Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 773
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Hva synest dere om Safari på platformen Windows?

Siden Appel og Windows er store Konkurenter så synest jeg det er litt rart at Apple gir ut Safari til Windows.
Sist endret av Sgt. Pepper; 18. mars 2008 kl. 18:01.
Tenker det har noe med å "fange" så stort omfang brukere som mulig?
Sitat av DannyFugl
Siden Appel og Windows er store Konkurenter så synest jeg det er litt rart at Apple gir ut Safari til Windows.
Vis hele sitatet...
Først og fremst gjerne fordi det gir en mulighet til å eksportere deler av mac-opplevelsen til windows-brukere som så kanskje sier "dette var da flott og intuitivt, kanskje mac kan by på mer". Apple tjener nok også litt på å ha google som default søkemotor. I tillegg så vil det forhåpentligvis være med på sin del av å ta brukere fra IE noe som betyr mindre websider som lager sider som bare fungerer optimalt med IE og det vil være bra for alle også mac-brukere.
Sitat av DannyFugl
Hva synest dere om Safari på platformen Windows?

Siden Appel og Windows er store Konkurenter så synest jeg det er litt rart at Apple gir ut Safari til Windows.
Vis hele sitatet...
Her har du et ganske greit svar:
http://www.guardian.co.uk/technology...ction.internet
iPhone.
For å skrive det Nichotin vil frem til dreier det seg altså om at utviklere som bruker Windows skal kunne teste sine Web-apps til iPhone på windows-maskina si. For å få flere til å lage web-apps til iPhone såklart. Men nå står jo Apples SDK for tur, så det er jo ikke så viktig lenger.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Mer PR for Apple er jo uansett bra. Og Safari er jo en rask og effektiv liten nettleser, så burde jo være en positiv opplevelse for de som bruker den.

Det er også en fordel for Apple at det er lett for webutviklere å teste nettsidene sine i Safari.. hvis ingen nettsider hadde fungert i safari på mac hadde det vært et kjempeminus for Mac OS X.

Det er jo også mulig at Safari er testbenk for Cocoa for Windows. Det er ikke utenkelig at Apple gir ut utviklingsplatformen sin for Windows. Selvfølgelig med en del begrensninger. Det er en stor fordel for Apple om utviklere lager programmene sine for Mac først, og så lett kan gi ut en forenklet, litt mer crappy versjon til Windows.
Jeg har faktisk lastet ned Safari til pcn min, bare for å prøve. Den er helt grei, men jeg tviler på at den kommer til å bli en vinner her i huset, kan ikke måle seg med Opera og FF

Men uansett, så er det kanskje ikke så rart at Apple vil at windows brukere skal få bruke Safari, Windows er verdens mest brukte OS, mye god reklame.
For oss som jobber med crossbrowser webutvikling er Safari til PC et godt verktøy i testfaser. Bortsett fra det så suger PC-versjonen veldig hardt. Har en vista-pc som jeg må tilsmusse meg med i testøyemed (er linuxmann) og Safari lekker minne som Titanic.
Kan like god spørre her i stedet for å lage en ny tråd.

Jeg lurer på hvorfor ikke Safari klarer å bufre bilder/flash for eks på Nikeid.com. Når jeg prøver i IE7 går det helt fint, men Safari klarer ikke å få opp i hvertfall det ene bildet på nikeid.

Kan det være noe med flashplayeren?