresse.com ,
Skjekk ip-adressen du da får svar fra, Skriv inn den, Surf!
Vis hele sitatet...
Ved 90% av tilfellene vil det være umulig å surfe fordi siden ligger på en virtuell host og ved 99,9% av tilfellene vil det være umulig å logge seg inn på siden.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av meitemark
Ved 90% av tilfellene vil det være umulig å surfe fordi siden ligger på en virtuell host og ved 99,9% av tilfellene vil det være umulig å logge seg inn på siden.
Vis hele sitatet...
... og de fleste gjør en reverse lookup for å sperre for slikt. Enkelt og greit er VPN den enkleste og mest smerteløse løsningen på alle problemer. Ikke nok med det så fungerer det også veldig fint gjennom firewall/proxy.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
haha har prøvd alt men de har sperret alt på jobben noen fler tips:P?
Sitat av torekunde
haha har prøvd alt men de har sperret alt på jobben noen fler tips:P?
Vis hele sitatet...
hvordan firewall kjører dem ?
hva kommer du inn på når du gå på web siden til http://gateway ip'en her ?

hvis det ikke kommer noe prøve med https , så prøve telnet og ssh.

funker ikke noe av det eller det bare kommer en anonym login sinde, så dra fram cmd.exe
og skrive : arp -a så kopier addressen som står etter gateway ip'en. så gå du på
http://standards.ieee.org/regauth/oui/oui.txt og søker mellom etter 3 første blokken i mac addressen da finner du produsentens navn
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gå inn på:
www.hidemyass.com

Det funker
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skolen min har sperret alt, browseunblocked og, hva kan jeg bruke for å komme inn da?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av frokenka Vis innlegg
Skolen min har sperret alt, browseunblocked og, hva kan jeg bruke for å komme inn da?
Vis hele sitatet...
Søk på nFF, det er tatt opp noe i nærheten av tusen ganger..
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har prøvd alt som står her. Men ingenting funker, og jeg kommer ikke forbi fortigaten (tror det ble rett navn). Og når det ikke kommer fortigate men noe annet, så kommer det frem: "Siden du prøver å vise kan ikke nåes fra skolenettet. Evt. misbruk av nettet kan føre til utestengelse fra nettet. mvh Administrator URL = www.facebook.no"

Veldig irriterende! Har prøvd mye forskjellige greier nå!
Dersom du går på barneskolen bruker du vell Novell Client. Videregående bruker en slags portal som jeg vet om.

I begge tilfellene funker proxyen jeg har satt opp, ungdomonline.org.

Edit: post 150
Sist endret av sh0rtie; 23. november 2010 kl. 10:53.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Dersom du går på barneskolen bruker du vell Novell Client. Videregående bruker en slags portal som jeg vet om.

I begge tilfellene funker proxyen jeg har satt opp, ungdomonline.org.

Edit: post 150
Vis hele sitatet...
Pøh! Denne nettsiden er i kategorien: Proxy Avoidance. Sites in this category may pose a security threat to network resources or private information, and are blocked by your organization.
URL:
http://ungdomonline.org./
Dette kommer helt ann på it avdelinga på skolen din, da jeg gikk på skole, hadde vi ei it avdeling som virkelig stoppet alt, som ikke var i skole sammenheng, hidemyass.com, og diverse andre sider, man kommer ikke engang i nærheten av og komme seg rundt.
uberleethaxor: har du prøvd SSH eller VPN tunnel?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmm, da har de sperret den etter at jeg flytta
Sitat av reaVen Vis innlegg
uberleethaxor: har du prøvd SSH eller VPN tunnel?
Vis hele sitatet...
Det har han naturligvis ikke gjort, med tanke på at han tydelig er overbevist om at det ikke går å "komme rundt".
▼ ... over et år senere ... ▼
Litt i seineste laget, hehe
Men har prøvd SSH og VPN tunnel, det funker heller ikke.
Det finnes jo alltid en måte å komme igjennom på, beklager for patetisk svar.
jeg har løsningen. gå inn på google og skriv browseunblocked. så skriver du bare inn siden du vil inn på.
man kommer seg inn på alt! den fungerer helt fantastisk!
Sist endret av Debattkveleren; 30. desember 2011 kl. 07:44.
▼ ... noen uker senere ... ▼
nettfrihet.no er den ultimate løsning )