Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1389
Hei, jeg kan veldig lite om blodprøver og sånt ettersom jeg alltid har levd streit nok til å ikke bli tatt for noe. Og jeg regner egentlig ikke med at dette vil være noe problem, men begynte nå plutselig å lure:

Noen sjanse for at inntak av mdma og weed i helga, vil vises på en blodprøve tatt på mandag, når prøven er for matallergi?

Jeg TROR ikke det selv, men kan som sagt veldig lite om prøver og hvordan blodet forandrer seg ved inntak av rusmidler. Noen tanker?
Nei, man må teste spesifikt for tilstedeværelsen av metabolitter etter disse rusmidlene, og det gjør de ikke hvis du skal ta en prøve for matallergi.
Det er også helt forskjellige analyseinstrumenter disse kjøres på. er det ikke rekvirert en dopingtest, vil det heller ikke analyseres. Analyser koster penger, så unødvendige analyser kjøres ikke. helsepersonell har i tillegg taushetsplikt, så du skal være helt safe.
Sist endret av fotonewbie; 26. august 2015 kl. 23:56.
Det er 100% sikkert at de aldri ville funnet på å gjøre noe sånt. Tenk på ramaskrikene om legene i all hemmelighet hadde testet hele befolkningen for slikt hver gang vi dro ditt på en rutineprøve, og hvor mye det hadde kostet staten og starte et slikt prosjekt
aspirant
twoDamnPi's Avatar
Trådstarter
Takk freaks! Var det jeg egentlig trodde ja Skjønner jo at de ikke kjører narkotest uten grunn, men var altså bare usikker på om blodet forandrer seg på noen måte som kan være synlig uansett; kan null og niks om noen form for testing av blod og hvordan det egentlig vises. Så var fint å få det bekreftet
Når man er inne hos legen, pleier legen å fylle ut et ark før man tar blodprøve(r). Det er det krysset ut hva du skal sjekkes for. Hvis du er usikker, så ser du over blodprøveskjemaet om legen din har krysset ut for sjekk av illegale rusmidler før du tar blodprøven.

Uansett, så ville legen informert deg først om han/hun vil sjekke deg for rusmisbruk.
Sist endret av Mexxy; 27. august 2015 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.