Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 11930
Heyhey!

Satt med 1g god hasj og visste ikke om jeg skulle ete eller røyke.
Siden jeg digger å røyke bestemte jeg neg for å dele den i to.
Smuldret opp klumpen (på 0,5gr altså) og løste den opp i brelett over vannbad og lot den stå å putre i ca 20 min. Blandet så ut ca halvparten av c-smøret med majones og fordelte det på 2 stykker pizza. Resten lagde jeg skakkao av (riktig nok med laktosefri melk).

Maten var spist opp ca 21:00 og skakkaoen var borte rett etter. Problemet er nå at jeg ikke kjenner noe serlig, bare litt småkribling.

Veier ca 90 og er ca 190 høy og vil ikke se på meg selv som innrøkt. Hva er problemet? Brukte jeg for lite krydder? Eller er det bare jeg som er utålmodig?

Spiste forresten på tom mage.
Kan være at du har for mye mat i magen, så ikke kroppen tar i seg alt virkestoffet. Men vent å se hvordan formen utarter seg. Det tar lengre tid før effekten kommer når man tar cannabis oralt på full mage, så kan hende du blir fjernere om noen timer
Gladgutt
Trådstarter
Tja jeg vet nå ikke... Var skrubbsulten før jeg åt, så burde jo i grunn være optimale forhold der nede. Er snart på 2.time, men merker fortsatt lite

Hmm, burde jeg hive i meg siste klumpen også? Eller kan det potensielt bli en helvetestur?
Sist endret av Person_navn; 8. juni 2015 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Are you feeling it yet?
Gladgutt
Trådstarter
Kan ikke si jeg merker noe serlig. Kanskje en liten bakgrunssbuzz... Tror jeg finner fram bøtta snart hvis ting ikke blir noe mer spennende...
Sist endret av Person_navn; 8. juni 2015 kl. 23:58.
Blir vell gjerne en del svinn når man lager edibles(søling, får ikke med deg alt osv), kanskje bedre om du prøver med større batcher om gangen. Om det var 0,5 du brukte kan det godt være det bare var for lite også. Har ikke mye erfaring med å spise edibles men har prøvd med 0,5 selv ved ett par anledninger.. Tror nok bare vi må uppe dosen!
Sist endret av Hater; 9. juni 2015 kl. 00:23.
Gladgutt
Trådstarter
Kjedelige greier i såfall. Skulle liksom være en avslutning før noen ukers pause, men den gang ei. Dvs. vi får se om bøtta redder kvelden. 0,5 Skulle vel holde til grisefjern...
Hvordan funker egentlig en spise/røyke combo? Ville det å ta seg en bøtte nå "aktivere" det jeg allerede har i systemet?
Kjipt... Jeg ville nok kastet meg på bøtta og se hva som skjer, er du heldig så funker trekket enda bedre. For meg var det akkurat som om jeg ikke hadde spist noe når jeg omsider tok meg noen trekk.. Kan være jeg bare var veldig uheldig, good luck
Gladgutt
Trådstarter
Hm, funka fett med bøtte, men kan ikke si det er noe værre en vanlig, meni får no se!

Jaja, får nyte bøtta i allefal
Fant noe godt krydra gryterett i kjøla,
så nå blire munch

(Tips: har funnet ut at grisesterk mat demper munch )
Sist endret av Person_navn; 9. juni 2015 kl. 01:04.
Det kan godt hende du merker dette når du våkner i morra tidlig. Håper ikke du har noe viktig fore i morgen. Da jeg spiste brownies, ble jeg ikke meg selv før etter 2-3 døgn....
Sist endret av Oro; 9. juni 2015 kl. 01:11.
Jeg må som oftest opp i 1g for å få ønsket effekt av edibles, selv om det er gode varer å røyke det.
Det er så mange faktorer som spiller inn, metabolismen din, om du er innrøyket, hvordan du tilbereder det,hvor mye mat du har i magen på forhånd, og hvor sensitiv du er mot cannabis generellt.

Jeg kan bli bli høy som et fjell på 0,2 i spliff, men kan trenge 0,7 - 1g+ for å få ønsket effekt ved edibles.

Problemet ditt her var vel sannsynligvis at urten din ikke er så veldig god som du trodde, og/eller eller så brukte u for lite.
Du sier du lot det stå og putre? Du kan ha fordampet ut alle virkestoffene (du skal ikke koke/putre blandingen, det skal bare stå og trekke på middels høy temperatur).
Det er jo derfor man bruker vannbad, for å forhindre at det koker og fordamper.

Selv må jeg si jeg stort sett alltid har hatt suksess med å spise/drikke. Både weed og bønne funker.
Eneste gangen hvor det ikke fungerte (sånn vi ville) var når plutselig alle sovna samtidig 1-2 timer etter inntaket av skakkao. Det var merkelig fordi vi ikke kjente noe spesielt, før det plutselig traff en veeeldig heavy bodyload og folk sleit med å holde øya oppe.

Jeg tipper du har kokt ut virkestoffene i ditt tilfelle, prøv igjen og vær sikker på at du ikke har for høy temp
Hmm ikke godt å si egentlig, men vil peke på det samme som Alzo88, når man varmer brunt skal det ALDRI koke, bare være rett under grensen til koketemperatur, gjerne i ca 30 min. Det andre er at du brukte brelett, kan det ha noe å si? Vil tro typ bremykt er bedre, siden det er fettet som løser opp hasjen?
Gladgutt
Trådstarter
Jeg skrev jo at jeg brukte vannbad, så det bør ikke være problemet. Brukte også bremykt(breriv) og ikke brelett, så burde ikke være det heller. Tipper at det var dosen som ble for liten rett og slett...
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Nå er ikke jeg så bevandret på kjøkkenet, men det spørs vel helt hvor varmt vannbadet ditt var?
Etter min erfaring er det veldig lett å bruke for mye varme, da forsvinner virkestoffene ganske fort. Trenger ikke å varme hasj i fett/olje særlig lenge. Jeg har funnet ut at det enkleste er å bruke en skje, tilsette hasj og fett/olje som egner seg. Varmer så dette med en lighter med god avstand. Varm den til hasjen har løst opp helt. Noe mer skal ikke til. Fjern varmen hvis den begynner å boble eller i verste fall koke.

1g med bra saker skal holde i massevis.
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Jeg skrev jo at jeg brukte vannbad, så det bør ikke være problemet.
Vis hele sitatet...
Du er ikke automatisk beskytta fra å overopphete shiten av den grunn, du må følge med og se at det ikke bobler
Gladgutt
Trådstarter
Jaja, gjort er gjort og spist er spist. Ble likevel en allright "avslutning", så nå blir det noen ukers pause til neste gang
prøv kokosolje eller meierismør ved en eventuell neste gang. Og desto lengre det står desto bedre. Gjerne (eller helst) gjennom natten. Iallfall 3-4 timer minimum. Da får du veldig godt potent cannasmør hvor man absolutt ikke trenger mer enn det man til vanlig røyker. "Koker" (altså rett under kokepunktet - putt i vannbad) man cannasmøret lenge mener jeg også at virkningen kommer fortere. Gjerne etter bare 20-30 minutter.
Sist endret av Bearass; 10. juni 2015 kl. 13:37.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gladgutt
Trådstarter
Da prøvde vi på nytt!

Prøvde denne gangen samme dose, men brukte "smelte oppi skje" metoden sammen med litt meierismør for så å hive smørja i et sånt gigantisk yoghurt beger.

Får håpe det funker denne gangen da! :P
(hvis ikke har jeg som sist bøtta til hjelp )
Venter spent på oppdatering om det funket bedre med skje løsningen eller ikke!
Gladgutt
Trådstarter
Ja, da har det gått rundt 1,5 time og vil definitivt si jeg kjenner det.
Røkte dog en jonas for en ca et kvarter siden så det kan nok ha kludret litt med resultatet.

Kan rapportere litt videre utover natten
Du kommer til å føle deg som en svamp ^^
Gladgutt
Trådstarter
Jeg er jo en svamp

Hahah! Nettop sett 4 episoder av californication før jeg kom på at jeg så de for noen dager siden :P
Sist endret av Person_navn; 7. juli 2015 kl. 01:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gladgutt
Trådstarter
Sitter her nå med noe hasj som jeg ønsker å ha i youghurten min.
Greia er dog at jeg for kort tid siden åt en kebab og er ganske full i "maven" og lurer på om det vil ha noe å si for rusen (annet en lenger ventetid.

(Hadde en tråd fra før så gadd ikke lage ny...)
Sist endret av Person_navn; 22. august 2015 kl. 16:29.
Digital nomade
trippy's Avatar
Tvilsomt noe annet som skjer enn at det tar lengre tid før det kicker inn. Litt OT: Hvor lenge blir dere vanligvis fjonge av edibles? Husker før når jeg laga skakkao og lignende med 1g+ med god hasj så var jeg ofte god og fjern selv når jeg våknet og en god stund ut i dagen der på! Snakker ikke bare "bakfjern" men skikkelig stein med blodskutte øyne og hele pakka!
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Jeg har vært stein i nesten et helt døgn ved oral inntak av hasj.
En kompis lagde akkurat cannasmør med 16g (3 typer gress og 2 typer brun)
Bakte cookies og 2 holdt i massevis til at man merket det

Skal vel ca beregne 1g per person når det kommer til edibles så mulig du bare brukte for lite.
Om det er hasj, hvorfor ikke bare spise det rent? Ta klumpen, tygg litt på den og svelg hele greia. Jeg skjønner ikke poenget med å blande 0.5 i diverse mat as. Svelg den heller "rå" og spis annet mat ved siden av :-)
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Om det er hasj, hvorfor ikke bare spise det rent? Ta klumpen, tygg litt på den og svelg hele greia. Jeg skjønner ikke poenget med å blande 0.5 i diverse mat as. Svelg den heller "rå" og spis annet mat ved siden av :-)
Vis hele sitatet...

Det bruker jeg å gjøre. Bruker å tygge på det til det er skikkelig "smørje", og så svelger jeg det ned med kaffe og fløte eller lignende. Hvis jeg gjør det tidlig, før frokost, så funker det på 20-30 min. Ganske greit hvis det ikke passer seg og fyre opp en.
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Om det er hasj, hvorfor ikke bare spise det rent? Ta klumpen, tygg litt på den og svelg hele greia. Jeg skjønner ikke poenget med å blande 0.5 i diverse mat as. Svelg den heller "rå" og spis annet mat ved siden av :-)
Vis hele sitatet...
Når du spiser klumpen "ren" vil du mest sannsynlig kaste bort mye av det. Kroppen tar lettere opp virkestoffene når dem er trekt ut i fett. Mest sannsynlig tar det lengre tid å få funk også
Av div grunner tok jeg en klump på ca 1.7, delte den i 3 og svelgte med vann. 3 timer etter på ble jeg så balle fjern at jeg sleit med og sette meg opp, ta tak i fjernkontrollen.. ja alt mellom himmel og jord. Vet ikke jeg, funker flott for meg isåfall..
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Av div grunner tok jeg en klump på ca 1.7, delte den i 3 og svelgte med vann. 3 timer etter på ble jeg så balle fjern at jeg sleit med og sette meg opp, ta tak i fjernkontrollen.. ja alt mellom himmel og jord. Vet ikke jeg, funker flott for meg isåfall..
Vis hele sitatet...
Jepp, funker uten å varmebehandle det i fett, men du fikk trolig bare effekten av en av disse 3 klumpene.
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Venter spent på oppdatering om det funket bedre med skje løsningen eller ikke!
Vis hele sitatet...
Jeg sverger med skje-metoden når jeg velger å innta hasjisj oralt. Det er simpelt, man trenger få verktøy og det går veldig raskt (type 5-10 minutter). Har du noe å røre suppen med går det enda kjappere. Sist men ikke minst; du får veldig god kontroll på varmen du utsetter hasjisjen for da du raskt kan koble fra varmekilden eller justere avstanden.

OBS: Velger du å ta en skje-slikk av restene etter å fjernet suppen må du for all del huske å avkjøle undersiden i kaldt vann. Lærte dette den harde veien en gang.... tror jeg så en god del smaksceller på tungen gå i røyk (bokstavelig talt)....

Liten relevant mini-rapport:
Spiste 1g relativt gode saker nå i helgen etter å ha lest tråden. Var ganske sikker på at denne dosen var i det meste laget, men tok sjansen allikevel. I tillegg ville jeg ikke la smårester ligge igjen.

Spiste suppen av hasjisj og olivenolje blandet ut i vann kl 2215. Kl 00 begynnte jeg å føle meg litt slapp. Trodde begynnelsen av eventyret hadde startet, men denne følelsen kom og gikk.

Klokken runder 02 og jeg er redd for at jeg har bommet på ett eller annet steg i fremgangsmåten. I det jeg sitter på tanken, PANG! Jeg titter på klokken. 0220. I løpet av ett minutt skjønner jeg at jeg har overdosert, og ikke bare litt. Finner raskt ut at jeg må legge meg i sengen og ride denne ut.

0230. Mister evnen til å fokusere og beregne tid. Kjenner ikke kroppen lengre og musklene har gått i hvilemodus.

0240. Ligger helt paralysert i sengen. Ved hjelp av sterk viljekraft klarer jeg å strekke armen etter mobilen og tyde hva klokken er.

0250'ish (nå er jeg så borte at jeg ikke klarer å sjekke hva klokken er). Munnen er tørrere enn sandpapir og skriker etter væske. Vurderer å hente meg vann, men finner ut at jeg ikke klarer det da jeg holder på å svime av i det jeg løfter overkroppen fra sengen. Blodtrykket er for lavt. (Viktig huskeregel: alltid ha væske og noe søtt i nærheten når du inntar store mengder cannabis!)

Rundt 03. Pulsen er skyhøy. Skulle jeg tippet, hadde jeg lagt en knapp på rundt 150 BPM. Dum som jeg er klarer jeg å starte en paranoid tankegang om at jeg kommer til å få hjerteinfarkt og stryke med. Kjenner blodet pumpe rundt i blodårene fra hjertet og opp til hodet.

Tenker at dette er tull og prøver å finne metoder for å redusere paranoiaen. Siden jeg var så fjern som det er mulig å bli prøvde jeg å omstille effekten fra stimulering til sedasjon. Første steg, tenke på pusten. Jeg lot fjernhetens tankekjør gå fra tanker om dødsangst til ett selvoppdiktet grønt landskap.

Etter dette sovnet jeg.

Våkner forvirret kl 12. Ved hjelp av å holde meg fast i veggene klarer jeg å balansere meg til badet og sette meg på toalettet. Fra toalettet sitter jeg og strekker armen til vasken for å få i meg vann. Først kl 14 klarer jeg å reise meg fra toalettet uten å besvime. Senere på kvelden forsvinner ørheten i hodet sakte men sikkert.

En opplevelse jeg ikke ønsker å havne i igjen. Nok en påminnelse om at oralt inntak av cannabis er veldig uforutsigbart og må doseres med omhu.
Sist endret av Lacertosus; 26. august 2015 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis man først skal innta hasj oralt så er det mye bedre å bare spise klumpen uten å blande. Og så heller ha mat eller drikke rett etterpå hvis man ikke tåler så godt smaken av bruningen. Jeg selv prøvde en gang å bruke hasj som "krydder" på ostesmørbrød. Etter ca 1,5-2 timer var jeg sinnsykt stein, men det smakte utrolig ekkelt til ostesmørbrød..så er man opptatt av smak så anbefales ikke det i det hele tatt!
Sitat av Forvirrajente Vis innlegg
Hvis man først skal innta hasj oralt så er det mye bedre å bare spise klumpen uten å blande. Og så heller ha mat eller drikke rett etterpå hvis man ikke tåler så godt smaken av bruningen.
Vis hele sitatet...
Det er jo åpenbart at om du blander THC'en ut i fett så vil kroppen klare å ta opp THC'en mye bedre, ettersom når du blander ut hasjen med fett så vil magesyren lettere klare å nedbryte oljen enn den harde klumpen. Sammenlign dette med ris og mais.

Edit; Skrivefeil
Sist endret av SoppVandreren; 23. september 2015 kl. 23:26.
Det er jo åpenbart at om du blander THC'en ut i fett så vil kroppen klare å ta opp THC'en mye bedre, ettersom når du blander ut hasjen med fett så vil magesyren lettere klare å nedbryte oljen enn den harde klumpen. Sammenlign dette med ris og mais.
Vis hele sitatet...
Åpenbart er vel å gå litt langt. Etter nesten ti år med spising av brunt, og prøving med diverse mekkemetoder som i smør, kake og kakao, sverger jeg nå til å tygge bønna for så å skylle ned med kaffe eller te. Minst mulig styr og ikke noe dårligere effekt enn noen av metodene dere nevner. Tull at man trenger fett for å ta det til seg bedre. Om noe vil det fungere fortere om du ikke blander det med masse mat og tull. Cannabidoidene tas opp like godt i reseptorer i hjerne og kropp, blandet med fett eller ikke.
Er nå min påstand, basert på min erfaring.
En nullfæmmer til en grammer holder som regel, avhengig av kvalitet.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Det er jo åpenbart at om du blander THC'en ut i fett så vil kroppen klare å ta opp THC'en mye bedre, ettersom når du blander ut hasjen med fett så vil magesyren lettere klare å nedbryte oljen enn den harde klumpen. Sammenlign dette med ris og mais.

Edit; Skrivefeil
Vis hele sitatet...

Skrev bare av erfaring jeg
Jeg bruker også bare å spise rett fra klumpen. 0.4 - 1.0 avhengig av hvor stein jeg vil bli.
Samtidig fyrer jeg opp en 0.2-0.4 og har effekten varende i 5 timer +
Vel, dere kaster bort sikkert halvparten av effekten ved å bare spise det reint rett ned.
Selvfølgelig funker det sikkert, poenget er bare at det kunne funka mer effektivt om dere blanda det ut med fett.

Det er ikke vanskelig å gjøre det, og har man dårlig tid / begrensede kokkemuligheter, funker det fint å bare varme det i en skje og blande ut i en yoghurt (som nevnt tidligere i tråden). Dette tar seriøst bare 2 minutter å gjøre.
Det viktigste er bare at du ikke koker fettet, slik at det begynner og boble og ryke. Da mister du virkestoff, om du er uheldig.

Det er virkelig ikke mye som skal til, og dobbel effekt vil jeg si er verdt det lille stresset som kreves.

Eneste minus om du skal bruke skje, er at skjeen blir svartsvidd bak og ser mæd suspekt ut for snut/foreldre whatevs.
Sitat av EdMunch Vis innlegg
Åpenbart er vel å gå litt langt.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev åpenbart for å kunne overgå denne personens missledende innlegg:

Sitat av Forvirrajente Vis innlegg
Hvis man først skal innta hasj oralt så er det mye bedre å bare spise klumpen uten å blande.
Vis hele sitatet...
Ser også at du skriver:

Sitat av EdMunch Vis innlegg
Tull at man trenger fett for å ta det til seg bedre. Om noe vil det fungere fortere om du ikke blander det med masse mat og tull. Cannabidoidene tas opp like godt i reseptorer i hjerne og kropp, blandet med fett eller ikke.
Vis hele sitatet...
Kanskje dere burde lese dere litt opp på Tetrahydrocannabinol og hvordan dette fungerer når kroppen skal ta det til seg. Selvsagt vil du få effekt om du spiser det rått, men ikke nært like bra som når du blander det ut med fett o.l.
Det var ikke meningen å høres frekk ut, men siden personen jeg refererer til kommer med slike utsagn må jeg prøve å skrive på likt nivå Håper dere har lært noe nytt i dag, det er ikke alltid at egen erfaring stemmer med virkeligheten.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den største faktoren er jo at blandet ut i mat/olje så er biotilgjengeligheten adskillig større, selv om du tygger klumpene godt og lenge så er det igjen klumper av komprimert materiale som magen ikke får løst opp skikkelig.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkens, vet dette står flere steder men føler det ikke blir noe funk ettersom mange av gangene jeg har prøvd så har det vært mislykka, noen ganger har funka. Så lurer på hva som er oppskriften på noe lett å lage og som går fort og funker 110%
Når jeg har lagd skakkao så har jeg tatt mellom 0,2 -1g bare 1g engang = funka ikke.. men uansett jeg tar en skje med smør med mye fett og brunings i den og varmer den til den blir blanda sammen så smeller den i en skakkao eller yoghurt, for det meste denne fremgangsmåten jeg har brukt
Varm opp smør eller kokosolje til 110 grader i bakerovn. Bruk en liten form eller norgesglass eller noe.
Bland hasjen ut i fettet og la det stå på 110 grader i bakerovn i minst 30 min.
Bland det i mat eller spis det som det er.
Sist endret av KnutAnkhAton; 11. november 2019 kl. 13:24.
God kokosolje. 140-150 grader på stekeovnen.
La det stå ca 60 min.

Selv så bruker jeg kapsler. 0,1 pr kapsel.
2-3 stk gir en fin buzz. Slår inn etter 1-2 timer. Peaker 3-4 timer etter inntak.

Blir alltid godt resultat. Med gode ingredienser.

Eventuelt kan du la det stå i vannbad i en kasserolle. Pass på så det ikke blir for varmt.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 11. november 2019 kl. 13:31.
Det virker som om TS ikke varmebehandler hasjen nok. Har du det så travelt ville jeg bare rulla å røyka det.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kjøp deg en micro torch og flambér hele dritten skikkelig, ja du taper noe men du vil også være helt sikkker på at det du får i deg er varmebehandlet nok! Ultimate basic recipe.