Svar

Trådverktøy
Gammel 27. januar 2008, 04:57   #1
vacant

Medlem siden: okt. 2007
Eskortepike

Hva er egentlig en eskortepike? En jente som blir leid inn som "falskt følge" innenfor profesjonelle grenser, eller en som har som jobb å gjøre alt for å tilfredstille kunden("lovlig prostituert")?
Jeg mener å ha hørt for flere år siden at eskortepiker ikke hadde sex med kundene i de fleste tilfeller, men har nå lest meg til på disse eskortesidene at det er way mer dirty enn hva jeg først hadde intrykk av???
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 27. januar 2008, 05:21   #3
SalkiN
SalkiN's Avatar

Medlem siden: sep. 2004
Eskortpiker er damer som man kan leie fra forskjellige sellskaper som tilbyr dette. Grunnen for at man leier inn disse damene, er for at man ofte trenger en "date" til finere sellskap eller happenings.
Da går man til et eskortfirma og så får man en katalog med et utvalg av damer (eller menn), alle er pene, noe som er et must, siden den offesielle grunnen for at slike sellskap finnes er for å forsyne mennesker med pene eskorter.

Så har man jo en mørkside ved saken, eskortpiker er vel heller kjent for å utføre noen seksuelle tjenester mot betaling, men siden dette ikke lov, så får man vel aldrig bekreftet dette hos selve sellskapet man hendvender seg til (les : hallikvirksomhet). Man kan vel egentlig kalle disse damene for luksushorer.

Så må det jo også nevnes at dette ikke gjelder alle eskortpiker. Bare de aller, aller, aller fleste.

Edit; Eller bare wiki hele greia.

"The only sovereign you can allow to rule you is reason... Faith and feelings are the darkness to reason's light."
Sist endret av SalkiN; 27. januar 2008 kl. 05:21.
Gammel 27. januar 2008, 11:20   #4
mp34567

Medlem siden: feb. 2006
Finnes flere sider på nettet som faktisk promoterer at de bedriver samleie feks: http://www.lineoslo.com/sporsmalsvar.html
Gammel 27. januar 2008, 13:36   #5
nso
the baker
nso's Avatar
Administrator

Medlem siden: jan. 2001
En hore som forventer at du skal kjøpe middag til henne =)

Gammel 27. januar 2008, 13:53   #6
paranoy

Medlem siden: okt. 2007
Huh?

Samma sa faren til en kompis av meg om sin kone også. Det oppklarte litt..
Gammel 28. januar 2008, 19:36   #7
SilverKhan
Up is the new down
SilverKhan's Avatar

Medlem siden: jan. 2003
Sitat: Originalt skrevet av mp34567
Finnes flere sider på nettet som faktisk promoterer at de bedriver samleie feks: http://www.lineoslo.com/sporsmalsvar.html
Hun der ser ut til å drive alene, hvilket såvidt jeg har skjønt er lov. Grunnen til at eskortefirmaer, altså de som har flere ulike jenter å tilby, ikke tilbyr seksuelle tjenester åpent er at det vil bli ansett som hallikkvirksomhet og derfor ulovlig. Nå tror jeg ikke at det er lov å annonsere for salg av sex, men det gjelder vel betalte annonser i media, ikke nødvendigvis en hjemmeside.
Gammel 28. januar 2008, 19:51   #8
Polar-
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar

Medlem siden: okt. 2005
Sitat: Originalt skrevet av nso
En hore som forventer at du skal kjøpe middag til henne =)
Høres ut som eksdama.
Gammel 28. januar 2008, 20:17   #9
DrBiatch

Medlem siden: mai 2006
spennende tema. legger denne tråden til favoritter
Gammel 28. januar 2008, 20:27   #10
Diablo
Diablo's Avatar

Medlem siden: aug. 2006
Hvis eskorte er lov, men ikke prostitusjon, (som på sett og vis er det samme som eskorte), hvorfor legger ikke alle prostituerte om til eskorte? Og hvorfor er eskorte lov, men ikke prostitusjon?

Jævlig smart.
Gammel 28. januar 2008, 20:33   #11
reklame
swedish
reklame's Avatar

Medlem siden: feb. 2007
Fordi eskortepikene kan annonsere slik:

Kvinne utfører massasje med mer! Er i Oslo og Bergen i februar på hotell blablabla. Ring og bestill!

(så er det opp til hver enkelt å finne ut hva "med mer" skal bety.) De nevner som regel ikke noe som har med seksuelle tjenester i annonsen og massere er vel lov?

Er litt på grensen til hva som er lov eller ei. Hadde politiet hatt nok ressurser, hadde det nok blitt betraktelig mindre av eskortepiker, vil jeg tro

edit: Men hvorfor ikke alle prostituerte kaller seg eskorte piker, kan du jammen si. Og halliker kalt seg for "Daglige ledere ved et massasjeinstitutt"

Blue & Yellow
Sist endret av hyys; 28. januar 2008 kl. 20:39.
Gammel 28. januar 2008, 20:35   #12
ticks
Lite kontroversiell
ticks's Avatar

Medlem siden: sep. 2007
Sitat: Originalt skrevet av Diablo
Hvis eskorte er lov, men ikke prostitusjon, (som på sett og vis er det samme som eskorte), hvorfor legger ikke alle prostituerte om til eskorte? Og hvorfor er eskorte lov, men ikke prostitusjon?
Fordi, som har blitt nevnt allerede, så skal eskortepiker egentlig ikke utføre seksuelle tjenester.
Sist endret av ticks; 28. januar 2008 kl. 20:36.
Gammel 28. januar 2008, 20:39   #13
DonTomaso
✈ ✈ ———- ♒✈
DonTomaso's Avatar

Medlem siden: feb. 2003
Prostitusjon er lov.
Gammel 28. januar 2008, 20:40   #14
reklame
swedish
reklame's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av DonTomaso
Prostitusjon er lov.
Er det ikke slik at det er lov å selge, men ikke kjøpe? Eller har det kommet noen reguleringer der?

Blue & Yellow
Gammel 28. januar 2008, 20:41   #15
xtapolapocetl
σῶμα
xtapolapocetl's Avatar

Medlem siden: mai 2005
Det er både lov å selge og kjøpe, inntil videre.

We're the crazed, we're all around you - if we don't shoot you then we'll drown you - but we'll get you in the end.
Gammel 28. januar 2008, 20:42   #16
reklame
swedish
reklame's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av xtapolapocetl
Det er både lov å selge og kjøpe, inntil videre.
Da er vel eneste fordelen med eskorte at de annonserer og er å treffe i litt hyggeligere omgivelser enn på "kaien" (som de sier i bergen) eller i skippergata i Oslo.

Blue & Yellow
Gammel 28. januar 2008, 20:43   #17
DonTomaso
✈ ✈ ———- ♒✈
DonTomaso's Avatar

Medlem siden: feb. 2003
Pr. i dag er begge lov, med unntak av å kjøpe kroppen til unger som er under 18. Det er mye som typer på at det kommer en kriminalisering av horekunden også, men hvor langt dette arbeidet er kommet vet jeg ikke. Det er i allefall ikke vedtatt av stortinget ennå.
Gammel 28. januar 2008, 20:49   #18
xtapolapocetl
σῶμα
xtapolapocetl's Avatar

Medlem siden: mai 2005
Ser man derimot på sider som tilbyr mer enn én eskortepike, f.eks. gledespiker.no, vil man se at ingen reklamerer for sex, kun stripp, massasje, eskorte osv.

We're the crazed, we're all around you - if we don't shoot you then we'll drown you - but we'll get you in the end.
Gammel 28. januar 2008, 21:13   #19
Archj
Archj's Avatar

Medlem siden: april 2006
Sitat: Originalt skrevet av hyys
Er det ikke slik at det er lov å selge, men ikke kjøpe? Eller har det kommet noen reguleringer der?
litt off-topic:
Nja, det der er en lov i Sverige hvis jeg ikke tar helt feil

GENERATION 21: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
Gammel 28. januar 2008, 21:23   #20
reklame
swedish
reklame's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Archj
litt off-topic:
Nja, det der er en lov i Sverige hvis jeg ikke tar helt feil
Det vet jeg! Mange svensker som kommer til oslo for å kjøpe seg ligg i helgene! hyggelig vi kan gi noe igjen for billig røyk og bacon!

Blue & Yellow
Svar
Trådverktøy